Tribal Wars is Pay-To-Win

Vindt jij dat er iets gedaan moet worden aan het pay-to-win gedeelte van het spel?

  • Ja

    Stemmen: 27 71,1%
  • Nee

    Stemmen: 11 28,9%

  • Totaal aantal stemmers
    38
Reactiescore
2.508
Nog een topic hierover? Het is toch logisch dat TW extra functies aanbied voor geld? Ik bedoel de werelden worden kleiner dus ze pakken minder geld op gewone PA. Om toch nog dezelfde cijfers te houden moet dit gecompenseerd worden.

Ik durf te wedden dat als deze functies er niet waren gekomen TW al niet meer bestond, omdat het niet rendabel was. Iedereen met een beetje economisch inzicht kan deze gedachtegang volgen. Het blijft een commerciele organisatie.
 
Reactiescore
20
Nog een topic hierover? Het is toch logisch dat TW extra functies aanbied voor geld? Ik bedoel de werelden worden kleiner dus ze pakken minder geld op gewone PA. Om toch nog dezelfde cijfers te houden moet dit gecompenseerd worden.

Ik durf te wedden dat als deze functies er niet waren gekomen TW al niet meer bestond, omdat het niet rendabel was. Iedereen met een beetje economisch inzicht kan deze gedachtegang volgen. Het blijft een commerciele organisatie.

Leest er eigenlijk iemand wel wat er gezegd wordt?? Voor de zoveelste keer..... pp functies moeten niet weg!!! Maar er moet wel een mogelijkheid komen voor niet-betalers om ook deftig te kunnen spelen zonder telkens weer door pp noobs overrompelt te worden. En nee, de premium markt is niet zoiets en dat heb ik al uitgelegd waarom. Classic ook niet.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
Leest er eigenlijk iemand wel wat er gezegd wordt?? Voor de zoveelste keer..... pp functies moeten niet weg!!! Maar er moet wel een mogelijkheid komen voor niet-betalers om ook deftig te kunnen spelen zonder telkens weer door pp noobs overrompelt te worden. En nee, de premium markt is niet zoiets en dat heb ik al uitgelegd waarom. Classic ook niet.

Deze discussie is echt al 100x gevoerd en niemand gaat dit nog eens doen xx
 
Reactiescore
1.367
iedere 5/10 werelden wereldje zonder pp en ik ben blij
 
Reactiescore
20
Het hebben van skills bijvoorbeeld?

Met skills koop je geen gs. Iemand die pp abused heeft tonnen meer gs en dus ook meer troepen. Je mag de beste tw speler zijn, maar zonder zelf pp te abusen ben jij met jou troepen niets tegen de troepen van een pp abuser. Tenzij je iemand bent die 24/7 achter je pc zit, en 's nachts om het half uur je wekker zet om te gaan kijken. Of je moet met 5 spelers op 1 accountje spelen.

En jaa, voor hier weer een reactie op komt van iemand, dit is overdreven, I KNOW...

En misschien is dat wel de rede dat er niet veel nieuwe spelers meer bij komen? Nieuwe spelers hebben nog geen skills en die worden met gemak door pp abusers gepakt en stoppen omdat het hen na 5 werelden nog steeds niet lukt door de pp abuse.
 
Reactiescore
2.508
Precies! Het enige wat ik wil bereiken.

Gaat je niet lukken. De belofte was dat W100 mss een pp-loze wereld gaat worden. Ik ben ervan overtuigd dat @Duckje zijn best doet om het eerder te realiseren, echter heeft hij ook mensen boven zich die enkel en alleen aan geld denken (en geef hun eens ongelijk).
 
Reactiescore
20
Gaat je niet lukken. De belofte was dat W100 mss een pp-loze wereld gaat worden. Ik ben ervan overtuigd dat @Duckje zijn best doet om het eerder te realiseren, echter heeft hij ook mensen boven zich die enkel en alleen aan geld denken (en geef hun eens ongelijk).

Daar geef ik je gelijk in ja, maar als dat in Duitsland dan geen probleem is waarom zou het hier dan ook niet kunnen? Het moet zeker niet even veel zijn als daar aangezien Tribalwars.nl veel kleiner is.
 
Reactiescore
2.508
Omdat Duitsland nog nooit een 'pp lose' wereld heeft gehad sinds de introductie van de beurs (verbeter me als ik ongelijk heb). Wij hebben redelijk recent nog W50 gehad (ofja ~18 maanden terug). En stel je wilt toch graag een PP loze wereld dan raad ik Classic aan. Ik verwacht dat er binnenkort weer een nieuwe komt.
 

DeletedUser69389

Guest
Gaat je niet lukken. De belofte was dat W100 mss een pp-loze wereld gaat worden. Ik ben ervan overtuigd dat @Duckje zijn best doet om het eerder te realiseren, echter heeft hij ook mensen boven zich die enkel en alleen aan geld denken (en geef hun eens ongelijk).
Zoals gezegd Duitsland
Omdat Duitsland nog nooit een 'pp lose' wereld heeft gehad sinds de introductie van de beurs (verbeter me als ik ongelijk heb). Wij hebben redelijk recent nog W50 gehad (ofja ~18 maanden terug). En stel je wilt toch graag een PP loze wereld dan raad ik Classic aan. Ik verwacht dat er binnenkort weer een nieuwe komt.

Fout Duitsland heeft bij elke opening twee werelden die tegelijk starten. Waarbij de ene wereld non-pp is en de ander wel met pp. Hiervoor zal ik een screentje tonen van de openingspost van de laatst geopende werelden op 8 september j.l. Bron :

a27e9372951ce139b9ed6ee7a0ba5625.png


Om te laten zien dat het geen unicum is gewoon een screen van een deel van de recente openingen.

26ebdeb4c6b068200ee5fa2846e085fa.png


Het argument classic spelen vind ik iets tever gaan. Want juist door de snelheid is dat type spel niet direct geschikt voor alle spelers. Zoals ik eerder al beargumenteerde is de market van DE natuurlijk groter. Maar kijkend naar het verschil in klanten zou je kunnen voorstellen om het aan te pakken zoals Danny dat voorstelt. Namelijk elke 5 a 10 werelden 1 non-pp feature wereld te openen. Voor die wereld gezien zal er misschien minder geoogst worden, maar het is zeer aannemelijk dat dat wel leidt tot een stabilisatie/groei van het aantal spelers. Omdat de roep om non-pp features er al eentje van een langere tijd is.

Maargoed Duckje zal hier toch niet inhoudelijk op ingaan, omdat - zoals ik al vaker zei - hij zijn eigen portemonnee belangrijker vindt dan de mening en de wensen van de community.
 
Reactiescore
2.508
Maargoed Duckje zal hier toch niet inhoudelijk op ingaan, omdat - zoals ik al vaker zei - hij zijn eigen portemonnee belangrijker vindt dan de mening en de wensen van de community.

Het blijft me verbazen hoe groot de oogkleppen zijn die je soms op hebt Martijn. Zou jij niet hetzelfde doen, als je nu 'nee' roept ben je behoorlijk hypocriet. En als je 'ja' zegt mag je mij uit jouw zak gaan sponsoren bij een mogelijke volgende wereld!
 

DeletedUser69389

Guest
Het blijft me verbazen hoe groot de oogkleppen zijn die je soms op hebt Martijn. Zou jij niet hetzelfde doen, als je nu 'nee' roept ben je behoorlijk hypocriet. En als je 'ja' zegt mag je mij uit jouw zak gaan sponsoren bij een mogelijke volgende wereld!
Tuurlijk wilt hij voldoende brood op de plank hebben. Maar ik bedoel het meer in de figuurlijke zijn. Als Community Manager dien je er ook voor de community te zijn. Iets wat al veelvuldig is bekritiseerd door menig persoon. Mensen hebben niet bepaald het gevoel dat hij opkomt voor de belangen van de community, iets waar ik hen zeer zeker geen ongelijk in kan geven.
 
Reactiescore
2.508
Tuurlijk wilt hij voldoende brood op de plank hebben. Maar ik bedoel het meer in de figuurlijke zijn. Als Community Manager dien je er ook voor de community te zijn. Iets wat al veelvuldig is bekritiseerd door menig persoon. Mensen hebben niet bepaald het gevoel dat hij opkomt voor de belangen van de community, iets waar ik hen zeer zeker geen ongelijk in kan geven.

Je kan moeilijk als werknemer publiekelijk je baas bekritiseren. Dan krijg je al helemaal geen brood meer op de plank.
 

DeletedUser69389

Guest
Je kan moeilijk als werknemer publiekelijk je baas bekritiseren. Dan krijg je al helemaal geen brood meer op de plank.
Heeft niets te maken met bekritiseren, maar hoe kan het dat bijvoorbeeld op DE er wel non-pp feature werelden geopend worden en op NL geen enkele? Terwijl dat juist een veelgehoorde vraag is vanuit de community, omdat velen de classic ook te snel vinden gaan.
 

DeletedUser1435

Guest
omdat wij nederland zijn en er amper 200 spelers per wereld beginnen. :p
 

DeletedUser69389

Guest
omdat wij nederland zijn en er amper 200 spelers per wereld beginnen. :p
Niet perse kloppend, want op 59 - een wereld die richting het einde gaat - spelen er nog 290 accounts en waarvan 278 met punten. 155 van de 290 met 50K punten of meer.
 
Bovenaan