Uitbreiding van de aanvalsregel?!

DeletedUser70435

Guest
Lijkt me een beetje onnodig aangezien men nu de kans krijgt om bezwaar te tonen en niemand zo te zien bezwaar heeft? @Poo. zijn er mogelijkheden om dit proces al in werking te stellen of moeten we nog ergens op wachten? :s

Je pollt het nu enkel onder de mensen op het AF, maar ingame zijn een heleboel spelers die hier niet komen en misschien een andere mening hebben. Al ik denk dat ze gewoon normale werelden moeten maken van de eerste 3 casuals, zonder ingame poll. <- die wordt toch wel verloren.
 

DeletedUser

Guest
Ja maar er moet sws actie ondernomen worden. Heb momenteel niet echt het idee dat het TW team zich echt wilt bekommeren om de Casuals :( (Ja het kan zijn dat ik het mis heb maar dit is het gevoel dat ik er bij heb...)
 

DeletedUser70435

Guest
Heb je mis, er moet echter groen licht vanuit Inno komen voordat ze echt wat kunnen doorvoeren :wink:
 

DeletedUser

Guest
Maar ze zijn dus wel bezig met het verkrijgen van dit groene licht? :p
 

DeletedUser76153

Guest
Je pollt het nu enkel onder de mensen op het AF, maar ingame zijn een heleboel spelers die hier niet komen en misschien een andere mening hebben. Al ik denk dat ze gewoon normale werelden moeten maken van de eerste 3 casuals, zonder ingame poll. <- die wordt toch wel verloren.


Ik snap je laatste zin echt niet. Waarom zou je de feedback willen negeren van de gehele wereld? Een ingamepoll is de acuraatste wijze om feedback te krijgen. En zulke grote instelling zou de hele wereld beinvloeden, dus wie ben jij om te zeggen dat ze daar geen instemming in hebben?
 
Reactiescore
92
Ik snap je laatste zin echt niet. Waarom zou je de feedback willen negeren van de gehele wereld? Een ingamepoll is de acuraatste wijze om feedback te krijgen. En zulke grote instelling zou de hele wereld beinvloeden, dus wie ben jij om te zeggen dat ze daar geen instemming in hebben?

Een liefhebber van de democratie. :redface:
Ik ga weer een post leveren die meer woorden heeft dan de voorgaande 25 posts...:D
Dit besluit vereist inzicht en vooral op lange termijn voorspellen wat er kan gebeuren. Kunnen we zo'n besluit laten afhangen van spelers die na vier jaar nog steeds niet weten hoe een defdorp eruit ziet? Die nooit verder hebben gekeken dan hun eigen continent? Die eens per week inloggen? Dát is juist die 55% die altijd tegen stemt en hun stem weegt net zo zwaar. Heel logisch vanuit hun standpunt, want hun wekelijkse pleziertje wordt hen afgenomen.

Terwijl er ook een groep, ongeveer 40%, van meer capabele spelers zijn, die zich beseffen dat de wereld een begin en een einde heeft en dat zijn stem daar invloed op heeft. Deze groep beseft zich misschien dat casual 1 op het huidige tempo, dus zonder het vervallen van de regel, nog 15 jaar gaat duren.
De groep die dagelijks inlogt, altijd premium verbruikt en nu nog de zin heeft om op andere werelden te starten, die 4 jaar trouw inloggen en in die 4 jaar de moeite hebben genomen iets te leren, op het AF komen, zijn deze zielen niet meer waard voor dit spel?

Verder was de vraag uit de enquête zeer ontactisch gesteld. In het nadeel van de actieve spelers.
Dit was een stukje van mijn bericht naar de support.
de donalds zei:
Als er dan toch een stemming moet komen, kies dan tenminste voor een tactische(of gewoon een duidelijke) vraagstelling...
Hier een citaat van een voorgaande

TWteam zei:
-Behouden van de huidige instellingen
-Verbreden van de aanvalsblokkade naar 190% (huidige instelling = 180%)
-Het voorzien van een endgame
Hierbij wordt er een einddominantie voorwaarde gesteld en verdwijnt de aanvalsblokkade volledig!

De laatste optie, het voorzien van een endgame schrok spelers erg af, omdat velen(lees niemand) niet wisten wat de endgame inhoud. Velen dachten dat de wereld binnen een maandje zou eindigen en hadden door deze beperkte formulering voor het behouden gestemd.
Daarom pleit ik voor een ander soort vraagstelling, laat de endgame en vervallen van de regel alsjeblieft in 2 stappen doen.

Ondanks dat ik vind dat we de regel niet kunnen behouden zou ik deze vragen stellen:
-Behouden van de huidige instellingen
-Het laten verdwijnen van de aanvalsblokkade.
-Het voorzien van een endgame.

De reden dat ik de 190% weglaat is doordat vrijwel niemand dat iets boeide. (Had het gepolst)

Hier praatte ik vooral over de 4 jaar lopende eerste casual, als je het na 4 jaar niets heb geleerd, gaat dat de komende 15 jaar niet veranderen. :tongue:
De andere 2 casuals denk ik iets anders over.
Over casual 2 ben ik neutraler, een verruiming naar 200% lijkt mij geschikter, zeker nu er een handjevol reuzen zijn die zo een voorsprong van 100 miljoen kunnen pakken op de huidige rang 1 en daarmee in theorie 70% van de spelers voor het einde van het jaar kunnen veroveren. Uiteindelijk is dit onvermijdelijk, een kwalijke zaak van Innogames.
Dat casual 3 nu een normale wereld moet worden ben ik het niet mee eens. Geef casual 3 slechts vervroegde verruimingen, omdat het een kleinere wereld is.

Ik maak dus een onderscheid tussen kwantitatief en kwalitatief plezier. Het woord van 1 wijs man vind ik belangrijker dan dat van duizend leken. (Noem ik Bram nu een wijs man:eek:)
 

DeletedUser76153

Guest
Een liefhebber van de democratie. :redface:
Ik ga weer een post leveren die meer woorden heeft dan de voorgaande 25 posts...:D
Dit besluit vereist inzicht en vooral op lange termijn voorspellen wat er kan gebeuren. Kunnen we zo'n besluit laten afhangen van spelers die na vier jaar nog steeds niet weten hoe een defdorp eruit ziet? Die nooit verder hebben gekeken dan hun eigen continent? Die eens per week inloggen? Dát is juist die 55% die altijd tegen stemt en hun stem weegt net zo zwaar. Heel logisch vanuit hun standpunt, want hun wekelijkse pleziertje wordt hen afgenomen.

Terwijl er ook een groep, ongeveer 40%, van meer capabele spelers zijn, die zich beseffen dat de wereld een begin en een einde heeft en dat zijn stem daar invloed op heeft. Deze groep beseft zich misschien dat casual 1 op het huidige tempo, dus zonder het vervallen van de regel, nog 15 jaar gaat duren.
De groep die dagelijks inlogt, altijd premium verbruikt en nu nog de zin heeft om op andere werelden te starten, die 4 jaar trouw inloggen en in die 4 jaar de moeite hebben genomen iets te leren, op het AF komen, zijn deze zielen niet meer waard voor dit spel?

Verder was de vraag uit de enquête zeer ontactisch gesteld. In het nadeel van de actieve spelers.
Dit was een stukje van mijn bericht naar de support.

Hier praatte ik vooral over de 4 jaar lopende eerste casual, als je het na 4 jaar niets heb geleerd, gaat dat de komende 15 jaar niet veranderen. :tongue:
De andere 2 casuals denk ik iets anders over.
Over casual 2 ben ik neutraler, een verruiming naar 200% lijkt mij geschikter, zeker nu er een handjevol reuzen zijn die zo een voorsprong van 100 miljoen kunnen pakken op de huidige rang 1 en daarmee in theorie 70% van de spelers voor het einde van het jaar kunnen veroveren. Uiteindelijk is dit onvermijdelijk, een kwalijke zaak van Innogames.
Dat casual 3 nu een normale wereld moet worden ben ik het niet mee eens. Geef casual 3 slechts vervroegde verruimingen, omdat het een kleinere wereld is.

Ik maak dus een onderscheid tussen kwantitatief en kwalitatief plezier. Het woord van 1 wijs man vind ik belangrijker dan dat van duizend leken. (Noem ik Bram nu een wijs man:eek:)


Deels oneens. Maar je aanvulling van de verscheidene meningen op de 3 werelden staat me aan.
Ik ga hier vanavond dieper op in.
 

DeletedUser

Guest
Een liefhebber van de democratie. :redface:
Ik ga weer een post leveren die meer woorden heeft dan de voorgaande 25 posts...:D
Dit besluit vereist inzicht en vooral op lange termijn voorspellen wat er kan gebeuren. Kunnen we zo'n besluit laten afhangen van spelers die na vier jaar nog steeds niet weten hoe een defdorp eruit ziet? Die nooit verder hebben gekeken dan hun eigen continent? Die eens per week inloggen? Dát is juist die 55% die altijd tegen stemt en hun stem weegt net zo zwaar. Heel logisch vanuit hun standpunt, want hun wekelijkse pleziertje wordt hen afgenomen.

Terwijl er ook een groep, ongeveer 40%, van meer capabele spelers zijn, die zich beseffen dat de wereld een begin en een einde heeft en dat zijn stem daar invloed op heeft. Deze groep beseft zich misschien dat casual 1 op het huidige tempo, dus zonder het vervallen van de regel, nog 15 jaar gaat duren.
De groep die dagelijks inlogt, altijd premium verbruikt en nu nog de zin heeft om op andere werelden te starten, die 4 jaar trouw inloggen en in die 4 jaar de moeite hebben genomen iets te leren, op het AF komen, zijn deze zielen niet meer waard voor dit spel?

Verder was de vraag uit de enquête zeer ontactisch gesteld. In het nadeel van de actieve spelers.
Dit was een stukje van mijn bericht naar de support.

Hier praatte ik vooral over de 4 jaar lopende eerste casual, als je het na 4 jaar niets heb geleerd, gaat dat de komende 15 jaar niet veranderen. :tongue:
De andere 2 casuals denk ik iets anders over.
Over casual 2 ben ik neutraler, een verruiming naar 200% lijkt mij geschikter, zeker nu er een handjevol reuzen zijn die zo een voorsprong van 100 miljoen kunnen pakken op de huidige rang 1 en daarmee in theorie 70% van de spelers voor het einde van het jaar kunnen veroveren. Uiteindelijk is dit onvermijdelijk, een kwalijke zaak van Innogames.
Dat casual 3 nu een normale wereld moet worden ben ik het niet mee eens. Geef casual 3 slechts vervroegde verruimingen, omdat het een kleinere wereld is.

Ik maak dus een onderscheid tussen kwantitatief en kwalitatief plezier. Het woord van 1 wijs man vind ik belangrijker dan dat van duizend leken. (Noem ik Bram nu een wijs man:eek:)

Dat ik ooit eens met jou eens mag zijn.
Maar inderdaad de huidige Casual1 heeft in zekere zin wel lang genoeg geduurd. Er valt nu voor de huidige spelers niks meer aan te leren, alhoewel betwijfel ik dat in sommige gevallen.
Maar merendeels van de stemmers die tegen de verwijdering van de regel zijn. Doen dat namelijk uit gemakzucht, want je steekt in het spelletje tijd. En daarom komt het hun goed uit dat die regel er is, en dan heeft die regel een positieve kant. :eek:
 

DeletedUser

Guest
Ja maar de Casual staat beschreven als een wereld waar men het spel kan leren kennen. Vaker inloggen moet op een gewone wereld ook dus lijkt me niet meer dan logisch dat dit op de Casual op den duur ook moet.



Als er dan nog steeds mensen zijn die een lui lekkerland wereld willen dan moet daar maar een wereld voor aanmaken lijkt mij... :eek:
 

DeletedUser76153

Guest
Ja maar de Casual staat beschreven als een wereld waar men het spel kan leren kennen. Vaker inloggen moet op een gewone wereld ook dus lijkt me niet meer dan logisch dat dit op de Casual op den duur ook moet.



Als er dan nog steeds mensen zijn die een lui lekkerland wereld willen dan moet daar maar een wereld voor aanmaken lijkt mij... :eek:
Daar is de casual al voor :eek:
 

DeletedUser

Guest
Ja maar de Casual staat beschreven als een wereld waar men het spel kan leren kennen. Vaker inloggen moet op een gewone wereld ook dus lijkt me niet meer dan logisch dat dit op de Casual op den duur ook moet.



Als er dan nog steeds mensen zijn die een lui lekkerland wereld willen dan moet daar maar een wereld voor aanmaken lijkt mij... :eek:

Of speel het spel niet, als je weinig of geen tijd hebt daarvoor :eek:
 

DeletedUser

Guest
Duurt lang :p

Joking, maar wat gebeurt er nou precies achter de schermen? Af en toe een update zou geen kwaad kunnen... :(
 
Reactiescore
2.490
Er komt ASAP een stemming, stay tuned ;)
 

DeletedUser

Guest
Goed om te zien dat er schot in de zaak zit en er een mooie poll geopend is. Ook mooi om te zien dat de uitslag bindend zal zijn en dat de aanvalsregel sws uitgebreid wordt (als ik het goed gelezen heb iig :p).

Of te wel: Top werk ! ;)
 
Reactiescore
92
Zelfde geldt voor casual 1,
dank aan Poo, duckje en anderen die dit mogelijk hebben gemaakt, wordt erg gewaardeerd. :smile:
 
Bovenaan