W81 | Mid-game verwachtingen

Reactiescore
5.687
Beste lezers,

Normaliter maak ik dit topic eerder aan en heet het ''Early game verwachtingen'', maar gezien de snelheid denk ik dat we er maar een Mid-game verwachtingen van maken. We gaan eens kijken of we het AF wat leven in kunnen blazen.

Graag het volgende lijstje kopiëren en plakken om zelf het lijstje makkelijk in te vullen.
Welke 5 accounts zullen de meeste impact op deze wereld hebben?

Welke 3-5 top 20 accounts zullen het snelst vallen?

Welke 3 stammen gaan deze wereld uitvechten, of moeten deze nog opstaan?

Welk van de huidige top 5 stammen zal snel breken / uit elkaar vallen?

Zijn er accounts die positief opgevallen zijn in de startfase, waar dit al dan niet verwacht werd?

Wie gaan de eerste grote relevante oorlog voeren?

Welk continent is het zwaarst, welke het makkelijkst?

Welke 3 spelers behalen de meeste OD?

Van welke 10 accounts verwacht je dat ze eind augustus in de top 10 staan?

Wie/Wat wordt de grootste verrassing deze wereld?


Uiteraard trap ik af en hoop ik dat jullie het volgende lijstje kunnen waarderen en dat er velen zullen volgen.

Welke 5 accounts zullen de meeste impact op deze wereld hebben?
Ik ga natuurlijk niet enkel spelers uit mijn eigen stam hier neer zetten, want ook andere spelers zullen een impact hebben.

Call to Anguish
Het klinkt natuurlijk super egoïstisch en vooral narcistisch om dit account als eerste neer te pennen, maarja, dan zijn we er maar vanaf. Eerlijkheidshalve ben ik pas net daadwerkelijk ingestroomd op dit account, maar het draait weer als vanouds. @Dream Team. heeft en blijft mij momenteel verrassen met hoe actief en goed (doordacht) hij is, momenteel echt een van de dragers van dit account. @Conceived by Communism is niet alleen de leider van dit account, maar ook van de stam. Jordi leidt al stammen sinds hij nog op jongetjes viel en zittend moest plassen, hij heeft veel ervaring en zal ongetwijfeld een stevige fundering neerzetten voor zowel het account als de stam Cult. Voor de rest hebben we nog een midget, een bajes-klant en een fan van feyenoord (...) een verhuizer en vers bloed. Wie wie is, laat ik even in het midden. Nu moet ik realistisch zijn en toegeven dat Vanquisher een schakel is die onmisbaar is en tevens cruciaal. Dit hebben we tevens op 76 gezien. Noire/Norey/Call to Anguish heeft denk ik een goed team, waar de stam op kan bouwen. Wel, moeten wij ons deze wereld gaan bewijzen en meer laten zien dan we daadwerkelijk op 76 hebben kunnen laten zien. Goed, een mooi inkijkje in ons account verschaft, de nodige konten schoon gelikt, dan kunnen we nu weer door met de serieuze kant.

Il Leone Indomabile
Ik ken dit account van w71, waarbij ik totaal geen zin heb om in herhaling te vallen over het verleden, ga ik dat dan ook proberen niet teveel te doen. Ik weet niet exact wie er momenteel spelen, maar ik mag toch wel stellen dat er al met al een degelijk ervaren team op zit. Met de hoeveelheid PP die beschikbaar was (wel of niet gebruikt in welke maten, idk about that) hadden ze misschien wat hoger mogen staan. Echter draaien ze momenteel top 3 en zijn ze bezig met een prima cluster te vormen. Hun ODA is hoog, wat in mijn ogen niet per se een goed teken is in deze fase, het toont echter wel aan dat ze proberen zo clean mogelijk te spelen. Het is geenszins mijn intentie om spelers van dit account af te rekenen op hun reputatie, Valentijn weet goed wat hij doet en heeft veel ervaring over de jaren heen en Flex los van het vooroordeel ''Mr. Runner'' is een prima stamspeler. Ik denk dat dit team een impact kan en gaat maken op deze wereld. Ik ben vooral gewoon heel benieuwd naar wat ze gaan brengen en op welke manier, ik doe vaak lacherig om het account leone, maar in deze wereld denk ik alsnog dat ze een (flinke) impact gaan hebben.

Kyuka
Hoe je het ook wend of keert, Kyuka heeft altijd een impact op de wereld. Vrijwel iedere wereld zijn ze een meme, w71 (R2winner), w76 (Pls no front), W78 (Booster), w81 (Speel je serieus of pp). Nee ja, Melvin zorgt altijd voor een actief en goed team om zich heen. Wanneer er gedeffed moet worden is Melvin erbij, wanneer er aangevallen moet worden is Melvin erbij, bij stamcalls is hij erbij (Helaas, deze man klinkt alsof hij 21 helium balonnen heeft opgezogen). Een groot, maar kwalitatief goed team die altijd een goed plan uitstippelt over hoe ze alles gaan doen. Ja, momenteel schamen ze zich niet voor boosts en voeden ze de meme, maar mid-game en end-game vrijwel altijd een bepalde schakel. Kyuka gaat een impact op deze wereld hebben, waarschijnlijk een grote, daar ben ik vrijwel zeker van.

Arithmetic
Goed, ik ken dit account verder niet. Heb niet op werelden gespeeld waar dit account actief was, al kreeg ik wel wat verhalen mee. Op basis daarvan zou normaal gesproken dit account niet in dit lijstje voorkomen hierzo. Echter gaat het om wie de meeste impact gaan maken en ik denk dat dit account een impact zal hebben op de wereld. Als ik moet judgen op basis van hun voorgaande PM wisseling met ons, zou ik zeggen dat ze ready zijn om deze wereld te laten zien dat ze wel degelijk kunnen spelen. Ik ben vooral gewoon heel benieuwd naar wat zij kunnen brengen en op welke manier. Aangezien deze lijst van mij niet bedoelt is mensen of accounts te bashen of iets dergelijks, ga ik verder ook niet in op specifieke gebeurtenissen in het verleden.

Against all Odds
Goed, mocht Martijn inderdaad serieus willen gaan spelen deze wereld en hier ook daadwerkelijk zo actief wilt zijn als ik dit account ken, dan zijn ze qua activiteit zeker een moeilijke pion om weg te spelen. Echter, een aantal spelers die ik ken van AAO bemannen nu accounts bij ons in de stam, dit zal dus een aderlating zijn voor het account Against All Odds. Ik hoop dat Martijn hier een degelijk team omheen kan gaan zetten. De combinatie van activiteit en PP zorgt vaak dat AAO een groot account wordt op een wereld en - als alles goed gaat - voorzie ik hier hetzelfde. Ze liggen redelijk ver van onze stam vandaan, dus daar zullen ze nog niet 1,2,3 last van gaan hebben. Ik ken Martijn als een goede stamspeler en bij tijd ook zeer zeker een goede buur. Weeral ben ik benieuwd of ze belangrijk gaan worden op deze wereld en op welke manier zij zich wel of niet gaan kunnen onderscheiden.

Rave into Space
Goed, Mien speelt hier. Jeroen speelt hier. Een scala aan andere spelers spelen hier. Dit voorgaande zegt eigenlijk al genoeg. Mien is absoluut iemand die je in je stam wilt hebben, een echte topper. Op Mien kun je altijd vertrouwen, draagt een account, doet altijd zijn stinkende best en je ziet hem iedere wereld zichtbaar beter worden. Jeroen zorgt niet alleen voor de PP, maar is ook een echte stamspeler die zich wanneer kan altijd zal inzetten voor de stam. Met een degelijk core account zullen zij zich hoe dan ook gaan onderscheiden deze wereld en misschien wel een significante impact maken.

Welke 3-5 top 20 accounts zullen het snelst vallen?
WoestePonyTemmer
Zonder flinke diplomatie gaat dit account het natuurlijk niet overleven. Omdat ik geen vooroordelen wil vellen, ga ik er vanuit dat ze niet buiten de perken gaan mbt diplomatie. Dan zal de stam Talent een flinke portie deff moeten sturen om dit account speelbaar te maken en zelfs dan, is de kans op weggespeeld worden groot. De deff lijkt me ook niet in overvloed aanwezig aangezien de stam Talent al front aan het bouwen is met Cult. Zonder extreme maten van diplomatieke betrekkingen zie ik dit account het niet bijster lang volhouden.

Gregory123456 ofzoiets
Goed, ik zie een award op hun profiel staan. Ik weet echter niet hoeveel dit zegt, aangezien ik geen idee heb wie hier spelen. Als ik naar de kaart kijk zie ik een lastige core ligging dat front met accounts die wel in een deftige phalanx -gaan - liggen. Ik zie dit account dus ook niet bijzonder ver komen eigenlijk.

Boyman12
Hoewel ik vind dat dit account het zeer behoorlijk doet en ik denk dat hier best leuke gasten op zitten, zie ik ook hier hetzelfde als bij Gregory, een pure core ligging, zonder echte safe. Het zal fronten met een stam of meerdere stammen dat in phalanx liggen. Zonder enig vorm van minachting, denk ik niet dat dit account het nog maanden vol gaat houden.
Welke 3 stammen gaan deze wereld uitvechten, of moeten deze nog opstaan?

Welk van de huidige top 5 stammen zal snel breken / uit elkaar vallen?
Al die stammen die noord liggen zullen nog om gaan vallen en er zal hieruit 1 grote stam ontstaan. Het vereist niet bijzonder veel spelinzicht om dit te kunnen zien.

Zijn er accounts die positief opgevallen zijn in de startfase, waar dit al dan niet verwacht werd?
Boyman 12

Bijzonder goed bezig en ik denk zonder grote hoeveelheid PP toch leuk meedraaien in de top 20. Hoop dit account later nog eens tegen te komen.

Wie gaan de eerste grote relevante oorlog voeren?
Nouja, dat lijkt me duidelijk. Ik denk dat cult en talent de eerste echte oorlog gaan voeren, dit is onvermijdelijk gezien de ligging. Beide stammen beseffen dat het geen makkelijke strijd zal gaan worden, maar weten toch dat hij er moet gaan komen. Ik denk dat de neutrale toeschouwer hier leuk voer aan heeft, net zoals de stammen die noord liggen, die zouden hier ook nog wel eens van kunnen profiteren.

Welk continent is het zwaarst, welke het makkelijkst?
Continent 55, een mengeling van verschillende top 20 spelers die aanzienlijk ervaring hebben in dit spel. Misschien ben ik biased, maar voor mij veruit het gevaarlijkste continent.

Welke 3 spelers behalen de meeste OD?
Call to Anguish
Los bomba nog iets
Against all odds

Van welke 10 accounts verwacht je dat ze eind augustus in de top 10 staan?
1. Kyuka
2. Rave into space
3. Call to Anguish
4. The bloody Butcher
5. Il leone indomabile
6. Against all odds
7. Arithmetic
8. Ivar the boneless
9. Leon army

10. Los Bomba

Wie/Wat wordt de grootste verrassing deze wereld?
Dat de stammen noord echt nog wel iets moois neer gaan zetten, eventueel met resterende accounts van de core of andere stammen. Ik denk dat de stam noord echt de verrassing van de wereld gaan worden.
 
Reactiescore
1.019
Mooie post, ik ga snel er ook 1 maken

daarnaast laatste kopje over de verrassing, waar baseer je dat op? Heb je gekeken naar de kwaliteit dat daar zit?
 
Reactiescore
5.687
Mooie post, ik ga snel er ook 1 maken

daarnaast laatste kopje over de verrassing, waar baseer je dat op? Heb je gekeken naar de kwaliteit dat daar zit?
Het is overduidelijk een premade met die phalanxen. Kwalitatief kan ik niet inschatten, want ik ken ze niet. Alleen bij ons gaat het alleen maar over Talent en bij jullie enkel over Cult. Daarom denk ik dat noord toch nog voor een verassing gaat zorgen.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Het is overduidelijk een premade met die phalanxen. Kwalitatief kan ik niet inschatten, want ik ken ze niet. Alleen bij ons gaat het alleen maar over Talent en bij jullie enkel over Cult. Daarom denk ik dat noord toch nog voor een verassing gaat zorgen.
Is t niet meer hoop dan echt denken? Ik ben heel eerlijk, t bulkt noord echt niet van de kwaliteit zoals er in de cult premade goede accounts liggen, bekende ervaren goed bezette grote accounts.
 
Reactiescore
5.687
Is t niet meer hoop dan echt denken? Ik ben heel eerlijk, t bulkt noord echt niet van de kwaliteit zoals er in de cult premade goede accounts liggen, bekende ervaren goed bezette grote accounts.
Zo kan je het ook zeggen ja :p
 
Reactiescore
383
Is t niet meer hoop dan echt denken? Ik ben heel eerlijk, t bulkt noord echt niet van de kwaliteit zoals er in de cult premade goede accounts liggen, bekende ervaren goed bezette grote accounts.

Beetje van beide. Elke wereld kunnen er verrassingen zijn en ook zijn geluiden opgevangen van spelers die tegen Cult/Talent willen spelen. Goeie spelers ook.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Zo kan je het ook zeggen ja :p
Neee want ik hoop ook dat er een geducht tegen geluid komt, maar ik denk t zeker niet ;P. Hoewel ik t graag wil, moeten de middelen er we voor zijn. Als Cult zo door gaat is er echt niks aan te houden denk ik.
 
Reactiescore
5.687
Neee want ik hoop ook dat er een geducht tegen geluid komt, maar ik denk t zeker niet ;P. Hoewel ik t graag wil, moeten de middelen er we voor zijn. Als Cult zo door gaat is er echt niks aan te houden denk ik.
Ik wil zeker toegeven dat Cult aanzienlijk goede accounts heeft, maar met Talent zo dicht bij ons kan er nog van alles misgaan.

Voor nu zie ik inderdaad enkel Talent en Cult, maar dit kan juist de noorder stam kansen gaan bieden. Ledenlimiet is ook 5 dus eigenlijk ligt alles nog open. Ik zou Talent zeker niet per definitie in de underdog positie willen zetten, dan eerder - de nog te vormen - noorder stam.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Ik wil zeker toegeven dat Cult aanzienlijk goede accounts heeft, maar met Talent zo dicht bij ons kan er nog van alles misgaan.

Voor nu zie ik inderdaad enkel Talent en Cult, maar dit kan juist de noorder stam kansen gaan bieden. Ledenlimiet is ook 5 dus eigenlijk ligt alles nog open. Ik zou Talent zeker niet per definitie in de underdog positie willen zetten, dan eerder - de nog te vormen - noorder stam.
de ligging van talent maakt ons extreem nadeliger... Minder kwantiteit en zonder disrespect naar mijn stammies, ook zeker minder kwaliteit en bezetting.. Verder zit er in TAC misschien 1,5 account qua spelers wat in de buurt komt van kwaliteit op niveau Cult en in andere mate Talent, maar verder ligt er noordelijk echt geen top account als COA, Kyuka of RIS. Of wil je dennisthies & Snailtrail in dezelfde straat zetten?

Met posts als dit topic lijkt t wel alsof jullie Cult ineen minder positieve positie willen drukken met lof voor de rest van de wereld, maar wees gewoon realistisch, als Cult dit niet wint gaat er extreem iets mis.
 
Reactiescore
5.687
de ligging van talent maakt ons extreem nadeliger... Minder kwantiteit en zonder disrespect naar mijn stammies, ook zeker minder kwaliteit en bezetting.. Verder zit er in TAC misschien 1,5 account qua spelers wat in de buurt komt van kwaliteit op niveau Cult en in andere mate Talent, maar verder ligt er noordelijk echt geen top account als COA, Kyuka of RIS. Of wil je dennisthies & Snailtrail in dezelfde straat zetten?

Met posts als dit topic lijkt t wel alsof jullie Cult ineen minder positieve positie willen drukken met lof voor de rest van de wereld, maar wees gewoon realistisch, als Cult dit niet wint gaat er extreem iets mis.
Het benoemen van andere accounts dan van Cult doe ik om enigszins een gevarieerd lijstje te creëren. Het ophemelen heb ik enkel bij stammies en Boyman gedaan, meer ook vanwege sympathie.

Goh ja, wat ik wel probeer is om Cult niet op voorhand al op een standbeeld te zetten. Ik zie uiteraard ook wel in dat de meeste accounts van ons qua ligging, kwaliteit en ervaring wat beter zijn dan die van noorderstam en in mindere maten Talent. Alleen met de groep waarmee we 76 begonnen waren was dat - in mijn mening- ook het geval en dat pakte helemaal niet lekker uit.

Wat ik wil zeggen is dat er echt nog heel veel kan gebeuren, zeker met jullie hijgend in onze nek, ofwel aan onze fronten.
Verder hoop ik dat het voor zowel Cult, Talent en de noorderstam toch een plezierige wereld kan worden, met deze speciale instellingen.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Het benoemen van andere accounts dan van Cult doe ik om enigszins een gevarieerd lijstje te creëren. Het ophemelen heb ik enkel bij stammies en Boyman gedaan, meer ook vanwege sympathie.

Goh ja, wat ik wel probeer is om Cult niet op voorhand al op een standbeeld te zetten. Ik zie uiteraard ook wel in dat de meeste accounts van ons qua ligging, kwaliteit en ervaring wat beter zijn dan die van noorderstam en in mindere maten Talent. Alleen met de groep waarmee we 76 begonnen waren was dat - in mijn mening- ook het geval en dat pakte helemaal niet lekker uit.

Wat ik wil zeggen is dat er echt nog heel veel kan gebeuren, zeker met jullie hijgend in onze nek, ofwel aan onze fronten.
Verder hoop ik dat het voor zowel Cult, Talent en de noorderstam toch een plezierige wereld kan worden, met deze speciale instellingen.
Hoop ik ook, en gaan we ook ons best voor doen ^^
 
Reactiescore
449
de ligging van talent maakt ons extreem nadeliger... Minder kwantiteit en zonder disrespect naar mijn stammies, ook zeker minder kwaliteit en bezetting.. Verder zit er in TAC misschien 1,5 account qua spelers wat in de buurt komt van kwaliteit op niveau Cult en in andere mate Talent, maar verder ligt er noordelijk echt geen top account als COA, Kyuka of RIS. Of wil je dennisthies & Snailtrail in dezelfde straat zetten?

Met posts als dit topic lijkt t wel alsof jullie Cult ineen minder positieve positie willen drukken met lof voor de rest van de wereld, maar wees gewoon realistisch, als Cult dit niet wint gaat er extreem iets mis.
Dit moet de eerste keer zijn dat iemand RIS als top account benoemd <3
 
Reactiescore
493
Nou mijn mid-game verwachting is dat deze wereld nu al gewoon gespeeld is.

Cult gaat deze wereld met 2 vingers in de neus binnenhalen, op het eerste gezicht zie ik verder op de ranglijst geen kwalitatief betere spelers dan de spelers bij cult. En de voorsprong van 400K punten er nog bij

AAO staat gewoon nu eigenlijk al tever achter om serieus een bedreiging te worden lijkt me.

deze wereld is gewoon al voorbij en was het misschien al voordat die überhaupt begonnen was.
Dat is ook iets waarmee tribalwars een stuk saaier word. Vaak zitten de beste spelers al bij elkaar met een premade waardoor het voor de ‘neutrale’ speler helemaal niet meer interessant word.
 
Reactiescore
493

Kut verkeerd gekeken,

Bij nader inzien zie ik toch een flinke dreiging in de core groeien. @Combino Pastasaus een ervaren speler die alle aspecten van het spel beheerst, vooral exalteert in het munten slaan. Deze speler moet je niet te groot laten worden, wanneer hij toch een flinke cluster kan neerzetten in de core, dan kan de stam cult de WW op hun buik schrijven, nu met deze 3 flinke nederzettingen die die nu beheert is die op zn kwetsbaarst, maar laat hem geen 4de dorp binnen hengelen. Dan is het te laat en kan deze geweldenaar wereldwinst nummer 81 op zijn naam zetten.

De tot nu toe nog ongeslagen (vanaf wereld 1) @Combino Pastasaus staat deze wereld op zn zwakst, met zijn rug tegen de muur. Een positie die hij niet gewend is. Gaat cult hier een gigantische prestatie neerzetten door deze geweldenaar zijn eerste verloren wereld toe te dienen? Of is het toch @Combino Pastasaus die zich uit deze benarde situarie weet te bevrijden? We gaan het zien in deze mid-game. Alles wijst erop dat dit de mid-game van de eeuw word.

Mensen houd je vast!!!
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.147
Met alle respect naar AAO, maar buiten pp spenden bakt die er niks van. Die had sowieso niet geboeid.

Daarbij, wist je dat spelers zichzelf ook kunnen verbeteren door eens een keer een uitdaging aan te gaan? Dat gejank elke keer voor een oorlog is begonnen van ‘wij zijn de underdog’ blablabla. Je kan ook eens proberen om niet te verliezen of niet te runnen.
 
Reactiescore
1.142
tbh gebeurt het bijna elke wereld dat er 1 stam vrij snel boven uit springt en lijkt de strijd vaak al snel gestreden of erg kansrijk voor 1 stam en bijna altijd eindigt dit toch in een serieuze strijd tussen tenminste 2 stammen die beide een goede kans maken.

Zeker denk ik dat cult de beste papieren heeft maar ik verwacht zeker nog wel een echte uitdager straks in de endgame.
Bedoel op classic leek het ook zo dat we by far de meeste kwaliteit beste positie en grootste accounts hadden maar al vrij snel ging de hele wereld aan 1 grote intern party beginnen waarna het vooral lastig was om binnen het % dominantie te blijven om de wereld niet te laten eindigen.
 
Reactiescore
2.477
Cult nu al neerzetten als de winnende stam en zeggen dat als we niet winnen er serieus wat misgaat, is wel heel kort door de bocht. Wereld is net bezig, veel partijen moeten nog gevormd worden en diplomatie gaat logischerwijs een belangrijke rol spelen. Dat kan alles bepalen & de kansen 180 graden laten draaien. Ik verwacht zeker nog een interessante en bovendien uitdagende wereld.
 
Bovenaan