[Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam

DeletedUser26229

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

een vraag wie word de 'officiële' Spelltopic leider? voor wvw4
 

DeletedUser13565

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Tim
 

DeletedUser22173

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Even een voorstel betreffende WvW, met in het achterhoofd houden graag dat ik het slechts 2 maal heb gespeeld, namelijk 1 x bij Hidan en 1x bij Raizor.
Mijn commentaar dus niet als slechte kritiek opvatten of denken dat ik hier even de betweter kom uithangen he, want dat is niet mijn bedoeling.

Wat ik even graag kwijt wou:

Ik vond de manier van Raizor en Hidan heel erg leuk om te spelen.
Dus, met hints.

Het potje van WhiteFlash volg ik niet dagelijks, omdat ik me mateloos stoor aan het eeuwige gediscussieer en geruzie maak.
Dat is niet fijn spelen.En dan die hoop verwijten die ieder naar mekaars hoofd gooien naar WhiteFlash zijn hoofd.
Onvoorstelbaar en ikvind het heel jammer voor WhiteFlash ook.
Hij doet erg zijn best anders!

Nu, wat ik denk dat er zowiezo best verandert,ongeacht de manier waarop WvW wordt gespeeld (met of zonder hints),is het volgende:

-Duidelijke omschrijving rollen in de beginpost. Mét duidelijke vermelding of je 'hints' mag geven dat je een speciale rol hebt of niet. Misschien ook een voorbeeld maken over hoe een bepaalde speler zich zou moeten gedragen?

-Duidelijke regels. Nog duidelijkere regels, gezien er hier en daar discussie over onstaat en het dan neerkomt op interpretatie. Dat zou niet mogen.
Duidelijke regels die niet fout geïnterpreteerd kunnen worden!

-Een mod die helpt met het 'straffen' van regelovertreders, en die bijvoorbeeld meehelpt het topic schoon houden als er plots iemand het leuk komt vinden om er in te spammen (zoals in elk potje tot nu toe is gebeurd, helaas:( ).
Als een mod hier mee aan wil helpen,blijft het spel ook veel leuker,voor zowel spelers als spelleider. (en prettiger voor de meelezers ook natuurlijk).
Taak van spelleider dannatuurlijk om het een mod te melden ;)

-Misschien een 'meldtopic' maken. Hierin kan je dan melden welke spelers grove fouten hebben gemaakt en wat desgewenst hun straf is.
Zoals bijvoorbeeld de doden die plots spreken. Schrijf het in het meldtopic en schrijf erbij dat ze bijvoorbeeld bij het volgend potje WvW niet toegelaten zijn.
Hier kunnen ze dan discusiëren indien gewenst.Niet meer in het WvW potje!
Blijft het topic weer schoon.

-Een soort van Discussie topic open houden, zoals deze.Als er dan vragen, problemen,eender wat is, kunnen de spelers naar dat topic doorverwezen worden. Topic blijft weer schoon, spelplezier blijft hoog.

-Meer dan één spelleider.
De taken verdelen, zodat de spelleider niet meer onder zoveel stress staat.
Met 2 spelleiders lijkt het me bijvoorbeeld beter doenbaar om verhaaltjes te schrijven, stemmen te tellen, vragen te beantwoorden, pm's beantwoorden, spel in goede banen leiden etc. Er komt tamelijk wat bij kijken en sommige onder ons hebben een leven buiten TW.

-Duidelijke omschrijving ivm hints (indien het eenWvW mét hints is).
Beschrijf bijvoorbeeld in je beginpost op welke manier men wel en niet hints moet zoeken.
Welke woorden NOOIT een hint zouden zijn (zoals bv huilen, bloed, wolf...).
Tegen wie worden er hints gepost? Wolven én burgers of enkel wolven of enkel burgers met rol of...

-Inschrijftopic sluiten van zodra men voldoende spelers heeft (hier wordt anders teveel op verder gespamt, weinig nuttigs toegebracht).
Maar ik zou de werkelijke WvW pas 24hr later laten beginnen, gezien het soms nogal snel gaat voor bepaalde mensen.
Geef iedereen even de tijd, zowel jezelf als spelleider, als de spelers.
Meestal loopt het immers al vanaf dag 1 mis.
Spreek op voorhand dus goed af op welke dag om welk uur het potje start en wat er precies dan verwacht wordt van de spelers!

-Start meer dan 1 WvW tegelijkertijd.
Nu Tim een andere versie van WvW heeft gebracht (moet nog beginnen uiteraard), lijkt het mij wel iets om 2 versies tegelijkertijd telkens te laten lopen.
Eentje met hints en eentje zonder (op de manier van Tim, even afwachten wat dat wordt).
De vraag naar WvW is blijkbaar enorm groot.
Organiseer dan beter eentje meer,maar minder gestresst,iets minder spelers etc, dan snel snel wat in elkaar te flatsen en het spelplezier op voorhand al wat te bederven.

-Straf spammers!!
Kom ook tussenbeide als het op ruzie uitdraait en verwijs ze door naar het discussie topic.
De spelleiders mogen gerust strenger optreden in het spel zelf (vandaar ook de handigheid om met 2 spelleiders te zijn: werk verdelen:p).
Er wordt reuze veel gespamt en dat bederft het spelplezier enorm.

-Extra regel, waar streng aan gehouden moet worden:
Er MOET elke dag gepost worden door IEDEREEN.
Minstens één post per dag, per speler.
2x deze regel overtreden: eruit knikkeren. Geen inactievelingen!
De vraag om mee te doen is groot genoeg om dit 'gemis' op te vangen ;)
Dan pas wordt het leuk voor iedereen!


Zo, denk dat het dat een beetje is.
Niet als negatieve kritiek bedoelt, ik hoop echt dat het zo niet opgevat wordt en ik ben ook maar een NOOB WvW speler, dus als ik hier dingen heb ingezet die niet mogelijk zijn, don't shoot me:p:p
 

DeletedUser3860

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Ik wil ook graag dat er nog een ronde start, want ik ben steeds te laat om nog te kunnen meedoen :p
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Over dit gedeelte:

-Een mod die helpt met het 'straffen' van regelovertreders, en die bijvoorbeeld meehelpt het topic schoon houden als er plots iemand het leuk komt vinden om er in te spammen (zoals in elk potje tot nu toe is gebeurd, helaas ).
Als een mod hier mee aan wil helpen,blijft het spel ook veel leuker,voor zowel spelers als spelleider. (en prettiger voor de meelezers ook natuurlijk).
Taak van spelleider dannatuurlijk om het een mod te melden

Ik wil zeker meehelpen, maar met zoveel pagina's per dag als de laatste keer is het niet meer te doen. Bovendien worden er niet eens zo heel veel post gemaakt die echt pure spam zijn, het gaat meer om die berichten die wel betrekking hebben op het spel, maar die niet zoveel toevoegen en waar er gewoon teveel van zijn. Zo'n post kan ik echter moeilijk bestraffen aangezien het wel on-topic is. Ik denk dat iedereen het er mee eens dat er teveel wordt/werd gepost in dat laatste topic, maar dat niemand van zichzelf zal vinden dat hij nou echt zoveel spamt. Het gaat er om dat iedereen zo nodig zijn zegje wilt doen en dat dat vaak weinig toevoegt aan het spel zelf, deels omdat ze enthousiast zijn en deels omdat ze als ze weinig posten bang zijn om verdacht te worden (wat ook blijkt, mensen als bijv. Ramoth die alles wel volgen maar alleen posten als ze echt iets nuttigs te melden hebben worden meteen verdacht).

Ik kan daar dus niet al te veel aan doen, het gaat meer om de spelers die moeten beseffen dat ze alleen posten als het echt moet. Dus vraag jezelf eens af voordat je iets wilt zeggen: voegt dit wel iets toe aan het topic? In het nieuwe spel van Tim verwacht ik weinig spam en daar kan ik alles dus wel in de gaten houden.
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Wat ik wel opmerk, is ook dat mensen zich op het forum zelf, met het spel gaan bemoeien terwijl ze er niet inzitten. Dat is gruwelijk irritant (ahum William Wallace ahum), ok, ik schreef ook veel maar dat deed ik voornamelijk om jullie op mijn hints te wijzen en met 50 man erboven uit komen heel moeilijk is, niettemin, mensen die niet in het spel zitten mogen zich er ook niet mee bemoeien. Ik heb iing wel zin in een lekker moeilijk rondje haha.
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Dan vind k dat je ook wel wat minder mag posten als mensen je niet geloven, jezus hee :D
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Dan vind k dat je ook wel wat minder mag posten als mensen je niet geloven, jezus hee :D

Zolang het betrekking heeft op het onderwerp, dus op een echte beschuldiging met argumenten, mag je dit wel zeggen zeker als je hele argumenten lijkt te vergaan in de maalstroom der tijden. Overtuigen, dat is belangrijk, uiteindelijk lukt dat wel. Ben heel nieuwschierig in ieder geval.
Maar ik verwacht veel minder te schrijven in een spel met 30 spelers, wel zo leuk, wel zo ontspannend!!!!
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Wat ik wel opmerk, is ook dat mensen zich op het forum zelf, met het spel gaan bemoeien terwijl ze er niet inzitten. Dat is gruwelijk irritant (ahum William Wallace ahum), ok, ik schreef ook veel maar dat deed ik voornamelijk om jullie op mijn hints te wijzen en met 50 man erboven uit komen heel moeilijk is, niettemin, mensen die niet in het spel zitten mogen zich er ook niet mee bemoeien. Ik heb iing wel zin in een lekker moeilijk rondje haha.

Jij bent ook een van die spelers waar ik op doelde. Je plaats geen spamberichten, maar post in je eentje al meer dan er in een normaal speeltopic zou moeten staan ongeveer. Al weet ik het ook dat het komt omdat er anders teveel overheen gespamd wordt, maar het is een voorbeeld.
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Jij bent ook een van die spelers waar ik op doelde. Je plaats geen spamberichten, maar post in je eentje al meer dan er in een normaal speeltopic zou moeten staan ongeveer. Al weet ik het ook dat het komt omdat er anders teveel overheen gespamd wordt, maar het is een voorbeeld.

weet ik toch :p;) maar zo leer je weer iets voor de toekomst :cool::)
 

DeletedUser18045

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Wat ik wel opmerk, is ook dat mensen zich op het forum zelf, met het spel gaan bemoeien terwijl ze er niet inzitten. Dat is gruwelijk irritant (ahum William Wallace ahum), ok, ik schreef ook veel maar dat deed ik voornamelijk om jullie op mijn hints te wijzen en met 50 man erboven uit komen heel moeilijk is, niettemin, mensen die niet in het spel zitten mogen zich er ook niet mee bemoeien. Ik heb iing wel zin in een lekker moeilijk rondje haha.

als ik niet gewnenst ben, hoor ik het wel he:rolleyes::p

nu ontopic: nu doe voorbeeld-pot van tim er is, kunnen we tegelijkertijd geen 2de WvW starten?, want die ''pot'' is alleen voor geselecteerden en voor de rest is dat dus niet eerlijk. want ik wil ook wel een kans om mee te doen(zonder te spammen natuurlijk), en iedereen wilt het wel eens spelen en dat kan dan niet omdat er wordt geselecteerd.

mijn voorstel is dus:

maak een andere WvW en laat die tegelijk starten met ''tim's oefenpot'' en dan is iedreen blij. overigens moet er daar ook een max. zijn van 35 spelers
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser18045

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Ik ken je niet als speler. Maar je liep je behoorlijk ermee te bemoeien terwijl je niet eens meedeed.

dat kloot er, en daar ben ik me bewust van:)

maar ik wilde gewoon graag meedoen, maar nu hou ik me sowieso stil totdat ik aan het spel meedoe

ik bied mijn excuses aan voor het idiote gedrag dat ik vertoond heb bij WvW3
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser412

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

-Duidelijke omschrijving ivm hints (indien het eenWvW mét hints is).
Beschrijf bijvoorbeeld in je beginpost op welke manier men wel en niet hints moet zoeken.
Welke woorden NOOIT een hint zouden zijn (zoals bv huilen, bloed, wolf...).
Tegen wie worden er hints gepost? Wolven én burgers of enkel wolven of enkel burgers met rol of...

Tsja, wat duidelijkheid betreft over tegen wie er hints worden gepost heb je wat mij betreft gelijk, maar de rest van wat je hier aanvoert lijkt me een beetje moeilijk te realiseren. Ik bedoel, een hint blijft altijd vaag, en de spelleider kan hem moeilijk níét dubbelzinnig maken, want dan kan hij net zo goed personen aan gaan wijzen met de woorden: 'Kijk, dit is een weerwolf, het moet niet te moeilijk voor jullie worden.'
 

DeletedUser15806

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Even een voorstel betreffende WvW, met in het achterhoofd houden graag dat ik het slechts 2 maal heb gespeeld, namelijk 1 x bij Hidan en 1x bij Raizor.
Mijn commentaar dus niet als slechte kritiek opvatten of denken dat ik hier even de betweter kom uithangen he, want dat is niet mijn bedoeling.

Wat ik even graag kwijt wou:

Ik vond de manier van Raizor en Hidan heel erg leuk om te spelen.
Dus, met hints.

Het potje van WhiteFlash volg ik niet dagelijks, omdat ik me mateloos stoor aan het eeuwige gediscussieer en geruzie maak.
Dat is niet fijn spelen.En dan die hoop verwijten die ieder naar mekaars hoofd gooien naar WhiteFlash zijn hoofd.
Onvoorstelbaar en ikvind het heel jammer voor WhiteFlash ook.
Hij doet erg zijn best anders!

Nu, wat ik denk dat er zowiezo best verandert,ongeacht de manier waarop WvW wordt gespeeld (met of zonder hints),is het volgende:

-Duidelijke omschrijving rollen in de beginpost. Mét duidelijke vermelding of je 'hints' mag geven dat je een speciale rol hebt of niet. Misschien ook een voorbeeld maken over hoe een bepaalde speler zich zou moeten gedragen?

-Duidelijke regels. Nog duidelijkere regels, gezien er hier en daar discussie over onstaat en het dan neerkomt op interpretatie. Dat zou niet mogen.
Duidelijke regels die niet fout geïnterpreteerd kunnen worden!

-Een mod die helpt met het 'straffen' van regelovertreders, en die bijvoorbeeld meehelpt het topic schoon houden als er plots iemand het leuk komt vinden om er in te spammen (zoals in elk potje tot nu toe is gebeurd, helaas:( ).
Als een mod hier mee aan wil helpen,blijft het spel ook veel leuker,voor zowel spelers als spelleider. (en prettiger voor de meelezers ook natuurlijk).
Taak van spelleider dannatuurlijk om het een mod te melden ;)

-Misschien een 'meldtopic' maken. Hierin kan je dan melden welke spelers grove fouten hebben gemaakt en wat desgewenst hun straf is.
Zoals bijvoorbeeld de doden die plots spreken. Schrijf het in het meldtopic en schrijf erbij dat ze bijvoorbeeld bij het volgend potje WvW niet toegelaten zijn.
Hier kunnen ze dan discusiëren indien gewenst.Niet meer in het WvW potje!
Blijft het topic weer schoon.

-Een soort van Discussie topic open houden, zoals deze.Als er dan vragen, problemen,eender wat is, kunnen de spelers naar dat topic doorverwezen worden. Topic blijft weer schoon, spelplezier blijft hoog.

-Meer dan één spelleider.
De taken verdelen, zodat de spelleider niet meer onder zoveel stress staat.
Met 2 spelleiders lijkt het me bijvoorbeeld beter doenbaar om verhaaltjes te schrijven, stemmen te tellen, vragen te beantwoorden, pm's beantwoorden, spel in goede banen leiden etc. Er komt tamelijk wat bij kijken en sommige onder ons hebben een leven buiten TW.

-Duidelijke omschrijving ivm hints (indien het eenWvW mét hints is).
Beschrijf bijvoorbeeld in je beginpost op welke manier men wel en niet hints moet zoeken.
Welke woorden NOOIT een hint zouden zijn (zoals bv huilen, bloed, wolf...).
Tegen wie worden er hints gepost? Wolven én burgers of enkel wolven of enkel burgers met rol of...

-Inschrijftopic sluiten van zodra men voldoende spelers heeft (hier wordt anders teveel op verder gespamt, weinig nuttigs toegebracht).
Maar ik zou de werkelijke WvW pas 24hr later laten beginnen, gezien het soms nogal snel gaat voor bepaalde mensen.
Geef iedereen even de tijd, zowel jezelf als spelleider, als de spelers.
Meestal loopt het immers al vanaf dag 1 mis.
Spreek op voorhand dus goed af op welke dag om welk uur het potje start en wat er precies dan verwacht wordt van de spelers!

-Start meer dan 1 WvW tegelijkertijd.
Nu Tim een andere versie van WvW heeft gebracht (moet nog beginnen uiteraard), lijkt het mij wel iets om 2 versies tegelijkertijd telkens te laten lopen.
Eentje met hints en eentje zonder (op de manier van Tim, even afwachten wat dat wordt).
De vraag naar WvW is blijkbaar enorm groot.
Organiseer dan beter eentje meer,maar minder gestresst,iets minder spelers etc, dan snel snel wat in elkaar te flatsen en het spelplezier op voorhand al wat te bederven.

-Straf spammers!!
Kom ook tussenbeide als het op ruzie uitdraait en verwijs ze door naar het discussie topic.
De spelleiders mogen gerust strenger optreden in het spel zelf (vandaar ook de handigheid om met 2 spelleiders te zijn: werk verdelen:p).
Er wordt reuze veel gespamt en dat bederft het spelplezier enorm.

-Extra regel, waar streng aan gehouden moet worden:
Er MOET elke dag gepost worden door IEDEREEN.
Minstens één post per dag, per speler.
2x deze regel overtreden: eruit knikkeren. Geen inactievelingen!
De vraag om mee te doen is groot genoeg om dit 'gemis' op te vangen ;)
Dan pas wordt het leuk voor iedereen!


Zo, denk dat het dat een beetje is.
Niet als negatieve kritiek bedoelt, ik hoop echt dat het zo niet opgevat wordt en ik ben ook maar een NOOB WvW speler, dus als ik hier dingen heb ingezet die niet mogelijk zijn, don't shoot me:p:p

Goeie post. Ben het met alles opzich wel eens. Al vind ik bij die extra regel dat er een aanpassing moet zijn;) Ik heb namelijk wel eens een erg drukke dag en bijna geen tijd om buiten alles te lezen ook nog is te posten omdat ik pas na half 12 thuis ben.. Dus ik vind dat hier rekening mee moet worden gehouden indien men dit eerst met goede reden meld bij de spelleider;)
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

want die ''pot'' is alleen voor geselecteerden en voor de rest is dat dus niet eerlijk.

er waren nog een paar plaatsen vrij , en mocht je zo niet gespamt hebben in het andere topic mocht je nu mss meedoen.
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

er waren nog een paar plaatsen vrij , en mocht je zo niet gespamt hebben in het andere topic mocht je nu mss meedoen.

Voor mij en slaro waren dit andere gevallen denk ik :D.

Mischien bedoelde hij juist de mensen die het al een x hebben gespeeld en weten hoe het moet (william wallace zijn een keer dat het zijn eerste keer was)
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Ik heb nergens gespamd, ik heb goed meegedaan en mag toch niet meedoen dus dit klopt niet volledig hoor, maar ik wil gerust ook pot leiden alleen niet met hints eerder met aantal toffe rollen die ik van op andere forums ken.
 

DeletedUser18045

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

er waren nog een paar plaatsen vrij , en mocht je zo niet gespamt hebben in het andere topic mocht je nu mss meedoen.

ja, 5 plaatsen:cool::cool:
en trouwens jauke was ook best snel met aanmelden.
is hij gekozen? nee
ik vind dat er ook nog een 2de moet starten zonder slectie
gewoon wie het eerst inschrijft, wie het eerst maalt:)
 
Bovenaan