Waarschuwing voor stamleiding

Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 243 78,6%
  • Nee

    Stemmen: 66 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    309
Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser53166

Guest
Beste TW-spelers,

Ik leid een stam in wereld 19 en wij zijn best streng betreft inactiviteit.
Als een lid bij ons inactief is, krijgt hij een waarschuwing, dus simpelweg een (*) achter zijn naam. Zo geeft elke stam wel ergens een waarschuwing voor, dus bijvoorbeeld inactiviteit.
Maar alle leden kunnen dit zien. Dit lijkt mij dus niet de bedoeling, van de kerktoren roepen dat iemand een waarschuwing heeft!
Waarom doen we niet hetzelfde systeem als de bekende groene, gele en rode bolletjes die enkel en alleen de leiding kan zien? :rolleyes:

waarschuwing5.PNG


Zo moet dit er dan uit gaan zien. Het is een duidelijk systeem en gemakkelijk voor het TW team aan te brengen.
De leiding doet simpelweg dit:

waarschuwing1.PNG


En klaar is kees:
waarschuwing2.PNG


waarschuwing3.PNG


Zo bestaat er voor de leiding ook de mogelijkheid om meerdere waarschuwingen te geven, bij ons zal dat niet nodig zijn want 2x waarschuwing is ontslag, maar wie ben ik?:)

waarschuwing4.PNG


Hier zal iedereen die een stam leidt zeker veel plezier aan beleven, het is niet alleen praktisch, het ziet er ook veel stijlvoller uit dan het bekende asteriskje (*).

VOTE ME! :D

Met vriendelijke groet,
Heer Edward
 

DeletedUser31802

Guest
Ben ik mee eens.
Kan ook wel via Leiding forum, maar als iemand vertekt of bijkomt weer helemaal omgooien en is niet netjes.
Ik ben voor.
 

DeletedUser61708

Guest
Tegen, gewoon een simpel lijstje bijhouden op een verborgen forum is ook te doen.
 
Reactiescore
11
het is een goed idee en scheelt veel werk maar mensen die het niet willen kunnen ook nog gewoon een lijstje gebruiken
ik zie er geen minpunten aan :)

MVG:ruiter939
 

DeletedUser

Guest
Voor. Maar als je een redelijk normale stam zou leiden, zou je toch niet veel inactiviteit hebben?
 

DeletedUser53166

Guest
Nee dat is waar, ik heb ook een goeie actieve stam, 1 heeft een geel bolletje van de 30 leden, maar toch wel 5 waarschuwingen.
Ik leid een opleidingsstam en hier komen weer veel nieuwe leden bij, dus we willen optimaal actieve leden hebben.
 

DeletedUser58625

Guest
Leuk idee, maar denk niet dat dit er zal komen...

Maar ik ben voor! :)
 

DeletedUser

Guest
Nee dat is waar, ik heb ook een goeie actieve stam, 1 heeft een geel bolletje van de 30 leden, maar toch wel 5 waarschuwingen.
Ik leid een opleidingsstam en hier komen weer veel nieuwe leden bij, dus we willen optimaal actieve leden hebben.

Je kan het iemand niet kwalijk nemen dat hij door de week of in de weekends nauwelijks aan inlogmomenten geraakt.
Gebeurd dit stelselmatig bij dezelfde spelers moet je in eerste instantie een oplossing zoeken.
En anders moet je de VakantieVervanging-procedure in je stam dan maar eens herbekijken. Zoek voor zo'n leden een groepje van 2-3 spelers waarnaar in geval van plotse inactiviteit de VV naar gestuurd kan worden. Zij zoeken het dan wel verder uit. Als leiding zijnde heb je daar als eerste zicht op en kan je best zelf je diensten aanbieden :cool:
Een probleem binnen je stam los je allereerst op door een gesprek met de speler in kwestie.
Waarom komt ie steeds in het geel te staan? Weet ie Uberhaupht wel dat er iets is als een VV + hoe wordt dat geregeld in jullie stam.


Ik ben ook stamleider en ik vind die waarschuwingstekens echt onnodig.
Tegenwoordig kunnen zelfs non-PA accounts gebruik maken van notities. Daar heb je plek om zo'n zaken te noteren en bij te houden.
Als leiding zijnde heb je waarschijnlijk ook een verborgen forum en ook daar kan dit worden bijgehouden.
Telkens de rechten, bevoegdheden, titels in de ledenlijst veranderen komt er automatisch een melding in stam >> overzicht. Dus via een omweg zijn de stamleden toch op de hoogte van een verandering bij een bepaalde speler. Nieuwsgierigaards willen weten waarom en dan moet je het toch bekend maken.
Kies liever voor een eerlijk en open beleid dan te werken met streepjes en kicks na x rode bolletjes. Motiveer je leden ipv te sanctioneren.
 

DeletedUser53166

Guest
Toch blijven er stammen die wel waarschuwingen geven, dan moet je sowieso de bevoegdheden wijzigen dus dit is net zo snel, eigenlijk 2 stapjes sneller.
Ik persoonlijk vind zoiets als dit veel efficienter dan mijn notitieblok daarvoor te gebruiken, @opkikker xxx: inderdaad, als er iemand de stam verlaat of erin komt moet je weer heel dat lijstje veranderen.

Diokhan zei:
Een probleem binnen je stam los je allereerst op door een gesprek met de speler in kwestie.
Voor sommige mensen gaat daar teveel tijd insteken, aangezien in een (bijvoorbeeld) opleidingsstam veel nieuwe spelers komen die inactief "geboren" zijn.
Ik ga mijn tijd niet besteden aan een gesprek met een nieuw lid die gewoon simpelweg niet actief is.

Diokhan zei:
Waarom komt ie steeds in het geel te staan? Weet ie Uberhaupht wel dat er iets is als een VV + hoe wordt dat geregeld in jullie stam.

Een speler komt in het geel te staan als ie 2 dagen inactief is :rolleyes: Jazeker, mijn stam en vele andere hebben hier een speciaal forum voor, ik heb het zelfs in de begroeting en op het profiel staan, maar er blijven mensen dit inactief zijn:(

Maar wie zei dat we het over inactieviteit hebben? Het is puur een voorbeeld, je hebt ook andere dingen waar je een lid een waarschuwing voor kan geven en ook deze waarschuwingen zijn even goed aan te geven met deze manier :)
 

DeletedUser

Guest
Een speler komt in het geel te staan als ie 2 dagen inactief is :rolleyes: Jazeker, mijn stam en vele andere hebben hier een speciaal forum voor, ik heb het zelfs in de begroeting en op het profiel staan, maar er blijven mensen dit inactief zijn:(

Ik speel in de zogenaamde nolife-stam van W10 (volgens de tegenstand).
Je zou verwachten dat wij géén 3h offline mogen zijn van de leiding maar na 2.5jaar is er nog steeds niemand gekickt wegens inactiviteit.
En t'is niet dat elk account in Sangu dagelijks bespeeld wordt :rolleyes:

Als je je potentile leden in een opleidingsstam steekt, is het daar toch al te zien hoe actief ze zijn. :confused::eek::confused:

Leden die waarschuwing krijgen door verkeerde daden vergeet je niet. Dat hoeft TW al helemaal niet voor jouw bij te houden.
 

DeletedUser

Guest
Opzich een goed idee. Ik betwijfel alleen of het ingevoerd zal worden... Ben wel voor ;)
 

DeletedUser53166

Guest
Je kunt dan inderdaad zien of ze actief zijn ja :)
Alleen, inactieve mensen willen we er graag z.s.m. uit hebben. Het lijkt me dat jullie stam geen waarschuwingen geeft, wild gokje :rolleyes:
Maar er zijn ook stammen waar dit wel het geval is.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben in Sangu de enige met een streepje achter zijn naam.
Waarom denk je dat ik in de leiding ging :D

Maar voor inactiviteit wordt niemand op de vingers geknipt. Alleen aangesproken worden door de leiding om de achterliggende reden te achterhalen.
Daarbij steeds een uitnodiging om diens werk te verlichten en VVdiensten aan te bieden.
 

DeletedUser

Guest
Dit is enkel iets voor de "noobs-die-denken-dat-hun-stam-elite-is" stammetjes:eek:
 
Reactiescore
11
ik zat in een elite stam op wereld 18 maar er werd iemadn gehackt en dat was de oprichter toen we het door kregen probeerde we maatregelen te nemen maar dat ging niet omdat wij door de 5 beste stammen werden ge eedeld op 1 dag!


inactieviteit melden is zeer belangrijk en het gaat niet alleen om inactiviteid maar ook met overtredign van de stamregels :p
 

DeletedUser

Guest
Dit is enkel iets voor de "noobs-die-denken-dat-hun-stam-elite-is" stammetjes:eek:

ik zat in een elite stam op wereld 18 maar er werd iemadn gehackt en dat was de oprichter toen we het door kregen probeerde we maatregelen te nemen maar dat ging niet omdat wij door de 5 beste stammen werden ge eedeld op 1 dag!


inactieviteit melden is zeer belangrijk en het gaat niet alleen om inactiviteid maar ook met overtredign van de stamregels :p

^Dit bedoel ik dus
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Bwa, een beetje onnodig vind ik. Heb zelf allesinds toch geen tekentjes nodig om te onthouden wie "actief" is. Beter maak je gewoon een lijst of iets dergelijks op het verborgen forum waar je alles altijd netjes noteert.

Als er dan toch zo een toevoeging moet komen lijkt het mij beter om een soort notitieruimte te maken per stamlid. Kan je daar alles in kwijt zoals interns, fusies, afwezigheden, edelruimtes, planningen,.... Als toevoeging daar aan kan zo'n waarschuwknopje altijd nog.

Dit is enkel iets voor de "noobs-die-denken-dat-hun-stam-elite-is" stammetjes:eek:

Het is ook zo'n stam.. :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan