Wereld 45 & Premium Beurs

DeletedUser73696

Guest
Ja hooor, weer een nieuw geld item voor Innogames. Die beurs is gewoon een pure list, zodat de PP niet van speler --> Speler gaat, maar van Speler --> Innogames. Dit zou betekenen dat de normale spelers weer lekker mogen betalen voor hun PA, AM en FA. Ik vind het letterlijk weer een zielige geldactie van Innogames.
 

DeletedUser73972

Guest
Daar vrees ik ook voor, maar ik hou het nog even voor mezelf tot ik effectief het systeem heb gezien.
Als ik het dus goed begrijp zou je in principe 1k leem voor 2 pp kunnen verkopen, en dan zou een andere speler via de beurs 1k leem kunnen kopen voor ook 2 pp? ik Hoop dat Innogames er dan geen tax opzet waar je als verkoper 2pp krijgt en de betaler 4pp moet betalen bijvoorbeeld.
 
Reactiescore
88
Er zit gewoon speling op en taxatie, dus je kan wel pp verdienen door te verkopen aan de beurs, maar als niemand gs koopt, krijg je weinig pp voor je gs, als de beurs leeg is krijg je meer.
Maar er zit taxatie op, waardoor een deel van de pp die normaal in omloop zou zitten, nu verloren gaat aan innogames, waardoor de pp niet eeuwig rond blijft gaan, maar er dus meer pp gekocht moet worden..
(das wat ik ervan begrepen heb)
 

DeletedUser76071

Guest
Toch ook maar eens spelen denk ik!
Als er nog mensen op zoek zijn naar mensen voor stam add me skype!
 
Reactiescore
7
Het is dus simpel gezegd dezelfde functie als Ruilen met de handelaar, maar dan met PA waarbij het enige verschil is dat het met een rekensommetje bepaald wordt wat nu precies de waarde is van PA voor GS'en. Dat verpakt als de iets wat spannender klinkende "Premium beurs" functie.

Enige grote verschil is dus eigenlijk dat het player to player concept veranderd naar player to innogames en innogames to player.


Het player vs player concept word idd veranderd naar player - Innogames en Innogames - player en uiteraard zit er een klein marge verschil in het voordeel van Innogames in.
Want de koop en verkoop koers zijn nooit het zelfde, maar verschillen iets in het voordeel van Innogames
Ik weet niet of ik het goed uitleg, maar het verschil is dan dat er bijv 990 gs verkocht word voor een bepaald bedrag aan PP en 940 gs gekocht word voor dat zelfde bedrag aan PP
Het verschil zal niet heel groot zijn, maar toch, Innogames heeft hier voordeel van als het op deze manier gebeurt.

Zoals gezegd word jouw aanbod (en de vraag wss ook) afgerond naar een hele PP-punt, maar dat kan behoorlijk in je nadeel uitvallen wbt je handelaren, omdat als jij bijv 950 gs aanbied, dat nooit zo aangepakt word door de beurs, maar door het afronden op hele PP-punten, afgerond word naar bijv 1.006 gs, wat je dus 2 handelaren gaat kosten om de gs te vervoeren.
Iets wat jezelf normaal nooit zo zou doen.

Wbt kopen / verkopen
Als jij gs verkoop, worden jouw handelaren gebruikt, looptijd 1:32:18
Als jij gs koopt, worden de handelaren van de beurs gebruikt, ook looptijd 1:32:18
Dit kan dus zeker in het voordeel van pp-abusers zijn, want zelfs als je maar 1 handelaar hebt, kun je 10k gs kopen, áls dat voorradig is.


De grootste verandering houdt in dat je niet langer grondstoffen tegen premium zal kunnen verhandelen met andere spelers, maar dat dit binnen een Beurs gebeurt. Deze Beurs zal optreden als een handelaar. Deze functie zal je toestaan om op ieder moment handel te kunnen drijven volgens jouw voorwaarden. Je zal dus niet meer moeten wachten op een goed voorstel van andere spelers, of totdat een andere speler jouw aanbieding aanvaard. Het zal ook mogelijk zijn om geblokkeerde premiumpunten (= premiumpunten met een stornatie) te verhandelen in de Beurs.

Ik ben het absoluut niet eens met deze:
Deze functie zal je toestaan om op ieder moment handel te kunnen drijven volgens jouw voorwaarden
Je kunt geen voorwaarden stellen.
Normaal bied jij gs aan en bepaald hoeveel PP je ervoor vraagt en dan is het afwachten of iemand het aanneemt
Nu handel je met de beurs en die bepaald hoeveel PP je krijgt voor je gs en dat baseert de beurs dan op de hoeveelheid gs die er aanwezig is.

Op zich kun je nog aardig PP verdienen met gs verkopen, dus ik neem aan dat ook PP-abusers nog aardig gs kunnen kopen.


Nog iets:
als je gs/pp verkopen doet, kun je de pp niet overschrijven naar een ander account gedurende 2 maanden.
Of dat moet veranderd zijn, maar lijkt me iets dat standaard op alle servers zal zijn waar de beurs geïntroduceerd is
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
746
Ja hooor, weer een nieuw geld item voor Innogames. Die beurs is gewoon een pure list, zodat de PP niet van speler --> Speler gaat, maar van Speler --> Innogames. Dit zou betekenen dat de normale spelers weer lekker mogen betalen voor hun PA, AM en FA. Ik vind het letterlijk weer een zielige geldactie van Innogames.

Nou, daarin ben je dus incorrect.
As I said before:
in de beurs steekt enkel wat andere spelers erin steken. ;)
Dus iemand koopt gs met pp --> pp gaat naar de beurs, gs naar de speler
Iemand anders verkoopt gs --> pp gaat naar de speler, gs naar de beurs.

Dus kleine misvatting van je, vrees ik.
 
Reactiescore
2.490
Nogmaals heb het niet over de beurs heb het over normaal handelen hier was altijd een maximale verhouding van 1 op 2 voor (je kon niet meer als 2x zoveel gs'en vragen als dat je bood.)
Toen kwam de pp voor gs'en handelen en dachten ze nu is die maximale verhouding voor handelen overbodig, aangezien iemand gewoon met pp gs'en kan handelen naar iemand en als die dan de pp terug geeft kan je op die manier ook al kan boosten.
dus hebben ze die 1 op 2 verhouding verwijderd.
Mijn vraag is nu dus is die 1 op 2 verhouding hier weer terug om het boosten te voorkomen net zoals op classics en oude werelden of is die maximale verhouding hier ook niet.


Waar jij het over hebt is eigenlijk een wereldinstelling tegen 'push-accounts'. Deze is inderdaad van W39 - W43 gedeactiveerd geweest (optie A hieronder); en op W44 opnieuw geactiveerd (optie B)

Dus even kort de opties:
A/ Verhandelen/vrij versturen op de markt is mogelijk (eender welke ratio)
B/ Verhandelen is mogelijk binnen ratio X / Y, vrij versturen is onmogelijk
C/ Verhandelen is mogelijk binnen ratio X / Y, vrij versturen enkel binnen stam mogelijk.

B & C kunnen uitgebreid worden met een 'tijdsbasis' waarop het sturen binnen de stam / vrij pas na X tijd mogelijk is.

Voor W45 gaan we naar Optie B -> Vrij versturen onmogelijk, verhandelen mogelijk binnen ratio 0.5 en 2. Na 720 uur is vrij versturen binnen de stam mogelijk, na 1440 uur is vrij versturen 'altijd' mogelijk.

Dit is echt om push-accounts tegen te gaan in het begin van het spel.

Ja hooor, weer een nieuw geld item voor Innogames. Die beurs is gewoon een pure list, zodat de PP niet van speler --> Speler gaat, maar van Speler --> Innogames. Dit zou betekenen dat de normale spelers weer lekker mogen betalen voor hun PA, AM en FA. Ik vind het letterlijk weer een zielige geldactie van Innogames.

Er zijn eigenlijk verschillende redenen om dit in te voeren, zoals ook aangekondigd. Het grootste probleem is de 'geblokkeerde' premium punten. (De ik speel x jaar TW punten, of punten aangekocht via VISA / PAYPAL EDM.) Op dit moment zijn deze punten niet bruikbaar omdat er regelmatig betaald wordt met 'gefraudeerde' gegevens en dus niet betaald wordt. Het terughalen bij andere spelers is dan onmogelijk.

Dit gaf voor eerlijke spelers echter problemen omdat zij geen gebruik kunnen maken van deze functionaliteit. Dit nieuwe spelelement heeft dan tot bedoeling dit wel mogelijk te maken en daarnaast ook een tactisch element te introduceren. Veel spelers van het team hebben de functie al een tijdje uitgetest en het is een erg goede & uitgebalanceerde functie waar je met een beetje tactisch denken meer premium uithaalt dan in het huidige systeem.

Ik raad jullie aan het eerst te proberen voordat je echt feedback (of klachten) geeft hierover.
 
Reactiescore
372
Enige wat ik graag zou zien is dat er meer premium uit het spel gaat. Is het een idee om een soort van belasting in te voeren?
 
Reactiescore
1.145
Waar jij het over hebt is eigenlijk een wereldinstelling tegen 'push-accounts'. Deze is inderdaad van W39 - W43 gedeactiveerd geweest (optie A hieronder); en op W44 opnieuw geactiveerd (optie B)

Dus even kort de opties:
A/ Verhandelen/vrij versturen op de markt is mogelijk (eender welke ratio)
B/ Verhandelen is mogelijk binnen ratio X / Y, vrij versturen is onmogelijk
C/ Verhandelen is mogelijk binnen ratio X / Y, vrij versturen enkel binnen stam mogelijk.

B & C kunnen uitgebreid worden met een 'tijdsbasis' waarop het sturen binnen de stam / vrij pas na X tijd mogelijk is.

Voor W45 gaan we naar Optie B -> Vrij versturen onmogelijk, verhandelen mogelijk binnen ratio 0.5 en 2. Na 720 uur is vrij versturen binnen de stam mogelijk, na 1440 uur is vrij versturen 'altijd' mogelijk.

Dit is echt om push-accounts tegen te gaan in het begin van het spel.

Bedankt dit is idd wat ik bedoelde.
En blij dat het optie B is :)
 

DeletedUser73869

Guest
werkt goed met die beurs hoor
heb het een tijdje al op de us server gespeeld
valt best nog wat pp binnen te halen
 

DeletedUser76153

Guest
Dus als ik het goed begrepen heb, kan je wel nog PP farmen?
 

DeletedUser

Guest
Yup maar je hebt zelf niets meer in te brengen over de ratio. Uiteraard is dit uiteindelijk ook te doen zoals in de beurzen irl, maar dat zal niet zo snel lukken denk ik:rolleyes:
 
Reactiescore
133
Hoeveel invloed had je op de prijs die je vroeg? Als het aanbod krap is kan je veel vragen, als er meer aanbieders dan afnemers zijn is de prijs laag. Dat was altijd zo en zal met dit systeem niet veranderen. Natuurlijk kon je tot nu de maximale prijs vragen, maar als je omgeving veel goedkoper is dan bleef je er mee zitten.

Wat ik me vooral afvraag is of we ook opties kunnen nemen of zelfs short kunnen gaan?
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.148
Kan er nog niet eens een gewone wereld met een boerlimiet komen? Lijkt net alsof elke wereld hetzelfde is tegenwoordig..
 
Reactiescore
276
En weer stond .NL blijkbaar achteraan toen er nieuwe werelden uitgedeeld werden.

Waar .NL vroeger nog "the place to be" was voor interessante en leuke werelden, is zij inmiddels gedegradeerd tot het afvoerputje van InnoGames waar blijkbaar enkel nog bagger geopend wordt. Altijd premium bullshit actief en het liefst ook zo veel mogelijk extra flauwekul behalve boerderijlimietregel.

;) Het wordt tijd dat een oud-moderator eens mag kiezen wat de settings worden voor een nieuwe wereld. Dan kan er weer eens een keer echt Tribalwars gespeeld worden hier. Ik weet wel iemand die je daarvoor kan contacteren, Duckje, en zijn naam rijmt op Agey.
 
Reactiescore
276
Ik snap niet dat iedereen dat blijft zeggen we hebben elke paar maanden een nieuwe classic hoe zo geen bijzondere werelden?

Ik moet toegeven dat ik dat niet zo in de gaten houd, maar draaien die werelden niet altijd met hele hoge snelheden (3+)?
 

DeletedUser

Guest
Dat zou ik zo niet durven zeggen heb er maar 2 gespeeld die wel iig :)
maar snelheid maakt eigenlijk amper iets uit behalve dan dat je inplaats van 2 weken wachten nu elke 4 dagen wat kunt doen.
loopsnelheid maakt wel uit maar die ligt maar klein beetje hoger dan op een normale wereld :)

Classic kan je verreweg vergelijken met een normale wereld.
 
Bovenaan