verschil?

DeletedUser

Guest
Ik heb de map bekeken.
Van de top 1000 is nog niet de helft romein.



Bedankt

dan is het flink verandert. toen ik er voor het laatst keek waren er echt zoveeel romeinen.

1. die markt gaat ook sloom bouwen zeg. en alleen maar graan verspilling voor dat handelshuis.

3. denk je dat je in het echt ook niet alles overgenomen kan worden?

4. het maakt het niet echt gebalanceerd. alleen tijd en graanrovend.

Tenslotte het aantal troepen. Hoeveel kan je er bouwen. 2000 per dorp? dit is toch echt te weinig vind ik.
 

DeletedUser

Guest
dan is het flink verandert. toen ik er voor het laatst keek waren er echt zoveeel romeinen.

1. die markt gaat ook sloom bouwen zeg. en alleen maar graan verspilling voor dat handelshuis.

3. denk je dat je in het echt ook niet alles overgenomen kan worden?

4. het maakt het niet echt gebalanceerd. alleen tijd en graanrovend.

Tenslotte het aantal troepen. Hoeveel kan je er bouwen. 2000 per dorp? dit is toch echt te weinig vind ik.

1. als alles te langzaam gaat moet je op speedserver spelen.
(Is er bij dit spel ook een speedserver?)

3. Alles kan wel overgenomen worden alleen om mensne een kans te geven is het niet mogelijk om het laatste dorp van iemand over te nemen. Anders kan je jezelf onmogelijk verdedigen.

4. Als er geen graan was had iedereen veel grotere legers. Mede door het graan zit er een balans in de volken. sommige eenheden zijn sterker dan andere maar kan je dus ook minder onderhouden. Daarnaast is het redelijk realistisch als eenheden voedsel nodig hebben.
 

DeletedUser412

Guest
1. als alles te langzaam gaat moet je op speedserver spelen.
(Is er bij dit spel ook een speedserver?)

3. Alles kan wel overgenomen worden alleen om mensne een kans te geven is het niet mogelijk om het laatste dorp van iemand over te nemen. Anders kan je jezelf onmogelijk verdedigen.

4. Als er geen graan was had iedereen veel grotere legers. Mede door het graan zit er een balans in de volken. sommige eenheden zijn sterker dan andere maar kan je dus ook minder onderhouden. Daarnaast is het redelijk realistisch als eenheden voedsel nodig hebben.


1. Er is een speedserver op .net maar die gaat weer extreem snel en op Travian gaat de gewone weer extreem langzaam, TW is een goede middenweg

3. Als je hier word overgenomen word je gewoon naar de rand van de kaart gestuurd en daar tussen de andere nieuwelingen geplaatst.

4. Wij hebben de boerderij, die produceert ook voedsel...
Eten jullie troepen alleen graan, ik herinner me dat je pas later in het spel een bakkerij kan bouwen, jullie troepen eten dus of gewoon graan of alleen brood..Lekker realistisch:rolleyes:
 
Reactiescore
2.490
1. Er is een speedserver op .net maar die gaat weer extreem snel en op Travian gaat de gewone weer extreem langzaam, TW is een goede middenweg


enkel .DE heeft speedservers, aangezien zo'n servers constante monitoring nodig hebben enzo.
 

DeletedUser

Guest
Gelijk geven?

Ik vraag naar de verschillen en ik krijg de meningen over het spel.

Jullie zeggen wel dat TW gebalanceerder is maar bewijs geven julllie niet.

Zover ik nu weet:
maar 1 volk.
elk dorp kan overgenomen worden.
Eeehmm.. Hoe wil je het voorgeschoteld hebben? Op een bord?
Je zegt het zelf. Dit is veel uitgebalanceerder omdat er maar:
1 volk is;
elk dorp over kan worden genomen;
iedereen gelijk is ongeacht skills.

Dat is toch uitgebalanceerd ofniet?
 

DeletedUser

Guest
Eeehmm.. Hoe wil je het voorgeschoteld hebben? Op een bord?
Je zegt het zelf. Dit is veel uitgebalanceerder omdat er maar:
1 volk is;
elk dorp over kan worden genomen;
iedereen gelijk is ongeacht skills.

Dat is toch uitgebalanceerd ofniet?

Ik zelf niet zelf dat dit uitgebalanceerder is.
Over welk spel uitgebalanceerder is hoef ik ook niet verder in discussie.

Ik wil namelijk weten wat het verschil is tussen de twee spellen.
 

DeletedUser

Guest
Ik zou zeggen: speel het een paar weken, en dan zul je er zelf achterkomen.

- EDIT -
En je vroeg om bewijs, had het zelf al gegeven, maar 't drong niet tot je door ofzo? Naja.
 

DeletedUser

Guest
Ik zelf niet zelf dat dit uitgebalanceerder is.
Over welk spel uitgebalanceerder is hoef ik ook niet verder in discussie.

Ik wil namelijk weten wat het verschil is tussen de twee spellen.

jij zegt;"ik zelf niet zelf dat dit uitgebalanceerder is.''
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Het is duidelijk dat je even dit spel wil komen testen. Het kan goed zijn dat je dit maar niks vindt, en dat je gek bent van travian.

Ikzelf heb ook eens Travian geprobeerd, omdat het spel op deze fora nogal veel te sprake komt, maar het zei me niks. Dan ben ik gewoon maar in alle rust vertrokken. Wat ik niet deed, was op het Travianforum op uiterst vijandige toon gaan "vragen" wat eigenlijk het verschil is met TW.


Om toch op je vraag te antwoorden :

Toen ik op travian aankwam, zag ik dat je x% meer grondstoffen kreeg als je premium ging. Hoewel ik op TW premium ben, vind ik het belachelijk dat je al met de neus op de feiten gedrukt wordt dat het toch nooit iets gaat worden met je als je niet betaald.

Oja, in TW krijg je geen voordeel als je premium gaat, het is enkel wat handiger.

Dit is goud en alleen zo op server 6.
Op anders server is plus zelfde voordelen ongeveer als hier.
 

DeletedUser

Guest
het is toch ook dat je met travian plus meer aanval en verdediging krijgt of zoiets?

ook alleen op server 6

1. de grondstoffen. waar ik een probleem meehad bij galliers daar was de hoge prijs voor leem. leem werd veels te veel gebruikt.

2. de romeinen waren daar voor noobs de germanen voor de sterke en de galliers voor de rest als ik het goed heb.

3. je kan dorpen van anderen overnemen. dat is het spel. dorpen verdwijnen niet zomaar als de speler weg is. hier blijven ze tenminste.

4. als iemand je graan vernielt dan gaan je troepen dood. dit is bij boerderij niet zo. 4 velden is ook lastiger dan 1 veld. hier gaat het sneller.

5. die velden zijn zeer nep. en er zit niet eens beweging in.

Met pakketen krijg je het wel bewegend.

Waarom drinken meer mensen CocaCola dan Pepsi? Juist, door de reclame.

Wat heeft dit met travian te maken??

oke vergelijk de start data:

TW starte op 10. Juni 2003 om 4:00 uur

Travian starte op onbekende datum.

dus waneer starte men travian, en kan ik die bron nakijken?

Travian starte in 2003 precies zal ik nog even moeten kijken

De volken zijn niet echt geweldig uitgebalanceerd dat geeft het ene volk meer voordeel dan het andere...Bij travian staan vooral Germanen en Romeinen in de top-10

Als je een actieve speler ben is het verstandigger om een germaan te worden. Dit omdat hun beter kunnen roven.

Galliers en romeinen zijn over het algemeen minder actief hierdoor komt het verschil tussen germanen en romeinen&galliers.

Gelijk geven?

Ik vraag naar de verschillen en ik krijg de meningen over het spel.

Jullie zeggen wel dat TW gebalanceerder is maar bewijs geven julllie niet.

Zover ik nu weet:
maar 1 volk.
elk dorp kan overgenomen worden.

Het is waar jullie geven meningen ik heb hier een paar feiten gegeven. Maar ik zal een paar extra andere dingen noemen.
-andere skin
-Meer leden in een ally/stam
(persoonlijk vind ik hier dat er te veel in komen maar dit is een mening en geen feit)
-Boogschutters (hier wel en bij travian niet)
-Alles wordt uit je hoofdgebouw gebouwd
-Boerderij/graanvelden
-Puntentelling is anders

en ik heb nog een vraag bestaan hier ook cultuurpunten. Dus dat je eerst een aantal punten moet hebben voor een extra dorp.


Zelf ben ik trouwens niet voor travian of tribalwars weet alleen veel van travian daarom deze antwoorden

Is trouwens mijn eerste dag hier. Kom hier spelen omdat kennisen dat ook doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser412

Guest
ook alleen op server 6



Met pakketen krijg je het wel bewegend.



Wat heeft dit met travian te maken??



Travian starte in 2003 precies zal ik nog even moeten kijken



Als je een actieve speler ben is het verstandigger om een germaan te worden. Dit omdat hun beter kunnen roven.

Galliers en romeinen zijn over het algemeen minder actief hierdoor komt het verschil tussen germanen en romeinen&galliers.



Het is waar jullie geven meningen ik heb hier een paar feiten gegeven. Maar ik zal een paar extra andere dingen noemen.
-andere skin
-Meer leden in een ally/stam
(persoonlijk vind ik hier dat er te veel in komen maar dit is een mening en geen feit)
-Boogschutters (hier wel en bij travian niet)
-Alles wordt uit je hoofdgebouw gebouwd
-Boerderij/graanvelden
-Puntentelling is anders

en ik heb nog een vraag bestaan hier ook cultuurpunten. Dus dat je eerst een aantal punten moet hebben voor een extra dorp.


Zelf ben ik trouwens niet voor travian of tribalwars weet alleen veel van travian daarom deze antwoorden

Is trouwens mijn eerste dag hier. Kom hier spelen omdat kennisen dat ook doen.

We nemen hier dorpen over, dorpen stichtten is voor pussy's ;-)
En die boogschutters zijn alleen op W2, gelukkig...
 

DeletedUser

Guest
Hier meningen dus geen feiten

Ik vind boogschutters wel een voordeel. Is leuker zo unit er bij.
Dat je kan kiezen tussen stichten en veroveren is wel leuk en maakt er extra techniek bij.

Feit
Travian heeft meer verschillende units.
Aanvallen zijn bij t-w uitgebreider met mentaliteit en geluk
 

DeletedUser

Guest
Hier meningen dus geen feiten

Ik vind boogschutters wel een voordeel. Is leuker zo unit er bij.
Dat je kan kiezen tussen stichten en veroveren is wel leuk en maakt er extra techniek bij.

Feit
Travian heeft meer verschillende units.
Aanvallen zijn bij t-w uitgebreider met mentaliteit en geluk

feit: bij travian is dood,dood. bij TW kan je opnieuw beginnen. dit maakt het eerlijker voor spelers die later starten.
 

DeletedUser

Guest
feit: bij travian is dood,dood. bij TW kan je opnieuw beginnen. dit maakt het eerlijker voor spelers die later starten.

Als je iets zeg.

Doe dan iets wat echt zo is.
FEIT BIJ TRAVIAN KAN JE NIET DOOD.



Edit by Kaneel: lees de forumregels goed door...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Als je iets zeg.

Doe dan iets wat echt zo is.
FEIT BIJ TRAVIAN KAN JE NIET DOOD.



Edit by Kaneel: lees de forumregels goed door...
Dat is juist stom.
Dit is TW

Referral-spellen
Promotie van referral spellen en het plaatsen van diens links zal bestraft worden. Herhalende overtredingen van deze regel zal resulteren in een blokkering van de desbetreffende forum-account.
 

DeletedUser

Guest
Dat is juist stom.
Dit is TW

Referral-spellen
Promotie van referral spellen en het plaatsen van diens links zal bestraft worden. Herhalende overtredingen van deze regel zal resulteren in een blokkering van de desbetreffende forum-account.

En waar zit de promotie in dit topic sommige spelers vergelijken alleen de spellen.

Maar ja de meeste spelers hier proberen alleen travian zwart te maken zonder goede argumenten.En ik krijg zelf opmerkingen naar met toe geslingerd zonder
dat ik zeg dat t-w slecht is of travian goed.
Als je het niet bevalt ga dan lekker travian spelen joh
 

DeletedUser

Guest
ik bedoelde deze regel:

Het is toegestaan om spelers te provoceren in het "Politiek en Propaganda" forum, zolang deze tactiek gebaseerd is op gebeurtenissen rondom het spel. Op de persoon gerichte beledigingen zijn nooit toegestaan. Niet op het forum, niet via een Privé Bericht en niet in het spel zelf.

Funmaker weet waarover het gaat.

En links naar travian zijn niet toegestaan. Maar jullie kunnen hier natuurlijk over travian en de verschil met TW praten... :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
dus als je 1 dorp over hebt met geen gebouw er in (hoofddorp) en iedereen om je heen is heel veel groter, dan ben je echt wel dood: je kan niet meer groeien

Is zeker wel mogelijk als ze je niet lastig vallen. Doen ze dat wel de oplossing je delete je accaunt en begint opnieuw
 
Bovenaan