[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #135

DeletedUser

Guest
Ik heb al meermaals aangegeven dat ik zowel the joker13 als Dao erg verdacht vond acteren dit potje. Dit maal stemde ik op Dao, ik had toch 3-3 stemmen geteld, dus ik had verwacht dat Dao dood zou gaan. En of dat nou vlak voor de deadline is of niet, verandert er niets aan.

Als ik wolf was geweest, was ik wel zo slim geweest om OOK op the joker te stemmen, aangezien ik dan had geweten dat hij slechtje was.

Ik zeg nogmaals, jullie hebben geen énkel bewijs, alleen maar wat losse veronderstellingen die je kan maken voor iedereen, op Saas na uiteraard.
 

DeletedUser

Guest
In ieder geval laat ik m'n stem op Dao Mechong staan, ook al is het maar voor de sier :D
 

DeletedUser51974

Guest
Lynch Dag 7

Het begon er om te spannen in Wakkerdam. Met nog enkel vijf inwoners in leven waarvan een sowieso een wolf zou zijn zou het het zo niet vandaag, dan wel morgen ten einde zijn. Ieder keek er naar uit. Het zou dan wel nooit meer hetzelfde rustige Wakkerdam zijn, maar het zou wel Wakkerdam zijn. Het zou ook lang duren eer ze Wakkerdam hadden hersteld: Met nog maar vijf inwoners was het stadje zo goed als verlaten: Met zijn vijven werkten ze nog wel samen om aan voedsel te komen en hun andere dagelijkse benodigdheden te vervullen, maar de eens zo bedrijvige stad was verdwenen. Ze zouden meer inwoners nodig hebben: Mensen die nog jong genoeg waren om een nieuwe toekomst voor Wakkerdam te zien, maar toch oud genoeg waren om door te kunnen zetten. Ja, het zou erg zwaar werk worden. Maar het zou het waard zijn. Dit spookte door vier hoofden, slechts een iemand had totaal andere plannen.

Hoe dan ook, dat was de toekomst. Op het moment bevinden we ons in het heden, en om wat preciezer te zijn in een erg spannende situatie: In het café had de hele groep zich weer verzameld en ook ditmaal waren ze weer vastbesloten. Want ook al deed Sophie haar best om het koppige stel te overtuigen, alles wat ze zei was aan dovemansoren gericht. Deze groep had vertrouwen in hun overleden burgemeester. Ze had zich als een van de meest wijze inwoners van het dorp laten zien, en daarom werden haar ideeën ook na haar dood nog door het volk meegedragen. En dat was natuurlijk niet de enige reden, nu het er steeds meer op aankwam dachten de inwoners steeds beter na: Een foutje kon niet alleen hun, maar ook het hele dorp de kop kosten. Dus toen de klok eindelijk een maal sloeg om aan te geven dat het, voor sommige eindelijk, half tien was, werden de stemmen in het kistje gedaan dat hun splinternieuwe burgemeester Saas vasthield.
7. -unknownsoldier- -> Lady Sophie
9. Emperor of Blood -> Lady Sophie
12. Lady Sophie -> Dao Mechong
19. Saas -> Lady Sophie
21. Dao Mechong -> Lady Sophie
Toen Sophie haar stem in het kistje deed, lachte het groepje. Maar dat baatte Sophie niet, want zij dacht dat zij hun wel eens zou laten zien wie hier de touwtjes in handen had. Want ook al had het groepje de hele dag lang zichzelf ervan verzekerd dat Sophie zou sterven en de laatste wolf zou zijn, had Sophie al lang een plannetje achter de hand. Terwijl iedereen in het café bezig was de winst te vieren vanwege hun laatste moord op de ketter, glipte zij er even tussenuit en ging op weg naar de wapenopslag. Hier lagen enkele zwaarden en bogen, uitrusting voor ridders, maar ook enkele geweren. Sophie wist precies hoe ze zo'n geweer moest gebruiken. Al sinds ze 12 jaar was, had ze zichzelf geleidelijk aan aangeleerd hoe ze moest jagen met een geweer. Dit aangezien haar vader niet meer kon werken doordat hij een keer zwaar gewond was geraakt, en de linkerhelft van zijn lichaam niet goed kon bewegen. Dus moest Sophie, als enigste kind, op jacht terwijl haar moeder het huis bijhield en allerlei slecht betaalde baantjes had om toch wat brood op de plank te brengen. Door de jaren heen was ze een volleerd schutter geworden, en het leek haar dat als ze dan toch vermoord zou worden tenminste de echte wolf mee zou moeten nemen. Dus toen ze hardhandig werd meegenomen door de beul, het podium op, pakte zij snel het geweer vanonder haar gewaad en schoot Dao Mechong neer. Hij moest wel slecht zijn, dat moest wel. Kort daarna beëindigde de beul Sophie's leven. Twee doden waren er vanavond gevallen, en uit beiden stroomde rood bloed. Zeer teleurgesteld gingen de drie overlevenden, Unknownsoldier, Saas en Emperor, het café in. Na een tijd gepraat te hebben gingen ze elk naar hun eigen huis. Ze zouden afwachten wat de zet van de wolf nu zou zijn, nu dat het er echt om ging spannen.
Lady Sophie werd gelyncht en was jager.
Dao Mechong is door de jager neergeschoten en was de priester
 

DeletedUser51974

Guest
Lunch dag 7

De wolf was weer met zichzelf aan het overleggen. Ditmaal niet in zijn schuilplaats, nee, hij zat gewoon in zijn huis in Wakkerdam. Hij was veilig genoeg. Mocht er iemand komen zou die persoon al dood zijn voor de ander had gearriveerd om hem te helpen. En hoe graag hij het ook wou, hij kon beiden niet uitschakelen. Hij had er simpelweg de energie niet meer voor. De dagen aan spanning, en het verlies van al zijn maten hadden de wolf uitgeput. Ook hij was toe aan het einde, en die zag hij het liefst in een verlaten Wakkerdam waar hij nog jaren rustig kon jagen en met een beetje geluk kon hij misschien een andere wolvenroedel vinden. Natuurlijk waren weerwolven beter, zij verstonden hem ook buiten de nachten als hij een mens was, maar het idee om alleen te zijn tot zijn dood was nog erger. Zo zat hij maar na te denken, en te plannen wat zijn volgende stap zou zin. En opeens merkte hij dat zijn ogen zwaar werden. Net als zijn lichaam eigenlijk. En wat was het ineens koud! Hij zou maar even in zijn bed gaan liggen, dan zou hij er straks weer uit komen. Hij had gewoon een beetje rust nodig, de emoties hadden hem vast overspoeld. Of had iemand hem door gehad? Had een van die twee idiote burgers misschien kruiden aan zijn drank toegevoegd toen ze nog in het café zaten? Hij wist het niet, hij moest even liggen. Toen overmande de slaap hem, en die nacht zou hij niets doen. Toen hij de volgende ochtend wakker werd, vloekte hij tegen zichzelf en tegen de burger die hem dit misschien had aangedaan. Maar nu was de zon er weer, en kon hij niet in een weerwolf veranderen. Hij zou vandaag moeten overleven en dan zijn slag slaan. Hij kon nog winnen. Het kon nog.
Er is vanavond niemand geluncht
 

DeletedUser51974

Guest
Klaagmuur

Anthraxxis, mocht hij nog in leven zijn, had zichzelf wel op de borst mogen kloppen. Zijn prikbord-idee was geen dag met rust gelaten. Ook vandaag, met nog enkel vijf inwoners in het bijna verlaten Wakkerdam, hingen er weer twee berichten aan.

-Wie A zegt, heeft kleine borsten.
-Wat baten kaars en bril, als de uil niet zienen wil
 

DeletedUser5312

Guest
nouja ik vind het eigenlijk maar lastig, ik had niet verwacht dat sophie geen wolf was eigenlijk en jullie beiden waren ook helemaal niet verdacht bezig.

Saas word de hele tijd bewezen goedje genoemd omdat anthraxxis hem zou hebben gezien maar telkens als ik terug lees zie ik nergens iets dat laat zien dat echt concreet bewijs is. maargoed alsnog heeft hij verder wel gewoon de hele tijd als goedje gespeeld en goede keuzes gemaakt voor de goedjes.

-unknownsoldier-
leek ook goedje in mijn ogen, vanwege de stemmen van rukurt en coolio op hem. en dan eergister natuurlijk net als saas op joker. verschil bij unknown was alleen dat hij op het allerlaatste moment zijn stem op joker zette, wat hem natuurlijk wel goedje zou maken. maar dat heeft mij aan het denken gezet. als dao werd gedood en goedje bleek was joker de volgende dag alsnog dood geweest, dat is best duidelijk. ik denk dat unknown en joker hebben besloten dat ze beter joker de dag ervoor dood konden laten gaan en unknownsoldier daardoor "bewezen goedje" te maken zodat de slechtjes toch zouden winnen, want ze stonden er niet echt goed voor.

dit lijkt mij de beste verklaring en heeft ook de grootste kans, veel grotere kans dan dat saas slecht is en uiteraard nog veel groter dan mijzelf omdat ik gewoon weet dat ik goedje ben.
 

DeletedUser38362

Guest
Hier is dan mijn stem:

Spanning!
Emperor of Blood
 

DeletedUser51974

Guest
Eindverhaal - Dag 8

Dat was het dan: Het einde. Vandaag zou het erop of eronder worden. Of de burgers zouden overwinnen en dan zouden ze eindelijk ze de rust in Wakkerdam kunnen laten terugkeren of de laatste wolf zou hen beiden te pakken krijgen. En mocht dat gebeuren, dan kon Wakkerdam het wel vergeten. Wakkerdam had altijd al afgelegen gelegen, midden in een gigantisch bos, en de paar handelaars per jaar die daadwerkelijk langskwamen zouden het dorpje gewoon van hun tocht schrappen, de Wakkerdammers waren altijd al aardig gierig geweest. Zeker toen de Wakkerdamse crisis was uitgebroken door een tekort aan vee en de vraag naar vlees te hoog was. De burgers zouden er dan ook alles aan doen om het dorp te redden. En om dat te doen, hadden ze al besloten, zouden ze Emperor of Blood moeten vermoorden. Hij was niet zomaar in slaap gevallen die avond daarvoor, Unknownsoldier had al zijn vermoedens gehad en had het gewaagd om een trucje uit te proberen: Als hij in het drankje van zijn verdachte nou eens wat kruid deed dat hem zou doen slapen en mocht er die avond geen lunch zijn, dan had hij de laatste wolf ontmaskerd! En na de lynch, hoewel hij teleurgesteld was omdat zij hun wijze priester Dao Mechong en hun lieve jager Sophie waren verloren, deed hij wat van dat kruid in Emperor's drankje terwijl ze in het café zaten om nog wat te drinken tot de laatste dag uiteindelijk zou aanbreken. Want ook al mocht een van hen een weerwolf zijn, eens waren ze maten geweest en dronken elke zaterdag in dat café om gezellig te kunnen praten.

En toen kwam het er op aan. Rond acht uur kwamen ze het café al binnen: Uit spanning bleef niemand in zijn huisje zitten. Wie weet wat de anderen al aan het plannen waren en wie weet of zij überhaupt nog in leven waren? Veel werd er niet meer gezegd. Ze wachtten allen traditioneel op de klok die half tien zou slaan, uit respect voor hun overleven burgemeesters. Geen van allen had de anderen gezegd op wie ze zouden stemmen. Half tien was laat genoeg voor de wolf om een wanhoopspoging doen toch te ontsnappen of misschien zelfs de beide burgers om te brengen mocht hij de ongelukkige zijn met de meeste stemmen. Dus toen de klokslag de stilte verbrak, pakte Saas. als burgemeester de kist en liet iedereen zijn stem inleveren.
-Unknownsoldier- -> Emperor Of Blood
Emperor Of Blood -> -Unknownsoldier-
Saas. -> Emperor Of Blood
Terwijl Saas langzaam de stemmen voorlas, keken Unknownsoldier en Emperor elkaar vijandig aan. Unknownsoldier omdat hij wist dat Emperor de wolf moest zijn, en Emperor omdat hij wist dat alle hoop die hij nog over had gevestigd was op Saas die op Unknown zou stemmen. Vanavond zou het tussen hen gaan, aangezien Saas. al door velen als goedje werd gezien. Ze hadden hem waarschijnlijk toch gezien onder zijn kap, toen hij hun dorpsoudste had vermoord. Of misschien was het gewoon opgevallen dat wanneer de beul iemand onthoofde, Saas nooit in het publiek te vinden was. En toen Saas de laatste stem voor las, die het lot van Wakkerdam zou beslissen, sprong Emperor op. Ook al leek het alsof hij gewoon door een of andere verdwaald insect was gestoken, was hij eigenlijk bezig met zichzelf in de weerwolf veranderen die binnenin hem zat, maar voor middernacht er eigenlijk nog niet uit wou komen. Dus toen Saas. en Unknownsoldier zijn kleren zagen scheuren en hem ineens verschrikkelijk snel wel verdacht veel gezichtshaar zagen aangroeien, hadden ze nu zekerheid over de laatste wolf. Saas. pakte snel de bijl die hij altijd vlakbij zich had, en zette zijn hoge hoed af die hij als burgemeester altijd op had gehad af. Die zou een gevecht worden waarbij nog wel eens doden zou kunnen vallen, en dan laat je je niet hinderen door een hoed die op een cruciaal moment voor je ogen valt. Ook Unknownsoldier had zich voorbereid, aangezien hij wist dat Emperor dood moest. Door de stemming of niet. Snel pakte hij een zwaard dat hij eerder die dag onder de bar had verstopt, en ging op Emperor af. Jammer genoeg was hij niet snel genoeg geweest, net als Saas die juist van achteren de wolf had willen aanvallen, en was Emperor nu al in een wolf veranderd. En niet een kleine, dat mocht wel gezegd worden. Saas had geluk dat hij achter de wolf had gestaan, maar nadat Emperor twee dagen had kunnen rusten had hij genoeg energie om zelfs op dit voor hem vroege tijdstip als een wolf te kunnen moorden. Voor hij ook maar toe kon stoten, stierf Unknown vanwege de scherpe klauwen en tanden van Emperor.

Ergens binnenin Saas zei een stemmetje dat het hier altijd naar toe had gegroeid: Hij, beul, burgemeester en z0rian, zou Wakkerdam redden van zijn ondergang en het tot zijn dood aan toe in zijn glorietijden laten groeien. Natuurlijk was Emperor een tegenstander om rekening mee te houden, maar hij had een groot wapen wat als een verlengstuk van zijn arm was. Zo vertrouwd was hij door de jaren heen met zijn bijl geraakt. Hij was een van de meest ervaren z0rians als het op een man op man gevecht aankwam, gewapend of niet. Zijn grote borstkas en sterke armen bevestigden dit. Maar Emperor was niet bang. Hij was een wijs slari0n, en had veel over deze situatie nagedacht. Want hij wist dat er grote kans was dat hij, nadat hij door het kruid die avond uitgeschakeld was, door iemand ontmaskerd was. Hij had zich al voorbereid op een gevecht en was daarom al eerder gekomen, om al het zilver uit de ruimte te verwijderen. Hij was als de dood voor zilver. En toen begon het gevecht waar beiden al op hadden gewacht, enkele houwen werden aan beide kanten uitgedeeld maar niets dat de ander de overhand gaf. De paar krassen op zijn borstkas deerden Saas niet, en de kleine wonden die de bijl bij Emperor hadden aangericht waren ook te negeren. Maar het tij keerde, toen Emperor Saas in zijn hand kon bijten. Vloekend liet deze zijn bijl vallen. En hij liep achteruit, tegen de muur van het café aan. Wat leek op een wanhopige poging te ontsnappen, was in werkelijkheid een listig plan: Saas. had niet alleen op zijn brute kracht gerekend, maar had ook een geweer met een zilveren kogel geladen. Dus toen Saas zogenaamd bang achteruit liep, en Emperor even genoot van het moment voordat hij een z0rian de nek om zou draaien en Wakkerdam van hem zou zijn, pakte hij snel een geweer van onder een loszittende plank weg. En net toen Emperor doorhad wat er aan de hand was, schoot Saas. Emperor stierf bij de eerste aanraking van het zilver met zijn hart. Saas had overwonnen.

"En zo redde de dappere Saas de mooie stad Wakkerdam, die daarna weer opnieuw zou bloeien en onderdak zou bieden aan allerlei helden die pas later ten tonele zouden verschijnen." 'En ga nu maar slapen, ik heb dit verhaal minstens honderd keer verteld en denk maar niet dat het me niet opgevallen is dat jullie het altijd vragen voor jullie naar bed gaan!' Toen de kinderen boven waren dacht de oude man nog terug aan zijn voorvader. Een groot man. En ook al vroegen zijn kinderen er elke keer naar, het verhaal van zijn voorvader was zijn lievelingsverhaal. En dat zou het altijd blijven.
Emperor of Blood was de laatste wolf, wooehoee!
 

DeletedUser51974

Guest
Spelerlijst met rollen:

Goedjes:
Jagers: Lady Sophie, OrAsU
Levensheks: Amycipatie
Doodsheks: Yube
Dorpsoudste: Heulsen
Beschermengel: Oscar11
Ziener: Anthraxxis
Beul: Saas.
Priester: Dao Mechong
Cupido: Tove Styrke
Burgers: .MarshMallow, Anne., Yoriyari, -unknownsoldier-, Senne, Wolfish, Yesterday

Slechtjes:
-Wolven: Coolio, Rukurt, Emperor
-Infectiewolf: Blueknife
-Ketter: TheJoker

Geliefden:
Cupido: Tove Stryke, Amycipatie.


Alle verhaaltjes nog een keer op een rij:
 

DeletedUser5312

Guest
Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Nouja was wel te verwachten :p ik kon echt niks meer xD ik was trouwens de debiel die de lunch vergat toen coolio werd gelynched xD ik dacht dat joker of coolio het wel over zou nemen :p nouja uiteindelijk was het nog een beetje in ons voordeel ook maarja :p ik ben nu bij vrienden dus ik ben niet zo heel actief op het forum nu maar ik wil nog wel ff doorpraten over dit potje xD was best mooi haha
 

DeletedUser59173

Guest
haha mooi potje ! blij dat ik zo ver ben gekomen en dan nog winnen ook :D
 
Bovenaan