Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
"Triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing". Het is nog vroeg in de morgen als Sander wakker schrikt van de bel. SHIT. Door de wekker heen geslapen..... Schiet zijn bed uit, struikelt net niet over zijn kleren en gooit het raam open. "Kom eraan Noah!" Ja opschieten Sander, t vriest hier verdomme. Sander schiet in zn kleren pakt zn tas en is binnen no time beneden. "hehe, weer eens verslapen?". Ja wie planned nou weer om 07.00 sochtends al op Utrecht Centraal te staan.... "Tsja, eer dat al die druktemakers er zijn zal het vast 08.00 zijn en we moeten gelijk een lange reis maken, stap in dan vertrekken we"
Wat een reis ging het worden dacht Noah, eerst een avondje Amsterdam, door naar Londen, Parijs, Barcelona, Rome, Berlijn. Hoe we ooit al die kleine opdonders in het gareel gaan houden is mij een vraag, dat gaat nog problemen oplev…. “Hey noah!, stop eens met dromen we zijn er”.
Sander stapt uit de auto en verbaast zich hoe druk het al is zo vroeg in de morgen. “Heb je de kaartjes bij je Noah?” Jaja, heb ze gewoon in mn tas ben echt niet zo vergeetachtig hoor, kijk maar…… “oh oh”. “Gelukkig let ik wel een zegt sander en geeft noah een tik op zn achterhoofd met het stapeltje tickets, dommerik”. “Lul haha, oke we zouden verzamelen bij perron 10, laten we er heen gaan, misschien staan er al mensen”.
Op dat moment komt er een ander autootje aanrijden, een donkere zwarte auto waar 2 ouders en een kindje uitstapten. “Pas je wel goed op jezelf capriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, ja mama! Beloof ik”. De vader loopt stevig op ons af: “als er ook maar iets gebeurd met onze dochter!!” hij maakte zijn zin niet af, het kleine meisje trippelde op ons af, met haar tasje met snoep en cola. We namen haar mee en liepen naar perron10. Terwijl we lopen horen we opeens gerommel en geschreeuw AAN DE KANT AAN DE KANT. Wat zou er zo vroeg van die herrie maken, geschrokt kijken we achterom en een dik bol jongetje komt in volle vaart aanrollen en stopt naast ons. “Iek bien stalov” Zei hij met een russisch accent. Waarom wandel je niet gewoon stalov? “Iek bien dik iek bien bol, ik loop niet want ik rol”. We lieten het maar voor wat het was.
Bij perron 10 zien we dat er al een groot aantal van de 46 deelnemers aanwezig zijn. Vlug tellen we iedereen: Pugnator check, Greengang check, De sukke check… We lopen voor op schema Noah, we hebben ze bijna allemaal. “Wie missen we nog dan”? Ja ene Joker13 missen we nog? Kent iemand die?? Opeens horen we een ijzingwekkende lach en galmde het door het station “Zoek me maar Sander & Noah, the joker is jullie te slim af”. Niets daarvan zei Draakje die thejoker al in de gaten had, meekomen jij. Wat zei je daar, te slim af? Wil je zeggen dat jij slimmer bent dan noah en sander en dat ze dus eigenlijk dom zijn? Iemand dom noemen is een heel grove overtreding, dat is een levenslange ban!! Rustig maar draakje, dit is niet het TW Forum , we zijn immers op vakantie!
We hebben iedereen nu… Hup jongens allemaal instappen. De meeste rennen (of rollen) snel de trein in om de beste plekjes te hebben. Alleen smetzak zit alleen, er kwam al tijden een behoorlijke lucht vanaf zijn kruis.
Instellingen Aantal spelers: Onbeperkt, Klaagmuur: Ja Hints: Ja Jager: Ja Heks: Ja, zowel levensheks als doodsheks. Ieder heeft 1 drankje. Dorpsoudste: Ja Beschermengel: Ja, beschermengel is tijdens een gevecht met Poetin al 1 vleugel verloren en kan maximaal 1 speler beschermen. Indien de slet of een inbreker bij de persoon verblijft die de Bengel beschermd hebben ze dikke vette pech. Ziener: Ja Beul: Ja, actie wordt publiekelijk bekend gemaakt. Priester: Ja, actie wordt publiekelijk bekend gemaakt. Slet: Ja Raaf: Ja
Cupido: Ja, als neutrale rol. Cupido voegt zich bij het team van zijn geliefde en koppelt zich/haarzelf. Er kan dus geen schijt g/s koppel komen, wat een piep toevoeging aan een potje. Geliefden kennen elkaar: Ja Geliefden samen winnen: Ja, samen met hun team
Wolven: Ja Welp: Ja, groeit nacht 4 op tot wolf of na 2 succesvolle welpacties. Mag geen bewezen goedjes d.m.v. een zichtbare actie welpen, indien de actie van een priester mislukt wordt hij geen bewezen goedje. Infectiewolf: Ja, infecteert een speler nacht 3. Sjamaan: Ja Ketter: Nee Winst wolven: Wolven winnen bij gelijke stand met 4 spelers of minder over, indien er meer dan 4 spelers zijn dan winnen de wolven bij een meerderheid (gelijke stand + bm is ook goed).
Eindtijd stemmen: 22:00 Speciale Rollen naar: Calamus Incendium & sander14 Weerwolven Moord naar: Calamus Incendium & sander14 Lynch: Rood & dikgedrukt in het topic. Burgemeester: Blauw & dikgedrukt in het topic.
Rollen: Uitleg van de rollen die hierboven zijn klik hier voor meer uitleg.. Nog steeds niet duidelijk na het lezen van dit topic, stuur een pm naar Calamus Incendium en/of Sander14. De extra rollen die niet in het topic staan, staan hieronder beschreven in de spoiler.
Goedjes: Cipier:
De Cipier mag elke nacht één speler opsluiten in een gevangeniscel. De opgesloten speler is veilig tegen alle nachtacties, maar kan zelf zijn of haar kracht ook niet gebruiken. De cipier mag ervoor kiezen om een speler herhaaldelijk op te sluiten, maar pas op de opgesloten speler kan ook een bruikbaar speciaaltje zijn.
Is de opgesloten speler een wolf en heeft hij de lunch voor die avond ingestuurd, dan gaat de lunch niet door. Kan de opgesloten speler eenmalig zijn/haar kracht gebruiken dan heeft diegene dikke vette pech en is de actie verspilt.
Inbreker:
Mag één keer bij iemand inbreken en krijgt dan zijn rol te zien. In die nacht is hij/zij niet thuis en kan dus ook niet geluncht worden. Wel zal hij worden geluncht als degene die nacht wordt geluncht bij wie hij/zij inbreekt.
Lycantroop:
Als de ziener de rol opvraagt van een speler die lycantroop is, zal de ziener (onterecht) de rol van weerwolf te zien krijgen.
Luistervink:
Zijn gave is om gedurende de nacht het een en ander op te vangen. De luistervink krijgt elke dag een letterlijk stukje tekst uit de wolvenchat. Er zal een filter worden toegepast indien nodig.
Muizenval:
Muizenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) & de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de muizenval. Let op de muizenval krijgt pas na de deadline te horen hoe en wat, maar het is een dag actie, aangezien de val overdag wordt gezet en niet in de nacht.
Raaf
De Raaf heeft een zeer oplettend oog. Elke dag kan hij daarom een openbare dreigbrief sturen aan een persoon die hij verdacht vindt. Die persoon krijgt bij de volgende lynch 2 extra stemmen tegen zich. De stemmen worden ten alle tijden getoond.
Slet:
De slet slaapt iedere dag bij iemand anders en is dus niet thuis. Indien er een actie op hem/haar wordt gedaan door de wolven die nacht (dus alleen via lunch) wordt deze speler niet geluncht. Als er een actie wordt gedaan bij de speler waar hij/zij slaapt dan zal zowel de originele target worden gegeten als de slet zelf. De slet mag niet 2 dagen achter elkaar bij één dezelfde persoon slapen, want de slet heeft bindingsangst.
Spiegelaar:
Kiest elke avond 1 target uit. Mocht deze die nacht door een actie worden geraakt, zal deze worden teruggekaatst. De spiegelaar mag niet twee dagen achter elkaar dezelfde persoon opgeven. Een ziener ziet bijvoorbeeld zichzelf en de wolf die de actie instuurt zal zichzelf opeten. Er zijn geen uitzonderlijke nacht-acties die de spiegelaar vermijden.
Weerhamster:
De weerhamster kan niet worden gedood door de wolven. Echter, de weerhamster zal overlijden wanneer één van de zienende rollen hem/haar opvraagt of de Priester het wijwater op hem gebruikt.
Klaagmuurtovenaar
Kiest om de nacht iemand uit op de klaagmuur en zal de rol van deze kunnen zien. De klaagmuurtovenaar kiest een bericht uit van de dag ervoor en zal deze ook zien.
Slechtjes: ]Alfawolf:
Tijdens de eerste nacht duidt de alfawolf aan wie zijn alfaslachtoffer wordt. Als de alfawolf komt te sterven, zal zijn alfaslachtoffer meegenomen worden in de dood.
Ketterse wolf:
De Ketterse wolf heeft net als de Priester een flesje met water. Echter is dit geen wijwater maar gewoon kraanwater. Als het water over een willekeurige speler wordt gegooid, gebeurt er niets. De Ketterse wolf probeert hiermee verwarring te zaaien. Deze actie zal wel benoemd worden in het topic. De Ketterse wolf staat vanaf dag 0 in contact met de gewone wolven. Daarnaast overleeft de Ketterse wolf het heilig water van de priester.
Slechte beulenwolf:
De slechte beulenwolf is een normale wolf met de kracht om net zoals de echte beul iemand te vermoorden. De slechte beulenwolf mag dit op ieder moment van de dag doen. In het topic komt net als bij de goede beul te staan wat het resultaat is en wie de uitvoerder is.
Verhullende wolf:
De verhullende wolf kan éénmalig de rollen van gestorven personages (komende dag óf nacht) verhullen, ze worden dan niet bekend gemaakt in het infotopic en blijven de rest van het spel onbekend.
Vervloekte
De vervloekte hoort aanvankelijk bij de burgers, maar vanaf de vervloekte gebeten wordt door de weerwolven zal zijn rol ook in weerwolf veranderen (hij hoort vanaf dan tot het team van de weerwolven en kan mee overleggen met hen en het slachtoffer mee bepalen). De vervloekte is onzichtbaar voor de zienende rollen en zal worden gezien als burger.
Neutraaltjes: Cupido:
Cupido schiet voor de eerste lunch zich/haarzelf aan iemand en zullen geliefden worden. Dit houdt in dat ze samen moeten winnen en dat de andere geliefde ook doodgaat aan liefdesverdriet als z'n liefje sterft. Cupido komt aan de kant van zijn geliefde, indien zijn/haar geliefde een slechtje is zal de cupido ook een slechtje worden, maar het contact met de wolven gaat via zijn/haar geliefde. Een g/s koppel is dit potje dus niet mogelijk.
Grafdelver, is ge-edit voor verduidelijking
De grafdelver kiest één dag een lunch uit om het slachtoffer te reïncarneren tot lijk. De grafdelver krijgt niet te zien wie zijn lijk(en) is. De grafdelver wint wanneer zijn lijk overleeft en zal dus met hem/haar doodgaan.
Lijk
Het lijk is een personage dat is aangemaakt door de grafdelver nadat hij is vermoord door de weerwolven. Krachten die het lijk had voor zijn dood is hij kwijt.
Het lijk speelt helemaal alleen tegen de goede en de slechte spelers en kan dus alleen winnen als hij als enige overblijft. (tenzij hij gekoppeld is aan een geliefde.)
Het lijk is immuun aan de weerwolven en kan niet door hen vermoord worden, noch door hun hulpjes. Hij kan dus enkel sterven door de krachten van goede spelers of de lynch.
Zodra ofwel alle weerwolven dood zijn, of de grafdelver dood is kan het lijk beginnen met moorden. Het lijk zal dan elke nacht een slachtoffer aanduiden dat hij wil vermoorden. Indien de weerwolven nog leven zullen er 's nachts dus twee doden vallen.
Mythomaan:
Deze mag na dag 1 één speler door sturen, is deze inbreker, muizenval, luistervink of ziener wordt hij/zij inbreker, muizenval, luistervink of ziener. Bij alle overige rollen wordt hij burger, is deze wolf wordt hij/zij wolf. Ook bij speciale wolvenrollen wordt de mythomaan wolf, maar niet bij de niet-wolf slechtjes, zoals sjamaan, vervloekte en welp. Is er voor nacht 1 geen spelersnaam ingestuurd, vervalt zijn kracht en wordt hij burger.
Bijrollen: Tijdsverdrijver:
De tijdsverdrijver heeft de kracht om eenmalig de tijd van de lynch/lunch 1 uur te verkorten of te verlengen. Indien een actie na deze tijd wordt ingestuurd worden de acties ongeldig verklaard. De tijdsverdrijver stuurt zijn/haar actie op naar de spelleiders en er wordt niet van te voren bekend gemaakt of de tijdsverdrijver zijn/haar actie heeft gebruikt.
Vlugge Japie:
Vluggie Japie heeft de kracht om eenmalig maximaal 1 uur voor de deadline de nummer 1 lynchkandidaat mee te nemen op excursie. Vanaf dit moment zijn de lynchkandidaat en Japie niet meer lynchbaar voor de komende deadline. Echter indien vlugge Japie zelf de nummer 1 lynchkandidaat is wordt hij in de gaten gehouden door de oplettende mede reisgenoten en kan hij niet zichzelf meenemen op excursie.
Netwerken/Claimen: Nee/Ja Extra instellingen: -
Er kunnen van een bepaalde rol meer dan 1 inzitten.
Niet alle rollen zitten ook daadwerkelijk in het potje
Nice, krijgen we dan ook iedere keer weer van die mooie stemschemaatjes? Die waren altijd superhandig voor een overzicht te houden en zullen zeker in dit potje handig zijn.
Nice, krijgen we dan ook iedere keer weer van die mooie stemschemaatjes? Die waren altijd superhandig voor een overzicht te houden en zullen zeker in dit potje handig zijn.
Nice, krijgen we dan ook iedere keer weer van die mooie stemschemaatjes? Die waren altijd superhandig voor een overzicht te houden en zullen zeker in dit potje handig zijn.
De verleiding was groot om op Stalov te stemmen, maar ik heb toch besloten om op Netsky te stemmen. Een zeer goede speler en hij geeft duidelijk aan actief te gaan zijn.