[Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

William je doet nogal irritant dus als je nu alsjeblieft wil ophouden met slijmen.

Ik snap nu heel veel (waarom whiteflash nog snel even iemand voortrok zodat hij niet kon meedoen bijv :D ) Nu snap ik het pas en kan ik er wel mee lachen :D
 

DeletedUser18045

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Ik snap nu heel veel (waarom whiteflash nog snel even iemand voortrok zodat hij niet kon meedoen bijv :D ) Nu snap ik het pas en kan ik er wel mee lachen :D

eigenlijk niet hoor:), maar ik zeg niks meer
het wordt hier toch niet gewaardeerd
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Ik vind het trouwens wel goed als er een tweede wordt gestart voor de andere. Geheimelol lijkt mij dan de meest potentiële spelleider ervoor. Jullie horen hier nog van ^^
 

DeletedUser18045

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Ik vind het trouwens wel goed als er een tweede wordt gestart voor de andere. Geheimelol lijkt mij dan de meest potentiële spelleider ervoor. Jullie horen hier nog van ^^

geheimelol is idd prima kandidaat
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Was geheimespam niet geband door overvloedig spammen in het wvw topic? (door een mod) zou wel lekker zijn als de spelleider straks geband is (wat dan) :D

en verander de titel naar : discussietopic weerwolven van wakkerdam. want in principe mag dit best wel over alle spellen gaan.
 

DeletedUser18045

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Was geheimespam niet geband door overvloedig spammen in het wvw topic? (door een mod) zou wel lekker zijn als de spelleider straks geband is (wat dan) :D

en verander de titel naar : discussietopic weerwolven van wakkerdam. want in principe mag dit best wel over alle spellen gaan.

net of jij niet veel spamt(no offence, ik spamde zelf ook )
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

waaw , wat een rust hier.
(is mss een spambericht maar ik wou het even kwijt ^^)
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Oke, dit wil ik gebruiken in 1 van de volgende wvw:

1674, Iets ten noordwesten van Kaap de Goede Hoop
Op de grote driemaster ‘Tw ship' gaat alles zijn gangetje. De wind is goed en de reis verloopt voorspoedig. De wind waait niet te hard en niet te zacht. En nog uit de goede richting ook! Ook met de voorraden gaat het geweldig, ze zouden het nog weken kunnen uithouden. Ze hebben ook al weken niks gezien van de Franse of de Engelse schepen. Geen enkel gevaar ligt op de loer. Als ze niet moesten stoppen bij Kaap de Goede Hoop, konden ze in een rits richting Azië varen. Maar niets is zo verraderlijk als de zee. Op een avond, als bijna iedereen al ligt te slapen, wordt de kapitein wakker van geroezemoes. Aangezien hij ’s nachts stilte wil hebben, stapt hij uit zijn hangmat om te kijken wie er praat. Na een deel van het schip te hebben onderzocht en niemand te hebben gevonden die praat, besluit de kapitein op het dek te gaan kijken. Ah! Daar zijn de mensen die de stilte verstoren! Maar nog voordat hij er iets van kan zeggen, snapt de kapitein waarom er gepraat wordt. De wind is gedraaid en aangewakkerd. Ze lopen nu de kans om op de verraderlijke kliffen te lopen van de Kaap-Verdische eilanden. De kapitein wil naar de mannen toelopen, maar dat hij beter niet kunnen doen. Een van de mensen haalt een mes te voorschijn en begint de kapitein neer te steken! De kapitein schreeuwt het uit van de pijn. Na nog een steek, is hij dood. Iedereen wordt wakker en rent naar de plek waar het gebeurt is, maar de vogel is al gevlogen. De daders staan tussen de andere mensen en doen alsof ze ook verbaasd zijn. ??? is de nieuwe kapitein. Hij heeft een plan en zal zorgen dat de daders gepakt worden. ‘’Dames en heren, er is muiterij! Zegt ???. We moeten zorgen dat we alle muiters te pakken krijgen. Dit doen we door middel van een stemming. Elke dag stem je op de persoon van wie je denkt dat muiter is en degene met de meeste stemmen, vermoorden we. Ook ben je vanaf nu je leven niet meer zeker, dus als je alvast dood wilt gaan, daar is de plank.’’ Niemand bewoog, iedereen was in shock. Langzaam sjokkend gingen ze terug naar hun bed, maar niemand die die nacht sliep, op de muiters na. Zal het de schipsleden lukken de muiters eruit te krijgen?



Rollen in verhouding met weerwolven van wakkerdam:

Matroos = Burger
Wachtofficier = ziener
Marinier = beschermengel
Sergeantmarinier = burgemeester
Scheepsdokter = heks
Aanstichter = leider ww
Muiter = ww

Onzeker:
Kraai = een rol die door niemand wordt vervuld, de kraai weet wie alle muiters zijn en kan soms nog eens een hint loslaten. De kraai gaat dood, nadat er 2/3 muiters dood zijn. Daarna komen er dus geen hints meer
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Lijkt me een leuke variatie Hidan :)
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Ja, leuk, maar niet nu. ;)

Verder kan ik je verzekeren dat ik niet gebanned zal worden, aangezien ik me aan de regels hou. :)
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Ik had het over geheimelol :D
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Zeer leuke versie Hidan. Iets voor WvW 5?
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

even een guide voor de nieuwe mensen.(dit is geen spam ik weet niet waar ik hem moet plaatsen maar ik zet hem hier nog maar 1x voor de zekerheid zodat veel hem lezen)

Spammend weerwolven zoeken voor beginners. Door spam koning dravir8.

Lezen
verdenk je iemand hou hem dan tot op de laatste letter in de gaten vaak zul je zo leren wat de rol is, zoals bijvoorbeeld bij linkelouie ik kon aan zijn gechat lezen wie het was.

kijken
Zeer belangrijk voor de meeste spellen altijd uit je doppe kijken wat de blinde hebben het vaak fout. (Zie - RoofRidder)

spammen is niet alles
Met spammen kan je ver komen (zoals ik) maar het is niet belangrijk, als dit je tactiek is kun je het gebruiken maar weet dat mensen zich hier aan ergeren (zie alles is voor bassie)

denken
Als je slim denkt kom je altijd verder want je moet kijken is dit logisch? zou dit niet op een andere rol kunnen slaan? zijn er meerdere opties. (zie - RoofRidder die nam maar 1 optie en dat werdt hem fataal)

opties
sta open voor de opties vaak kun je zo al kijken wie het wel en niet is.
En stem vooral op de gene waarvan jij denkt dat hij het is laat andere dat vooral niet beslissen.

stemmen.
Als je stemt kijk dan naar wat jij denkt andere theoriën kunnen je op weg helpen of je gewoon geheel in verkeerde banen leiden (zoals RoofRidder deed)
Ook is het verstanding nooit 3 dagen achter elkaar op persoon a te stemmen stem ook eens op persoon b of c. er zijn altijd genoeg opties.

speuren

Speuren is belangrijk want als de andere het voor je doen dan kun je de mist in gaan ik zou hier minimaal 10 min insteken per dag.

vertrouwen

Denk altijd na! kan ik deze wel vertrouwen? laat nooit iemand jou leiden tenzij je er 100% zeker van bent dat hij geen wolf is.

Dit is even voor nieuwelingen dit zijn een aantal tips.

Deze wordt nog uitgebreidt.

en als je wilt kun je me nieuwe tips en tricks Pmen.
 

DeletedUser2487

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Over het algemeen geldt: Iemand die enthousiast reageert over zijn/haar rol, heeft meestal een speciale rol (ofwel een goede speciale rol, ofwel een wolf)
Wanneer twee mensen in discussie gaan over het wel/niet zijn van een wolf, zijn meestal beide personen géén wolf. Pas wanneer er mensen zijn die meedoen in de discussie en opkomen voor iemand, is de kans groot dat er wel een wolf tussen zit (Let op: Medewolven kunnen ook niets ondernemen, omdat ze anders opvallen.)
Wolven zijn geneigd snel dingen te zeggen als: ‘Ik vind het moeilijk om op iemand te stemmen’. Iemand die veel twijfelt en afwacht wat de rest doet, is waarschijnlijk een wolf.
Wanneer je meerdere spellen met dezelfde mensen hebt gespeeld, herken je het speelgedrag van ze. Wanneer het in een spel opeens anders is dan in een vorig spel, is de kans groot dat de persoon een andere rol heeft.
Probeer uit te zoeken wie de ziener (of op sommige fora, de seer) is. Deze kan elke nacht de rol zien van één van de spelers. Door sommige opmerkingen kun je erachter komen wie dit is. Probeer op te merken wie hij of zij heeft opgevraagd, zodat je in ieder geval niet (of juist wel!) op een speciaal persoon stemt.
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

deel twee.

De rollen : spam en jij. door Dravir8.

De ziener :

kiezen

Denk na wie vind jij op het moment het verdachts?
Waar wijze de theoriën op?
Kun jij de theoriën ontkrachten of versterken?
Zo nee, zijn er dan nog andere opties?

weet wat je zegt

Let op iedere uitspraak denk het 10 x over want het kan je veraden.

De weerwolf

is er een motief?

Is er een motief? zo nee, toch doen zo ja, denk er echt over.

je bent een team
Je bent een team werk goed samen verdedig als het kan anders zorg je juist dat die gene eruit gaat. Kijk naar de theoriën en mensen met een goede theorie kan je afmaken of mensen met een foute theorie zodat ze denken van dat kan wel goed zijn

kijk uit
Let op wat je zegt!

De heks

je drankjes
Denk je daden vaak over omdat als je het hebt gedaan kan je het nooit meer overdoen , en maak mensen af waarvan je 100% weet dat het een wolf is maar die niet die avond zou worden gedood en als je iemand beschermt bescherm je zelf of de beschermengel (mocht je die weten)

de jager

je schot
je mag maar 1x schieten wie heeft het gedaan?
Door wie ben jij vermoord?
Of weet je dit niet?
Vermoord iemand die je niet moet of die jou juist heeft weggepest / waar je een slecht gevoel bij hebt.

cupido

Wat zou een leuk stel zijn?
Wie passen niet bij elkaar?
Plaats lekker de beschermengel en een wolf bij elkaar dan kan je nog eens lachen.
Denk goed na en als het lukt maak dan een niet te geloven slecht stel dan is de kans klein dat ze eruit gaan en als het de wolf en een beschermengel is dan zal de kans groter worden dat hij erin blijft.


Hier hou ik het voorlopig bij.

Opnieuw kun je me pmen voor extras.

edit : mooie extra uitleg Kindorin!
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

Ik kreeg van bepaalde mensen die ik niet noem berichten dat deze guide slecht was en dat ik men niet moet vertellen wat ze moeten doen.

Ik wil nu aan deze mensen vragen om zelf eens een guide te schrijven om te kijken of die van hun nou ook echt zo goed is (ja ik kijk na of jij hem hebt geschreven)
 

DeletedUser1435

Guest
Re: [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam #4

dan lijkt geheimelol mij de beste
'

mij bloodpriest.

zijn we temisnte van: ooooooo er is bloed bij het slachtoffer. zou bloodpriest dat gedaan hebben? want bloed = blood, theorien af
 
Bovenaan