Calamus Incendium
Forum Personality 20/21
- Reactiescore
- 6.277
Daarom lijkt het me ook belangrijk dat we zoveel mogelijk posten op het AF! Netwerken is daarom dus ook in deze ronde VERBODEN
Instellingen:
Aantal spelers: 20 tot 30
Klaagmuur: Ja, maximaal één bericht per speler per nacht.
Eindtijd stemmen: 22:00 uur, uitslag om 22:30 uur
Speciale Rollen naar: Calamus Incendium (alleen via PM)
Lunch naar: Calamus incendium (alleen via pm)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het STEM-topic. Stem wijzigen:Calamus -> Mars
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het STEM-topic. Stem wijzigen: Calamus -> Mars
Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Ik zal soms wat leukers proberen te schrijven, wie weet volgt daaruit nog wel een soort thema
Hints: Neen
Netwerken/Claimen: Uit/Aan
Inactiviteit: PM me als je om een reden inactief moet zijn voor een dag of 2, zonder melding bij missen van 2e stemming val je onherroepelijk dood. Stemmen is alleen niet genoeg activiteit, zorg ook dat je elke dag wel een paar posts maakt die waardevol zijn voor de jacht
Mogelijke Rollen
(rollen kunnen er meer of juist helemaal niet inzitten!)
Goedjes
Slechtjes
Bijrollen:
Instellingen:
Aantal spelers: 20 tot 30
Klaagmuur: Ja, maximaal één bericht per speler per nacht.
Eindtijd stemmen: 22:00 uur, uitslag om 22:30 uur
Speciale Rollen naar: Calamus Incendium (alleen via PM)
Lunch naar: Calamus incendium (alleen via pm)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het STEM-topic. Stem wijzigen:
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het STEM-topic. Stem wijzigen:
Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Ik zal soms wat leukers proberen te schrijven, wie weet volgt daaruit nog wel een soort thema
Hints: Neen
Netwerken/Claimen: Uit/Aan
Inactiviteit: PM me als je om een reden inactief moet zijn voor een dag of 2, zonder melding bij missen van 2e stemming val je onherroepelijk dood. Stemmen is alleen niet genoeg activiteit, zorg ook dat je elke dag wel een paar posts maakt die waardevol zijn voor de jacht
Mogelijke Rollen
(rollen kunnen er meer of juist helemaal niet inzitten!)
Goedjes
Burger
- Een rol zonder speciale krachten.
Beschermengel
De beschermengel kan elke nacht iemand beschermen tegen de weerwolven. Indien de weerwolven zijn beschermeling aanduiden als slachtoffer zal er die nacht niet door hen gemoord worden.
Beperkingen:
De beschermengel kan een speler maximum 2 maal beschermen.
De beschermengel kan een maximum van 5 keer in totaal beschermen
Dorpsgek
De dorpsgek kan elke oneven nacht de rollen van drie spelers vragen aan de spelleider. De rollen worden hem dan verteld in willekeurige volgorde. Beperkingen: De dorpsgek is beperkt tot een activiteit elke oneven nacht.
De dorpsgek ziet geen extra rollen.
Als de dorpsgek iemand opvraagt die op het moment van zijn visioen dood is, dan gaat het visioen niet door. Als de actie mislukt, krijgt de Dorpsgek hier bericht van. Hij hoort niet wat zijn actie heeft laten mislukken.
Dorpsgek krijgt weerhamster als burger
Priester
De priester bezit een klein flesje heiligwater. Hij kan dit flesje uitgieten over een zelfgekozen speler. Als deze speler een weerwolf of de heks is zal deze speler doodgaan, anders gebeurt er niets. Dit doet hij overdag, en dus kan iedereen zien dat hij de priester is.
Beperkingen: Het flesje heiligwater werkt enkel op de heks en weerwolven en niet op andere slechte personages/hulpjes. Het flesje heiligwater werkt niet op de ketter
Levens of doodsHeks
- Heeft een levensdrankje of een doodsdrankje
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden. Alleen de IJzeren Hein kan het doodsdrankje tegenhouden. Wanneer het doodsdrankje op IJzeren Hein ingezet wordt, zal de Heks zelf doodgaan.
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.
Jager
- Neemt iemand mee in zijn dood
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.
- De Jager kan IJzeren Hein niet neerschieten. Wanneer de Jager sterft en zijn schot stond op de IJzeren Hein, dan gaat de actie van de Jager niet door.
Beul
- De beul kan één maal een zelfgekozen speler vermoorden. Dit doet hij overdag, iedereen kan dus zien dat hij een actie uitgevoerd heeft. Zijn naam wordt dus bekend gemaakt.
Dorpsoudste
- De Dorpsoudste overleeft één aanval van de weerwolven. Bij een tweede aanval gaat hij toch dood.
- Als de dorpsoudste sterft door de lynch of door een speciale actie dan verliezen het Cherubijntje, Opdrachtgever en de Beschermengel hun krachten.
- De Dorpsoudste kan ook niet in één keer geïnfecteerd worden, als er niet al eerder een lunchpoging is geweest. Wanneer er al wel een lunchpoging op hem is geweest, kan hij wel in één keer geïnfecteerd worden. De actie van de infectiewolf zal niet doorgaan, maar hij kan de nacht erop wel zijn actie opnieuw inzetten.
- De spelleiding verstuurt een bericht naar ieder Speciaaltje, wanneer zij hun krachten verliezen. Zolang je geen bericht hebt gekregen van de spelleiding, heb je je speciale krachten dus nog.
- Na de dood van de Dorpsoudste(n) sterven Cherubijntje, Opdrachtgever en de Beschermengel als 'Burger'
IJzeren Hein
- De IJzeren Hein is heel sterk en gaat niet zomaar dood. De IJzeren Hein overleeft alle dodende acties, anders dan lynch en lunch. Bijvoorbeeld: Heks, Jager en welpacties. In plaats van de IJzeren Hein, zal de speler die de actie uitvoerde zelf sterven!
- De IJzeren Hein kan wél geïnfecteerd worden, aangezien een infectie geen dodende actie is.
Inbreker
- Mag één keer bij iemand inbreken en krijgt dan zijn rol te zien.
- In die nacht is hij niet thuis en kan dus ook niet geluncht worden. Wel kan hij geluncht worden, wanneer de speler, waar hij bij inbreekt, dood gaat. Een soort van slet is het dus.
Ziener
- Kan 2 maal een rol opvragen
Wijze Burger
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/inbrekers etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht 3.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!
Weerhamster
De Weerhamster is immuun voor aanvallen van de wolven; zowel voor de lunch als andere dodende krachten van wolven. Echter, wanneer een zienende rol de Weerhamster opvraagt, of een Priester de Weerhamster watert, sterft de Weerhamster.
De Weerhamster kan wel gewoon gelyncht worden.
- Een rol zonder speciale krachten.
Beschermengel
De beschermengel kan elke nacht iemand beschermen tegen de weerwolven. Indien de weerwolven zijn beschermeling aanduiden als slachtoffer zal er die nacht niet door hen gemoord worden.
Beperkingen:
De beschermengel kan een speler maximum 2 maal beschermen.
De beschermengel kan een maximum van 5 keer in totaal beschermen
Dorpsgek
De dorpsgek kan elke oneven nacht de rollen van drie spelers vragen aan de spelleider. De rollen worden hem dan verteld in willekeurige volgorde. Beperkingen: De dorpsgek is beperkt tot een activiteit elke oneven nacht.
De dorpsgek ziet geen extra rollen.
Als de dorpsgek iemand opvraagt die op het moment van zijn visioen dood is, dan gaat het visioen niet door. Als de actie mislukt, krijgt de Dorpsgek hier bericht van. Hij hoort niet wat zijn actie heeft laten mislukken.
Dorpsgek krijgt weerhamster als burger
Priester
De priester bezit een klein flesje heiligwater. Hij kan dit flesje uitgieten over een zelfgekozen speler. Als deze speler een weerwolf of de heks is zal deze speler doodgaan, anders gebeurt er niets. Dit doet hij overdag, en dus kan iedereen zien dat hij de priester is.
Beperkingen: Het flesje heiligwater werkt enkel op de heks en weerwolven en niet op andere slechte personages/hulpjes. Het flesje heiligwater werkt niet op de ketter
Levens of doodsHeks
- Heeft een levensdrankje of een doodsdrankje
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden. Alleen de IJzeren Hein kan het doodsdrankje tegenhouden. Wanneer het doodsdrankje op IJzeren Hein ingezet wordt, zal de Heks zelf doodgaan.
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.
Jager
- Neemt iemand mee in zijn dood
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.
- De Jager kan IJzeren Hein niet neerschieten. Wanneer de Jager sterft en zijn schot stond op de IJzeren Hein, dan gaat de actie van de Jager niet door.
Beul
- De beul kan één maal een zelfgekozen speler vermoorden. Dit doet hij overdag, iedereen kan dus zien dat hij een actie uitgevoerd heeft. Zijn naam wordt dus bekend gemaakt.
Dorpsoudste
- De Dorpsoudste overleeft één aanval van de weerwolven. Bij een tweede aanval gaat hij toch dood.
- Als de dorpsoudste sterft door de lynch of door een speciale actie dan verliezen het Cherubijntje, Opdrachtgever en de Beschermengel hun krachten.
- De Dorpsoudste kan ook niet in één keer geïnfecteerd worden, als er niet al eerder een lunchpoging is geweest. Wanneer er al wel een lunchpoging op hem is geweest, kan hij wel in één keer geïnfecteerd worden. De actie van de infectiewolf zal niet doorgaan, maar hij kan de nacht erop wel zijn actie opnieuw inzetten.
- De spelleiding verstuurt een bericht naar ieder Speciaaltje, wanneer zij hun krachten verliezen. Zolang je geen bericht hebt gekregen van de spelleiding, heb je je speciale krachten dus nog.
- Na de dood van de Dorpsoudste(n) sterven Cherubijntje, Opdrachtgever en de Beschermengel als 'Burger'
IJzeren Hein
- De IJzeren Hein is heel sterk en gaat niet zomaar dood. De IJzeren Hein overleeft alle dodende acties, anders dan lynch en lunch. Bijvoorbeeld: Heks, Jager en welpacties. In plaats van de IJzeren Hein, zal de speler die de actie uitvoerde zelf sterven!
- De IJzeren Hein kan wél geïnfecteerd worden, aangezien een infectie geen dodende actie is.
Inbreker
- Mag één keer bij iemand inbreken en krijgt dan zijn rol te zien.
- In die nacht is hij niet thuis en kan dus ook niet geluncht worden. Wel kan hij geluncht worden, wanneer de speler, waar hij bij inbreekt, dood gaat. Een soort van slet is het dus.
Ziener
- Kan 2 maal een rol opvragen
Wijze Burger
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/inbrekers etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht 3.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!
Weerhamster
De Weerhamster is immuun voor aanvallen van de wolven; zowel voor de lunch als andere dodende krachten van wolven. Echter, wanneer een zienende rol de Weerhamster opvraagt, of een Priester de Weerhamster watert, sterft de Weerhamster.
De Weerhamster kan wel gewoon gelyncht worden.
Slechtjes
Weerwolf
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.
Welp
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 of na 2 succesvolle welpacties een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na die nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Wanneer een welpactie mislukt, zal de desbetreffende speler een bericht ontvangen met dat de welp bij hem langs is geweest, maar zijn actie mislukte.
- Wanneer de Welp IJzeren Hein probeert te welpen, zal hij zelf sterven.
Infectiewolf
- Mag tijdens een willekeurige nacht een speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De Dorpsoudste (mits hij voorheen geen Lunch is geweest) kan niet in één keer geïnfecteerd worden. Daarnaast is de Ridder met het Roestige Zwaard immuun voor de infectie. Wanneer hij geïnfecteerd wordt, zal de actie niet doorgaan, maar zal de infectiewolf de dag erna wél nog een keer een poging kunnen doen om een speler te infecteren.
- De infectie is niet in plaats van de Lunch.
- Wanneer een infectie mislukt, zal het infectietarget een bericht ontvangen van de spelleiding dat de infectiewolf is langs geweest.
Ketter
Eigenschappen:
De ketter is een weerwolf en heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep, en het zal niet werken, niet op weerwolven en niet op de heks. De ketter gebruikt zijn heiligwater overdag zodat iedereen het kan zien. De spelers weten dan niet of hij de ketter of de priester is.
Ook overleeft de ketter het heiligwater van de priester.
Beperkingen:
De ketter kan maar éénmalig zijn heiligwater gebruiken.
Verhullende Weerwolf
De Verhullende Weerwolf mag één keer in het spel aan de spelleiding doorgeven dat hij de rol van het eerstvolgende slachtoffer wil verhullen. In de krant staat dan alleen welke speler er is gestorven.
De Verhullende Weerwolf krijgt via een privébericht te horen wat de rol en alliantie van de verhulde speler was. Zowel de lynch als de lunch kunnen worden verhuld.
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.
Welp
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 of na 2 succesvolle welpacties een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na die nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Wanneer een welpactie mislukt, zal de desbetreffende speler een bericht ontvangen met dat de welp bij hem langs is geweest, maar zijn actie mislukte.
- Wanneer de Welp IJzeren Hein probeert te welpen, zal hij zelf sterven.
Infectiewolf
- Mag tijdens een willekeurige nacht een speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De Dorpsoudste (mits hij voorheen geen Lunch is geweest) kan niet in één keer geïnfecteerd worden. Daarnaast is de Ridder met het Roestige Zwaard immuun voor de infectie. Wanneer hij geïnfecteerd wordt, zal de actie niet doorgaan, maar zal de infectiewolf de dag erna wél nog een keer een poging kunnen doen om een speler te infecteren.
- De infectie is niet in plaats van de Lunch.
- Wanneer een infectie mislukt, zal het infectietarget een bericht ontvangen van de spelleiding dat de infectiewolf is langs geweest.
Ketter
Eigenschappen:
De ketter is een weerwolf en heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep, en het zal niet werken, niet op weerwolven en niet op de heks. De ketter gebruikt zijn heiligwater overdag zodat iedereen het kan zien. De spelers weten dan niet of hij de ketter of de priester is.
Ook overleeft de ketter het heiligwater van de priester.
Beperkingen:
De ketter kan maar éénmalig zijn heiligwater gebruiken.
Verhullende Weerwolf
De Verhullende Weerwolf mag één keer in het spel aan de spelleiding doorgeven dat hij de rol van het eerstvolgende slachtoffer wil verhullen. In de krant staat dan alleen welke speler er is gestorven.
De Verhullende Weerwolf krijgt via een privébericht te horen wat de rol en alliantie van de verhulde speler was. Zowel de lynch als de lunch kunnen worden verhuld.
Bijrollen:
Mythomaan
- Deze mag na dag 1 één speler door sturen, is deze wolf wordt hij wolf, is deze inbreker wordt hij inbreker. Bij alle overige rollen wordt hij burger.
- Is er voor nacht 1 geen spelersnaam ingestuurd, vervalt zijn kracht en wordt hij burger.
Cupido
- Koppelt zichzelf aan een andere speler voor de eerste lynch/lunch.
- Mag met de speler waaraan hij zich gekoppeld heeft overleggen.
- g/g-koppel wint met de goedjes, s/s-koppel met de slechtjes, g/s-koppel vormt een derde partij.
- Wanneer één persoon van het koppel sterft, gaat de andere speler van het koppel ook dood vanwege liefdesverdriet. (tenzij de persoon door inactiviteit is doodgegaan, dan valt alleen de inactieve speler dood)
Burgemeester
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.
- Deze mag na dag 1 één speler door sturen, is deze wolf wordt hij wolf, is deze inbreker wordt hij inbreker. Bij alle overige rollen wordt hij burger.
- Is er voor nacht 1 geen spelersnaam ingestuurd, vervalt zijn kracht en wordt hij burger.
Cupido
- Koppelt zichzelf aan een andere speler voor de eerste lynch/lunch.
- Mag met de speler waaraan hij zich gekoppeld heeft overleggen.
- g/g-koppel wint met de goedjes, s/s-koppel met de slechtjes, g/s-koppel vormt een derde partij.
- Wanneer één persoon van het koppel sterft, gaat de andere speler van het koppel ook dood vanwege liefdesverdriet. (tenzij de persoon door inactiviteit is doodgegaan, dan valt alleen de inactieve speler dood)
Burgemeester
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.
Laatst bewerkt: