Waarom zijn Belgen zo...

DeletedUser78666

Guest
Waarom zijn Belgen zo sociaal onontwikkeld?

Na 4 maanden in België te wonen vraag ik mij dit af.

Groetekes
Plan A
 

DeletedUser78666

Guest
Tis België
Stomme vraag

Het is toch een interessante vraagstelling, wij Nederlanders zijn sociaal wel ontwikkeld, Duitsers ook en Fransen ook indien men dezelfde taal spreekt. Belgen zijn echter totaal onontwikkeld en reageren op sociale situaties meer awkward dan natuurlijk.
 

DeletedUser7072

Guest
Het is toch een interessante vraagstelling, wij Nederlanders zijn sociaal wel ontwikkeld, Duitsers ook en Fransen ook indien men dezelfde taal spreekt. Belgen zijn echter totaal onontwikkeld en reageren op sociale situaties meer awkward dan natuurlijk.

Wel grappig, want Zuid Europeanen vinden Duitsers en Nederlanders op hun beurt weer sociaal onontwikkeld. Het is een bekend stereotype, en ik had eigenlijk juist verwacht dat Belgen socialer zouden zijn. Brabanders zijn naar mijn idee zeker socialer dan de noordelijke Nederlanders(denk aan carnaval, denk aan de spontaniteit, etc) en ik zou verwachten dat Vlamingen meer op Limburgers en Brabanders lijken dan Nederlanders uit andere regio's. Merk je btw ook een verschil tussen Walen en Vlamingen, of zijn ze beide sociaal onontwikkeld?
 

DeletedUser70854

Guest
Dan jou is niet verkeerd, al is dan jij aanbevolen.
Daarenboven, moest dat in het Latijn of Grieks (talen die een groot deel van mijn studie bepalen) staan, is het wel de regel dat je het vertaald als "dan jou", zelfs al is dit in de officiële grammatica van het ABN misschien niet volledig correct.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Dan jou is niet verkeerd, al is dan jij aanbevolen.
Daarenboven, moest dat in het Latijn of Grieks (talen die een groot deel van mijn studie bepalen) staan, is het wel de regel dat je het vertaald als "dan jou", zelfs al is dit in de officiële grammatica van het ABN misschien niet volledig correct.

Vertaalt*

Hier praten we Nederlands en niet vertaald Latijn of oud-Grieks. Bovendien, je vertaling moet ook Nederlands grammaticaal kloppen, wil je het een beetje leesbaar houden :p.
 

DeletedUser78666

Guest
Wel grappig, want Zuid Europeanen vinden Duitsers en Nederlanders op hun beurt weer sociaal onontwikkeld. Het is een bekend stereotype, en ik had eigenlijk juist verwacht dat Belgen socialer zouden zijn. Brabanders zijn naar mijn idee zeker socialer dan de noordelijke Nederlanders(denk aan carnaval, denk aan de spontaniteit, etc) en ik zou verwachten dat Vlamingen meer op Limburgers en Brabanders lijken dan Nederlanders uit andere regio's. Merk je btw ook een verschil tussen Walen en Vlamingen, of zijn ze beide sociaal onontwikkeld?

Dit is totaal niet waar, tijdens het reizen ooit met een Duitser een theorie bedacht waardoor het kwam dat Belgen altijd afstandelijk zijn in sociale situaties. Nederlanders zijn juist één van de meest sociale personen ter wereld, van wat ik heb gehoord en van wat ik meekrijg. Wat wel zo is dat Zuid-Europeanen ons irritant vinden omdat wij luidruchtig zijn en wat meer een egoïstische instellingen hebben.

Ik zelf heb weinig te maken met Walen. Een goede vriendin van mij wel, werkte zowel in Wallonië als Vlaanderen en is Nederlandse. Als zij een Vlaams bedrijf inliep durfde niemand haar aan te kijken, terwijl de Walen meteen een praatje gingen maken. Dankzij haar, zal ik dus zeggen dat Vlamen minder sociaal ontwikkeld zijn dan Walen. Ook van veel Nederlanders gehoord die al jaren in België wonen dat het moeilijk is om een vriendschap te creëren met een Vlaam. Ikzelf ga ook nauwelijks met Belgen op, maar trek meer naar Nederlanders of andere etniciteiten.
 
Bovenaan