Wat is jouw levensdoel?

DeletedUser7072

Guest
Ik weet niet waarom ik hier ben en ik weet ook niet of het me boeit.

Wat ik wel weet is dat sommige leden als levensdoel hebben om zo hoog mogelijk in tribalwars te komen
 

DeletedUser

Guest
Een levensdoel? Daar heb'k nog nooit bij nagedacht.
Ik hoop gewoon dat'k m'n job later graag ga doen, en dat ik mij over 50 jaar nog altijd zo hard amuseer als nu
 

DeletedUser

Guest
Hoezo niet. Kan nog altijd als hobby. Filosoferen is best interessant

en hoe ziet dat er volgens jou uit?:)
en tjah ze maken me het ook wel erg moeilijk, bij de richting dagen wil ik kiezen voor fillosofie hebben ze het vergeten op het kies forumulier te zetten -.-
 

DeletedUser

Guest
er bestaat naar mijn weten nog steeds een studie filosofie, op universitair niveau.:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
er bestaat naar mijn weten nog steeds een studie filosofie, op universitair niveau.:rolleyes:

ja maar als je iets studeert betekend het niet dat je daar je werk van kan maken, hoe wil je geld verdienen aan filosofie?
 

DeletedUser

Guest
er is ook weinig werk in, de meesten doen het in combinatie met bijv theologie, psychlogie, of andere gelijkende vakken, en je kunt artikelen en boeken schrijven
 

DeletedUser

Guest
Waarom ben je hier op aarde denk je? Omdat God Me wil testten (geloof)
En wat wil je bereiken in je leven? Een goed moslim worden. De meesten mensen nemen hun godsdienst niet al ter seriues maar als mij godsdinets vindt oderbroek op je hoofd loop ik de volgend dag met een onderbroek op mijn hoofd.
Is dat realistisch denk je? Ja anders schreef ik het niet.
Of heb je geen levensdoel en eindig je achter de t.v met een zak chips op je buik terwijl de rekeningen binnenstromen? Nee. Ik sticht een gezinnetje met een fijn baantje als Dokter en laat het GEld binnenstromen.
 

DeletedUser

Guest
Een levensdoel, mja ik vraag me heel vaak af of we die wel hebben. En zo ja, ziet een levensdoel er dan altijd uit zoals wij denken dat het moet zijn? Een kind dat komt te overlijden kan als levensdoel hebben gehad om de ouders wat te leren. Als je zo gaat denken, dat zijn alle mensen in dit leven onderdeel van een groter geheel.

Ik durf niet te zeggen wat mijn levensdoel zou kunnen zijn, het kan iets heel kleins zijn of iets heel groots. Mijn persoonlijke doel is om gelukkig te zijn, wat ik daarvoor nodig heb verschilt per periode en is niet voorspelbaar. Nu wil ik mijn school afmaken en daarna doorstuderen en een carriere opbouwen. Over tien jaar wil ik misschien wel moeder worden en kan die carriere me gestolen worden. Het hangt er maar net vanaf hoe je leven loopt, wat er op je pad komt. Er zijn zoveel externe factoren waar we geen tot bijzonder weinig invloed op hebben. Terwijl deze factoren wel zo'n groot deel van je leven bepalen. Ik denk dat je pas achteraf terug kan kijken en wellicht kan ontdekken wat je levensdoel is geweest. Het is mijn inziens te complex om dat van tevoren vast te kunnen stellen.
 

DeletedUser

Guest
Een levensdoel, mja ik vraag me heel vaak af of we die wel hebben. En zo ja, ziet een levensdoel er dan altijd uit zoals wij denken dat het moet zijn? Een kind dat komt te overlijden kan als levensdoel hebben gehad om de ouders wat te leren. Als je zo gaat denken, dat zijn alle mensen in dit leven onderdeel van een groter geheel.

Ik durf niet te zeggen wat mijn levensdoel zou kunnen zijn, het kan iets heel kleins zijn of iets heel groots. Mijn persoonlijke doel is om gelukkig te zijn, wat ik daarvoor nodig heb verschilt per periode en is niet voorspelbaar. Nu wil ik mijn school afmaken en daarna doorstuderen en een carriere opbouwen. Over tien jaar wil ik misschien wel moeder worden en kan die carriere me gestolen worden. Het hangt er maar net vanaf hoe je leven loopt, wat er op je pad komt. Er zijn zoveel externe factoren waar we geen tot bijzonder weinig invloed op hebben. Terwijl deze factoren wel zo'n groot deel van je leven bepalen. Ik denk dat je pas achteraf terug kan kijken en wellicht kan ontdekken wat je levensdoel is geweest. Het is mijn inziens te complex om dat van tevoren vast te kunnen stellen.

ik denk dat je gelijk hebt
 

DeletedUser

Guest
Een levensdoel, mja ik vraag me heel vaak af of we die wel hebben. En zo ja, ziet een levensdoel er dan altijd uit zoals wij denken dat het moet zijn? Een kind dat komt te overlijden kan als levensdoel hebben gehad om de ouders wat te leren. Als je zo gaat denken, dat zijn alle mensen in dit leven onderdeel van een groter geheel.

Ik durf niet te zeggen wat mijn levensdoel zou kunnen zijn, het kan iets heel kleins zijn of iets heel groots. Mijn persoonlijke doel is om gelukkig te zijn, wat ik daarvoor nodig heb verschilt per periode en is niet voorspelbaar. Nu wil ik mijn school afmaken en daarna doorstuderen en een carriere opbouwen. Over tien jaar wil ik misschien wel moeder worden en kan die carriere me gestolen worden. Het hangt er maar net vanaf hoe je leven loopt, wat er op je pad komt. Er zijn zoveel externe factoren waar we geen tot bijzonder weinig invloed op hebben. Terwijl deze factoren wel zo'n groot deel van je leven bepalen. Ik denk dat je pas achteraf terug kan kijken en wellicht kan ontdekken wat je levensdoel is geweest. Het is mijn inziens te complex om dat van tevoren vast te kunnen stellen.

Je hebt gelijk, zo zou ik het ook uit kunnen leggen ja. Ik denk dat hieruit volgt dat mijn "levensdoel" is, of iig, levensmotto: Leef op het moment, je kan niet weten wat er daarna komt.
 

DeletedUser

Guest
Mijn levensdoel is er achter te komen wat het doel van de mens is op aarde:p Hebben wij enig nut? Is er een bepaalde taak die we verwacht worden te volbrengen etc.
 

DeletedUser

Guest
Mijn levensdoel is er achter te komen wat het doel van de mens is op aarde:p Hebben wij enig nut? Is er een bepaalde taak die we verwacht worden te volbrengen etc.

Dat ligt eraan hoe groot je het bekijkt. 'Hebben wij enig nut?', als je het op wereldniveau, of nog groter, heelalniveau bekijkt, misschien niet. Dan zijn wij zo klein, so insignificant dat het arrogant zou zijn om te denken dat wij daarin zo'n grote rol spelen. Maar als je kijkt op persoonlijk niveau, wat kun jíj leren in dit leven, of wat kan een ander jou leren en wat kun jij een ander weer leren. Dan kan er wel degelijk sprake zijn van enig nut.
Dan zou je nog een discussie kunnen openen over het nut van iets leren als je vervolgens dood gaat en deze kennis weer verloren gaat. Maar indien je bijvoorbeeld in reincarnatie gelooft, is bovenstaande theorie best mogelijk. Dan neem jij de kennis niet op in jouw lichaam, maar in je ziel. Jouw doel in het leven is dan om je ziel te verrijken met de voor jou bestemde kennis/ervaringen. Middels ieder leven leer je op andere fronten, waardoor je ziel steeds wijzer en ouder wordt. En dat kun je ook weer terug zien bij mensen, de één heeft een jonge ziel en staat een stuk naiever in het leven dan iemand met een oude ziel.
Maar er zijn nog veel meer theorieen die je met wel of geen levensdoel in verband kan brengen, dus waarschijnlijk trek ik de hele discussie nu uit proporties ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik wil graag ergens voor vechten.
Ik weet nog niet wat, en hoe.
Het kan oorlog zijn, het kan politiek zijn, het kan ideologisch zijn, het kan menselijk zijn.

Dat is eigenlijk het enige doel in mijn leven.
Het is mischien grappig maar het is echt zo.
 

DeletedUser

Guest
hellaas lame choco,
dat gaat niet lukken, remy en ik zijn je voor :p
 

DeletedUser

Guest
myn levens doel is om er 1 feest van te maken.. daarnaast goed en leuk werk te hebben en een gezinnetje... blijven muziek mixen/make en blijheid
 

DeletedUser

Guest
gelukkig zijn
dat is alles
ik zie hoe ik gelukkig kan zijn met of zonder vrouw
met of zonder kinderen
werk of geen werk
 

DeletedUser

Guest
Ik heb geen doelen of dromen.
Daar heb ik nooit aan gedaan.
 

DeletedUser

Guest
een vrouwtje en een kroost hebben is alles wat ik verlang (ook geld natuurlijk:D)
 
Bovenaan