[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #135

DeletedUser

Guest
anthraxxis heeft 2 mensen gezien dat waren Oscar en ik. Beide goedjes.

Wat mij de doorslag heeft gegeven is het volgende: de mislukte lunch op anthraxxis. Direct daarna zijn er 2 mensen die voor de lynch op hem stemmen ( om hem zodoende makkelijk eruit te krijgen) Joker en emperor. Dit is op niets uitgelopen wat het minder onmerkbaar bevindt. het feit dat anne goedje is valt niet te betwisten. En dus moeten de goedjes ook samenwerken. En de enige manier hoe we samen kunnen werken is door anne te vertrouwen. Want anders gaan we meerdere verdachten krijgen. Wat gunstig is voor de wolven!

Dus als je goed ben hoor je met de goedjes mee te gaan om zo de wolven te verslaan. En we moeten unaniem zijn.

Anne is dus niet gezien?
Dat heeft ze de hele tijd gezegd! :eek:
 

DeletedUser38362

Guest
Ik kan dit niet bevestigen.

edit: Jawel

anne. zei:
Wat ik me net bedacht, Anthraxxis heeft natuurlijk 2 mensen gezien. hij heeft na nacht 1 maar 2 namen genoemd, saas en oscar, waarna hij op oscar ging, die goed bleek te zijn. Dat betekent dat hij om...

Maar er is een andere reden waarom Anthraxxis anne. vertrouwde en dus een 100% goedje is.

btw ik dacht dat het niveau hier veel hoger lag dan grepolis waar ik mijn laatste potje heb gespeeld
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5312

Guest
Ik ben blij dat iemand mij vertrouwt.
Weet je nog wat je zij Anne, ik heb een sterk vermoeden dat Joker beul is.
Denk daar maar is over na.

ik vertrouw jou helemaal niet, ik vind je alleen minder verdacht dan dao... ik weet niet of je goed hebt gelezen maar je staat gewoon in mijn verdachtenlijst hoor

anthraxxis heeft 2 mensen gezien dat waren Oscar en ik. Beide goedjes.

Wat mij de doorslag heeft gegeven is het volgende: de mislukte lunch op anthraxxis. Direct daarna zijn er 2 mensen die voor de lynch op hem stemmen ( om hem zodoende makkelijk eruit te krijgen) Joker en emperor. Dit is op niets uitgelopen wat het minder onmerkbaar bevindt. het feit dat anne goedje is valt niet te betwisten. En dus moeten de goedjes ook samenwerken. En de enige manier hoe we samen kunnen werken is door anne te vertrouwen. Want anders gaan we meerdere verdachten krijgen. Wat gunstig is voor de wolven!

Dus als je goed ben hoor je met de goedjes mee te gaan om zo de wolven te verslaan. En we moeten unaniem zijn.

de mislukte lunch op anthraxxis? volgens mij weet jij meer dan ik?
 

DeletedUser38362

Guest
ga weg ketter,

2de lunch. Het is alleen maar logisch dat wolven meerdere keren dezelfde persoon lunchen? dorpoudste -> nog keer dood. bengel kan niet 2 keer achter elkaar -> dood. heks 1 keer -> dood.


Edit:

Nog een feitje onder ons: Senne verdacht joker13 en dezelfde nacht werd hij geluncht. Dat moet natuurlijk ook toeval zijn
 

DeletedUser

Guest
ga weg ketter,

2de lunch. Het is alleen maar logisch dat wolven meerdere keren dezelfde persoon lunchen? dorpoudste -> nog keer dood. bengel kan niet 2 keer achter elkaar -> dood. heks 1 keer -> dood.


Edit:

Nog een feitje onder ons: Senne verdacht joker13 en dezelfde nacht werd hij geluncht. Dat moet natuurlijk ook toeval zijn

Wolfje.
Senne verdacht me daarna al niet meer!
Jij bent gewoon aan het liegen om mij eruit te krijgen.
Saas ik raad je aan en aan iedereen om op Dao die echt wolf is te stemmen.
 

DeletedUser5312

Guest
ga weg ketter,

2de lunch. Het is alleen maar logisch dat wolven meerdere keren dezelfde persoon lunchen? dorpoudste -> nog keer dood. bengel kan niet 2 keer achter elkaar -> dood. heks 1 keer -> dood.


Edit:

Nog een feitje onder ons: Senne verdacht joker13 en dezelfde nacht werd hij geluncht. Dat moet natuurlijk ook toeval zijn

de 2e dag is orasu gewoon gelunched en hij was dood, lijkt mij een geslaagde lunch? en ik heb zelf inderdaad een keer op anthraxxis gestemd maar dat was voor hij bewezen was? ik snap in ieder geval niks van je theorie waarmee je uit het niets op mij komt stemmen. maargoed je zit in ieder geval fout.
 

DeletedUser38362

Guest
ahja, ik heb mij vergist in de 2de lunch.

En om eerlijk te zijn zit ik te twijfelen tussen unknown en jij voor een slechte, maar joker is voor mij een slechtje. Het punt is alleen dat jij veel overeenkomsten hebt met joker waartoe ik jou probeer uit te testen. Vandaar dat ik ook eerst joker eruit wil hebben.
 

DeletedUser

Guest
ahja, ik heb mij vergist in de 2de lunch.

En om eerlijk te zijn zit ik te twijfelen tussen unknown en jij voor een slechte, maar joker is voor mij een slechtje. Het punt is alleen dat jij veel overeenkomsten hebt met joker waartoe ik jou probeer uit te testen. Vandaar dat ik ook eerst joker eruit wil hebben.

Voor de laatste keer ik ben geen wolf dus stem op Dao!
Hier krijg je spijt van Saas!
 

DeletedUser

Guest
anthraxxis heeft 2 mensen gezien dat waren Oscar en ik. Beide goedjes.

Wat mij de doorslag heeft gegeven is het volgende: de mislukte lunch op anthraxxis. Direct daarna zijn er 2 mensen die voor de lynch op hem stemmen ( om hem zodoende makkelijk eruit te krijgen) Joker en emperor. Dit is op niets uitgelopen wat het minder onmerkbaar bevindt. het feit dat anne goedje is valt niet te betwisten. En dus moeten de goedjes ook samenwerken. En de enige manier hoe we samen kunnen werken is door anne te vertrouwen. Want anders gaan we meerdere verdachten krijgen. Wat gunstig is voor de wolven!

Dus als je goed ben hoor je met de goedjes mee te gaan om zo de wolven te verslaan. En we moeten unaniem zijn.

Wat praat jij nou man, in nacht 1 zag hij jou in nacht 2 zag hij mij. Ik ken Anthraxxis, indien hij een speciale rol heeft laat hij altijd sporen na. Na nacht 1 noemde hij jouw naam maar besloot hij niet op jou te stemmen, dat betekent dat hij jou gezien heeft als goedje. Na nacht 2 riep hij mijn naam toen hij zei dat ik sterk speelde, ook op mij stemde hij niet dus daarmee ben ik bewezen.

Oscar is helemaal niet gezien, waar haal je dat vandaan?

ga weg ketter,

2de lunch. Het is alleen maar logisch dat wolven meerdere keren dezelfde persoon lunchen? dorpoudste -> nog keer dood. bengel kan niet 2 keer achter elkaar -> dood. heks 1 keer -> dood.


Edit:

Nog een feitje onder ons: Senne verdacht joker13 en dezelfde nacht werd hij geluncht. Dat moet natuurlijk ook toeval zijn

Het is helemaal niet logisch dat de wolven 2x dezelfde persoon lunchen want de bengel, dorpsoudste en heks waren allen al dood voor afgelopen nacht dus die hebben geen lunch kunnen tegenhouden.

Dat senne werd gelunched komt of course niet doordat hij joker verdacht, maar omdat hij wolf rukurt had ontmaskerd he slimpie -.-

ahja, ik heb mij vergist in de 2de lunch.

En om eerlijk te zijn zit ik te twijfelen tussen unknown en jij voor een slechte, maar joker is voor mij een slechtje. Het punt is alleen dat jij veel overeenkomsten hebt met joker waartoe ik jou probeer uit te testen. Vandaar dat ik ook eerst joker eruit wil hebben.

De kans dat unknown het laatste slechtje is zie ik als heel klein, omdat coolio en rukurt toen rukurt verdacht werd probeerden om unknown verdacht te maken.

Emperor zag ik tot nu toe niet als slechtje, eigenlijk nog steeds niet want hij post gewoon oprecht, maar zeker kan ik daarover niet zijn.
De laatste 4 opties voor slechtje zijn naar mijn mening Joker, Sophie, Dao en Emperor waarvan ik joker het verdachtst vind, dus ik hoop dat er na de lynch vannacht iets op te maken valt over wie het andere slechtje is of dat we de laatste wolf gewoon te pakken hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser59173

Guest
er zijn nog 2 slechtjes en ik heb eigenlijk 2 spelers die ik verdacht vind, en daaraan heb ik dan 2 spelers gekoppeld waarvan ik denk dat ze redelijk samen spelen.
the joker ===> sophie, eigenlijk al het hele potje samenspel maar zag sophie niet als verdachte. alleen de joker verdenk ik al wel bijna het hele potje en sinds gister echt hoofdverdachte.

Dao ===> saas,Dao al langer verdacht maar saas wat korter als partner aangezien die pas 1 dag echt actief is.

ik stem dan toch op thejoker eigenlijk omdat ik die eerder ook al zeer verdacht vond en indien die gepakt wordt ook gelijk een sterk vermoeden heb dat sophie de andere slechte is.

indien dao gepakt zou worden zou ik minder zeker van mijn zaak zijn dat saas zijn partner zou zijn. plus dat saas zeer waarschijnlijk een goedje is.

daarom zet ik mijn stem toch maar op thejoker
 

DeletedUser51974

Guest
Lynch dag 6

Vandaag was de spanning weer gestegen in het eens zo rustige dorpje Wakkerdam. In vergelijking met de eerdere dagen, was er meer bedrevenheid dan ooit. De eerste dagen was het niet vaak erg spannend geweest: De burgers stemden meestal eensgezind, overtuigd door anderen of simpelweg te bang om een mening te hebben die de rest van het volk niet zou bevallen. Maar vandaag, vandaag waren er twee partijen in het café. Aan de ene kant stonden de burgers die er zeker van waren dat Dao Mechong hun wolf zou zijn, en aan de andere kant stonden hen die The Joker als wolf zagen. Enkele stemmers waren zo zeker als het maar kan, en te koppig om ook maar een argument van de tegenpartij te geloven. Maar er was een iemand die al de hele dag twijfelde: -Unknownsoldier- wist het niet zeker. Ja, Dao Mechong kon heel goed wolf zijn. Zoals zij zich gedroeg! Maar dan had je ook weer The Joker.. het bleef erg lastig. Toen hij op de kant van de Dao Mechong stemmers opliep klonk er gejuich, en er werd feest gevierd onder die stemmers. Maar toen, in het laatste half uur, werd hij toch overgehaald door de tegenpartij en sloot zich bij hen aan. Een nog groter gejuich steeg op uit hun kant, en toen het tijd was om te stemmen kwam het volgende er uit. Maar dat wist men natuurlijk al.
4. Anne. -> The Joker13
7. -unknownsoldier- -> The Joker13
9. Emperor of Blood -> Dao Mechong
12. Lady Sophie -> Dao mechong
19. Saas -> The Joker13
21. Dao Mechong -> The Joker13
22. The Joker13 -> Dao Mechong
The Joker13 zou het worden! Een half uur geleden was hij nog aardig zeker geweest dat hij de dag zou overleven, maar nu begon hij te trillen. 'Jongens,' zei hij nog, 'jullie begaan een grove fout! Ik ben een goedje, Dao Mechong is slecht! Grijp haar dan!' Maar de tegenpartij negeerde deze wanhopige woorden, ze hadden wel overtuigendere smeekbedes gehoord van wolven. Ook bij de rest van de stemmers op Dao was onzeker geworden: Niet luisteren naar de stemming zou verraad zijn en dat zouden ze met de dood moeten bekopen. Toen pakte de Beul The Joker vast, en ging met hem naar buiten. Daar op het podium vroeg hij nog bars of The Joker nog zijn laatste woorden aan het volk wou richten. 'Zeker.', antwoordde The Joker ineens rustig, 'mijn laatste woorden komen recht uit mijn hart: Jullie zullen allemaal een bloedige dood sterven, en Wakkerdam zal snel niet meer in de handen van..' Meer kon hij niet uitbrengen, want de beul had zijn hoofd er al afgehakt. Er spoot gewoon rood bloed uit de nek van TheJoker. Maar ze vonden wel enkele drankjes die ook in het boek van Yube waren voorgekomen. Al snel kwamen ze tot de conclusie dat TheJoker wel de ketter moest zijn geweest. Het hulpje van de smerige wolven, en beginneling in de kunst van de zwarte magie.
The Joker13 is gelyncht, hij was de ketter.
 

DeletedUser

Guest
er zijn nog 2 slechtjes en ik heb eigenlijk 2 spelers die ik verdacht vind, en daaraan heb ik dan 2 spelers gekoppeld waarvan ik denk dat ze redelijk samen spelen.
the joker ===> sophie, eigenlijk al het hele potje samenspel maar zag sophie niet als verdachte. alleen de joker verdenk ik al wel bijna het hele potje en sinds gister echt hoofdverdachte.

Dao ===> saas,Dao al langer verdacht maar saas wat korter als partner aangezien die pas 1 dag echt actief is.

ik stem dan toch op thejoker eigenlijk omdat ik die eerder ook al zeer verdacht vond en indien die gepakt wordt ook gelijk een sterk vermoeden heb dat sophie de andere slechte is.

indien dao gepakt zou worden zou ik minder zeker van mijn zaak zijn dat saas zijn partner zou zijn. plus dat saas zeer waarschijnlijk een goedje is.

daarom zet ik mijn stem toch maar op thejoker

Gemeen mannetje :mad:
Het was nog bijna gelukt door Lady Sophie.
Veel succes aan de laatste wolf.
 
Reactiescore
31
Zie je toch dat Joker een verdacht spelletje speelde, ik wist het.
Nu geloof ik toch oprecht dat Lady Sophie de laatste wolf is, gewoon dankzij haar inactiviteit van die ene dag, en de stem die zij de avond ervoor na de lynch al plaatste, in de (waarschijnlijke) wetenschap dat ze er de komende dag niet zou zijn.
Ik stem dus op Lady Sophie
 

DeletedUser59173

Guest
Zie je toch dat Joker een verdacht spelletje speelde, ik wist het.
Nu geloof ik toch oprecht dat Lady Sophie de laatste wolf is, gewoon dankzij haar inactiviteit van die ene dag, en de stem die zij de avond ervoor na de lynch al plaatste, in de (waarschijnlijke) wetenschap dat ze er de komende dag niet zou zijn.
Ik stem dus op Lady Sophie

ik wacht eerst even tot de lunch is geweest voordat ik ga stemmen
 

DeletedUser51974

Guest
Lunch

De dag aan rust had hem goed gedaan. Hij had kans gehad alle gebeurtenissen opnieuw langs te gaan, en allerlei situaties in te schatten. Ja, het tij was tegen hem gekeerd. Wat enkele dagen nog op een makkelijke overwinning had geleken, was nu mogelijk de moeilijkste uitdaging die hij ooit was tegengekomen. Daar was hij, in de schuilplaats die ooit zo gevuld was door wolvengehuil, hij had de tijd genomen om alles opnieuw op een rijtje te zetten. Zelfs het lunchen van een van de burgers had hij er voor opgegeven. Maar nu had hij een plan, een plan dat hem in naam van zijn overleden makkers naar de overwinning zou leiden. Dus ging hij op pad, behoedzamer dan toen hij nog met zijn roedel door de bossen raasde, maar wel vol met vertrouwen dat alles alsnog goed zou komen.

Hij ging niet meteen tot actie over, vanavond zou hij eerst rondkijken. Het hele gebied in de bossen vlakbij de poort ging hij langs. Niet omdat hij verwachtte dat er nog een burger dom genoeg zou zijn om buiten de stad te lopen, wat het voor vanavond wel erg makkelijk zou maken, maar omdat hij wou zien wie er wel nog buiten de poorten kwamen buiten de avonduren om. Hij mocht dan overdag wel zwakker zijn, hij was nog altijd een weerwolf met erg scherpe tanden. Burgers hadden enkel hun zwaarden, als je ze van achteren verraste waren ze niets waard in een gevecht. Jammer genoeg kon hij niets bespeuren, alles wat in de bossen was getrokken kwam daar voorbij in groepen van minstens 3. Niemand nam nog risico's, ach, hij had daar toch niet echt op gehoopt.

Toen besloot hij tot zijn andere plan over te gaan: Hij zou iemand van de muren het bos in lokken. Natuurlijk zouden ze in een groep komen. Maar al was de nacht nog niet erg duister nu dat de maan al enkele dagen geleden vol was geweest, de grote bomen zouden veel van het maanlicht blokkeren. En in een groot bos zonder licht waren de burgers nog hulpelozer dan mening wild dier. En zo geschiedde het. Vanaf de kantelen goed zichtbaar huilde hij naar de maan, wat meteen voor een alert zorgde op de muren. Uit een poort vlakbij kwamen 3 mannen aanlopen. 3 burgers maar.. En enkel een van hen had een jachtgeweer bij zich. De wolf wist wel dat hij ze overschat had. Toen de mannen vlakbij waren, deed hij net alsof hij uit het bos vanaf de zijkant eeen van hen zou verassen. Allen volgden de wolf het bos in, denkend dat ze zo zijn plan dwarsboomden. Toen de wolf ineens een van hen tegen de grond werkte waarna hij weer wegrende, wisten ze al dat het fout zou aflopen. Met een paar gebaren was al besloten dat een iemand de wolf op afstand zou houden, terwijl de ander de gewonde zou helpen. Overtuigd dat de wolf de man die hem achterna zou gaan zou aanvallen, gaven ze hem het geweer mee. Even leek dit te werken, en de wolf rende weg van dit geweer. Tenminste, dat dachten ze. In feite was de wolf bezig de man weg te lokken, maar dat wist de man toen nog niet. Toen de man daarachter kwam was het al te laat: Een luide schreeuw stierf langzaam weg, wat betekende dat de wolf iemand te pakken had gekregen. En ja hoor. Toen beide mannen terugkwamen (de ander was ook op de wolf afgegaan toen de gewonde weigerde geholpen te worden), zagen ze daar hun dappere burgemeester doodbloedden. Nooit zouden zij vergeten hoe zij, nadat ze in de voetsporen van Anthraxxis was getreden, hun zo wijs had geholpen.
Anne. is geluncht, ze was een burger.
Anne mag haar burgemeesterschap aan iemand doorgeven.
 

DeletedUser38362

Guest
ik neem aan dat degene die vandaag op joker hebben gestemd. Al vrij staan van executie (met één stem naar dao toe was het spel nl. afgelopen) dus voor mij is het een simpele keuze:

lady sophie of emperor

Ik neig eerder naar emperor, omdat hij zei dat hij joker vertrouwde. Maar dat is natuurlijk neit genoeg reden. Ik zal nog naar meer zoeken voor morgen iig.


edit:

spijtig van anne, maar begrijpelijk.
 
Bovenaan