Wat is jouw levensdoel?

DeletedUser

Guest
Ik denk dat ik wel iets beter ingelicht ben over het bestaan van een dokter dan jij (aangezien veel naasten van mij dat beroep uitoefenen) en ik weet dat ze er allemaal veel voldoening uithalen als ze een patiënt genezen, akkoord dat ze veel mensen niet kunnen helpen maar dat is part of the job.
 

DeletedUser3750

Guest
@duckje

Goede mentaliteit, ik wou dat ik er zo een had;)

Ben daar zelf namelijk niet zo van overtuigd, maar dat is meer bijzaak. Naar mijn mening is dokter ook een mooi beroep, echter zou ik veel te zenuwachtig zijn bij operaties (ben ik bij een optreden ook regelmatig, maar daar gaat het toch vaak goed) en ik hou echt niet van in mensen snijden, want dan mag ik daarna wat overgeefsel gaan verwijderen.

Ik hoef zelf niet beroemd te worden en dat 20 jaar na mijn dood nog te zijn. Ik hoop wel dat mensen nog wel zeggen dan: Weet je nog, wat we vroeger allemaal hebben gedaan!

Is misschien heel raar om te zeggen dat ik niet beroemd wil worden als ik in musicals wil gaan spelen, maar daardoor beroemd worden is ook absoluut niet mijn doel!
 

DeletedUser266

Guest
Geld maakt niet gelukkig voor iemand die arm is, die kan zeer gelukkig zijn als hij niet weet hoe het is om rijk te zijn of veel luxe te hebben, iemand die rijk was en dan arm wordt zal wel ongelukkig zijn waarschijnlijk, dus voor hem zou geld wel gelukkig maken.


Mooi gezegd:)
 

DeletedUser

Guest
mijn levensdoel...proberen niet uit te hongeren tot mijn eten klaar:p
 

DeletedUser

Guest
Levensdoel?
Ik laat het gewoon alles op me afkomen.
Het enigste wat ik in men leven nodig zou hebben is dit:

Een eigen betaalbaar huis
Vast (en goed) werk
Een gezinnetje
(En een dikke niet-johnnyachtige bak met spinners erop)
Dus een amerikaanse auto liefst :p
Maaarrr... dan moet ik dan wel eens kijken hoeveel G'z er op m'n bankrekening staan.. xD
En natuurlijk men familie waar ik met bevriend blijf :)
 

DeletedUser

Guest
Levensdoel? uhm,..

klinkt misschien heel raar maar ik heb niet echt een levensdoel,.. behalve als je "meer instrument bezitten" een levensdoel kan noemen :p
 

DeletedUser

Guest
maar je hebt toch wel een streven, wat je als doel hebt om waar te maken, bijvoorbeeld een reis om de wereld maken, of arme kindjes helpen in ontwikkelingslanden
 

DeletedUser

Guest
een doel?
tja, ik kijk wel, ik heb alles wat ik wil eigenlijk al :eek:
 

DeletedUser

Guest
Even alles over geld samengevat:
rare aap zei:
veel geld hebben is natuurlijk wel leuk, maar als ik zou moeten kiezen tussen veel mensen om je heen die je liefhebben zoals je bent of een lading geld dan kies ik toch voor het eerste
duckje zei:
Geld ?
Om even eerlijk te zijn denk ik niet dat er niemand hier liever geen geld heeft.
Geld is een van de bouwstenen van onze maatschappij, zonder geld kom je nergens, als ik zelf nooit een werk vind om te sparen voor een rondreis door italië kom ik daar ook nooit. Geld is zo fundamenteel om onze visies en onze dromen te realiseren dat het ook 'broodnodig' is om een goed werk te vinden om al jou dromen te kunnen realiseren.

Dus zoals je soms wel eens zal horen:
GELD MAAKT GELUKKIG,

Hiermee bedoel ik dus niet dat als je geld hebt je ook automatisch gelukkig bent. Neen, als je geld hebt heb je de mogelijkheid om al jou dromen te realiseren en ben je uiteindelijk dus gelukkig.

ECHTER werkt een overvloed aan geld ook in de tegenovergestelde zin.
Als je alles wat je maar wilt kan betalen kan je dus ook al jou dromen in korte tijd realiseren. Waarna je niet meer weet wat te doen en je dus weer in een soort depressie komt.

Maar als je net zo genoeg geld kunt verdienen, dat je je huisje goed kunt betalen, je vrouwtje goed kunt onderhouden, dat je kinderen niets tekort komen. ( maar ook niet te verwend zijn ), dat je ook nog wat kan sparen voor slechtere tijden. Dan ben je pas gelukkig.

Je hebt het door deze post al een aantal keren gelezen, GELUKKIG ZIJN.
Dat, en alleen dat is mijn levensdoel.
Echter ben ik ook van mening dat altijd gelukkig zijn ook weer niet goed is.

Je kan een positieve ervaring nooit zo positief ervaren als je geen negatieve ervaring hebt om er tegenover te zetten.

bijvoorbeeld: Als ik rijk ben en de lotto win, zal dat mij niet veel kunnen schelen ik heb toch al genoeg geld.
MAAR: Als ik arm ben en de lotto win, zal ik blij zijn. Blij omdat ik weet hoe het is om arm te zien.

Kan je dan werkelijk echt 'gelukkig' zijn als je niet weet hoe het is om 'ongelukkig' te zijn ?
Planet-Jeroen zei:
De rijke persoon zal het wellicht best weten te waarderen en het aan een goed doel besteden (al dan niet zelf het goede doel zijnde).

De arme persoon is eindelijk van al zijn schulden af en heeft financieel weer ademruimte. Dat is uiteraart een grotere opluchting. Maar dat zijn er wel meerdere, en niet alleen de lotto winnen die voor die hefitger emotie zorgen.
(denk ik)
Nikolaas zei:
Echter ben ik het niet met je stelling eens dat je door geld gelukkig kunt worden. Ik ken iemand (ja ik ga ook met oudere mensen om) die zwaar depressief is. Hij heeft enorm veel geld en kan van alles doen, ook makkelijk een rondreis in Italië, zou hem relatief gezien niet eens zo veel kosten, maar zijn vrouw is van hem gescheden, heeft zijn kinderen meegenomen, zijn kinderen tegen hem opgezet, tegen al zijn vrienden lopen zeggen hoe dat hij zo vreselijk is etc. etc.

Dan mag je nog zoveel geld hebben, maar dan ben je echt niet gelukkig, zeker omdat ze gewoon al 15 jaar samen waren zonder ruzie en het ging een jaar iets minder en zijn vrouw verliet hem!

Mijn leven zou instorten, ook al won ik 15 keer de lotto in een jaar!

Maar geld kan af en toe natuurlijk wel helpen gelukkiger te maken en is wel degelijk belangrijk in onze maatschappij.
the r d zei:
Zonder geld ben je niets... :)

Over het geld-probleem (of net niet natuurlijk)

Ik kan best uit ervaring spreken als ik zeg dat geld niet gelukkig maakt voor de mensen uit normale landen die geen slechte economie hebben.
Nu hebben we het dus over België en Nederlands, de 3de wereld landen laten we even buiten kijf (aangezien ik daar niks over weet).

Nu terug naar het onderwerp:
Kurt zei:
Ik kan best uit ervaring spreken als ik zeg dat geld niet gelukkig maakt
Mijn vriendin is zo rijk als iets..haar vader heeft een villa, jaguar, BMW, alles wat je wilt, toch is ze vaak ongelukkig(dan ga ik natuurlijk naar haar toe om haar op te beuren)
Ik daarentegen heb een gewoon huis, mijn ouders 2 normale auto's:Hyundai Santa Fé en een Opel Astra.
Toch zit ze liever thuis bij mij dan andersom.
Nu kan je zeggen dat het gewoon om de persoon gaat waarvan ze houdt, dat klopt maar dan kon ik ook bij haar thuis zijn ;) aangezien ze dat niet wilt..

Hoop dat iedereen dit een beetje begrijpt :p
Heb het zo goed mogelijk proberen te verwoorden.
 

DeletedUser

Guest
Geld maakt gelukkig. Teveel geld waarschijnlijk niet. Van het spreekwoord gehoord: mogen al je wensen uitkomen op 1 na. Als je alles al hebt dan wil je niet meer zoveel en wordt je depressief. Je kan beter sparen voor de droomreis en er zeer van genieten, dan hem met losgeld betalen en daarnaast nog vele andere dingen zodat alles vanzelf er saai en een en hetzelfde eruit gaat zien.
 
Reactiescore
2.493
Geld maakt gelukkig. Teveel geld waarschijnlijk niet. Van het spreekwoord gehoord: mogen al je wensen uitkomen op 1 na. Als je alles al hebt dan wil je niet meer zoveel en wordt je depressief. Je kan beter sparen voor de droomreis en er zeer van genieten, dan hem met losgeld betalen en daarnaast nog vele andere dingen zodat alles vanzelf er saai en een en hetzelfde eruit gaat zien.

My point exactly :)

MAar dat stond blijkbaar in een te lange en te vage posts en dus begrepen mensen me niet :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
My point exactly :)

MAar dat stond blijkbaar in een te lange en te vage posts en dus begrepen mensen me niet :rolleyes:

Het is gewoon moeilijk iets uit te leggen over een heel breed onderwerp dus daarom dat ik het klein heb gehouden en alleen over normale landen had met een goede economie.

Jij wou daarentegen alles uitleggen, wat redelijk gelukt is hoor :)
Sommige mensen lezen gewoon niet goed ;)
 

DeletedUser

Guest
Mijn voornaamste doel in het leven is deftig leren omgaan met m'n beperkingen en toch nog productief kunnen zijn en minder last geven aan de mensen rondom me.

wat ik graag erbij zou hebben is net genoeg geld om me veel maar niet alles te permitteren zodat er altijd een grotere droom blijft bestaan.

wat ik van m'n gezinssituatie verlang is dat het nu na 9 maand proberen nu eens lukt :p

geestelijke en lichamelijke gezondheid en afhankelijkheid op # 1

de rest is bijzaak
 

DeletedUser

Guest
Waarom ben je hier op aarde denk je?
Omdat mijn ouders met elkaar naar bed gingen met de bedoeling mij te verwekken, dus zonder anticonceptie.

En wat wil je bereiken in je leven?
Iedereen wil altijd een vrouw, kinderen, een goede gezondheid. Dat is een beetje standaart denk ik. Dat wil ik ook. Daarnaast hoop ik een uitdagende carrière te krijgen. Ik vind het niet erg om hard te werken, zo lang het maar leuk blijft en er een uitdaging in zit. Ik hoop natuurlijk ook op een goed betaalde baan ;). Ik zit niet voor niets op school.

Daarnaast zou ik het geweldig vinden om later veel te kunnen reizen en veel van de wereld te zien. Het eerste wat ik dan ook ga doen als ik van school af ben is een jaartje weg. Rondreizen, ik weet nog niet waarheen. Ik zou alles wel willen zien. Ik ben een jaar 6/7 geleden met mijn moeder en mijn zusje naar China geweest. Ik heb over de muur gelopen, het terracota leger gezien. Al dat soort dingen, die vind ik zo mooi! Ik zou heel graag nog naar India gaan, of thailand. Australië lijkt me ook prachtig.

Ik wil alles behalve een saai standaart leventje. Ik ben ook blij dat ik dat niet echt heb. Ik heb zoveel dingen die ik in het leven nog zou willen doen of leren. Bijvoorbeeld zou ik heel graag een keer gaan parachute springen etc.
Waar ik ook heel veel van geniet is sporten. Een paarmaanden geleden heb ik voor het eerst gesnowboard. Ik was er meteen weg van. De hele dag op je board staan, tot dat het nou eindelijk lukt om over die schans te gaan :p. En als ik dan 's avonds in bed lig, uitgeput. Dan voel ik me geweldig.

Maar, zelfs zonder die dingen zou ik gelukkig kunnen worden. Je wordt namelijk niet gelukkig van die dingen die je doet maar hoe je ze doet! Altijd lol maken, met vrienden en familie. Daar houd ik van...

Maar toch hoop ik dat als ik later een heel oud mannetje ben dat ik kan zeggen dat ik iets bereikt heb in het leven.

Maar echt concrete doelen zijn het niet.

Is dat realistisch denk je?

Ik denk het wel... Ik ben een positief ingestelde realist zeg ik altijd ;).

Of heb je geen levensdoel en eindig je achter de t.v met een zak chips op je buik terwijl de rekeningen binnenstromen?

Gebeurt er dat als je geen levensdoel hebt?

Ik weet het nog niet, ik ben hier in ieder geval niet alleen om me voor te planten:rolleyes:

Wat een nobel streven ;).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Mijn voornaamste doel in het leven is deftig leren omgaan met m'n beperkingen en toch nog productief kunnen zijn en minder last geven aan de mensen rondom me.

wat ik graag erbij zou hebben is net genoeg geld om me veel maar niet alles te permitteren zodat er altijd een grotere droom blijft bestaan.

wat ik van m'n gezinssituatie verlang is dat het nu na 9 maand proberen nu eens lukt :p

geestelijke en lichamelijke gezondheid en afhankelijkheid op # 1

de rest is bijzaak

Dat is een mooi streven. Als ik het mag vragen, wat voor beperkingen heb je?
 
Bovenaan