Wereld 54 feedbacktopic

Ga je spelen?

  • Ik speel

    Stemmen: 16 27,6%
  • Ik sla deze wereld over

    Stemmen: 42 72,4%

  • Totaal aantal stemmers
    58
  • Enquête gesloten .

DeletedUser78100

Guest
Op den duur is farmen niet meer langrijk, maar de events wel, want 1 oorlogsbuit meer dan je concurenten = 2 farmdagen ofzo :p.. dus al dat farmen is eigenlijk relatief geworden, nu draait alles rond de events en je inventaris, terwijl het vroeger het farmen op het spel zelf was..

Echt belachelijk.
Die premiumbeurs is ook wel een manier waarop mensen dit spel gratis kunnen spelen, zonder PA is een groot account niet te onderhouden.

Het lijkt me, maar vertel het me maar als ik fout zit, dat iedereen tegenwoordig met 3 of zelfs 4 man op zo'n groot account zit. Als je dan met z'n allen 12,50 of 20 euro per jaar lapt zit je volgens mij goed toch? Ik denk dat iedereen dat er wel voor over heeft als ze zo'n groot account beheren + om tw nog een beetje te sponsoren omdat het zo'n leuk spel kan zijn. Maar als de inventaris belangrijker is dan het tijd steken in farmen, dan is er toch echt iets goed mis hoor. En zolang er van die spelers zijn die keihard misbruik maken van deze beurs kom ik nooit meer terug. Ik merk sowieso dat veel spelers zijn teruggekeerd na lange afwezigheid, ik snap ook dat die spelers nu hoogst waarschijnlijk een inkomen hebben, dus die euro's zouden kunnen uitgeven. Maar ook die spelers zullen het op een gegeven moment wel zat zijn. En aan deze poll te zien komt die dag steeds dichterbij.

Dus mods, kom eens op voor je spel. Jullie hebben dit ooit ook met veel plezier gespeeld.
 

DeletedUser77455

Guest
Ja dan nog is dat een ommezijde van de medaille hé, dat je betaalde functies gratis kan gebruiken. Ik zeg hier toch niet dat dit spel mij geen 20 euro mag kosten ofzo?

En 600pp voor 3 maanden kom je heus niet mee toe, AM is ook niet meer weg te denken...
 

DeletedUser

Guest
Zoals we eerder hebben gezegd was w50 een uitzondering. Dit was een mijlpaalwereld + liep samen met de verjaardag van tw.nl. Daarom konden we om wat meer vragen.

Het spijt me om het te moeten zeggen, maar ik zeg het liever zo dan dat je in een bubbel leeft: volgende non premium gewone wereld zal pas nl100 zijn.
Als je het niet leuk vindt, jammer, maar als je erop wilt wachten heb je nog een hele weg te gaan. :)
Dit is overigens vermeld bij launch van w50 zelf ;)

Veel succes aan degenen die wel spelen :)

Dan ga ik wachten tot nl100 :eek:
 

DeletedUser77878

Guest
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 125% (1.5)

Moet dat niet 150% zijn ipv 125% als je op snelheid van 1.5 speelt?
 
Reactiescore
276
Ik zou ooit nog wel eens met die uitkijktoren willen spelen. Dat is echt de enige waardevolle toevoeging die ze de laatste 7 jaar gedaan hebben. Is het mogelijk deze eens te verkrijgen op een non-freemium wereld?
 

DeletedUser37608

Guest
Op deze manier is tw geen lang leven meer beschoren. Er zijn voorbeelden te over van andere spellen die uitdoofden omdat ze niet naar hun community luisterden, en verder ook voorbeelden van games die net een tweede leven kregen doordat ze dat wel deden. En wat de community van tribalwars wilt lijkt me meer dan duidelijk
 

DeletedUser75778

Guest
Ik kan me altijd maar moeilijk inbeelden dat er daadwerkelijk serieus gekeken wordt naar onze feedback. Er zijn zoveel mensen die zich negatief uitlaten, telkens opnieuw. De poll hier spreekt ook nu weer voor zich. Maar zien we wat veranderen?
 

Deleted User - 487871837

Guest
Zelfde geldt voor de events.

Heb zoveel negatieve feedback met goede tips voorbij zien komen, maar er wordt gewoon niks mee gedaan.
 

DeletedUser76439

Guest
Ik kan me altijd maar moeilijk inbeelden dat er daadwerkelijk serieus gekeken wordt naar onze feedback. Er zijn zoveel mensen die zich negatief uitlaten, telkens opnieuw. De poll hier spreekt ook nu weer voor zich. Maar zien we wat veranderen?

Bekijk het ook eens langs de kant van de onderneming, aandeelhouders. Dit spel mag doodbloeden, er nog zoveel mogelijk uithalen. Er is reeds een opvolger. Ook niet tevreden met die opvolger, Er zijn nog spelletjes van het zelfde bedrijf. Volgens mij haken de meeste nieuwe spelers af omdat het zonder ervaring moeilijk te overleven is op een wereld. Ze beginnen opnieuw en twee weken later zijn ze terug hun dorp kwijt. Ervaren spelers weten alle nieuwigheden wel te vinden. Maar nieuwe spelers niet. De wiki word niet meer bijgewerkt. De nieuwigheden bestaan blijkbaar wel ergens, maar er naar linken van op de wiki lukt niet meer.

Ongeveer 2 jaar terug speelde ik dit spel op de Indonesische server .id. Op een dag het berichtje. Wegens tegenvallende inkomsten hebben we besloten te stoppen. PP aankopen is van af ...... niet meer mogelijk. Het spel stopt op ...... Weg vlaggen, weg nog niet opgebruikte pp. De wereld was nog niet gedaan,

Nee ze doen niet de moeite om je pp en vlaggen over te zetten naar een andere server. Het zakgeld van de Indonesische jeugd is niet hoog genoeg.
 
Reactiescore
2.490
Bekijk het ook eens langs de kant van de onderneming, aandeelhouders. Dit spel mag doodbloeden, er nog zoveel mogelijk uithalen. Er is reeds een opvolger. Ook niet tevreden met die opvolger, Er zijn nog spelletjes van het zelfde bedrijf. Volgens mij haken de meeste nieuwe spelers af omdat het zonder ervaring moeilijk te overleven is op een wereld. Ze beginnen opnieuw en twee weken later zijn ze terug hun dorp kwijt. Ervaren spelers weten alle nieuwigheden wel te vinden. Maar nieuwe spelers niet. De wiki word niet meer bijgewerkt. De nieuwigheden bestaan blijkbaar wel ergens, maar er naar linken van op de wiki lukt niet meer.

Ongeveer 2 jaar terug speelde ik dit spel op de Indonesische server .id. Op een dag het berichtje. Wegens tegenvallende inkomsten hebben we besloten te stoppen. PP aankopen is van af ...... niet meer mogelijk. Het spel stopt op ...... Weg vlaggen, weg nog niet opgebruikte pp. De wereld was nog niet gedaan,

Nee ze doen niet de moeite om je pp en vlaggen over te zetten naar een andere server. Het zakgeld van de Indonesische jeugd is niet hoog genoeg.

Aangekocht pp zou normaliter mits aangevraagd gewoon overgezet worden naar andere werelden. (Gegeven dat Masters sluit ben ik dus op de hoogte van het proces ;)) Als je de taal niet machtig bent en dit niet kan communiceren moet je ook niet klagen natuurlijk.
 

Deleted User - 487871837

Guest
@Duckje Mag ik vragen wat er wordt gedaan met de reacties op een post zoals deze?

De langere posts met een duidelijke constructie over wat er niet oké is en waar het door komt? Wordt daar overheen gelezen of worden die dingen wel degelijk besproken?
 
Reactiescore
2.490
@Duckje Mag ik vragen wat er wordt gedaan met de reacties op een post zoals deze?

De langere posts met een duidelijke constructie over wat er niet oké is en waar het door komt? Wordt daar overheen gelezen of worden die dingen wel degelijk besproken?

We lezen alles, inhoudelijk constructieve feedback waar we iets mee kunnen geven we door aan InnoGames echter zijn we ook realistisch en kijken we ook naar cijfers. Cijfers die niet noodzakelijk overeen komen met ervaring alsook met gevoel van spelers zelf en tegen gevoel kan je onmogelijk in discussie gaan.

Zo weten we dat de forumgebruikers de typische oude gebruikers zijn (spelen al langer, meestal pre-Premium features tijdperk), ze kennen TW uit hun 'klassieke' fase. De nieuwere spelers spelen steeds korter (sneller) en zijn minder betrokken in de community, tevens is er zo'n haat voor PP gebruikers dat deze natuurlijk ook niet hun gezicht zullen laten zien. Het is logisch dat de oudere spelers vertrekken want ook zij worden ouder en krijgen andere interesses (weg van TW) waardoor je snel dit gevoel krijgt dat TW echt leegloopt.

Dan te bedenken dat TW 10 jaar oud is, Wie van jullie speelt er nog spellen die toen gereleased zijn:
  • Portal
  • Halo3
  • Assassin's Creed
  • Grand theft Auto IV
Als we kijken naar de evolutie in spelersaantallen op jaarbasis zijn we afgelopen jaar (op al die 10 jaar) percentueel het minst aantal spelers verloren.

Als we dan puur naar w50 kijken zijn we helaas een niet geslaagde wereld (Zelfs de pre-registraties waren niet spectulair hoger dan andere werelden, de spelersdaling per maand is ook groter als op andere werelden etc...)

En als we dan afsluiten met het aantal pre-registraties van de voorbije werelden zien we het volgende:

w47: 4.070,momenteel 470 (Loopt nu 1 jaar)
w49: 3.050, momenteel 350
w50: 2.739, momenteel: 472 (Loopt nu 6 maanden)
w51: 1.613, momenteel: 1208
w52: 2.095, momenteel: 2971
w53: 2.750, momenteel: 8466
w54 (So Far): 1.654, geschat rond de 2.000 af te klokken

Je ziet dus inderdaad een tendens dat het aantal pre-registraties voor een wereld afneemt (en het aantal spelers op een wereld zeer zeker). Maar we moeten wel realistisch blijven dat TW 10 jaar oud is. Het enige dat we vanuit tw.nl kunnen doen is het aantal uitnodigingen verhogen, ik zou zeggen nodig al je vrienden uit ;)

Mond-op-Mond reclame is en blijft de beste reclame voor Tribal Wars
 

Deleted User - 487871837

Guest
Dank voor je antwoord.
Wil er verder niet over gaan discussiëren, maar vroeg het me gewoon af :)

En ik speel wel vaker spellen die tien jaar oud zijn :p
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Oke dan is het naar aantal spelers/behoud community verduidelijkt en te verstaan.

Blijft het ander punt nog steeds bestaan, het spelniveau en alles wat daarbij hoort zakt belachelijk hard door alle nieuwe spelfuncties. Na een zuiver cash systeem als de premiumbeurs was het natuurlijk logisch dat spelers niet snel meer onder de indruk zouden zijn van vernieuwingen. Dat is nog steeds geen reden om te blijven spammen met events en nu blijkbaar ook dagelijkse inlogbonussen. Waarom wordt er niet eens gepolst, ingame, wat de community hiervan denkt. Want dat wordt niet gedaan en op het Algemeen Forum is het de algemene tendens om enkel de feedback in de richting van het event verder uit te bouwen te gaan gebruiken. De reacties van spelers die geen events meer willen zien die worden weggewuifd onder de uitleg dat daar enkel de oudere 'conservatievere' spelers zitten en dus niet de mening van de gehele community is.

@Duckje Je zou zelfs eens moeten W54 starten en je voordoen als een doodnormale gemiddelde speler uit de community. Dat betekend dat je een wereld hebt waar je pp verdiend door gs te kopen (heb jij natuurlijk in overvloed) en een wereld waar je zelf wat probeert te bereiken. Of je nu in de start pp uit geeft of niet maakt niet uit. Maar geef eens 500-1000 pp uit bij elk event (realistische cijfers na 20 premiumbeurs werelden). Je zal direct zien dat je geen tribal wars meer speelt. Event wars dat is het huidige spel, jammer dat ze net de hoofdpagina hebben veranderd, want die naam had ook een aanpassing mogen krijgen.
 
Reactiescore
2.490
Oke dan is het naar aantal spelers/behoud community verduidelijkt en te verstaan.

Blijft het ander punt nog steeds bestaan, het spelniveau en alles wat daarbij hoort zakt belachelijk hard door alle nieuwe spelfuncties. Na een zuiver cash systeem als de premiumbeurs was het natuurlijk logisch dat spelers niet snel meer onder de indruk zouden zijn van vernieuwingen. Dat is nog steeds geen reden om te blijven spammen met events en nu blijkbaar ook dagelijkse inlogbonussen. Waarom wordt er niet eens gepolst, ingame, wat de community hiervan denkt. Want dat wordt niet gedaan en op het Algemeen Forum is het de algemene tendens om enkel de feedback in de richting van het event verder uit te bouwen te gaan gebruiken. De reacties van spelers die geen events meer willen zien die worden weggewuifd onder de uitleg dat daar enkel de oudere 'conservatievere' spelers zitten en dus niet de mening van de gehele community is.

@Duckje Je zou zelfs eens moeten W54 starten en je voordoen als een doodnormale gemiddelde speler uit de community. Dat betekend dat je een wereld hebt waar je pp verdiend door gs te kopen (heb jij natuurlijk in overvloed) en een wereld waar je zelf wat probeert te bereiken. Of je nu in de start pp uit geeft of niet maakt niet uit. Maar geef eens 500-1000 pp uit bij elk event (realistische cijfers na 20 premiumbeurs werelden). Je zal direct zien dat je geen tribal wars meer speelt. Event wars dat is het huidige spel, jammer dat ze net de hoofdpagina hebben veranderd, want die naam had ook een aanpassing mogen krijgen.

We weten al langer dat jouw grootste frustratie bij de eventfrequentie Zit, bedankt om dat nogmaals duidelijk te maken ;)

Verder zijn er wel geregeld ingame enquêtes vanuit innogames over spelerstevredenheid, activiteit en feedback. De laatste was in december 2016.
 
Reactiescore
276
Verder zijn er wel geregeld ingame enquêtes vanuit innogames over spelerstevredenheid, activiteit en feedback. De laatste was in december 2016.
Ik kreeg er net nog eentje aangeboden ingame. Uiteraard direct weggeklikt, zonde van de tijd.

Verder sta ik open voor veranderingen aan het spel, zoals de wachttoren. Het spel moet veranderen om fris en interessant te blijven. Dat gezegd hebbende, denk ik wel dat het belangrijk is om "true" te blijven aan de essentie van het spel. Nieuwe gebouwen en units, wellicht iets om bepaalde dorpen bijzonder te maken, etc.

Ik denk dat minigames zoals de events nauwelijks iets met het spel tribalwars te maken hebben en daarom niet echt goed passen. Ook verhaal-technisch gezien slaan events zoals Castle Assault nergens op; we zijn in tw met iets heel anders bezig? Ik heb nog niet met de nieuwste ridder gespeeld, maar zoals ik het las ziet het er nogal ingewikkeld uit. Ik denk niet dat zoiets goed past in tribalwars, wat toch al snel gaat draaien om grote aantallen troepen en dorpen ipv micromanagement van 10 superingewikkelde units.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
We weten al langer dat jouw grootste frustratie bij de eventfrequentie Zit, bedankt om dat nogmaals duidelijk te maken ;)

Verder zijn er wel geregeld ingame enquêtes vanuit innogames over spelerstevredenheid, activiteit en feedback. De laatste was in december 2016.

Hij heeft later wel een punt, misschien doen jullie het al en is dit overbodig.

Maar spelen jullie ooit eens anoniem op een wereld? Gewoon om te testen hoe het gaat etc? Zou je veel van kunnen leren
 
Bovenaan