Deze discussie passeert hier om de haverklap... Ik snap wel dat CM niet elke keer een uur kwijt wilt om een deftige post te schrijven om er op te reageren... Maar waarom zijn deze posts altijd gewoon het afgeven op abusers / CM in plaats van met mogelijke oplossingen te komen, als je deftig uitgedachte oplossingen aanbied heb je veel meer kans dat het CM deze zal doorgeven. Als je deze bij ideeën post en er ook nog eens een hele hoop stemmen voor haalt maak je helemaal kans!
Het "probleem" met de vele PP functies ligt hem vooral in het begin van de werelden, eenmaal ze verder evolueren gaan skills en andere capaciteiten (want er is veel meer in TW dan enkel skills en PP dat je een goede speler maakt, zoals: activiteit, inzicht, tactisch denken, communicatieve vaardigheden, scripts, ...). Wilt een PP abuser zijn muur uppen in late game ? Dat mag die prima doen van hem, ik vind het zalig om hem niet enkel zijn dorp af te pakken maar ook nog eens al die PP.... In het begin van een wereld kan het door de vele PP functies voor komen dat goede spelers reeds weggespeeld worden, in mijn ogen is dit ook 1 van de redenen waardoor er nog meer noobs te vinden zijn in end game tegenwoordig tegenover vroeger (als is het feit dat de kwaliteit van de spelers gemiddeld afgenomen is een belangrijkere reden). Maar als je zelf geen PP er aan wilt besteden en je wilt toch fijn strijden, join dan gewoon een wereld die al langer bezig is. Kies daar voor de stam die strijd tegen de PP abuser die jou in het begin van die wereld heeft weggespeeld en pak revange of kies gewoon de verliezende partij als uitdaging om deze er terug bovenop te helpen.
Zoek naar mogelijke oplossingen en breng die aan bij de community en het CM, maar voor je dat doet moet je wel je kop uit het zand halen en met realistische zaken komen. PP afschaffen is niet realistisch, voor elke wereld met PP ook 1 zonder PP starten is niet realistisch, ... Af en toe een PP vrije wereld is opzich wel realistisch. Maar er moeten toch nog manieren zijn, ik zeg maar even wat in me opkomt: verhoog op bepaalde werelden de prijs voor gewone PA en AM en deactiveer alle andere zaken, zo haal je zwaar PP abuseren er uit en houd TW toch hun nodige inkomen. Recent ben ik ook te weten gekomen dat de reden dat classic altijd een reset krijgt op de nlc1 ipv te werken met nlc1, nlc2 etc is om kosten te besparen zodat ze deze wereld zonder extra PP functies kunnen openhouden. Er werd hier eerder aangegeven dat classic voor velen te snel is, maar als er genoeg animo voor is dan wilt inno misschien wel nog een extra soort aanmaken: PPfree werelden die elke keer gerest worden zoals de classic om kosten te besparen.
Ik noem maar wat dingen natuurlijk, maar als het voor jou zo belangrijk is werk dan eens wat modellen uit waarvan jij denkt dat inno er geen verlies aan doet en je toch het probleem oplost, krijg genoeg mensen achter je die dat zien zitten en het zal met zekerheid aan inno doorgegeven worden.