[Speeltopic] WvW #258: Werewolves Unknown?

DeletedUser76681

Guest
Wvw #258 Werewolves Unknown?
Door DZ en Tigor
39ce06dfc4d0649d23786de181052a28.jpg

Een nieuwe dag een nieuw begin, althans dat dachten de wakkerdammers.
Aan jullie om het verhaal af te maken, tijdens het Unknown potje.

Aantal spelers: Afhankelijk van het aantal inschrijvingen
Klaagmuur: Ja 1 bericht per speler per nacht
Hints:Nee
Jager:Mogelijk
Heks:Mogelijk
Dorpsoudste:Mogelijk
Beschermengel:Mogelijk
Ziener:Mogelijk
Muizenval: Mogelijk
Beul:Mogelijk
Priester:Mogelijk
Slet:Mogelijk
Inbreker: Mogelijk

Cupido:Bijrol Cupido koppelt zichzelf aan iemand.
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: G/G met goedjes, S/S met slechtjes, G/S als zij de meerderheid bezitten.

Wolven:Ja
Welp:Mogelijk
Infectiewolf:Mogelijk
Sjamaan:Mogelijk
Rattenval: Mogelijk
Ketter:Mogelijk

Eindtijd stemmen:22:00 (stemmen om 22.00 zijn niet geldig)
Speciale Rollen naar: Tigor
Weerwolven Moord (Lunch) naar (verplicht via PM!): Tigor
Lynch: In het topic Vetgedrukt en Rood
Lynchstem wijzigen = DZ -> Tigor

Burgemeester: Gekozen op dag 1 door blauw en vetgedrukt

Netwerken: Ja
Claimen: Ja
Extra instellingen: -Inactiviteitsdood ongeacht rol na 2x niet stemmen of na een waarschuwing voor onvoldoende deelname door spelleiding. Spelleiding heeft het recht om spelers uit te sluiten van verdere deelname bij onsportief gedrag of vals spelen.
- ZWARTE DOOD is niet mogelijk.
- DOOD = DOOD en wordt verplicht om te zwijgen over WvW tegen spelers die nog meedoen.

Naast de rollen in de spoiler is het mogelijk dat onderstaande rollen ook aan de orde komen:

Beschermengel:

Maakt iedere nacht iemand immuun voor de lunch van de wolven, dit mag ook zichzelf zijn.
Hij mag niet twee keer dezelfde persoon achter elkaar beschermen. Elk persoon mag hij maximum 3x beschermen.
Er wordt niet bekend gemaakt WIE er beschermd is als de lunch niet doorgaat.
Zijn krachten vervallen als de dorpsoudste sterft.

Beul:

Mag éénmalig iemand vermoorden, dit is een dag actie dus de beul wordt bekendgemaakt. Hij is hierna niet meer welpbaar.

Burger:

Normale bewoner zonder extra krachten.

Burger met zilver bloed:

Als de infectiewolf deze burger probeert te infecteren, mislukt dat en verliest hij de infectie, de infectiewolf blijft dus wel leven, en gaat verder als gewone wolf. Deze burger kan wel gewelpt of geluncht worden.
Als de infectiewolf heeft geprobeerd de burger met zilver bloed te infecteren, krijgt hij dat níet te horen.


Dorpsgek:

Mag elke nacht 3 namen opgeven, hij krijgt de rollen van deze 3 spelers + 2 random rollen in alfabetische volgorde terug.
Bijvoorbeeld:
Tigor (burger) - DZ (wolf) - Crazysobek (ziener)
Burger - Burger - Cupido - wolf - ziener
Een dorpsgek mag niet 2 nachten achter elkaar 2 dezelfde personen, en 3 nachten achter elkaar dezelfde persoon zien.

Dorpsoudste:

Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven. Indien hij sterft verliest de beschermengel zijn krachten.

Heks:

Bezit een levens- en doodsdrankje met eigenschappen vermeld bij rollen levensheks en doodsheks.

Huurmoordenaar:

De huurmoordenaar is iemand die het moorden niet kan laten. Elke speler mag 1xtje een bericht sturen naar de spelleider met daarin wie er huurmoordenaar zou zijn en wie de huurmoordenaar moet vermoorden. Dus Jenskeuh kan opsturen: Ik denk dat .timeforplanB huurmoordenaar is. Hij moet speler x vermoorden.
Als .TimeforplanB inderdaad huurmoordenaar is, zal speler x sterven.
Als de huurmoordenaar iemand heeft vermoord, dan moet die 1 nacht wachten totdat die opnieuw mag moorden.

Jager:

Neemt iemand mee in zijn dood. Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleiding, hij mag ieder moment deze keuze veranderen. Als de jager sterft vooraleer hij een persoon heeft doorgegeven neemt hij niemand mee de dood in. Als de jager sterft door inactiviteit wordt zijn schot niet uitgevoerd.


Lycantroop:

Is een gewone burger zonder extra krachten maar wordt door een ziener gezien als weerwolf en door een zienende weerwolf als burger.

Muizenval:

De muizenval geeft vooraf een tijdstip aan voor de volgende dag. Diegene die dan als eerst een stem (bm of lynch) plaatst na dit tijdstip wordt gezien.
Afspraken maken over wanneer iemand moet posten is ten strengste verboden! Als je hierop wordt betrapt vallen zowel de muizenval als de speler met wie die afspraken maakt dood!

Orakel:

Elke dag mag die de rol van een speler opsturen naar een andere speler. Bijvoorbeeld: 'Ik stuur de rol van Jenskeuh (mythomaan) op naar .TimeforplanB. Dan krijgt TimeforplanB een bericht 'mythomaan'. Je krijgt dus alleen een rol, en niet te horen van wie die rol is.

Priester:

De priester heeft een flesje heiligwater die hij kan gooien over een speler.
Is deze speler een wolf/heks, zal deze dood gaan, het heeft echter geen effect op de ketterse wolf. Anders gebeurt er niks.
Dit is een dag actie dus de priester wordt bekendgemaakt. Hij is hierna niet meer welpbaar.

Raaf:

De raaf mag het potje elke dag 1 speler opgeven bij de leider die 1, 2 of 3 extra stemmen krijgt, daarvoor is dus 33.3% kans. (ik zal met een dobbelsteen bepalen hoeveel stemmen het zijn)

Slet:

Kiest iedere nacht iemand uit om bij te slapen. Dan is ze niet thuis en als ze dan lunch is gaat de lunch niet door.
Als degene bij wie ze slaapt lunch of lynch is sterft ze ook.
Degene bij wie ze slaapt krijgt hier géén mening van.
Ze mag niet 2x achter elkaar bij dezelfde slapen en max 3x bij dezelfde.
Alle andere nachtacties (welp, heks, infectie en zienende acties) gaan wel door, ongeacht of ze ergens anders slaapt of niet.

Wapensmid:

Elke 2 (bij minder dan 20 spelers) of 3 dagen (bij 20 of meer spelers) mag de wapensmid een geweer weggeven aan een andere speler. Die speler krijgt dan de bijrol jager. Ook een wolf kan jager zijn. De wapensmid kan geen geweer geven aan zichzelf.

Weerhamster:

De weerhamster overleeft de lunch altijd, ongeacht hoe vaak hij geluncht zal worden. Echter zal die wel sterven zodra hij wordt gezien door de (slechte) dorpsgek, muizenval/rattenval, orakel of elke andere zienende rol.
De weerhamster gaat verder gewoon dood aan alle andere acties zoals de lynch.
In het geval dat de weerhamster doodgaat door het orakel, zal degene die de rol zou krijgen niks te horen. Dus als Jenskeuh (weerhamster) naar .TimeforplanB was opgestuurd, krijgt .TimeforplanB geen bericht.
Ook de muizenval/rattenval/ziener/zienende wolf krijgen geen bericht. De (slechte) dorpsgek wel.

Wijze burger:

De wijze burger kan 2 maal per spel aan de spelleider de volgende vraag stellen.
Hoeveel x zitten er in het spel?
Voorbeeld: Hoeveel cupidos zitten er in het spel?
Het antwoord is dan de hoeveelheid van een rol waarmee ze zijn gestart. Indien er al is geïnfecteerd zal er echter wel het aantal wolven waarmee is gestart + 1 komen. Als er nog welpen zijn, zullen die niet als wolf meegerekend worden. Wolpen tellen ook niet mee als wolf.

Ziener:

Mag elke dag de naam van één speler insturen voor de deadline en zal tijdens de nacht de rol van deze persoon te horen krijgen. Als de naam van de zienende wolf wordt ingestuurd zal de ziener sterven.

Lijfwacht

- De lijfwacht mag elke nacht een naam opgeven van een speler om die te beschermen.
- Wordt de opgegeven speler ’s nachts aangevallen dan zal de lijfwacht hem beschermen en zal de aanvaller sterven.
- De lijfwacht kan niet geïnfecteerd worden.


Dodenfluisteraar
Mag elke dag aan een dode burger vragen wie hij denkt dat een weerwolf is -al dan niet met uitleg-. Hij moet dan d.m.v. theorieën andere spelers overtuigen wie een weerwolf is, zoals de ziener. Dit gebeurt via de spelleiding (stuur een PM met de naam van de dode). 1 naam per keer

Zieke
Als de wolven de zieke opeten, worden zij ziek, en zullen zij de volgende dag niet kunnen dineren (lunchen)

Geest
De geest krijgt eerst een van de andere rollen, pas na zijn dood komt hij erachter dat hij Geest is. Vanaf zijn dood kan hij elke dag, een letter posten op het forum, als teken uit het hiernamaals. Hij sterft als Geest.

De dodenbezweerder
De dodenbezweerder mag iemand redden van de dood. Het nadeel is dat als hij/zij sterft, de gene die hij heeft gered ook sterft.

Non

Deze gelovige heeft haar klooster opgegeven om zich in Wakkerdam te vestigen. Zij is op zoek naar de Welp, die ronddwaalt in het dorp. Ze kan iedere nacht één inwoner bekijken, waarvan ze te weten komt of het de welp is. Indien ze hem gevonden heeft, redt ze z'n ziel en bekeert ze hem tot de kant van de Burgers. Ze heeft echter niet eeuwig de tijd, want ook de Moederwolf is op zoek naar de Welp om het bij de wolven te laten toetreden. Indien geen van beide hem gevonden heeft na nacht 3, groeit hij automatisch uit tot een volwaardige weerwolf. Als zowel de Moederwolf als de Non hem in dezelfde nacht bekijken, heeft de Non voorrang omdat de Moederwolf eerst de nachtelijke moord moet helpen plegen.

Ooggetuige

De ooggetuige mag één nacht uitkiezen. Hij is die nacht de ooggetuige van de moord van de weerwolven. Eén van de weerwolven wordt voor hem bekend, deze wordt willekeurig gekozen. Echter is er een nadeel. De ooggetuige zelf wordt 2 nachten later ook bekend bij de weerwolf die hij ziet! Als die ene weerwolf of de ooggetuige nog een extra rol heeft, wordt deze rol niet bekend gemaakt. Als de ooggetuige het slachtoffer is van de wolven in de nacht dat hij ooggetuige wou zijn, dan slaagt de wolvenaanval.

Bokor
- De bokor is de tegenhanger van het orakel die de wolven helpt.
- De bokor kan elke avond iemand laten zien.
- De bokor mag geen wolven kiezen om de rol naar door te sturen.
- De bokor geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
- De bokor mag niet zichzelf kiezen. Wanneer de bokor wordt gezien door een orakel zal de rol: orakel worden doorgegeven.
- De bokor mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.
- De bokor is zelf geen wolf en mag dus ook geen lunch insturen.

Gemaskerde wolf
- De gemaskerde wolf mag eenmaal tijdens het spel een rol van een medespeler wijzigen.
- Voor de deadline dient hij aan te geven of het de lynch of de lunch betreft waarvan hij de rol wil wijzigen.
- De gemaskerde wolf heeft de keuze uit verschillende rollen.
- Voor de lynch: burger, dorpsoudste, overlever of weerwolf.
- Voor de lunch: burger, beschermengel tunnelvisionair of welp.

Moederwolf

Deze tedere wolf is op zoek naar haar kwijtgespeelde Welp. Zij kan iedere nacht één persoon aangeven in de rollen-PM waarvan ze denkt dat het de Welp is. Indien ze hem gevonden heeft krijgt de Welp toegang tot het Wolvenhol. Ze heeft echter niet eeuwig de tijd, want ook de Non is op zoek naar de Welp om hem te bekeren tot de Burgers. Indien geen van beide hem gevonden heeft na nacht 3, groeit hij automatisch uit tot een volwaardige weerwolf. Als zowel de moederwolf als de Non hem in dezelfde nacht bekijken, heeft de Non voorrang omdat de moederwolf eerst de nachtelijke moord moet helpen plegen. Als de Welp sterft voor iemand hem gevonden heeft, sterft ook de moederwolf van verdriet. Als er geen Welp in het spel zit, fungeert de moederwolf als een gewone weerwolf, zonder te beseffen dat haar zoektocht zinloos is.

Moederwolf geeft voor de nachtdeadline per PM aan welke deelnemer ze ziet als haar welp.
Pas na de weerwolvenmoord en/of andere dodelijke nachtelijke acties trekt de moederwolf op pad.
Let op: de non heeft steeds voorrang op de moederwolf
Bij succesvolle vondst krijgt de welp per direct toegang tot het desbetreffende wolvenhol.
Bij niet-succesvolle vondst krijgt de moederwolf te horen dat de deelnemer geen welp is.

Harige Slet:
Slechte versie van de slet. Mag elke dag een naam insturen van een speler, daarbij zal de harige slet overnachten. De harige slet kan er ook voor kiezen om een nachtje thuis te blijven. Degene bij wie ze geslapen heeft zal een pm hiervan ontvangen. Mag niet twee nachten achtereen bij dezelfde persoon slapen en mag niet meer dan 3x bij dezelfde persoon slapen.Zal nooit sterven wanneer degene bij wie ze slaapt de lunch is! Mag wolven raden bij de spelleiding, bij een juiste poging wordt hij/zij in de wolvenchat toegevoegd. (max 2x per dag, 4x in totaal, alleen de eerste 2 dagen)

Infectiewolf:

Heeft giftige tanden waarmee hij een goedje wolf kan maken.
Dit mag hij op eender welk moment doen.
De geïnfecteerde verliest zijn oudere krachten en wordt een weerwolf.
Geliefdes blijven bestaat en kunnen niet verdwijnen door infectie.
Het wordt niet aangegeven als er een infectie is geweest. De infectiewolf sterft altijd als 'infectiewolf', zonder aan te geven of hij nog infectiekrachten had of niet.

Ketterse wolf:

De ketter kan net zoals de priester iemand "wateren", in het topic zal komen te staan dat de priester iemand gewaterd heeft.
Integendeel tot de priester heeft het water van de ketter geen effect, de actie zal dus altijd mislukken.
Dit is een dag actie dus de ketterse wolf wordt bekendgemaakt (als priester uiteraard).
De ketter is daarnaast ook een wolf en mag dus de lunch insturen.

Rattenval:

De rattenval is de slechte variant van de muizenval.
De rattenval kan elke avond iemand zien, wie weet hij alleen niet.
De rattenval geeft vooraf een tijdstip aan voor de volgende dag. Diegene wie dan als eerst een stem (bm of lynch) plaatst na dit tijdstip, wordt gezien.
Afspraken maken over wanneer iemand moet posten is ten strengste verboden!
Aan het begin van het potje kent dat rattenval de wolven nog niet!

Slechte beul:

De slechte beul kan net zoals de echte beul iemand vermoorden.
Dit komt in het topic te staan en gebeurt overdag, hij zal dus bekend gemaakt worden als beul.
De slechte beul kent aan het begin van het potje de wolven niet.

Slechte dorpsgek:

De slechte dorpsgek is de slechte variant van de dorpsgek.
Hij mag elke nacht 3 personen opgeven. Hij krijgt dan de rollen van die 3 personen + 2 willekeurige rollen in alfabetische volgorde terug.
De slechte dorpsgek kent aan het begin van het potje de wolven niet.

Slechte raaf:

De slechte raaf is de slechte variant van de raaf. Hij kan net zoals de goede raaf een extra stem opsturen naar de leider op een persoon. Er is 33.3% kans dat er 1, 2 of 3 extra stemmen op die speler komen.

Weerwolf:

Een wolf zonder extra krachten.
Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen
Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.

Welp:

Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
Welp mag proberen spelers te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Deze rol moet een speciale rol zijn, mag dus geen burger of bijrol zijn. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
De welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na die nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.

Wolp:

De wolp is een combinatie van een welp en een wolf. De wolp kent de wolven. Hij groeit nooit op, in tegenstelling tot de welp.
De wolp mag zowel een welpactie, als een lunch insturen, maar hij mag niet beide op 1 dag doen. Dus als hij op dag 3 een lunch instuurt, mag hij niet tegelijkertijd nog een welpactie insturen.
De wolp kan in zijn eentje winnen.

Zienende wolf:

Mag elke dag de naam van één speler insturen voor de deadline en zal tijdens de nacht de rol van deze persoon te horen krijgen. Als de naam van de ziener wordt ingestuurd zal de zienende wolf sterven.
De zienende wolf is daarnaast ook een wolf en mag dus de lunch insturen.

Slaapschutter
Mag elke nacht iemand neer schieten die niet heeft gestemd bij de lynch van die dag. Stemt hij zelf niet, dan sterft hij. Hoewel de slaapschutter neutraal is en vooral tegen inactiviteit is, moet hij wel winnen met de goedjes.

Zandmannetje
Het zandmannetje is een gewone dorpsbewoner, die eigenlijk een weerwolf wilt zijn en dus hoopt geïnfecteerd te worden.
De eerste nacht mag het zandmannetje aan de spelleider van één speler vragen of die een weerwolf is, het antwoord is ja of nee, het zandmannetje krijgt geen specifieke rol te weten.
Als het zandmannetje geïnfecteerd wordt mogen de weerwolven die nacht twee spelers vermoorden.
Zolang er niemand geïnfecteerd is blijft het zandmannetje slecht. Indien de infectiewolf dus sterft voor hij iemand infecteert blijft de rol van het zandmannetje voor het hele spel hetzelfde en wint hij met de slechten.
Wanneer er iemand anders dan het zandmannetje geïnfecteerd wordt krijgt het zandmannetje dit te horen (niet wie uiteraard) en verandert zijn rol in 'burger', vanaf dan wint hij met de goedjes. Vanaf dan zal hij door de ziener, dorpsgek en sjamaan ook als burger gezien worden.

Illusionist
De Illusionist beschikt over de mogelijkheid rollen te verwisselen. Hij stuurt hiervoor eenmalig de namen van twee spelers naar de spelleiding. Deze spelers wisselen van rol en ontvangen hier bericht over. Zij krijgen niet te horen met wie zij hebben geruild en ook de identiteit van de Illusionist blijft bij deze actie onbekend.Wanneer één van de 2 personen een wolf is mislukt de actie, de illusionist wordt hiervan niet op de hoogte gesteld. De illusionist krijgt het ook niet te horen wanneer een actie is geslaagd.
Een gebruikte actie blijft gebruikt. Indien de actie is mislukt, zullen de targets hiervan niet op de hoogte worden gesteld.
Illusionist kan alle rollen ruilen behalve de rollen die reeds in de wolvenchat zitten. Dus een slechtje kan vóór de juiste poging van raden wél gewisseld worden! Na contact met de rest van de wolven niet meer.

Mythomaan:

De mythomaan maakt in nacht 1 een belangrijke keuze voor wie hij 'ziet'.
De mythomaan krijgt vervolgens dezelfde rol als degene die hij ziet, ongeacht zijn rol.

Verhullende speler:

Deze speler heeft als doel zoveel mogelijk chaos te maken in het potje.
2x in een potje mag hij een bericht naar de spelleider sturen dat hij de rollen van de spelers die die nacht dood gaan wil verbergen. Dan zal er niet bij staan hoe een speler dood is gegaan, en wat de rol is. De verhullende speler mag niet 2 nachten achter elkaar de rollen verhullen en niet op nacht 1 verhullen.
Na de 2de actie krijgt hij de rol van 1 v/d overleden spelers (wordt random gekozen).
Is het een heks krijgt hij het aantal drankjes dat de heks nog over heeft.
Is het een (slechte)beul/priester/ketter krijgt hij de actie als die nog over is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser76681

Guest
Spelerslijst:

1. Jenskeuh
2. Maroen1
3. jokersbrain -> nacht 2
4. capricorno
5. Anthraxxis -> Burger -> Lynch dag 1
6. DAMN -> nacht 2
7. Wbjimo
8. Yankee60
9. gamebreaker -> Non -> actie dag 1
10. Monobear -> Burger ->inactiviteitsdode
11. .Time
12. Netksy
13. Beast Incarnate. -> Lynch dag 2
14. Jessicavd -> nacht 2
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser76681

Guest
De eerste deadline is morgen (maandag 23 januari) om 22u stipt voor zowel de BM en Lynch stemming. Eveneens alle speciale acties en lunch insturen voor morgen 22u!

De rollen worden nu verdeeld, gelieve nog even te wachten met posten tot iedereen zijn rol heeft en ik dit vermeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser76681

Guest
Iedereen heeft zijn rol ontvangen, er mag vanaf nu gepost worden. Als er iemand zijn rol toch niet zou ontvangen hebben. Spreek mij dan maar aan!

Veel succes allemaal!
 

Deleted User - 2265087

Guest
Succes allemaal!

De deelnemerslijst is niet heel erg meer veranderd, hoogstens wat kleiner geworden. BM gaat wss naar Richard, mits hij actief is. BM stemmen mogen ofcourse ook naar mij toe!
 

DeletedUser77953

Guest
Dream about my nudity? ik ben goedje dus stem voor uw burgemeester
 

DeletedUser1435

Guest
ik denk dat capricorno wolf is, ze is immers het tabletaccount van stalov.

overigens de beschuldiging van jokersbrain slaat nergens op. hoe kan ik nou BI stemmen als ik nog niet eens wist dat we waren begonnen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
3.584
Dream about my nudity? ik ben goedje dus stem voor uw burgemeester

Er zijn meerdere goedjes dus wat maakt jou beter?

ik denk dat capriporno wolf is, ze is immers het tabletaccount van stalov.

overigens de beschuldiging van jokersbrain slaat nergens op. hoe kan ik nou BI stemmen als ik nog niet eens wist dat we waren begonnen?

Dat zou elke wolf als verdediging zeggen ofc :p
 

DeletedUser1435

Guest
door mensen zoals jou is het vangen van wolven onmogelijk. in je poging tot grappig zijn speel je nu als wolf. of je het echt bent of totaal niet naar je echte rol speelt is nu nog de vraag
 
Reactiescore
3.584
Ik probeer de discussie wat opgang te helpen. Niet pogen grappig over te komen daar heb ik skypechats voor ;)
 

DeletedUser8414

Guest
Succes iedereen.

BM stemmen mogen zoals altijd naar mij, graag zelfs. Iedereen die wil netwerken heeft mijn skype wel al ondertussen, anders vraag je maar.

Mijn bm stem zal naar één van de klassieke ervaren kandidaten gaan, nog even afwachten wie actief is.
 

DeletedUser74966

Guest
Mochten mensen mijn Skype willen: 'chris102837'. Ik ben voornamelijk 's middags of 's avonds ergens bereikbaar. Voor de rest zul je gewoon even een chat via het Af moeten openen. Die zal ik ook wel beantwoorden :)
 
Bovenaan