[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam # 133

DeletedUser

Guest
WvW #133 - Zombie Apocalyse themed
By Bert and Jobeh

Life now is just survival
with the infection going viral
And i miss u all the time since u were away
Once such a peaceful town
now buildings are burning down
Dust an decay laying across the town

- Dagboek pagina #1 - 12-04/2024 - Los Angeles.

Het is nu precies een week geleden. Het gegrom van de beesten en gegil van mensen sterft langzaam weg wanneer ik dit schrijf. de gebeurtenissen van de afgelopen week zijn je moeilijk voor te stellen en krijg ik niet van mijn netvlies gedrukt. Lichaamsdelen op elke straathoek. brandende huizen met auto's erin. vrouwen die met kinderen wegrennen van de ene groep zombies en recht in de armen van de undead vallen aan de andere kant van de straat. Mensen worden ingesloten, opgegeten en uitgeroeid met de minuut. Hoe hebben wij dit over onszelf uitgeroepen?

In ieder geval ben ik veilig, voor nu. De schuilkelder van mijn oom, een briljant idee. Echter was hij niet gebouwd voor dit soort praktijken. Maar daar buiten wilde je zeker niet zijn. Via een systeem van pijpen en luchtschachten krijg ik hier voldoende lucht binnen, maar ik zal toch elke 24 uur de boel moeten luchten wil ik hier kunnen blijven. Slapen is er niet bij, het geluid van geschreeuw, het gehuil van buiten en het eeuwige gegrom hoor je nachten lang. Ik herinner mijzelf niet eens meer wanneer ik voor het laatst heb geslapen.


Like a nightmare, without sleeping.
I made u a promise, that i'll plan on keeping.
Gear up and look around
Search all across this town
I won't give up until ur found.

Terwijl ik onderuit gezakt tegen de muur plof flitsen de hoofden van mijn familie leden voorbij. Moeder, vader en vergeet zus niet. Tranen springen bij mij in de ogen wanneer ik er aan denk hoe wij achter de zombie apocalypse kwamen. gegil op de overloop, Vader die de deur opendoet en twee, nee drie van die gruwelijke wezens bovenop zich kreeg gevallen. Moeders gegil, die mij en zus aan de hand nam en ons naar de brandtrap leidde. En toen zij haarzelf eindelijk in veiligheid wilde brengen, zagen zus en ik vanaf onderaan de trap alleen nog een schaduw achter haar opdoemen, en haar been werd weer naar binnengetrokken. een flauwe schreeuw van mij ontsnapte mijn keel maar zus zei met een verbeten blik van verdriet en pijn, dat wij door moesten lopen richting Oom Paul's huis. Ik wist meteen wat ze bedoelde.

Slalommend tussen de zombies, gelukkig zijn wij iets sneller dan zij, maar hebben zij het overtal in nummers, liepen wij de verplichte 1,6 kilometer tussen Oom Paul's huis en dat van ons. van 76th naar 38th Avenue om precies te zijn. Hopend dat daar de zombies niet waren had geen zin; ze stonden praktisch voor de deur van het huis en voor de ramen in de woonkamer. We wisten precies hoe laat het was. Oom Paul's Shotgun shells lagen overal in de tuin en op de vloer, maar het wapen zelf zagen wij al liggen in de tuin. Oom Paul was ervandoor, hoopten we althans. We hoopten dat hij zichzelf in veiligheid had gebracht. Zus vertelde me dat ik moest gaan liggen, en we kropen in tijgersluipgang richting de tuin van Oom Paul, waar we het Bernie vonden, de 12 jarige rottweiler miste een groot deel uit zijn romp en had 2 poten verloren. Het beeld was zo triest dat de tranen die ik net had weggedrukt meteen weer terugkwamen en ik kon ze niet inhouden.

Het volgende probleem doemde zich op, alsof we er nog niet genoeg hadden. hoe kwamen wij binnen zonder de 2 zombies, als het er niet meer waren, richting ons toe te leiden? Ons niveau qua geluk hebben lag beneden het vriespunt, dat had het altijd al gedaan en het leek niet een twee drie te gaan veranderen. Toch deed een kans zich voor om binnen te komen. Vanuit de stad klonken hevige vuurgevechten, waarschijnlijk hadden de zombies het politiebureau bereikt waar misschien nog 2, 3 mensen voor hun laatste kans vochten. Echter deden de zombies hier nog niets op uit, maar wel op de pick-up die voorlangs reed met minstens 20 man, bewapend tot de tand die richting het politiebureau gingen. Mensen die hun eigen leven op het spel zetten om er nog 2/3 te helpen. Ik wilde schreeuwen om help maar Zus trok mij terug en fluisterde: ik heb een beter idee.

De achterdeur had zus inmiddels opengemaakt, en luidt krassend ging deze open. het geluid werd gecamoufleerd door de schoten vanuit het centrum van de stad. explosieven werden nu ook open getroffen want kleine schokgolfjes bereikten onze voeten en lieten het huis trillen. Zus maakte hiervan gebruik door een luik achterin het washok te openen, waarna een ladder verscheen. Kruip hierin vertelde ze tegen mij, blijf hier totdat ik terug ben. Ben ik na 2 dagen nog niet terug, heb dan weinig hoop dat ik nog terugkom. Houdt alleen alsjeblieft de fijne gedachtes over ons in je achterhoofd en zoek mij op na de apocalypse. ik ga hulp halen en als dit niet lukt, probeer ik naar Tante Brigitte's huis te komen. Blijf levend broertje. Hevig protesterend tegen mijn tranen en het verhaal wat Zus vertelde, sloot het luik.

Nog geen 15 seconden later hoorde ik een verschrikkelijke gil uit de tuin, maar ik was te bang het te gaan uitzoeken. in shock drukte ik mezelf tegen de muur en hoopte ik dat ik niet gevonden zou worden. Ondertussen was ik aan het bidden voor Zus, met de hoopgevende gedachte dat het ook iemand anders kon zijn geweest.

Sinds dat moment zit ik hier. Mijn etensvoorraad slinkt met de seconde en drinken gebeurd ook af en toe. Ik moet hier weg, de overlevenden zoeken. Geen spoor van Zus gemerkt dus ik moet op mijn eigen benen gaan staan. snel en licht bewegen acht ik de sleutel tot mijn succes om dit te overleven en om mij aan te sluiten bij de overlevenden. Als die er zijn. Het moet wel, want waar alles is veranderd zijn de vuurgevechten gebleven...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Instellingen: (lees goed door)
Ons potje bestaat uit 3 groepen.
- Overlevenden (Goeden)
- Zombies (Slechtjes)
- Rednecks (Neutraal)

Uitleg Rednecks:
- Dit gekke volk kan (alleen) overlevenden kidnappen. hier pakken ze dan voor een dag de actie van weg en deze speler zal 1 dag geen nut hebben.

- Een redneck kan geen zombie kidnappen. gebeurd dit krijgen ze te horen dat de actie is gefaald. Nu weten de rednecks wie de zombie is. Echter kunnen ze niets met die informatie want ze kunnen die zombie wel aanvallen, maar in dat gevecht zal de redneck sterven. En informatie doorvertellen kan ook niet handig zijn aangezien mensen dan weten dat je Redneck bent.

- Lunchen de zombie een redneck, dan zal de redneck sterven. hebben de rednecks echter een jager of beul gekidnapt die dag zal de zombie sterven

- Rednecks kunnen om de dag schieten en kidnappen. bijv:
Dag 1: schieten ze iemand af
Dag 2: kidnappen
Dag 3: schieten ze iemand af
Dag 4: Kidnappen.
etc.

Degene die gekiddnapt wordt, wordt dit niet verteld. hier zul je achter moeten komen door bijv. te kijken welke lynchstem niet is meegeteld etc. enig speurwerk moet wel verricht worden.

Uitleg Zombies:
- Een zombie zal niet sterven van een enkele jager. Wanneer er een jager sterft en deze op een zombie heeft geschoten zal de zombie op 50% van zijn health staan. bij een dood van een eventuele 2e jager zal hij sterven.
Heeft echter jager nr.2 op hetzelfde target zijn schot staan en is het de zombie, zal de zombie alsnog met de jager sterven, en krijgt de overlevende jager zijn kogel terug.

- Hetzelfde geldt voor de beulen. De eerste beul zal verwondingen aanrichten en zelf sterven, de 2e zal de zombie doden en zijn beulactie terugkrijgen.

- Lunchen de zombie een redneck, dan zal de redneck sterven. hebben de rednecks echter een jager of beul gekidnapt die dag zal de zombie sterven


Overlevenden!
- Stemmen uiteraard per dag 1 iemand uit de groep, wie dan zal sterven in een ongetwijfeld gruwelijke dood.
- Deze groep bevat verschillende speciale rollen.

Instellingen:

- 1 Stad: Los Angeles
- Spelers: 't Liefst zo veel mogelijk.

- Jagers: Deze hebben 1 schot en kunnen deze al voor hun dood op iemand instellen. staan ze allebei op dezelfde persoon en is deze zombie, zal de zombie sterven samen met de jager die al ging sterven. if not, zal de jager sterven die het schot afvuurt en zal de zombie bij de volgende beul/jager aanval doodgaan. Gebeurd het eerstgenoemde: zombie sterft door 2e jager; dan krijgt deze jager zijn kogel terug.

- Beulen: Zelfde omschrijving als Jagers: Alleen hebben Beulen Beulacties.

- Apotheker. Brouwt 2 preventiemiddelen op en deze zullen op dag #2 klaar zijn. Hiermee kan hij dan: Of iemand voor de lunch beschermen (eenmalig), of beschermen voor de infectie (eenmalig).

- Cupido: Koppelt zichzelf aan iemand anders. Geeft 3 namen door aan de leiding en die kiest daaruit de geliefde. Cupido mag wel voorkeur uitspreken, maar het probleem is: zombieliefde gaat niet, en rednecks neuken alleen familieleden :(

- Dorpoudste: Deze persoon heeft zich zo lang op deze tijden voorbereid dat hij één aanval van beide partijen kan overleven.

- Beschermengel: In de meest donkere tijden is dit je beste vriend. De Beschermengel kan elke nacht 1 iemand beschermen tegen de zombies met zijn felle licht.'

- Burgers: Beter gezegd als hamburgers. Zijn er puur om het overtal te behouden in de groep en zo mensen weg te stemmen.

- Dorpsgek --> Muizenval: geeft een tijdstip in pm aan de leiding door, eerstvolgend iemand die daarna stemt voor lynch krijgt hij de rol van binnen.

Speciale slechtjes:

-Infectiezombie. Infecteert na dag #3 zodat de Apotheker tenminste zijn drankjes eerlijk kan gokken.

Lynchstemmen: In topic in deze kleur: Rood.
Bm stemmen in het Groen.
Lunch: Naar beide spelleiders.
Speciale acties: Naar beide spelleiders.

Deadline stemmen, acties etc.: 21:00
Claimen & Netwerken: Aan.
Extra Rollen: Staat hierboven ergens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Spelerslijst:

1. OrAsU
2. Juoma
3. Yoriyari
4. Blueknife
5. glenn485
6. Bappos
7. Anthraxxis
8.marcoknight
9. amycipatie
10.Cgrain
11. Evil big
12. Coolio
13. Mooteman
14. Oscar11
15. Lady Sophie
16. -Genade-
17. Lollie-Nator12
18. Rukurt
19. Wolfish
20. March to War
21. .MarshMallow
22. Senne
23. Emperor
24. YUBE
25. Si vis vivan
26. qpq
27. Slaro
28. CI

Je rol is je toegestuurd via Pm, Skype, Wapp of misschien wel alle 3! De meesten via het forum maar sommige mensen moeten ook skype checken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1435

Guest
oscar zal nooit baas van de wolven worden dat weet jij ook wel Juoma! foei.

oscar is dusdanig noob dat er altijd wel een betere speler zijn medewolf is en zodoende de opperwolf
 

DeletedUser

Guest
De rollen zijn nu verdeeld: Heb je er nog geen dan ben je een noep en had je je inbox vol zitten!!
 

DeletedUser63354

Guest
Over dingen gesproken die altijd gebeuren, volgens mij moet jij er vandaag uit. :D

Mwa :( Liever niet nog een keer :p :D

Nu, als ik troll, zal ik er wel een stuk of miljoen '!'s achter zetten zodat iedereen weet dat het een troll is :p :eek:
 

DeletedUser

Guest
Oscar speelt wel gelijk weer verdacht hoor.. Zegt die dat hij een bazenrol heeft zegt hij daarna dat hij ze inbox nog moet legen...
 
Bovenaan