[Speeltopic] WvW #288

DeletedUser74005

Guest
ik denk persoonlijk dat het handiger is om op draakje te stemmen dan op Loyal. Heb het gevoel dat dat meer info gaat geven. Vind je het goed dat te doen? Dragonfriend

wil ook iedereen oproepen dit te doen. Verdeelde stemmen heeft geen zin...

Vind ik ook prima. Zit veel te hard op dragonwoman te pushen. Plaats mn stem wel als ik thuis ben.
 
Reactiescore
2.193
Ja want nu kan ik natuurlijk niet verder vragen en een juiste beslissing proberen te maken want ja ze is er niet.. nu moet ik natuurlijk mijn stem weg gaan halen want owjee er kan nu niet verdedigt worden.

Grapjas.

@Dragonwoman

Mijn argument van je stem blijft staan en wel hierom: je stemt met redenatie van "soort counter" maar dat is niet zelf wat proberen.

Andere argument, waarom zou je als hoedje niet open spelen en zeggen van "Ja maar als slechtje doe ik dit ook, aangezien dz zei dat hij je daarom meer hoedje vond.
 

DeletedUser74005

Guest
Ja want nu kan ik natuurlijk niet verder vragen en een juiste beslissing proberen te maken want ja ze is er niet.. nu moet ik natuurlijk mijn stem weg gaan halen want owjee er kan nu niet verdedigt worden.

Grapjas.

@Dragonwoman

Mijn argument van je stem blijft staan en wel hierom: je stemt met redenatie van "soort counter" maar dat is niet zelf wat proberen.

Andere argument, waarom zou je als hoedje niet open spelen en zeggen van "Ja maar als slechtje doe ik dit ook, aangezien dz zei dat hij je daarom meer hoedje vond.

Ff serieus, zou jij als slechtje een paar uur besteden om een fake analyse te maken van het potje en dit bij houden in een wordbestand? Die enorm lange post van haar, bewijst voor mij (voorlopig) haar goedheid. Het zou uitzonderlijk zijn als zij dit zou doen als slechtje en op dit soort uitzonderingen moet je momenteel nog geen lunch baseren, aangezien er nog geen enkele wolf uit is. (Alleen een welp, maar die niet is opgegroeid, dus haal je geen info uit)
 
Reactiescore
2.193
Om te beginnen, ik denk dat er nog 2 wolven in het spel zitten. Ik zal over alle spelers zeggen wat ik denk en ze aan het einde op mijn voorlopige volgorde zetten van hoe ik ze verdenk. Waarom ik denk dat er nog 2 wolven in het spel zitten? Ik denk dat er in totaal 3 slechtjes waren, 25%. 4 zou 33% zijn en in mijn ogen te veel. Welp is eruit. Tevens denk ik dat er geen infectiewolf in het spel zit, omdat de welp in het spel zit, en met een beginnersronde ik niet denk dat de wolf aan het begin in zijn eentje zou zijn. Echter heeft NITS ook wel gelijk dat dit een tactiek zou kunnen zijn van de infectiewolf, als die er wel in zou zitten. Ik ben dan ook gaan twijfelen hierover, maar denk toch nog steeds het meest aan 2 wolven en geen infectiewolf.

famdecibel:
Claimt burger. Erg actief. Aan het begin voornamelijk aan het focussen op TLF. Dag 2 lynch stem op Laila omdat ... . Dag 3 is ze vooral bezig op Laila en mij. Maakte de fout te denken dat IK een fout maakte met mijn schatting 25-30%, maar wel 4 slechtjes te veel vond. Maar dat kan een kwestie van niet goed genoeg rekenen zijn :p Maar het is ook mooi een manier om mij meer verdacht te maken. Ze zei maandag dat haar altijd een kwart wat slechtjes betreft was verteld (dus 3 slechtjes) en in dezelfde post denkt ze dat er 3 beginwolven zijn. Maar in de post erna denkt ze dat het 3 beginwolven en eventueel een welp zijn, wat 4 slechtjes (33%) is. Zij spreekt zichzelf dus meer tegen dan dat ik dat deed, wat ze eerder vandaag aanhaalde. Zie spoiler voor de desbetreffende quotes

Tevens zei ze op pagina 7, nadat TLF mij erop wees dat het percentage vaak 20-25% is (ik dacht toch echt dat meerdere keren gezegd was 25-30%, ik weet het nu ook niet meer zeker), dat het vaak juist meer dan 25% is. Ze spreekt zichzelf dus nog meer tegen.


Verder nog haalde ze erbij dat ik met mijn 1e lynch-stem, zei TLF verdacht te vinden, terwijl ik wel bij BM-stem op hem had staan. Terwijl ik in de quote die er ook bij stond juist uitlegde dat ik echt naar TLF en Cryptic keek omdat de stemming echt tussen deze 2 ging. Maar dit had ik in mijn reactie op diverse punten van Fam ook al uitgelegd. Ze steekt zich vaak in een slachtofferrol, door bijv meerdere keren te zeggen dat zij lunch zou zijn en dat iedereen haar aanvalt. Het verbaasd mij dan ook om eerlijk te zijn nog dat ze nog altijd leeft. Ja, ze heeft een burgerclaim, maar dit is wel een heel erg makkelijke claim.

Ook eerder vandaag, Fam VS NITS. Dit ging wel erg snel en vond ik ook wel typisch verlopen. Het zou mij dan ook niks verbazen als dit afgesproken was. Doordat Fam burger claimde en NITS vervolgens zei dat hij begrepen had dat Fam slecht is in liegen, zou het me niks verbazen als meerdere mensen dit ook geloven en hierdoor inderdaad Fam als een burger zien. Voor mij is Fam dan ook zeker een verdachte. En nee, dit is niet omdat ik een verdachte van haar ben :p

pierre the pieter: Vandaag erg inactief geweest. Gister was hij 1 van de 4 mensen met de lynch op de juiste persoon, echter zegt dit bijzonder weinig omdat de wolven ook niet zouden weten wie de welp was. Zei maandag de drukste dag van de week gehad te hebben (pagina 8), maar vandaag volledig afwezig geweest. Zei echter wel NITS als goedje te beschouwen, echter zie ik zelf nog niet echt in WAAROM hij dat denkt.

laila: Dag 1 een zwakke argumentatie (sorry voor het stelen van je woorden NITS :p) met haar lynch stem op Cryptic. Echter spreekt het voor mij in haar voordeel dat ze op pagina 17 al aanwees dat ze Fam en NITS verdacht vond, die bij mij ook mijn hoofdverdachten zijn.

TUTM: Te inactief om ook maar iets over te kunnen denken

NITS: Stond dag 1 al heel erg aan Fam's kant, toen het voornamelijk TLF vs Fam was.
Op pagina 17 noemde Fam NITS wel tussen haar verdachten, maar dit is vaak ook een tactiek om minder als wolvenpaar gezien te worden. Vindt het onzin dat RozeEenhoorn claim respecteert, terwijl mensen hierdoor van hem afgegaan waren (Fam) of toch naar een ander persoon. Hier reageerde je echter niet op. Echter brengt hij in de reactie (pagina 19) ook naar voren dat iedereen wel erg makkelijk kan claimen, maar dat je niet zeker kan weten of dit waar is. Desondanks 'gelooft' hij Fam wel na haar burgerclaim. Ik vind NITS dan ook zeker een verdachte

Jessicavd: Claimt burger. Dag 1 met haar lynch-stem op Cryptic wou ze niet meteen onderbouwing erbij geven. Ze had nog +- 7 minuten om voor 10 uur te stemmen maar wou niet argumenteren. Ik heb gezien dat je tegen Cryptic zei hem ondertussen wel uitgelegd te hebben, hoewel ik vrees dat ik dit tot nu toe telkens gemist heb. Tevens wil ik me verontschuldigen voor mijn vage stem van gisteren.

pietvanl: Enige nieuweling over. Doet zijn best om actief mee te doen. Zijn stem, dag 1, op RD vond ik wel wat apart. Puur gebaseerd op diens BM-stemmen.


Mijn volgorde van verdachten:
- Famdecibel
- NITS
- Jessica
- Pietvanl
- Pierre
- Laila
- TUTM (onderaan omdat hij te inactief is en neem ik aan dood gaat vallen)


Excuses dat de aandacht niet volledig eerlijk verdeeld is, mijn aandacht verslapte na een tijdje bezig met het topic vanaf pagina 1 teruglezen toch wat... xD

Nou, het was een leuk potje hoor! Bedankt iedereen:D

Mijn laatste overzichtje :p

oqmfzod.png

Alstublieft gijs van vorig potje waar ze wolf was. Challaz
 

DeletedUser17472

Guest
Sorry hoor Tutm, maar wat Time aanhaalt is wel een goed punt. En zeg eerlijk, ook Dragonwomen doet rare dingen. Dit vind ik van jou dus ook een wolfse opmerking.
 

DeletedUser77898

Guest
Sorry hoor Tutm, maar wat Time aanhaalt is wel een goed punt. En zeg eerlijk, ook Dragonwomen doet rare dingen. Dit vind ik van jou dus ook een wolfse opmerking.
nou ik maak als goedje genoeg wolfse opmerkingen dus dat kan helemaal kloppen ;) Wat ik nou weer jammer vind is dat iedereen pas gaat stemmen na 21:30? Dat vind ik pas een wolvenstreek. Al die stemmen op het einde echt belachelijk :|
 

DeletedUser77141

Guest
goedenavond mensen,

Aller eerst mijn excuses. Ik zou vanavond een post maken met de spelers over hoe en wat. Maar ben nu pas thuis uit mn werk. waar ik dat normaal al kwart over 8 ben... Dus voor de stemming heb ik hier geen tijd meer voor om te doen. Zal snel nog alles terug elzen en proberen met een goede stem te komen, en daarbij ook argumenten te zoeken.

Zal voor morgen de overgebleven mensen doorlichten en dan ook al voeg mijn stem doen zodat hierop ingespeeld kan worden indien nodig!
 

DeletedUser65921

Guest
Huh? Ik mentor?
Vorig potje was jij er om me actief te houden :p
Nu doen er weer wat meer mensen met ervaring mee waardoor het automatisch moelijker wordt om initiatief te nemen.
Maar iedereen heeft mijn post over dragonwoman genegeerd als ik het zo zie?

Welke claim? Ik wou gewoon zoveel mogelijk posts nog lezen vooraleer ik ging stemmen. Dat TUTM plots met een claim komt die ik geloof, tjah.
De stilte vandaag? Tot 16:30 school he ;)

Waarom zou ik moeten kijken naar je gedrag vorige rondes? Ik kijk naar hoe je je nu gedraagt en wat me opvalt (getuige mijn post, die genegeerd wordt).
Daarbij heb je nog geen 1 stem gezet die bepalend ofzo was, altijd op spelers die toch geen lynch zouden zijn en vanwege redenen die nergens op sloegen.

Nja het punt is wel dat je ff actief werd toen je onder vuur lag en van zodra dat gedaan was weer inactief ging worden.

Als loyal wof is, is draakje dit ook.
Als dragonwoman wof is dan is draakje een hoedje.

Heh?

Vind ik ook prima. Zit veel te hard op dragonwoman te pushen. Plaats mn stem wel als ik thuis ben.

Heh?²

Hoezo die 2 dingen? Ik moet een vroege keus maken omdat ik niet verwacht had op tijd te zijn voor de lynch (blijkbaar moeten ze op een schooldag vroeger slapen dus ben ik er wel :) ). Maar als jullie eerder overtuigd zijn van loyal dan dragonwoman maakt het mij niet veel uit.
Ik zie ze beiden als wolf.
 

DeletedUser77898

Guest
Nja het punt is wel dat je ff actief werd toen je onder vuur lag en van zodra dat gedaan was weer inactief ging worden.



Heh?



Heh?²

Hoezo die 2 dingen? Ik moet een vroege keus maken omdat ik niet verwacht had op tijd te zijn voor de lynch (blijkbaar moeten ze op een schooldag vroeger slapen dus ben ik er wel :) ). Maar als jullie eerder overtuigd zijn van loyal dan dragonwoman maakt het mij niet veel uit.
Ik zie ze beiden als wolf.
pff ik word gek :\
 

DeletedUser74005

Guest
Alstublieft gijs van vorig potje waar ze wolf was. Challaz

Vergelijk die post met deze:

Ik ben nog niet klaar waardoor ik wat recentere dingen niet heb meegenomen, maar ik merk dat ik mijn concentratie begin te verliezen en nog voordat ik klaar zal zijn . Dit zijn voornamelijk dingen die mij opvallen tot en met pagina 17. Later (na het eten en afwassen waarschijnlijk) zal ik de rest door gaan nemen en hier op verder gaan. Hierin zijn echter al wel diverse punten ook in meegenomen die recenter genoemd zijn

Dragonfriend is aan het begin heel erg aan het trollen, PlanB gaat hierin mee en wanneer NITS hierop mee gaat, gaat PlanB op NITS. Later gaan veel mensen, ikzelf ook, hierdoor ook op NITS mee omdat we PlanB vertrouwen.

Later wordt ook nog serieus gereageerd op getroll van Dragonfriend door RozeEenhoorn, over de wolvenchat

NITS zijn reactie op PlanB's opmerking dat hij hoopte dat NITS zich niet meer zou inschrijven in het vervolg, dat PlanB een klootzak was doet achteraf gezien vermoeden dat er al frictie was tussen deze 2 personen en dat PlanB die op NITS ging misschien hier ook mee te maken had. Helaas had ik dit op dag 1 niet echt bewust gezien. Ik snap de stem van NITS op mij ook wel enigzins, ik ging inderdaad te makkelijk mee hoewel ik zeker niet de enige was. Waarom hij mij koos en niet 1 van de anderen, ik heb geen flauw idee


Dragonfriend zegt dat Hopeful in het discussietopic wolf claimde en vraagt of zijn tandjes kapot zijn dat hij niet geluncht heeft. Hopeful reageert vervolgens dat pieter waarschijnlijk dorpsoudste is, mocht er een welp in zitten. Hopeful claimt later te proberen te zorgen dat de welp een actie verspilde.

Even het meeste wat me opvalt uit mijn opmerkingen, maar oke.
Hieruit vallen mij voornamelijk Dragonfriend en Castiel. Dragonfriend voornamelijk vanwege zijn getroll. Castiel zoals hij reageert, het voelt gewoon anders aan.

Nog even over gisteren: ik zat gister tussen 3 mensen te denken voor een lynch-stem, ik wou in elk geval GEEN meeloopstem plaatsen wat ik al te vaak doe en op dag 1 ook al gedaan had, hoewel ik wel enige redenering probeerde te geven (het was alleen een waardeloze redenering)

Deze mensen waren:
Dragonfriend
RozeEenhoorn
Castiel

Dragonfriend was gister echter voornamelijk omdat hij mijn kant op ging, vandaar dat ik niet op hem ging uiteindelijk. RozeEenhoorn had ik mijn stem opgezet uiteindelijk, omdat hij op claims zat te zoeken. Later vandaag zit Pierre echter te zeggen dat IK juist naar claims leek te zoeken terwijl ik juist tegen RozeEenhoorn het had over niet claimen. Hierdoor is vandaag Pierre ook meer op mijn lijstje gekomen

Castiel leek anders te spelen dan toen ik een keer samen met hem in de wolvenchat zat. Hierbij had hij ook de opmerking gemaakt dat hij anders zou willen spelen dan dat hij tot dan toe deed. Dat zou de oorzaak kunnen zijn. Het kan ook zijn omdat ik nu vanuit een ander opzicht naar hem zit te kijken.




Na het eten+afwassen kom ik hierop terug, nadat ik verder gegaan ben met mijn opmerkingen lijstje. Mijn huidige verdachtenlijstje is dan ook gebaseerd op echt teruglezen t/m pagina 17 en wat ik nog enigzins weet van daarna. Hier kan dan ook nog genoeg aan wijzigen. Ook heb ik nu niet al te veel tijd met het doornemen van mijn documenten en een reactie daarop schrijven, dus ik kan ook nog terugkomen op mijn eerdere pagina's :p

Wat ik het grote verschil vind tussen die posts die jij aanhaalt uit de vorige ronde en deze post, is dat haar doel bij die post van vorig potje was om een lynchstem te plaatsen. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik die post van haar van vorige ronde nu voor het eerst zie en het met eigenlijk verbaast dat ze zoiets deed. Waarom ik nu niet op haar stem, is om dat ze heel gefrustreerd over komt, haar huidige houding is niet wat ik bij haar zou verwachten wanneer ze een slechtje is. Zie haar dan eerder wat volwassener reageren en niet zo van 'ik kan het ook nooit goed doen, ik ben weg'. Dat maakt voor mij waarom ik afraad haar te lynchen.

Voor mij wordt het Draakje (dragonfriend) of Loyal. Een lynch van Draakje zal voor veel informatie zorgen en daarom wijzig ik (voorlopig?) mijn stem;

Dragonfriend

Ik ga nog wel even verder kijken, dus deze stem staat nog niet vast.
 
Reactiescore
2.193
Ik zie liever loyal dan draakje maar dat is wel enkel door draakje als hoedje.

Over houding ben ik t eens
 

DeletedUser74597

Guest
Draakje

Staat mn stem maar alvast.


Ik heb niet heel veel tijd (wil slapen want ik moet morgen vroeg op), maar aangezien ik er morgen pas 's avonds ben, wil ik jullie in ieder geval een stukje in de goede richting helpen. Zal niet zeggen dat ik 100% goed zit, maar naar mijn mening kunnen we wel al het een en ander vaststellen.

Om te beginnen met de spelerslijst:

1. .TimeForPlanB
3. Hopeful/TheEternity
4. Dragonwoman
5. thelightfighter/DemocratischeZwijmelaar
6. dragonfriend723
7. Castiel.
8. Cryptic
9. LoyalPsycho
10. TUTM
11. pierre the pieter
13. DragonGoesOppai/Famdecibel
17. Pietvanl
18. Jessica

Nog 13 spelers in leven. Er zitten zeer waarschijnlijk 4 slechtjes in en mogelijk heeft er al een infectie plaatsgevonden, alleen dat weten we niet. Laten we dus ook gewoon verder spelen alsof er geen infectie is, aangezien dan iedereen nog 'wolf' zou kunnen zijn en daar schieten we natuurlijk niks mee op.

Laat ik beginnen met de spelers die ik eerder goedje achtte;

.TimeforplanB zoekt duidelijk mee naar wolven en qua gedachtegang kom ik wel met hem overeen. Daarbij had hij na de claim van Castiel makkelijk op mij kunnen gaan vanwege de onderstaande post, maar dat deed hij niet. In plaats daarvan nam hij aardig de verantwoordelijk op zich om een andere speler te lynchen, die uiteindelijk goedje bleek te zijn. De stemming ging tussen TUTM en Saphira, dit zijn allebei goedjes weten wij nu, dus er was ook geen sprake van een reddingsactie of iets dergelijks. Doordat Time niet de makkelijke weg koos en de verantwoordelijkheid op zich nam om een ander goedje te lynchen + zijn huidige inzet dit potje, is het voor nu niet nodig om hem te lynchen.



Castiel is confirmed doodheks. Ideaal infectietarget, maar das voor later pas van belang. Zit duidelijk niet echt lekker in het potje.

TUTM is confirmed slet.

Hopeful, wil ook oproepen om morgen deze speler niet te lynchen. Zijn rol hangt af van die van Draakje en dan zie ik veel liever dat Draakje gelyncht wordt. Wanneer Draakje slechtje blijkt, is Hopeful sowieso een goedje.

Dragonwoman houdt overigens een bestandje bij met stemmen en een hele lijst met opmerkingen. Dit zie ik haar eerlijk gezegd als slechtje niet zo snel doen, aangezien het ontiegelijk veel tijd kost en het alleen maar nuttig is als je goedje bent. Ik wil daarom ook voorlopig afraden om op haar te stemmen.

Spelers die dan overblijven:

6. dragonfriend723
8. Cryptic
9. LoyalPsycho
11. pierre the pieter
13. DragonGoesOppai/Famdecibel
17. Pietvanl
18. Jessica

De kans is het grootst dat tussen de bovenstaande 7 spelers 2 slechtjes (welp is al dood) zitten. Ik wil jullie dan ook adviseren om hier morgen de focus op te leggen. Zelf zou ik gaan voor Dragonfriend of bijvoorbeeld Pietvanl, maar zeker die laatste is meer gevoel. Een deel van deze spelers heeft nog relatief weinig ingebracht, waardoor het moeilijk is om deze in te schatten. (wil overigens ook gaan slapen nu, dus heb niet echt tijd om alles tot het begin terug te lezen. Heb voor deze post alles tot pagina 26 teruggelezen, dus kan zijn dat ik het een en ander mis)



Wat zegt de rol van Castiel dan over Time? Acht jij hem slechtje?

Uit je eerste groep zijn er in ieder geval twee spelers bewezen goedjes. In de tweede groep zijn Time en Hopeful voor mij voorlopig nog goedjes. Hoe denk jij dan over Piet en Loyal nu? Wie van hen verdenk je het meest?



Dat eerste deel kan ik inkomen. De post waarin iemand vroeg aan jouw wat je mening was, had ik niet gezien.



Dus of je op een inactieve speler, die waarschijnlijk goedje is, gaat stemmen of op mij? Deze post komt weer zo fake over he.. Das ook eigenlijk de voornaamste reden waarom ik op jou stem; je komt echt fake over en je probeert echt door al je vragen naar spelers en dergelijke te doen alsof je actief mee zoekt. Maar ondertussen stem je lekker makkelijk mee op mij of op Hopeful en laat je de rest van de spelers voor een groot deel buiten beschouwing.




@pietvanl Waarom stem je dan niet op Pierre? Dus omdat ik ervaren ben, moet ik dus wel een wolf zijn? Ik heb zo'n mijn vraagtekens bij jou. Wat is je mening over Dragonfriend en over de overige vijf spelers die in mijn laatste lijstje staan?

@Draakje ik ben je nog een specifiekere verdenking verschuldigd. Ik kom er morgenmiddag op terug, al bazaar ik mijn verdenking op jou voor een groot deel op gevoel en is deze post eigenlijk precies hoe ik bij mijn stem kom.

Het is pas net dag 4 en het spelersveld is nog aardig groot. Ik hoop in ieder geval dat jullie het met mij eens zijn dat we de wolven bij de 7 genoemde spelers moeten gaan zoeken en de rest voorlopig buiten beschouwing moeten laten.

Ik denk dat ik maar semi inactief ga worden. Schijnbaar is activiteit een wof eigenschap.

En naar die andere: thanks voor mijn val te verkloten.
Ik vind deze 2 wel erg makkelijk ik vermoed 1 wolf tussen hun 2 misschien wel allebij wolfjes
dus mijn hoofdverdachte timeb
 

Deleted User - 2075062

Guest
Net klaar met trainen. Ik ga mee stemmen op Dragonfriend vandaag. Het gaat voor mij tussen Loyal en hem vandaag en het lijkt hem toch te gaan worden als ik alles zo zie.
 

DeletedUser77141

Guest
Loyal

als ik de posten van dragon met loyal vergelijk vind ik die van draakje meer gericht op het goede.
loyal meer op verwarring saaien en anderen vragen wat zij ervan vinden..

daarnaast heb ik dit lijstje met verdachten nog over na wegstrepen van spelers

. Hopeful/TheEternity
8. Cryptic
11. pierre the pieter
18. Jessica
 
Bovenaan