[Speeltopic] WvW #263

DeletedUser74966

Guest
Haj, succes mensen :D

Ook dit keer weer graag de Skype van alle wolven naar mij. Ik zie dat er nog wat spelers zijn die ik niet heb, dus dat is dan weer leuk ^^

Ik wacht ook nog even met mijn BM-stem. Eens zien wie van de kandidaten actief zal zijn :)
 

DeletedUser

Guest
Haj, succes mensen :D

Ook dit keer weer graag de Skype van alle wolven naar mij. Ik zie dat er nog wat spelers zijn die ik niet heb, dus dat is dan weer leuk ^^

Ik wacht ook nog even met mijn BM-stem. Eens zien wie van de kandidaten actief zal zijn :)

Verspreek je je hier nu of heb ik ergens een blunder uit een vorig potje gemist? :D
Snap niet echt goed wat je bedoeld met de zin die ik in het vet en onderlijnd heb gezet..
 
Reactiescore
3.586
Hij poste dat 2 potjes geleden als goedje en werd lynch dag 1 geloof ik. Was vorig potje slechtje en poste dat weer met als argument 'ik heb dat vorig potje ook gedaan en toen was ik goedje'. Was echter zo verdacht dat hij weer lynch werd op dag 1.

Nu doet hij het als 3de x op rij dit potje, vermoed als goedje weer. Anders wel enorm risico genomen weer dus lijkt me sterk.
 

DeletedUser64575

Guest
Verspreek je je hier nu of heb ik ergens een blunder uit een vorig potje gemist? :D
Snap niet echt goed wat je bedoeld met de zin die ik in het vet en onderlijnd heb gezet..

Die jongen leert niet van z'n fouten en blijft elk potje dezelfde domme grap maken, om dan daardoor de lynch te zijn.
 

DeletedUser74597

Guest
Hallo allemaal , ik stel me ook beschikbaar voor BM maar zoals altijd zal ik m wel niet worden .....ik zelf gum m gijs wel ,dus DZ voor BM
 
Reactiescore
3.586
Ik heb zoveel medelijden met Jessica dat ik mijn BM stem wel aan haar zou gunnen :p Maar op basis van medelijden wilt ze vast geen stemmen dus zal ik het maar niet doen :D
 

DeletedUser

Guest
Hij poste dat 2 potjes geleden als goedje en werd lynch dag 1 geloof ik. Was vorig potje slechtje en poste dat weer met als argument 'ik heb dat vorig potje ook gedaan en toen was ik goedje'. Was echter zo verdacht dat hij weer lynch werd op dag 1.

Nu doet hij het als 3de x op rij dit potje, vermoed als goedje weer. Anders wel enorm risico genomen weer dus lijkt me sterk.

Hmm. Ok, dank je voor de uitleg. Maar hij nam vorig potje ook al het risico om dit te doen toen hij wolf was, waarom zou hij dan dit potje het risico niet opnieuw nemen? Net omdat het zo belachelijk klinkt om waar te zijn, zou het juist wel waar kunnen zijn. Beetje omgekeerde psychologie.

Die jongen leert niet van z'n fouten en blijft elk potje dezelfde domme grap maken, om dan daardoor de lynch te zijn.

Lol. :D Of hij past gewoon die domme grappen net zo vaak toe totdat ze niet meer verdacht lijken? Het lijkt in ieder geval te werken.
 

DeletedUser64575

Guest
Hmm. Ok, dank je voor de uitleg. Maar hij nam vorig potje ook al het risico om dit te doen toen hij wolf was, waarom zou hij dan dit potje het risico niet opnieuw nemen? Net omdat het zo belachelijk klinkt om waar te zijn, zou het juist wel waar kunnen zijn. Beetje omgekeerde psychologie.



Lol. :D Of hij past gewoon die domme grappen net zo vaak toe totdat ze niet meer verdacht lijken? Het lijkt in ieder geval te werken.

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Daarom snap ik niet helemaal dat Joker hem nu al als goedje neer wil zetten. Beetje zwart-wit.
 

DeletedUser

Guest
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Daarom snap ik niet helemaal dat Joker hem nu al als goedje neer wil zetten. Beetje zwart-wit.

Ik vind Joker zijn reactie vooral "veilig". Hij zegt dat hij vermoed dat gamebreaker een goedje is om die reden, maar onmiddellijk erna zegt hij dat het anders wel een enorm risico van hem is om dit opnieuw te doen. Wat ik me vooral afvraag is waarom het belangrijk is om te vermelden dat iemand een risico neemt. Met elke post die je plaatst, met alles wat je zegt neem je in dit soort spelletjes sowieso een soort van risico (woorden kunnen mis interpreteert worden, verdraaid worden, etc...). Tenzij je effectief iets te verliezen hebt en merkt dat een ander een risico neemt waardoor jij dat verlies zou ervaren, dan ben je sneller geneigd om dit verbaal/non-verbaal aan te kaarten.

Nu gezien de vele mogelijke rollen wil ik zeker niet de uitspraak van "wolf" doen, maar als ik wolf zou zijn en ik heb deze kennis uit voorgaande potjes en ik zie mijn medewolf dezelfde risico's nemen als uit voorgaande potjes, dan zou ik ook erop reageren en trachten alles banaler te doen lijken dan het is.
 

DeletedUser32020

Guest
Maak mij burgemeester aub

mag ik op mezelf stemmen?
 

DeletedUser64575

Guest
Ik vind Joker zijn reactie vooral "veilig". Hij zegt dat hij vermoed dat gamebreaker een goedje is om die reden, maar onmiddellijk erna zegt hij dat het anders wel een enorm risico van hem is om dit opnieuw te doen. Wat ik me vooral afvraag is waarom het belangrijk is om te vermelden dat iemand een risico neemt. Met elke post die je plaatst, met alles wat je zegt neem je in dit soort spelletjes sowieso een soort van risico (woorden kunnen mis interpreteert worden, verdraaid worden, etc...). Tenzij je effectief iets te verliezen hebt en merkt dat een ander een risico neemt waardoor jij dat verlies zou ervaren, dan ben je sneller geneigd om dit verbaal/non-verbaal aan te kaarten.

Nu gezien de vele mogelijke rollen wil ik zeker niet de uitspraak van "wolf" doen, maar als ik wolf zou zijn en ik heb deze kennis uit voorgaande potjes en ik zie mijn medewolf dezelfde risico's nemen als uit voorgaande potjes, dan zou ik ook erop reageren en trachten alles banaler te doen lijken dan het is.

Je slaat de spijker precies op de kop.

Op de tweede alinea heb ik nog wel iets toe te voegen. Ik zou dit namelijk juist niet doen en de speler in kwestie zichzelf laten verdedigen om zo mezelf niet te hoeven mengen in de situatie, zoals Joker nu doet. Mocht Game wolf zijn, dan kan in ieder geval niet de link worden gelegd met Joker en andersom.
Je moet je bedenken dat de wolven een skype chat hebben. Game post die grap (wederom) en wordt er wellicht op aangesproken in de wolvenchat. Vervolgens bedenkt Joker om er verder op in te gaan, zonder zich te realiseren dat dit als een verdachte post kan worden gezien. Dat zou dus betekenen dat de wolven óf niet communiceren (dus inactief, maar wellicht te vroeg om deze conclusie te trekken) of dat het wél besproken is en Joker aan de hand daarvan de post maakte, wat kan betekenen dat de wolven uit grotendeels onervaren spelers bestaan. Het lijkt mij namelijk dat een ervaren wolf dit zich ook zou bedenken.
 
Reactiescore
3.586
Hmm. Ok, dank je voor de uitleg. Maar hij nam vorig potje ook al het risico om dit te doen toen hij wolf was, waarom zou hij dan dit potje het risico niet opnieuw nemen? Net omdat het zo belachelijk klinkt om waar te zijn, zou het juist wel waar kunnen zijn. Beetje omgekeerde psychologie.



Lol. :D Of hij past gewoon die domme grappen net zo vaak toe totdat ze niet meer verdacht lijken? Het lijkt in ieder geval te werken.

Maar hij verpeste zo het vorig potje al een beetje voor de wolven, ik zou denken dat hij dat risico niet nog eens gaat nemen. Al was het maar uit medeleven voor medewolven.

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Daarom snap ik niet helemaal dat Joker hem nu al als goedje neer wil zetten. Beetje zwart-wit.

Ik zet hem niet als goedje neer, maar als ik er iets uit moet afleiden zie ik er meer een goedjes reactie in als een slechtjes reactie.



Omdat Anthraxxis een goede speler is en Jenskeuuh Netsky een wolf heeft gemaakt

Verklaar uw nader, allemaal uit zijn BM kandidatuur afgeleid?

Ik vind Joker zijn reactie vooral "veilig". Hij zegt dat hij vermoed dat gamebreaker een goedje is om die reden, maar onmiddellijk erna zegt hij dat het anders wel een enorm risico van hem is om dit opnieuw te doen. Wat ik me vooral afvraag is waarom het belangrijk is om te vermelden dat iemand een risico neemt. Met elke post die je plaatst, met alles wat je zegt neem je in dit soort spelletjes sowieso een soort van risico (woorden kunnen mis interpreteert worden, verdraaid worden, etc...). Tenzij je effectief iets te verliezen hebt en merkt dat een ander een risico neemt waardoor jij dat verlies zou ervaren, dan ben je sneller geneigd om dit verbaal/non-verbaal aan te kaarten.

Nu gezien de vele mogelijke rollen wil ik zeker niet de uitspraak van "wolf" doen, maar als ik wolf zou zijn en ik heb deze kennis uit voorgaande potjes en ik zie mijn medewolf dezelfde risico's nemen als uit voorgaande potjes, dan zou ik ook erop reageren en trachten alles banaler te doen lijken dan het is.

Niet alles is een risico he, wat Game deed zou als wolfje met zijn vorige potjes in acht genomen echt een heel groot risico zijn. En ja ik speel veilig maar wat wil je? Kun jij zeker zeggen dat hij slechtje of goedje is dan? Jij vind hem verdacht als mogelijk slechtje en ik als mogelijk goedje. Is even verdacht van mij als van jouw als je het zo wilt bekijken.

Als ik medewolf was van Game zou ik zeggen dat hij zich normaal moet gedragen want hij zet zich 'weeral' in de spotlights dag 1. Zou mij niet verbazen of hij 3x op rij lynch word hierom.
 

DeletedUser74005

Guest
Waarom zou je daar naar kijken? Iemand is bm waardig omdat hij een goede speler is die de knoop kan doorhakken of niet.

Je wilt ook wel iemand hebbrn waarvan je een beetje in kunt schatten of hij goedje of slechtje is
 

DeletedUser

Guest
Maar hij verpeste he zo vorig potje al een beetje voor de wolven, ik zou denken dat hij dat risico niet nog eens gaat nemen. Al was het maar uit medeleven voor medewolven.

Niet alles is een risico he, wat Game deed zou als wolfje met zijn vorige potjes in acht genomen echt een heel groot risico zijn. En ja ik speel veilig maar wat wil je? Kun jij zeker zeggen dat hij slechtje of goedje is dan? Jij vind hem verdacht als mogelijk slechtje en ik als mogelijk goedje. Is even verdacht van mij als van jouw als je het zo wilt bekijken.

Als ik medewolf was van Game zou ik zeggen dat hij zich normaal moet gedragen want hij zet zich 'weeral' in de spotlights dag 1. Zou mij niet verbazen of hij 3x op rij lynch word hierom.

Opnieuw is dit geen garantie. Iemand kan inderdaad vorig potje het verprutst hebben als wolf voor de medewolven en het volgende potje exact hetzelfde doen opnieuw als wolf zijnde; alleen wordt er dan inderdaad de gedachte gewekt dat iemand dit juist niet zou doen.

Wel, ik heb de ervaring dat alles wat je verbaal of non-verbaal doet ten opzichte van iemand juist wel een risico is, zeker als je mensen niet kent en al zeker niet als mensen zich "moeten" houden aan een bepaalde rol. Ik weet van mezelf (en mensen die mijn speelstijl uit het verleden kennen zullen dit beamen) dat ik iemand ben die gemakkelijk en snel zijn mening durft te uiten. Ik ga al vrij snel duidelijk vermelden wie ik verdacht vind en wie niet. In dit spel is vertrouwen belangrijk en dat is het net, je kan niemand vertrouwen zodra het nieuwe potje start, dus moet je vertrouwen zoeken, vinden en creëren. Als iedereen veilig balanceert tussen zwart en wit en niemand een duidelijk standpunt brengt, dan kan je ook niemand gaan vertrouwen. Wanneer mensen juist wel duidelijke standpunten naar voren brengen kan je iemand gaan vertrouwen of wantrouwen daarop en dit kan dan alsnog betekenen dat je juist of fout zit met je gedachte.
 
Bovenaan