DeletedUser74005
Guest
WvW #265B The New Generation
Instellingen
Aantal spelers: 27 -> Inschrijven is nog mogelijk! Schrijf je nu HIER in als reservespeler.
Klaagmuur: Nee
Eindtijd stemmen: 22:00 uur
Speciale Rollen naar: DemocratischeZwijmelaars en WatBlaasJeInMijnOor? (in een privébericht op het AF)
Lunch naar: DemocratischeZwijmelaars (in een privébericht op het AF)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het topic. Stem wijzigen:DZ -> Duckje
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het topic. Stem wijzigen:DZ -> Duckje
Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Aanwezig
Hints: Nee
Netwerken/Claimen: Uit/Aan
Mogelijke Rollen:
Dag & Nacht Volgorde:
Overige Informatie
Instellingen
Aantal spelers: 27 -> Inschrijven is nog mogelijk! Schrijf je nu HIER in als reservespeler.
Klaagmuur: Nee
Eindtijd stemmen: 22:00 uur
Speciale Rollen naar: DemocratischeZwijmelaars en WatBlaasJeInMijnOor? (in een privébericht op het AF)
Lunch naar: DemocratischeZwijmelaars (in een privébericht op het AF)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het topic. Stem wijzigen:
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het topic. Stem wijzigen:
Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Aanwezig
Hints: Nee
Netwerken/Claimen: Uit/Aan
Mogelijke Rollen:
Goedjes:
Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.
Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.
Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.
Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Wanneer de Dorpsoudste sterft, verliest de Beschermengel haar krachten.
Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.
Slechtjes:
Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.
Infectiewolf:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.
Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd.
Sjamaan:
- Tegenhanger van de Ziener: kan ook iedere dag een rol opvragen.
- Kan geen bijrollen zien.
- Zit aan het begin van het spel niet in de Wolvenchat.
- Wanneer de Sjamaan een Slechtje 'zienert', zal hij toetreden tot de Wolvenchat.
- De Sjamaan is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.
Neutraaltjes:
Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
Bijrollen:
Burgemeester (afkorting: BM):
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.
Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.
Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.
Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.
Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Wanneer de Dorpsoudste sterft, verliest de Beschermengel haar krachten.
Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.
Slechtjes:
Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.
Infectiewolf:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.
Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd.
Sjamaan:
- Tegenhanger van de Ziener: kan ook iedere dag een rol opvragen.
- Kan geen bijrollen zien.
- Zit aan het begin van het spel niet in de Wolvenchat.
- Wanneer de Sjamaan een Slechtje 'zienert', zal hij toetreden tot de Wolvenchat.
- De Sjamaan is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.
Neutraaltjes:
Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
Bijrollen:
Burgemeester (afkorting: BM):
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.
Dag & Nacht Volgorde:
Overdag:
Lynch
Nacht:
Lunch/Infectie/Beschermengel
Welp
Heks
Ziener/Sjamaan
Jagersactie: wanneer hij sterft.
Cupido: voor de eerste deadline.
Lynch
Nacht:
Lunch/Infectie/Beschermengel
Welp
Heks
Ziener/Sjamaan
Jagersactie: wanneer hij sterft.
Cupido: voor de eerste deadline.
Overige Informatie
- De Spelleiding heeft altijd gelijk.
- Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn.
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Screenshots van bijvoorbeeld PM's & skypegesprekken zijn verboden. Wanneer je ze toch plaatst, val je dood. Dit geldt tijdens netwerkpotjes ook voor screenshots, die op Skype naar elkaar gestuurd worden. Gekopieerde Skype-gesprekken (mits deze berichten niet afkomstig zijn van de spelleiding) zijn wel toegestaan, aangezien deze handmatig aangepast kunnen worden.
- Wanneer een speler tot 2 keer toe achter elkaar niet stemt, zal hij doodvallen. Als er sprake is van een koppel, zal slechts de inactieve helft doodvallen. De andere speler van het koppel, die wel nog actief is, zal gewoon verder kunnen spelen. Ook wanneer een speler onvoldoende inzet toont, zal hij doodvallen/vervangen worden.
- Zwarte Dood is niet mogelijk. Wanneer je denkt dat er sprake is van een Zwarte Dood (= er zijn geen slechtjes in het spel of er zijn juist alleen maar slechtjes in het spel), dan plaats je het volgende in het topic: ZWARTE DOOD (dikgedrukt). Heb je gelijk, dan win je in je in je eentje. (koppel wint samen) Geen gelijk? Dan val je helaas dood. (bij koppels valt het gehele koppel dood)
Laatst bewerkt door een moderator: