[Speeltopic] WvW 296 A new beginning

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Daarom lijkt het me ook belangrijk dat we zoveel mogelijk posten op het AF! Netwerken is daarom dus ook in deze ronde VERBODEN

Instellingen:


Aantal spelers: 20 tot 30
Klaagmuur: Ja, maximaal één bericht per speler per nacht.
Eindtijd stemmen: 22:00 uur, uitslag om 22:30 uur
Speciale Rollen naar: Calamus Incendium (alleen via PM)
Lunch naar: Calamus incendium (alleen via pm)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het STEM-topic. Stem wijzigen: Calamus -> Mars
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het STEM-topic. Stem wijzigen: Calamus -> Mars
Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Ik zal soms wat leukers proberen te schrijven, wie weet volgt daaruit nog wel een soort thema
Hints: Neen
Netwerken/Claimen: Uit/Aan
Inactiviteit: PM me als je om een reden inactief moet zijn voor een dag of 2, zonder melding bij missen van 2e stemming val je onherroepelijk dood. Stemmen is alleen niet genoeg activiteit, zorg ook dat je elke dag wel een paar posts maakt die waardevol zijn voor de jacht ;)

Mogelijke Rollen

(rollen kunnen er meer of juist helemaal niet inzitten!)

Goedjes


Burger

- Een rol zonder speciale krachten.

Beschermengel

De beschermengel kan elke nacht iemand beschermen tegen de weerwolven. Indien de weerwolven zijn beschermeling aanduiden als slachtoffer zal er die nacht niet door hen gemoord worden.

Beperkingen:
De beschermengel kan een speler maximum 2 maal beschermen.
De beschermengel kan een maximum van 5 keer in totaal beschermen


Dorpsgek
De dorpsgek kan elke oneven nacht de rollen van drie spelers vragen aan de spelleider. De rollen worden hem dan verteld in willekeurige volgorde. Beperkingen: De dorpsgek is beperkt tot een activiteit elke oneven nacht.
De dorpsgek ziet geen extra rollen.
Als de dorpsgek iemand opvraagt die op het moment van zijn visioen dood is, dan gaat het visioen niet door. Als de actie mislukt, krijgt de Dorpsgek hier bericht van. Hij hoort niet wat zijn actie heeft laten mislukken.
Dorpsgek krijgt weerhamster als burger

Priester
De priester bezit een klein flesje heiligwater. Hij kan dit flesje uitgieten over een zelfgekozen speler. Als deze speler een weerwolf of de heks is zal deze speler doodgaan, anders gebeurt er niets. Dit doet hij overdag, en dus kan iedereen zien dat hij de priester is.

Beperkingen: Het flesje heiligwater werkt enkel op de heks en weerwolven en niet op andere slechte personages/hulpjes. Het flesje heiligwater werkt niet op de ketter
Levens of doodsHeks

- Heeft een levensdrankje of een doodsdrankje
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden. Alleen de IJzeren Hein kan het doodsdrankje tegenhouden. Wanneer het doodsdrankje op IJzeren Hein ingezet wordt, zal de Heks zelf doodgaan.
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Jager

- Neemt iemand mee in zijn dood
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.
- De Jager kan IJzeren Hein niet neerschieten. Wanneer de Jager sterft en zijn schot stond op de IJzeren Hein, dan gaat de actie van de Jager niet door.


Beul

- De beul kan één maal een zelfgekozen speler vermoorden. Dit doet hij overdag, iedereen kan dus zien dat hij een actie uitgevoerd heeft. Zijn naam wordt dus bekend gemaakt.



Dorpsoudste

- De Dorpsoudste overleeft één aanval van de weerwolven. Bij een tweede aanval gaat hij toch dood.
- Als de dorpsoudste sterft door de lynch of door een speciale actie dan verliezen het Cherubijntje, Opdrachtgever en de Beschermengel hun krachten.
- De Dorpsoudste kan ook niet in één keer geïnfecteerd worden, als er niet al eerder een lunchpoging is geweest. Wanneer er al wel een lunchpoging op hem is geweest, kan hij wel in één keer geïnfecteerd worden. De actie van de infectiewolf zal niet doorgaan, maar hij kan de nacht erop wel zijn actie opnieuw inzetten.
- De spelleiding verstuurt een bericht naar ieder Speciaaltje, wanneer zij hun krachten verliezen. Zolang je geen bericht hebt gekregen van de spelleiding, heb je je speciale krachten dus nog.
- Na de dood van de Dorpsoudste(n) sterven Cherubijntje, Opdrachtgever en de Beschermengel als 'Burger'

IJzeren Hein

- De IJzeren Hein is heel sterk en gaat niet zomaar dood. De IJzeren Hein overleeft alle dodende acties, anders dan lynch en lunch. Bijvoorbeeld: Heks, Jager en welpacties. In plaats van de IJzeren Hein, zal de speler die de actie uitvoerde zelf sterven!
- De IJzeren Hein kan wél geïnfecteerd worden, aangezien een infectie geen dodende actie is.

Inbreker

- Mag één keer bij iemand inbreken en krijgt dan zijn rol te zien.
- In die nacht is hij niet thuis en kan dus ook niet geluncht worden. Wel kan hij geluncht worden, wanneer de speler, waar hij bij inbreekt, dood gaat. Een soort van slet is het dus.

Ziener

- Kan 2 maal een rol opvragen

Wijze Burger

- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/inbrekers etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht 3.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!

Weerhamster

De Weerhamster is immuun voor aanvallen van de wolven; zowel voor de lunch als andere dodende krachten van wolven. Echter, wanneer een zienende rol de Weerhamster opvraagt, of een Priester de Weerhamster watert, sterft de Weerhamster.
De Weerhamster kan wel gewoon gelyncht worden.

Slechtjes

Weerwolf

- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Welp

- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 of na 2 succesvolle welpacties een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na die nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Wanneer een welpactie mislukt, zal de desbetreffende speler een bericht ontvangen met dat de welp bij hem langs is geweest, maar zijn actie mislukte.
- Wanneer de Welp IJzeren Hein probeert te welpen, zal hij zelf sterven.

Infectiewolf

- Mag tijdens een willekeurige nacht een speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De Dorpsoudste (mits hij voorheen geen Lunch is geweest) kan niet in één keer geïnfecteerd worden. Daarnaast is de Ridder met het Roestige Zwaard immuun voor de infectie. Wanneer hij geïnfecteerd wordt, zal de actie niet doorgaan, maar zal de infectiewolf de dag erna wél nog een keer een poging kunnen doen om een speler te infecteren.
- De infectie is niet in plaats van de Lunch.
- Wanneer een infectie mislukt, zal het infectietarget een bericht ontvangen van de spelleiding dat de infectiewolf is langs geweest.

Ketter
Eigenschappen:
De ketter is een weerwolf en heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep, en het zal niet werken, niet op weerwolven en niet op de heks. De ketter gebruikt zijn heiligwater overdag zodat iedereen het kan zien. De spelers weten dan niet of hij de ketter of de priester is.
Ook overleeft de ketter het heiligwater van de priester.

Beperkingen:
De ketter kan maar éénmalig zijn heiligwater gebruiken.

Verhullende Weerwolf
De Verhullende Weerwolf mag één keer in het spel aan de spelleiding doorgeven dat hij de rol van het eerstvolgende slachtoffer wil verhullen. In de krant staat dan alleen welke speler er is gestorven.
De Verhullende Weerwolf krijgt via een privébericht te horen wat de rol en alliantie van de verhulde speler was. Zowel de lynch als de lunch kunnen worden verhuld.




Bijrollen:

Mythomaan

- Deze mag na dag 1 één speler door sturen, is deze wolf wordt hij wolf, is deze inbreker wordt hij inbreker. Bij alle overige rollen wordt hij burger.
- Is er voor nacht 1 geen spelersnaam ingestuurd, vervalt zijn kracht en wordt hij burger.
Cupido

- Koppelt zichzelf aan een andere speler voor de eerste lynch/lunch.
- Mag met de speler waaraan hij zich gekoppeld heeft overleggen.
- g/g-koppel wint met de goedjes, s/s-koppel met de slechtjes, g/s-koppel vormt een derde partij.
- Wanneer één persoon van het koppel sterft, gaat de andere speler van het koppel ook dood vanwege liefdesverdriet. (tenzij de persoon door inactiviteit is doodgegaan, dan valt alleen de inactieve speler dood)

Burgemeester

- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
DAG EN NACHT VOLGORDE

DAG


-Priester
-Beul
-Ketter

Nacht

- Lynch Lunch (bengel / infectiewolf)
- Levensdrankje
- Welp
- Doodsdrankje
- Zienende rollen

Moment van doodgaan

-Jager
-IJzeren Hein
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Spelerslijst

1. Keroauc ? dag 3 - ?
2. Thelightfighter ? dag 3 - ?
3. Purpletail
4. Hopeful
5. Sule Silmad Inactiviteit dag 3 - Burger
6. famdecibel
7. Johan ? dag 3 - ?
8. mr beVman Lunch dag 1 - Burger
9. Tigor Lunch Ziener
10: MOHniels1
11: CrazySobek Priesteractie - Mythomaan
12: .Timeforplanb
13. glenn485 Lynch - Levensheks
14, Lyonn Lynch dag 1 - Welp
15, anthraxxol Beul dag 2 - Ziener
16: Greengang.
17. .MortuaMemoria Inactiviteit dag 3 - burger
18. Dr. Hannibal Lecter
19. miketijger Lynch dag 2 - Dorpsoudste
20. Capricorno ? dag 3 - ?
21. Laila Lynch Mythomaan
22. The Self-Made Men
23. .Sleepwell Inactiviteit dag 3 - Inbreker
24. Smoke Bomb

Gebeurtenissen
Verhaaltje dag 0 staat een paar posts hieronder :)
Lynch + BM + Lunch Dag 1
Verhaaltje Dag 1
Beulsactie dag 2
Lynch + Lunch dag 2
Actie Capri dag 3
Lynch + Lunch en nieuwe BM dag 3
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Gelieve te wachten met reageren tot 12:00 morgenmiddag :)
Daarna mogen jullie losgaan en zal morgenavond woensdag 1 april om 22:00 de eerste DL zijn voor BM en Lynch :)

De verhaaltjes bevatten overigens GEEN of aanwijzingen, elk beroep is puur voor de fictie van dit rondje :)
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
bwe4vm6pbceg.png


Het is al laat in de nacht als in de stamkroeg van het dorpje nog enkele mensen wat zitten te drinken en te kaarten. Aan 1 tafel halen Glenn, anthraxxis en famdecibel fijne herinneringen op van vroeger. Er wordt veel gelachen aan de tafels, maar toch hangt er een bedrukte sfeer in de lucht die vooralsnog niet wordt opgemerkt maar voelbaar is, bijna te proeven....

Lang is het alweer geleden dat dit dorp werd geteisterd door verschrikkelijke wolven, sterke beulen of helden als Pr0sieb, Slar0, Marwoleath en Bik en Rode Trap wisten de wolven voorgoed te verjagen, ook zijn er sommige vrienden gestorven door die aanvallen denk aan Stalov. Mede dankzij hun opoffering en de helden van toen is er al in geen jaren meer een wolf gesignaleerd in het dorp..... De helden van toen zijn vooral vertrokken, een enkeling is gebleven maar hebben al jaren niet meer geoefend met hun zilveren dolken en jagersgeweren.... de wolven zijn immers weg of is dit hoogmoed en naïviteit?

u-krale-brabantskeho.jpg


Ondertussen is het nog steeds gezellig in de bar. Dame Capricorno schenkt nogmaals de pul vol van Greengang met bier (de laatste denkt ze, want zo te zien heeft hij meer dan genoeg gehad). Kroegeigenaar Purpletail gooit het laatste blok op het vuur en kondigt aan: 'zodra deze is opgebrand ga ik sluiten!'
Boeee! Roept greengang met een dubbele tong

Buiten is het mistig...., het wordt steeds kouder de laatste dagen. Een kou die het dorpje in geen jaren heeft gekend. Burgerwacht hannibal lecter vindt het mooi geweest, rekent af bij purpletail en maakt zich klaar om zijn laatste wachtronde te houden in het dorpje. Net als hij de deur wil openen... BAM de deur slaat open en duwt hannibal tegen de tafel aan waar timeforplanb, sule silmad, laila en mr bevman zaten te kaarten. 'Mijn jurk!' schreeuwt laila terwijl het bier over haar heen gevallen is, even wil ze boos worden maar ziet dat het verschrikte gezicht van thelightfighter en miketijger.
'Mijn schapen, mijn schapen schreeuwt boer lightfighter uit! Zijn boerenzoon miketijger pakt uit de grote jutenzak het lichaam van een schaap en legt het op tafel...

Iedereen in de kroeg stopt met wat hij of zij aan het doen was en zijn allemaal gefixeerd op het tafereel dat zich afspeelt voor hen.... ieders gedachte razen op volle toeren, wat is hier gebeurd? Het schaap is niet zomaar dood, maar duidelijk door een roofdier gebeten.... kou en mist vervullen de kroeg en ondanks dat er pas nog een blok is opgelegd dooft zelfs het haardvuur...

Mohniels1 doet als eerste het woord..... kan een vos dit hebben gedaan denken jullie? Er leven hier niet veel grotere roofdieren dan vossen toch? Mohniels moet u weten, is jaren geleden zijn zusje kwijt geraakt aan een wolf, een herinnering die zo traumatisch was dat hij elke gedachte aan de wolven heeft verloren....

Hannibal weet wel beter, heren van de burgerwacht en kijkt naar Tigor, Kerouac, Johan, Selfmade Man, Smoke Bomb, Lyon, Crazysobek, Mortua pak jullie jachtwapens we gaan onderzoeken wat het is! Sleepwell, de leraar van het dorp protesteert: 'moet daar de hele burgerwacht voor uitrukken?? Dat zullen de kinderen alleen maar afschrikken is dat nu nodig voor 1 dood schaap'? Hij krijgt meteen bijval van lyon, 'ik weet wat jij denkt Hannibal, maar er zijn al jaren geen wolven meer gezien hier, dat bestaat niet!'. Er klinkt ook gemor onder de burgerwacht, ze lijken ook niet te geloven of beter gezegd, niet te willen geloven. Kerouac: 'sorry hannibal voor 1 dood schaap gaan we niet midden in de nacht naar de boerderijen toe, we gaan lekker naar hu-'

Kerouac maakt zijn zit nog niet af of......

Een ijzingwekkend gehuil maakt bezit van de nacht, een huil zo luid, zo angstaanjagend dat het niet alleen elk ander geluid in de wijde omgeving overstemd... maar ook bezit maakt van de harten van iedereen in het dorp.... zelfs hannibal weet een koude rilling niet te onderdrukken.
Wederom is het stil in de kroeg, iedereen kijkt elkaar doodsbang aan, tot hannibal zich herpakt:

Vrouwen, mannen, bereid jullie voor.... dit gaat een lange nacht worden!

Hij pakte zijn lantaart en ging voorop , gevolgd door de burgerwacht, de lange koude nacht in...

lukasz-jaskolski-arttest-soldier.jpg
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Als het goed is heeft iedereen zijn rol,

Mocht iemand zijn rol niet hebben gekregen, stuur mij een persoonlijk berichtje en meldt dat NIET in het topic.
Eventuele vragen over de instellingen kunnen in het discussietopic of naar mijn persoonlijke inbox (dus niet hier om het overzichtelijk te houden)

Het is lang geleden dat we hebben gespeeld, dus hou rekening met nieuwe users of users (en spelleiders hehe) die het allang niet meer gedaan hebben. Speel voora leuk gezellig respectvol en maak er een prachtig potje van, succes! Tot over 8 uurtjes.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Eeeen het is 12 uur, dus we mogen beginnen. Ik zal gelijk het spits afbijten met zeggen dat ik graag BM wil zijn. Net als de meeste van jullie heb ik al lange tijd geen WvW online meer gespeeld, maar het is vast als fietsen. Eenmaal geleerd verleer je het nooit meer.
Bovendien, ik zal jullie als BM voorzien van de nodige alcohol op z'n tijd :D

Ten slotte, ik heb zin in het potje, ik hoop jullie ook!
 

Deleted User - 487871837

Guest
Bovendien, ik zal jullie als BM voorzien van de nodige alcohol op z'n tijd :D

Ben jij ondertussen al 18 dan? Zo niet, dan stel ik mij ook graag op als BM, omdat een BM die in haar eerste post liegt niet te vertrouwen is!
 

Deleted User - 2265087

Guest
Ben jij ondertussen al 18 dan? Zo niet, dan stel ik mij ook graag op als BM, omdat een BM die in haar eerste post liegt niet te vertrouwen is!

Ik ben geen 18, maar het is in het verhaal duidelijk te lezen dat ik serveerster ben. Alcohol serveren mag vanaf 16 jaar.

Ik wil bij deze afraden om op Hopeful te stemmen als BM. Een BM die niet elke post uitgebreid doorleest is nooit een goede BM!
 
Reactiescore
559
veel plezier allemaal.

ik ga voor bm voor capri,girl power

+ heeft ze genoeg ervaring gehad in wvw dat ik er alle vertrouwen in heb dat er nog genoeg is blijven hangen in haar geheugen om de goedjes naar een overwinning te leiden. :)
 
Reactiescore
723
Als simpele boerenzoon wil ik nog even wachten met stemmen, maar weet dat ik niet zo te manipuleren ben als normale jongelingen.
Ik stel me geen kandidaat, wie gelooft er nou een simpele boerenzoon :rolleyes:
 
Reactiescore
1.468
Ik stel me ook beschikbaar als BM.
Hoewel ik lang geen WvW heb gespeeld ben ik zeker een geschikte kandidaat. Ik prik zo door die slechtjes heen!
 

Deleted User - 487920325

Guest
Ben benieuwd, veel succes iedereen! Ik wacht nog eventjes met mijn bm stem.
 
Reactiescore
2.386
Goeiemiddag iedereen! Wegens gebrek aan ervaring in dit spel, zal ik mezelf geen kandidaat stellen voor het burgemeesterschap. Mijn stem volgt later nog, vind het hier iets te vroeg voor. :)

E; is het vanavond al deadline voor BM of pas morgenavond?
 
Reactiescore
1.468
Goeiemiddag iedereen! Wegens gebrek aan ervaring in dit spel, zal ik mezelf geen kandidaat stellen voor het burgemeesterschap. Mijn stem volgt later nog, vind het hier iets te vroeg voor. :)

E; is het vanavond al deadline voor BM of pas morgenavond?
Ik zal ook al te kijken, maar blijkbaar morgenavond pas.
 
Bovenaan