[Speeltopic] WvW #265B The New Generation

DeletedUser

Guest
Dan ga ik hier iedereen eens bij langs.

Ten eerste de spelers die ik goedje acht:
9. The Minion
Heeft qua stemmen redelijk goed gezeten. Dag 1 thrones/joker, dag 2 Lord, dag 3 niks, dag 4 Jo Han (lynch) en dag 5 Lord (lynch). Lijkt erop dat hij met de mensen die door meerderen verdacht werden (thrones, Jo Han en Lord) meeging en daar los van nog op een wolf ging. Al dan niet bewust daarvan. Voor mij dus goedje.

10. Poo
Hij heeft heks geclaimd. Acties kwamen overeen en niemand spreekt hem tegen dus klinkt geloofwaardig.
Sidenote: Met een mogelijke infectie denk ik dat hij groot potentie heeft geïnfecteerd te zijn na vannacht aangezien er weeral geen lunch was.

16. Blue
Blue is ingevallen voor sylar. Deze was dag 1 inactief, en ook blue miste dag 2 de stemming. Daarna ging hij op maroen, die toen gelijk lynch was met de overmacht aan stemmen. Verder zat Blue vanaf dag 4 al op Lord. Vannacht dan dus ook dat wolfje eruit.
Sidenote: Ook hier zie ik een mogelijke infectie vanwege zijn profilering als goedje door anderen en de ervaring.

Dan mijn neutrale spelers. Deze zet ik in volgorde van goed naar slecht:
21. SC Beast
Hij begon dag 1 op maroen. Stemde dag 2 SM en kwam dag 3 weer terug op maroen. Dit keer wel als lynch. Hij stemd hier mee met de meerderheid. Dat patroon zien we dag 4 en 5 ook weer. Dag 4: Jo Han eruit. Dag 5: Lord eruit. Dus 3x een stem met de meerderheid van mensen. Alleen de laatste keer een wolf. Dit komt me bij Beast voor als onwetendheid en reken het hem nu dan ook niet aan. Echter schat ik hem nog niet als volledig goedje mede door het makkelijk meestemgedrag.

3. Yankee60
Yankee kan ik niet helemaal inschatten, maar ik denk dat ze redelijk goed. Dag 1 en 4 heeft ze helaas geen stem uigebracht. Dag 2 en 3 stemde ze op maroen, die dag 3 er dan ook uit ging. Dag 5 heeft ze SM gestemd en ook vandaag staat die stem weer. Betekent dat ze duidelijke targets heeft. Maroen was goedje, ik hoop dat ze met mij goed zit op SM nu.

2. Captain grom n blaze
Hij heeft dag 1 Bad Company gestemd. Een stem toen op iemand die geloof ik nauwelijks gezien was of inbreng had. Hij speelde hier dus heel safe omdat verder ook niemand BC ook echt verdacht. Dag 2 komt hij met een stem op jessica. Deze gaat er dan, mede door Jo Han, uit als goedje. Daarna dag 3 en 4 zit hij op Jo Han. Ik denk door de keuze van dag 2. Dag 5 echter komt er geen stem en is hij ook niet meer online. Ik schat hem redelijk goed vanwege zijn stemgedrag. Echter kan ik hem voor de rest gewoon niet peilen door de weinige inbreng...

13. laila
Laila is dag 1 afwezig geweest. Heeft hier dus geen stem geplaatst. Dag 2 ging ze op Jo Han. Dag 3 op joker/thrones. De redenen hiervoor kon ik even niet meer vinden. Dag 4 heeft ze weer Jo Han gestemd die hier mede door als goedje uit ging. Vannacht stemde ze Lord die hier ook mede door uit ging. Verder post ze ook niet veel. Vooral reacties dat ze tijd moet vinden geloof ik. 1 keer goedje weggestemd, 1 keer slechtje weggestemd en verder niet veel te zien. Ik houd haar even neutraal.

12. donkergat
Heeft elke dag gestemd op personen waar niemand of bijna niemand anders op zat die dag. Op volgorde: alavara, Poo, joker, ~, Cpt. gnb. Verder is er niemand van hen lunch geweest, is er 1 gestorven door inactiviteit, een ander door actie van Poo en zijn de twee overige nog levend. Hij stemt dus heel safe en houd zich verder ook redelijk rustig. Reden voor mij om hem nu richting wolf te plaatsen. Ik kan hem verder niet goed peilen.

7. famdecibel
Stemt dag 1 op Momske. Dan een speler die niets heeft laten zien. Dag 2 op McA, die dan ook verder niet verdacht wordt. Dag 3 op Yankee, dag 4 op Lord en vannacht op SM. In het begin stemde ze heel terughoudend en net als donkergat op spelers die tot dan toe niet veel in de belangstelling stonden voor de rest. Dan stemt ze dag 4 Lord (wolf) en dag 5 SM (wat ik denk wolf) zonder dat die twee lynches worden of daar overdreven veel kans toe hebben. Ik denk dat ze zich hiermee probeert in te dekken mochten de overige wolven eruit gaan zodat ze kan zeggen dat ze op hen heeft gestemd. Maar dan nog, fam is nieuw, wisselt heel veel en heeft, vind ik :p, wat minder logica dan sommige anderen. Vandaar onderkant neutraal.

Dan nu mijn wolven:
18. Lyonn
Heeft deze stemmen staan: Wizzy, erwt, Lord, Jo Han en niks. Dag 1 goedje eruit, dag 2 enkele stem, dag 3 enkele wolfstem en dag 4 goedje eruit. Gisteren geen activiteit en dus ook geen stem. Hij heeft dus 2 goedjes eruit gestemd, heeft gestemd op iemand waar niemand anders toen op zat en heeft op een wolf gestemd. De wolf was geen lynch. Stemgedrag geeft voor mij alle reden om hem verdacht te vinden.

20. Tigor
Zit dag 1 op maroen. Daarna 3 dagen lang op fam en op dag 5 nog eens op cpt. gnb. Ze heeft in de drie dagen dat ze op fam zat ook verder niemand anders echt verdacht gevonden of proberen te zien of diegene ook daadwerkelijk wolf was. Hierbij dus een grote tunnelvisie die daarna ineens stopt. Waarom is fam nu ineens niet meer verdacht en cpt. wel? Aangezien ik fam ook richting de slechtjes kant reken denk ik dat Tigor hier op een medewolf stemt en gewoon een groot toneelstuk aan het bouwen is. Dat ze naast fam niet echt verdachte personen zocht drie dagen lang vind ik gewoon te overdreven.

17. SM
Is al duidelijk met mijn lynchstem.

Dit viel me nu wel op, SM en Tigor blijker goed te zijn, terwijl hij die schat als wolven.

Zijn goedjes zijn;
The Minion (word verd8 door paar mensen)
(Blue) alleen die heeft gamebreaker eruit gespeeld als BM, kan zijn dat dit een goodwill actie is tho.

Poo
Degene die ik zelf aanzie voor iemand die geïnfecteerd is.

Ik denk dus dat we naar dit lijstje moeten kijken, het lijstje van Gamebreaker valt dus redelijk op. Aangezien dit in mijn ogen redelijk verdachten mensen zijn. Dus bij deze, ivm een mogelijke infectie.

Poo
 

DeletedUser63354

Guest
Kijk dit gaat wel de goede kant op. Zowel Poo als Captain zijn goedje.

We hebben Famdecibel, Yankee, Lyonn en laila over.
Ik denk dat er nog 2 wolven inzitten. Er zit geen infectie in en zowel, dan is er een speler geinfecteerd die niet voor de hand ligt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Kijk dit gaat wel de goede kant op. Zowel Poo als Captain zijn goedje.

We hebben Famdecibel, Yankee, Lyonn en laila over.
Ik denk dat er nog 2 wolven inzitten. Er zit geen infectie in en zowel, dan is er een speler geinfecteerd die niet voor de hand ligt.

En waarom denk je dat Poo goedje is? Hij kan goed geïnfecteerd zijn hoor, en dat weet je best.
 
Reactiescore
603
Het kan evengoed Poo. Zijn.
Stel je voor dat poo een slechtje is, en dat in deze fase van het spel zou hij er alles aan doen om zich als goedje voor te doen, logisch toch?
 

DeletedUser

Guest
Het kan evengoed Poo. Zijn.
Stel je voor dat poo een slechtje is, en dat in deze fase van het spel zou hij er alles aan doen om zich als goedje voor te doen, logisch toch?

Ja maar hij heeft meeste kans op geinfecteerd te zijn.
 

DeletedUser

Guest
Dan is hij alsnog een slechtje?

Jep.

Het is namenlijk zo (heb het al eens gezegd, maar speciaal voor jou);

Hij heeft geclaimed, wij weten zijn rol, maar de wolven dus ook. De nacht er na was er geen lunch ervanuit gaande dat dit dus een infectie was, is hij meest mogelijk kans (wolf die infecteert moet rol van de persoon die hij infecteert goed hebben)
 
Reactiescore
559
ok als ik er vanuit ga dat yankee, fam en beast goedje zijn .

hou ik captain , poo, blue en lyonn over.

ik heb nog steeds het vermoedde dat captain een slechtje is.
en dan blue als ik van tigor dr theorie uit ga.

lyonn hou ik even neutraal.

maar dan zou ik dus captain en blue als wolf hebben en dan mss poo als er n infectie was
 

DeletedUser59552

Guest
ok als ik er vanuit ga dat yankee, fam en beast goedje zijn .

hou ik captain , poo, blue en lyonn over.

ik heb nog steeds het vermoedde dat captain een slechtje is.
en dan blue als ik van tigor dr theorie uit ga.

lyonn hou ik even neutraal.

maar dan zou ik dus captain en blue als wolf hebben en dan mss poo als er n infectie was

Je roept wel de hele tijd dat je vermoed dat ik een slechtje ben, maar waarom? Vooralsnog is jouw enige reden: Omdat Tigor jou verdacht...

Hoe kan ik me verdedigen als je niet eens aangeeft waarom je me verdenkt?
 
Reactiescore
559
Je roept wel de hele tijd dat je vermoed dat ik een slechtje ben, maar waarom? Vooralsnog is jouw enige reden: Omdat Tigor jou verdacht...

Hoe kan ik me verdedigen als je niet eens aangeeft waarom je me verdenkt?
sorry ik heb er ook niet een speciale reden voor als alleen mijn gevoel en als ik op theorieën van anderen af ga.

ik heb zelf in begin op de verkeerde gezeten.te weinig opgelet in het begin.
dus denk zet hier eens wat op een rijtje wat ik denk en kijk wat de reacties zijn :)
 
Reactiescore
746
Zeg umh, nieuwtjes, ik wil niets zeggen... maar ik kan onmogelijk geïnfecteerd zijn :p
Ik heb mijn heksactie uitgevoerd NA de infectie. Mijn heksactie was de 2de keer geen lunch, de infectie de 1ste keer geen lunch.

Als ik geïnfecteerd word, verlies ik heks en word ik wolf gezien heks (standaard goedje (zie openingspost)) een primary role is net zoals wolf. (voor zover ik weet iig). Dus ik kan onmogelijk geinfecteerd worden Get your shit together please.

Daarnaast, mocht bovenstaande toch niet het geval zijn (wat ik betwijfel, maar nog nooit in zo'n positie gezeten), ik was al sinds 3 dagen aan het stemmen op (of hem op mijn verdachtenlijstje hebbend staan) gamebreaker terwijl anderen hier hem als goedje zagen. Wat blijkt vandaag? Hij is slechtje, dus wie had het bij het goede been? Ik. Zou ik mijn mede-slechtje erbij lappen als anderen hem nog steeds goed achten? Neen.

Dus aub nieuwtjes, een klein beetje logica gebruiken zou meer dan welkom zijn.

Wolfjes zitten tussen Lyonn, Yankee en fam (mogelijk ook captain)

@TheManWithItzBlueKnife , heb jij een theorie?

Ik neig richting Yankee en Lyonn, ze doen net iets te hard hun best de nieuwelingen te overtuigen van de slechtheid van bewezen goedjes zoals mezelf en blue. (en ik hoop dat de nieuwelingen zoals @laila en @SC Beast. dat ook inzien, anders niet zo'n goed eerste potje :p )
 
Reactiescore
746
Ik schrap Lyonn op dit moment, gezien deze als wolf werd genoemd door gamebreakers post. Yankee daarentegen werd genoemd als goedje, je wilt je collega-slechtje natuurlijk niet zwart maken? :)

De argumentatie was dat hij geen hoogte kon krijgen van haar, gezien haar speelstijl. Dat is natuurlijk een hele goede manier om jezelf in te dekken mocht je 'theorie' toch fout blijken.


Merk overigens op dat ik er hier vanuit ga dat gamebreak wel in de wolvenchat zat en dus een slechtje heeft gezienerd at some point.

Dus Yankee


Merk op hoe ze enige posts hierboven nog nieuwelingen @laila en @SC Beast. probeert over te halen op mij te stemmen. Dit gezien het niet lukt het andere bewezen goedje, blue, over te halen.. :)
Trek jullie ogen open ;)
 

DeletedUser59552

Guest
sorry ik heb er ook niet een speciale reden voor als alleen mijn gevoel en als ik op theorieën van anderen af ga.

ik heb zelf in begin op de verkeerde gezeten.te weinig opgelet in het begin.
dus denk zet hier eens wat op een rijtje wat ik denk en kijk wat de reacties zijn :)
Er zijn niet eens theorieën van anderen op mij :S Tigor kwam met een dwaze vergelijking dat ik speel zoals zij speelde toen zij voor het eerst wolf was. Dat is het enige argument dat ik gehoord heb.

Ja, en gister dat er 2 dachten dat ik tigor zou lunchen omdat ze te dichtbij kwam... Die hebben waarschijnlijk vandaag hetzelfde argument met the minion, die stemde ook op mij.

Zeg umh, nieuwtjes, ik wil niets zeggen... maar ik kan onmogelijk geïnfecteerd zijn :p
Ik heb mijn heksactie uitgevoerd NA de infectie. Mijn heksactie was de 2de keer geen lunch, de infectie de 1ste keer geen lunch.

Als ik geïnfecteerd word, verlies ik heks en word ik wolf gezien heks (standaard goedje (zie openingspost)) een primary role is net zoals wolf. (voor zover ik weet iig). Dus ik kan onmogelijk geinfecteerd worden Get your shit together please.

Daarnaast, mocht bovenstaande toch niet het geval zijn (wat ik betwijfel, maar nog nooit in zo'n positie gezeten), ik was al sinds 3 dagen aan het stemmen op (of hem op mijn verdachtenlijstje hebbend staan) gamebreaker terwijl anderen hier hem als goedje zagen. Wat blijkt vandaag? Hij is slechtje, dus wie had het bij het goede been? Ik. Zou ik mijn mede-slechtje erbij lappen als anderen hem nog steeds goed achten? Neen.

Dus aub nieuwtjes, een klein beetje logica gebruiken zou meer dan welkom zijn.

Wolfjes zitten tussen Lyonn, Yankee en fam (mogelijk ook captain)

@TheManWithItzBlueKnife , heb jij een theorie?

Ik neig richting Yankee en Lyonn, ze doen net iets te hard hun best de nieuwelingen te overtuigen van de slechtheid van bewezen goedjes zoals mezelf en blue. (en ik hoop dat de nieuwelingen zoals @laila en @SC Beast. dat ook inzien, anders niet zo'n goed eerste potje :p )

Klinkt logisch dat je dan niet geïnfecteerd kan worden. Yankee en fam zitten gewoon constant op elkaar (afleidingsmanoeuvre?) en switchen nu.

Maar wat vind je dan van laila en SC beast zelf? SC beast is heel afzijdig, maar laila vind ik heel vreemd stemmen. Die probeert mij constant als wolf af te schilderen omdat iemand geluncht is die op mij zat...
 
Reactiescore
746
Maar wat vind je dan van laila en SC beast zelf? SC beast is heel afzijdig, maar laila vind ik heel vreemd stemmen. Die probeert mij constant als wolf af te schilderen omdat iemand geluncht is die op mij zat...

Die zijn goedjes. Niet 100% zeker, maar 95%. Ze moeten gewoon even zien dat Lyonn en Yankee op specifiek hen inpraten omdat ze makkelijk te overtuigen zijn (ze kennen het spel (nog) niet)


Let op, ik kan fout zitten over die rollen dat ik heks zou verloren hebben (ik heb nog nooit een dergelijke situatie meegemaakt).

Echter dan blijft het nog makkelijk te counteren.

Nacht 1: (ik ga uit van nacht 1 = nacht waarop ik levens + doodsdrankje gebruik) Ik gebruik levens + doodsdrankje. alavara en time vallen dood. Er is geen lunch wegens het levensdrankje. Merk op dat dit op hetzelfde moment plaats vindt als mijn claim. Dus wolven kunnen onmogelijk hebben geweten dat ik heks was voor deze infectie. En dit is hun grootste argument. ALS ze me zouden infecteren, zouden ze dat pas hebben kunnen doen de nacht HIERNA. En toen was er wel degelijk een lunch, en vond er ook geen infectie plaats.

De infectie heeft enige nachten hiervoor plaatsgevonden namelijk op deze dag:

Lunch:

Er was vandaag gek genoeg géén Lunch!


Dus allemaal even jullie verstand gebruiken. Ofwel Lyonn, ofwel Yankee is wolf. Mogelijk beiden. :p
 
Bovenaan