DeletedUser8414
Guest
WvW #263
Aantal spelers: 26, extra spelers mogen zich melden tot aan de eerste deadline, daarna kom je op een vervangerslijst
Klaagmuur: Ja, maximaal één bericht per speler per nacht
Hints: Nee
Jager: Ja, stuurt elke dag opnieuw zijn actie in. Actie wordt alleen uitgevoerd bij nachtacties, niet als de jager gebeuld wordt.
Heks: Ja, zowel doods- als levensheks mogelijk. Doodsheks kan op een nacht naar keuze iemand doden, levensheks kan één nacht naar de keuze de lunch stoppen (tenzij hij/zij zelf de lunch is die nacht).
Dorpsoudste: Ja, overleeft éénmalig de lunch, als hij/zij sterft verliest de beschermengel zijn krachten.
Beschermengel: Ja, mag elke nacht iemand beschermen tegen de lunch (geldt ook voor zichzelf), mag iedereen maximaal twee keer beschermen en geen twee nachten na elkaar dezelfde. Als de dorpsoudste sterft verliest de beschermengel zijn krachten.
Ziener: Nee
Beul: Ja, mag op een willekeurig moment iemand doden, wordt openbaar gemaakt in het topic (dagactie).
Priester: Ja, heeft een flesje heilig water dat hij/zij over iemand kan gooien, is hij/zij weerwolf, infectiewolf of heks dan zal hij/zij sterven, anders gebeurt er niets, wordt openbaar gemaakt in het topic (dagactie).
Slet: Ja, mag elke nacht bij iemand anders gaan slapen (niet verplicht). Als de slet lunch wordt en ze slaapt niet thuis dan zal ze ook niet sterven. Als de persoon waarbij ze slaapt geluncht wordt sterft de slet ook, geldt niet voor welp en doodsdrankje. Wil de slet bij de persoon slapen die net gelyncht is dan zal ze thuis slapen en kan ze dus geluncht worden. Mag geen twee dagen na elkaar bij dezelfde persoon slapen, mag maximaal twee keer bij dezelfde slapen.
Cupido: Ja, zowel gewone cupido als overspelige cupido is mogelijk
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: Ja, g/g met goedjes, g/s neutraal, s/s met slechtjes
Wolven: Ja, geen extra krachten, mag elke nacht meebeslissen over de lunch.
Welp: Ja, mag elke nacht een speciaaltje proberen welpen door de rol en persoon naar de spelleiding door te sturen, is dit correct dan doodt hij/zij het speciaaltje. Groeit nacht 3 op tot een normale weerwolf. Mag geen burgers of bewezen beul/priester welpen.
Infectiewolf: Ja, mag naast de lunch in een nacht naar keuze ook iemand infecteren tot weerwolf
Sjamaan: Nee
Ketterse wolf: Ja, heeft net als de priester een flesje water dat hij over iemand kan gooien, er gebeurt verder niks. Dit wordt bekendgemaakt in het topic (dagactie).
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: Jenskeuh
Weerwolven Moord naar: Jenskeuh
Lynch: Rood en dikgedrukt in het topic,Jenskeuh om stem te wijzigen.
Burgemeester: Blauw en dikgedrukt in het topic,Jenskeuh om stem te wijzigen.
Extra rollen:
Overspelige cupido:
De overspelige cupido is een bijrol en mag voor de eerste lynchdeadline twee partners kiezen, hij heeft dus twee relaties. Hij/zij moet eveneens voor de eerste lynchdeadline kiezen welke zijn ‘echte’ relatie is, het wordt door de spelleiding niet aan de partners bekend gemaakt wie gekozen is als echte relatie. Een overspelige cupido zal door de spelleiding steeds gewoon cupido genoemd worden in de koppelchats.
Voorbeeld: Jenskeuh is overspelige cupido en kiest Poo. als partner 1 en duckje als partner 2. Jenskeuh kiest vervolgens Poo. als echte relatie, de relatie met Duckje is hierdoor een schijnrelatie. Als Jenskeuh sterft dan sterven beide partners aan liefdesverdriet. Als Duckje sterft dan sterft hij alleen, het wordt hierbij niet bekendgemaakt dat hij in een relatie zat. Als Poo. sterft dan sterft Jenskeuh aan liefdesverdriet, Duckje blijft hierbij leven omdat hij het overspel ontdekt.
Extra: Als er een g/s en een g/g koppel ontstaat dan is het g/s koppel automatisch het echte koppel. (Idem voor g/s t.o.v. g/n en g/n t.o.v. g/g, bij twee koppels van zelfde verhouding mag er gekozen worden welke echte is).
Gebroeders:
De gebroeders kunnen afwijken van een groep van 2 tot 4 mensen. Deze personen weten van elkaar dat ze gebroeders zijn en dus daarmee bij de goedjes horen. Ze mogen echter niet met elkaar netwerken, voor de rest hebben gebroeders geen extra krachten. Als een van de gebroeders geïnfecteerd is weten de rest daar niets van.
Mythomaan:
Kiest één speler uit voor de eerste lynchdeadline. Kiest hij een speler uit die infectiewolf, weerwolf of ketterse wolf is dan wordt hij weerwolf. Kiest hij de welp dan wordt hij welp. Kiest hij een gebroeder dan wordt hij een extra gebroeder, dit wordt dan ook aan de overige broeders meegedeeld. Kiest hij de slet, heks, doodsheks, levensheks, jager, slet, dorpsoudste, beschermengel, beul of lycantroop dan krijgt hij dezelfde rol. Bij elke andere rol of indien niks doorgegeven wordt hij burger.
Vos:
De vos mag elke nacht 3 namen opsturen. Na de nacht krijgt de vos te horen of er een wolf tussen deze spelers zit. Is het antwoord ja dan mag de vos de nacht erop nogmaals proberen. Is het antwoord nee dan verliest de vos zijn krachten voor die nacht erna. Dan moet hij één nacht overslaan en daarna mag hij/zij weer een poging doen. De vos mag niet zichzelf opsturen. De welp wordt pas als wolf gezien eens hij/zij is opgegroeid (NA nacht 3). De slechte broeder wordt nooit als wolf gezien.
Lycantroop:
Is een gewone burger zonder extra krachten maar wordt door zienende krachten als slecht gezien. Als hij in het lijstje van de vos staat zal de vos ‘Ja’ doorgestuurd krijgen.
Zondebok:
Als de lynchstemming op een gelijkspel eindigt zal géén van beide sterven en wordt de zondebok gelyncht.
Burger met zilver bloed:
Deze burger kan niet geïnfecteerd worden, als ze hem willen infecteren verliest de infectiewolf zijn infectiekrachten.
Wethouder:
Krijgt na de BM verkiezing dezelfde rol als de verkozen BM.
Netwerken/Claimen: Nee/Ja
Dag/nachtvolgorde:
Overspelige cupido (moment van doorsturen)
Beul (moment van doorsturen)
Priester/ketterse wolf (moment van doorsturen)
Mythomaan
BM verkiezing
Wethouder
Lynch/zondebok
Levensheks/beschermengel/slet/dorpsoudste
Lunch
Infectie/burger met zilver bloed
Welp
Doodsheks
Vos
Extra instellingen:
- Niet alle vermelde rollen zullen ook daadwerkelijk aanwezig zijn.
- Sommige rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Geslacht in gebeurtenissen zal nooit een hint zijn naar het echte geslacht van de speler met die bewuste rol
- Inactiviteit: 1x niet stemmen is waarschuwing, 2x niet stemmen is waarschuwing mits er wel voldoende activiteit was of dood mits er niet voldoende activiteit was, 3x niet stemmen is dood ongeacht rol of activiteit.
- Bij gelijkspel winnen de wolven.
- Instellingen kunnen nog steeds aangepast worden tot net voor de start van het potje, rolomschrijvingen kunnen op elk moment aangepast worden als dat nodig is voor extra verduidelijking.
- Spelleiding heeft het recht om spelers uit te sluiten bij speldbederf, onsportief gedrag of vals spelen.
- Post die stemmen bevatten mogen niet bewerkt worden.
- Netwerken is niet toegestaan met uitzondering van de (door de spelleiding aangemaakte) wolven- en koppelchats. Elke andere vorm van netwerken zal leiden tot de dood.
- Zwarte dood is niet mogelijk.
Aantal spelers: 26, extra spelers mogen zich melden tot aan de eerste deadline, daarna kom je op een vervangerslijst
Klaagmuur: Ja, maximaal één bericht per speler per nacht
Hints: Nee
Jager: Ja, stuurt elke dag opnieuw zijn actie in. Actie wordt alleen uitgevoerd bij nachtacties, niet als de jager gebeuld wordt.
Heks: Ja, zowel doods- als levensheks mogelijk. Doodsheks kan op een nacht naar keuze iemand doden, levensheks kan één nacht naar de keuze de lunch stoppen (tenzij hij/zij zelf de lunch is die nacht).
Dorpsoudste: Ja, overleeft éénmalig de lunch, als hij/zij sterft verliest de beschermengel zijn krachten.
Beschermengel: Ja, mag elke nacht iemand beschermen tegen de lunch (geldt ook voor zichzelf), mag iedereen maximaal twee keer beschermen en geen twee nachten na elkaar dezelfde. Als de dorpsoudste sterft verliest de beschermengel zijn krachten.
Ziener: Nee
Beul: Ja, mag op een willekeurig moment iemand doden, wordt openbaar gemaakt in het topic (dagactie).
Priester: Ja, heeft een flesje heilig water dat hij/zij over iemand kan gooien, is hij/zij weerwolf, infectiewolf of heks dan zal hij/zij sterven, anders gebeurt er niets, wordt openbaar gemaakt in het topic (dagactie).
Slet: Ja, mag elke nacht bij iemand anders gaan slapen (niet verplicht). Als de slet lunch wordt en ze slaapt niet thuis dan zal ze ook niet sterven. Als de persoon waarbij ze slaapt geluncht wordt sterft de slet ook, geldt niet voor welp en doodsdrankje. Wil de slet bij de persoon slapen die net gelyncht is dan zal ze thuis slapen en kan ze dus geluncht worden. Mag geen twee dagen na elkaar bij dezelfde persoon slapen, mag maximaal twee keer bij dezelfde slapen.
Cupido: Ja, zowel gewone cupido als overspelige cupido is mogelijk
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: Ja, g/g met goedjes, g/s neutraal, s/s met slechtjes
Wolven: Ja, geen extra krachten, mag elke nacht meebeslissen over de lunch.
Welp: Ja, mag elke nacht een speciaaltje proberen welpen door de rol en persoon naar de spelleiding door te sturen, is dit correct dan doodt hij/zij het speciaaltje. Groeit nacht 3 op tot een normale weerwolf. Mag geen burgers of bewezen beul/priester welpen.
Infectiewolf: Ja, mag naast de lunch in een nacht naar keuze ook iemand infecteren tot weerwolf
Sjamaan: Nee
Ketterse wolf: Ja, heeft net als de priester een flesje water dat hij over iemand kan gooien, er gebeurt verder niks. Dit wordt bekendgemaakt in het topic (dagactie).
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: Jenskeuh
Weerwolven Moord naar: Jenskeuh
Lynch: Rood en dikgedrukt in het topic,
Burgemeester: Blauw en dikgedrukt in het topic,
Extra rollen:
Overspelige cupido:
De overspelige cupido is een bijrol en mag voor de eerste lynchdeadline twee partners kiezen, hij heeft dus twee relaties. Hij/zij moet eveneens voor de eerste lynchdeadline kiezen welke zijn ‘echte’ relatie is, het wordt door de spelleiding niet aan de partners bekend gemaakt wie gekozen is als echte relatie. Een overspelige cupido zal door de spelleiding steeds gewoon cupido genoemd worden in de koppelchats.
Voorbeeld: Jenskeuh is overspelige cupido en kiest Poo. als partner 1 en duckje als partner 2. Jenskeuh kiest vervolgens Poo. als echte relatie, de relatie met Duckje is hierdoor een schijnrelatie. Als Jenskeuh sterft dan sterven beide partners aan liefdesverdriet. Als Duckje sterft dan sterft hij alleen, het wordt hierbij niet bekendgemaakt dat hij in een relatie zat. Als Poo. sterft dan sterft Jenskeuh aan liefdesverdriet, Duckje blijft hierbij leven omdat hij het overspel ontdekt.
Extra: Als er een g/s en een g/g koppel ontstaat dan is het g/s koppel automatisch het echte koppel. (Idem voor g/s t.o.v. g/n en g/n t.o.v. g/g, bij twee koppels van zelfde verhouding mag er gekozen worden welke echte is).
Gebroeders:
De gebroeders kunnen afwijken van een groep van 2 tot 4 mensen. Deze personen weten van elkaar dat ze gebroeders zijn en dus daarmee bij de goedjes horen. Ze mogen echter niet met elkaar netwerken, voor de rest hebben gebroeders geen extra krachten. Als een van de gebroeders geïnfecteerd is weten de rest daar niets van.
Mythomaan:
Kiest één speler uit voor de eerste lynchdeadline. Kiest hij een speler uit die infectiewolf, weerwolf of ketterse wolf is dan wordt hij weerwolf. Kiest hij de welp dan wordt hij welp. Kiest hij een gebroeder dan wordt hij een extra gebroeder, dit wordt dan ook aan de overige broeders meegedeeld. Kiest hij de slet, heks, doodsheks, levensheks, jager, slet, dorpsoudste, beschermengel, beul of lycantroop dan krijgt hij dezelfde rol. Bij elke andere rol of indien niks doorgegeven wordt hij burger.
Vos:
De vos mag elke nacht 3 namen opsturen. Na de nacht krijgt de vos te horen of er een wolf tussen deze spelers zit. Is het antwoord ja dan mag de vos de nacht erop nogmaals proberen. Is het antwoord nee dan verliest de vos zijn krachten voor die nacht erna. Dan moet hij één nacht overslaan en daarna mag hij/zij weer een poging doen. De vos mag niet zichzelf opsturen. De welp wordt pas als wolf gezien eens hij/zij is opgegroeid (NA nacht 3). De slechte broeder wordt nooit als wolf gezien.
Lycantroop:
Is een gewone burger zonder extra krachten maar wordt door zienende krachten als slecht gezien. Als hij in het lijstje van de vos staat zal de vos ‘Ja’ doorgestuurd krijgen.
Zondebok:
Als de lynchstemming op een gelijkspel eindigt zal géén van beide sterven en wordt de zondebok gelyncht.
Burger met zilver bloed:
Deze burger kan niet geïnfecteerd worden, als ze hem willen infecteren verliest de infectiewolf zijn infectiekrachten.
Wethouder:
Krijgt na de BM verkiezing dezelfde rol als de verkozen BM.
Netwerken/Claimen: Nee/Ja
Dag/nachtvolgorde:
Overspelige cupido (moment van doorsturen)
Beul (moment van doorsturen)
Priester/ketterse wolf (moment van doorsturen)
Mythomaan
BM verkiezing
Wethouder
Lynch/zondebok
Levensheks/beschermengel/slet/dorpsoudste
Lunch
Infectie/burger met zilver bloed
Welp
Doodsheks
Vos
Extra instellingen:
- Niet alle vermelde rollen zullen ook daadwerkelijk aanwezig zijn.
- Sommige rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Geslacht in gebeurtenissen zal nooit een hint zijn naar het echte geslacht van de speler met die bewuste rol
- Inactiviteit: 1x niet stemmen is waarschuwing, 2x niet stemmen is waarschuwing mits er wel voldoende activiteit was of dood mits er niet voldoende activiteit was, 3x niet stemmen is dood ongeacht rol of activiteit.
- Bij gelijkspel winnen de wolven.
- Instellingen kunnen nog steeds aangepast worden tot net voor de start van het potje, rolomschrijvingen kunnen op elk moment aangepast worden als dat nodig is voor extra verduidelijking.
- Spelleiding heeft het recht om spelers uit te sluiten bij speldbederf, onsportief gedrag of vals spelen.
- Post die stemmen bevatten mogen niet bewerkt worden.
- Netwerken is niet toegestaan met uitzondering van de (door de spelleiding aangemaakte) wolven- en koppelchats. Elke andere vorm van netwerken zal leiden tot de dood.
- Zwarte dood is niet mogelijk.
Laatst bewerkt door een moderator: