[Speeltopic] WvW #289 Dorp 2: Tempervale

DeletedUser69459

Guest
Goedemorgen!

Jullie kunnen ook op mij stemmen als BM. Speciaal een pak aan getrokken voor mijn nieuwe ava :D

Probeer je mensen zo indirect te beinvloeden?

Waarom ben ik een goedje? Omdat ik altijd goedje ben.

Reden te meer dat de kans groter is dat je statistisch gezien nu eens een slechtje bent, en met angst zit om een eventuele bm-stem te plaatsen, of iets bij te dragen. Ik vind dat je op Skype ook aarzelend overkomt. Zo vraag je mij random om je goedkeuring over jouw post op skype.

Technisch gezien is de kans dat hij wolf is onveranderd gebleven. De kans dat hij 2 keer goedje is, is wel kleiner.
 
Reactiescore
1.468
Lol meen je dit Single? Je maakt een grapje toch? Ik weet dat je er een tijdje niet bent geweest maar je slaat de spijker nu wel weer gigantisch ver mis.

Als ik een slechtje was geweest zou ik nooit zo opzichtig spelen als nu omdat je dan simpelweg snel door de mand valt. Ik speel zo omdat ik helemaal niks te verliezen heb. Als BM kan ik misschien de goedjes van dit dorp nog naar een goede uitgangspositie leiden en het initiatief nemen dit potje. Dit is de reden van mijn spel so far



Lol, je gaat me dus proberen in kwaad daglicht te zetten omdat ik een pagina nog niet heb gerefreshd en wel al reageer? Dat kunnen maar spelers met een paar rollen doen. Sir Thrones
Dit is voor mij een typische dag 1 discussie tussen twee ervaren spelers. (SM VS Castiel bedoel ik dan)

Verder vind ik je lynchstem op Sir Thrones ergens wel begrijpelijk omdat het een suggestieve post was, maar persoonlijk vind ik ook dat je wel heel makkelijk die lynchstem zet, alsof je wilde dat iemand er op hapte. Dat van die refresh vind ik vreemd, dat meer dan 20 minuten tussen, terwijl er op het AF (bij mij althans) een melding staat dat er inmiddels nieuwe posts zijn en of je die wilt bekijken.
 

DeletedUser73016

Guest
Zou er normaal al een lunch moeten zijn dan.

Er klopt hier gewoon iets niet. Er is geen jury. Er is geen lunch. En Gijs leidt het potje. Ik heb zo het gevoel dat er hier ofwel geen wolven zijn, ofwel enkel welpen.
 

DeletedUser79054

Guest
Zou er normaal al een lunch moeten zijn dan.

Er klopt hier gewoon iets niet. Er is geen jury. Er is geen lunch. En Gijs leidt het potje. Ik heb zo het gevoel dat er hier ofwel geen wolven zijn, ofwel enkel welpen.

Dan zal het welpen + moederwolf zijn.
En er is op voorhand gezegd dat er de eerste dag enkel BM ging zijn, zodat beide dorpen gelijktijdig zouden lopen.

Vanavond is er eerste lynch/lunch.
 
Reactiescore
1.468
Zou er normaal al een lunch moeten zijn dan.

Er klopt hier gewoon iets niet. Er is geen jury. Er is geen lunch. En Gijs leidt het potje. Ik heb zo het gevoel dat er hier ofwel geen wolven zijn, ofwel enkel welpen.

Lol, ik zeg op skype: er staat geen lunch in de instellingen en jij maakt er gelijk "geen wolven" van. Ik denk dat je met dat soort uitspraken beter op kunt passen. Vergeet niet dat DZ de rolverdeling heeft gemaakt.

Dan zal het welpen + moederwolf zijn.
En er is op voorhand gezegd dat er de eerste dag enkel BM ging zijn, zodat beide dorpen gelijktijdig zouden lopen.

Vanavond is er eerste lynch/lunch.
Ik denk het niet gelet op bovenstaande.
Edit: ik doel op geen lunch ofc. Wel lynch neem ik aan.
 

Deleted User - 2075062

Guest
@Castiel. , Mijn vraag geldt nog altijd :)

Ik heb daar al op geantwoord sir thrones. Namelijk dat ik nog niet gerefreshd had en wel al reageerde waardoor ik de post van Tigor niet gezien had. Dat jij hier nog op gaat reageren bevestigd voor mij alleen maar wat ik gister al zei.

Dit is voor mij een typische dag 1 discussie tussen twee ervaren spelers. (SM VS Castiel bedoel ik dan)

Verder vind ik je lynchstem op Sir Thrones ergens wel begrijpelijk omdat het een suggestieve post was, maar persoonlijk vind ik ook dat je wel heel makkelijk die lynchstem zet, alsof je wilde dat iemand er op hapte. Dat van die refresh vind ik vreemd, dat meer dan 20 minuten tussen, terwijl er op het AF (bij mij althans) een melding staat dat er inmiddels nieuwe posts zijn en of je die wilt bekijken.

Ik reageerde direct toen ik SM zijn reactie zag. Heb niet meer gerefreshd waardoor ik dus ook niet heb doorgelezen snap je?

Lol, ik zeg op skype: er staat geen lunch in de instellingen en jij maakt er gelijk "geen wolven" van. Ik denk dat je met dat soort uitspraken beter op kunt passen. Vergeet niet dat DZ de rolverdeling heeft gemaakt.


Ik denk het niet gelet op bovenstaande.
Edit: ik doel op geen lunch ofc. Wel lynch neem ik aan.

Mensen, denk nou even na ... Geen lunch en dan deze instellingen met Gijs als spelleider die de rol "Moederwolf" praktisch uitgevonden heeft. Wat zegt ons dat?
 

DeletedUser73016

Guest
Ik begrijp het echt totaal niet, heb zelfs al het topic van dorp 1 gelezen, en de instellingen gelezen. Lees ik er telkens over. Ik zie hier staan. "EDIT: er is geen lunch en er is geen jury.", maar ik begrijp het echt niet. Gijs maakt echt altijd van die vreemde potjes waar je para van wordt. Die zit nu zwaar in zijn eigen te lachen nu...
 

Deleted User - 2075062

Guest
Waarom heeft het andere dorp dan al een lunch gehad?

Heeft het andere dorp niet.

Omdat lunch daar wel in de instellingen staat ofc.

Snap de link met moederwolf alleen niet @Castiel.

Moederwolf is een rol waar Gijs groot fan van is, die Gijs heeft bedacht zelfs geloof ik. Dan is een Welpendorp met een Moederwolf die dus in contact staat met de Welpen volgens mij heel goed mogelijk.

Net ook contact gehad met SM en wil iedereen oproepen bij niemand zijn of haar rol te claimen of ook maar te hinten naar een rol. We moeten het ze niet onnodig makkelijk gaan maken!
 

Deleted User - 487776907

Guest
Laten we direct met de deur in huis vallen en ophelderen wat nu het geval is. Ik zag gisterenmiddag al in de instellingen staan dat er geen lunch tussenstond bij dorp 2. Met de vraag naar Gijs zelf gestapt of het toeval was, want die regel er "per ongeluk" verwijderen lijkt me sterk.
Gijs gaf als antwoord: ,,dorp twee in nonlunch, wolven kunnen gewoon geen lunch insturen". Er is dus de gehele periode van dorp 2 geen lunch mogelijk (let wel, er kan een eigenwijze wolf/verkouden wolf inzitten).

Dat wetende plus het feit dat Gijs spelleider is, lijkt het me niet meer dan logisch dat dit een welpendorp is met de moederwolf. Dorp twee zal naar mijn idee de overige wolven bevatten. Waarom ik dit denk? Wat heb je nou aan een dorp met wolven, als er geen lunch mogelijk is. Dit dorp met deze instellingen is puur gebaseerd om Gijs' inventie van het moederwolf concept haar pure aard te laten ontdekken.
Heb het hier gisteravond met Castiel over gehad en zoals hij net ook al aangaf, wees dus wantrouwend. Let op mensen die gisteren naar rollen probeerde te vissen/hinten. Dit kan mogelijk om een welp gaan.

Tot slot, zeg niets over je rol. Maak het de welpen niet makkelijker dan het is. Er zijn zoveel rollen mogelijk dat gokken (bijna) nihil kans voor ze oplevert.
 

DeletedUser76681

Guest
Laten we direct met de deur in huis vallen en ophelderen wat nu het geval is. Ik zag gisterenmiddag al in de instellingen staan dat er geen lunch tussenstond bij dorp 2. Met de vraag naar Gijs zelf gestapt of het toeval was, want die regel er "per ongeluk" verwijderen lijkt me sterk.
Gijs gaf als antwoord: ,,dorp twee in nonlunch, wolven kunnen gewoon geen lunch insturen". Er is dus de gehele periode van dorp 2 geen lunch mogelijk (let wel, er kan een eigenwijze wolf/verkouden wolf inzitten).

Dat wetende plus het feit dat Gijs spelleider is, lijkt het me niet meer dan logisch dat dit een welpendorp is met de moederwolf. Dorp twee zal naar mijn idee de overige wolven bevatten. Waarom ik dit denk? Wat heb je nou aan een dorp met wolven, als er geen lunch mogelijk is. Dit dorp met deze instellingen is puur gebaseerd om Gijs' inventie van het moederwolf concept haar pure aard te laten ontdekken.
Heb het hier gisteravond met Castiel over gehad en zoals hij net ook al aangaf, wees dus wantrouwend. Let op mensen die gisteren naar rollen probeerde te vissen/hinten. Dit kan mogelijk om een welp gaan.

Tot slot, zeg niets over je rol. Maak het de welpen niet makkelijker dan het is. Er zijn zoveel rollen mogelijk dat gokken (bijna) nihil kans voor ze oplevert.

Als ik hier op mag inpikken. De redenatie die je geeft volg ik volkomen. En kan ik niet anders beamen om het zo te doen.

Als je dan de instellingen leest maw de rolomschrijving van de welp. Is er geen specifieke dag waarin deze zal op groeien. Waaruit we dus eigen kunnen concluderen dat mits er geen Lunch is een welp pas op zal groeien wanneer er dus de samensmelting zal plaats vinden.

Maw zullen we dus zoals je zegt in geen omstandigheden iets mogen prijs geven over onze rol. (speciaal, neutraal, burger,...)

Als we Gijs wat mogen inschatten verwacht ik wel dat het zo zal gaan, ik zie niet direct het nut in om een welp in dit dorp op dag 3 te laten op groeien.

Wat denk je? Kan dit kloppen.
 

Deleted User - 487776907

Guest
De instellingen voor welp dit potje komen helemaal overeen met de gedachtegang. Waarom inderdaad een welp laten opgroeien op dag 3 als er toch geen lunch is? Dan zou er vanaf dag 3 enkel lynch zijn in dit dorp. Gijs kennende leek het hem veel leuker om de welpjes oneindig veel mogelijkheden (althans, tot de samensmelting) te geven om hun actie te gebruiken.

EDIT: zeker als ik deze erbij lees:

- Welp groeit op na een onbekende dag en verandert dan in een gewone weerwolf. Dan wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.


Met als "onbekende dag" de dag van samensmelting?
 

Deleted User - 487871837

Guest
Als ik hier op mag inpikken. De redenatie die je geeft volg ik volkomen. En kan ik niet anders beamen om het zo te doen.

Als je dan de instellingen leest maw de rolomschrijving van de welp. Is er geen specifieke dag waarin deze zal op groeien. Waaruit we dus eigen kunnen concluderen dat mits er geen Lunch is een welp pas op zal groeien wanneer er dus de samensmelting zal plaats vinden.

Maw zullen we dus zoals je zegt in geen omstandigheden iets mogen prijs geven over onze rol. (speciaal, neutraal, burger,...)

Als we Gijs wat mogen inschatten verwacht ik wel dat het zo zal gaan, ik zie niet direct het nut in om een welp in dit dorp op dag 3 te laten op groeien.

Wat denk je? Kan dit kloppen.

Nee, ben ik het niet helemaal mee eens.

Ik was ook een keer wolf met onvermelde dag van welpen, en die groeiden ook op na dag 1. Niet allemaal, maar wel eentje.

Bovendien ga ik er vanuit dat er een moederwolf als enige wolf inzit in dit dorp. Nu weet ik niet wat er gebeurt als we die toevallig lynchen, maar als de enige wolf er dan meteen uit is, dan lijkt me dat best gevaarlijk toch? Om dat te voorkomen lijkt het mij logisch dat er wel 1 welp al snel op zou groeien.

Dat de meeste welpen tot na de samensmelting welp blijven lijkt me logisch, alleen niet allemaal.

Ik zou het ook waarderen als iedereen verdachte gesprekken met mensen zou posten. Gesprekken waarin mensen heel erg naar een rol vissen oid. Dan kunnen we die in het topic bespreken en een mening erover vormen.
 

DeletedUser76681

Guest
Nee, ben ik het niet helemaal mee eens.

Ik was ook een keer wolf met onvermelde dag van welpen, en die groeiden ook op na dag 1. Niet allemaal, maar wel eentje.

Bovendien ga ik er vanuit dat er een moederwolf als enige wolf inzit in dit dorp. Nu weet ik niet wat er gebeurt als we die toevallig lynchen, maar als de enige wolf er dan meteen uit is, dan lijkt me dat best gevaarlijk toch? Om dat te voorkomen lijkt het mij logisch dat er wel 1 welp al snel op zou groeien.

Dat de meeste welpen tot na de samensmelting welp blijven lijkt me logisch, alleen niet allemaal.

Ik zou het ook waarderen als iedereen verdachte gesprekken met mensen zou posten. Gesprekken waarin mensen heel erg naar een rol vissen oid. Dan kunnen we die in het topic bespreken en een mening erover vormen.


Begrijp ik, maar wat bedoel je dan juist met gevaarlijk?

In de zin dat dit dorp dan snel voorbij is of? Maar we mogen niet uitsluiten zoals al vermeld is dat we er van moeten uitgaan dat er helemaal geen wolven inzitten. Je hebt die speciale wolven nog die alsnog een effect kunnen hebben op het potje.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Begrijp ik, maar wat bedoel je dan juist met gevaarlijk?

In de zin dat dit dorp dan snel voorbij is of? Maar we mogen niet uitsluiten zoals al vermeld is dat we er van moeten uitgaan dat er helemaal geen wolven inzitten. Je hebt die speciale wolven nog die alsnog een effect kunnen hebben op het potje.

Ja, gevaarlijk vanuit een spelleidersperspectief, dat je dorp na 1 lynch klaar kan zijn.

We zouden eigenlijk een zwarte dood vrijwilliger moeten zoeken :p

@TurnUpTheMusic, jij wilde toch niet meedoen!
 

Deleted User - 487776907

Guest
Zwarte dood heeft niet zoveel nut als moederwolf er is hè :p
 
Bovenaan