Tribal Wars is Pay-To-Win

Vindt jij dat er iets gedaan moet worden aan het pay-to-win gedeelte van het spel?

  • Ja

    Stemmen: 27 71,1%
  • Nee

    Stemmen: 11 28,9%

  • Totaal aantal stemmers
    38
Reactiescore
1.468
Heeft niets te maken met bekritiseren, maar hoe kan het dat bijvoorbeeld op DE er wel non-pp feature werelden geopend worden en op NL geen enkele? Terwijl dat juist een veelgehoorde vraag is vanuit de community, omdat velen de classic ook te snel vinden gaan.
Omdat ze de Duitsers schijnbaar liever vinden. Leuke vragen zo, maar je gaat er geen antwoord op krijgen. Bespaar je de moeite.

Doe liever de moeite om 1 keer te geloven dat @Duckje wel zijn best doet voor de community. Als ex-tw teamlid heb ik de moeilijke kanten gezien van het CM zijn, en geloof me, hij zit praktisch klem tussen de community en innogames.
 
Reactiescore
20
Het blijft me verbazen hoe groot de oogkleppen zijn die je soms op hebt Martijn. Zou jij niet hetzelfde doen, als je nu 'nee' roept ben je behoorlijk hypocriet. En als je 'ja' zegt mag je mij uit jouw zak gaan sponsoren bij een mogelijke volgende wereld!

Als je geld wilt verdienen, open dan een winkel. Als je voor een game werkt moet je ook wel eens de stem van de community aanhoren. En al zeker als community manager.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
Als je geld wilt verdienen, open dan een winkel. Als je voor een game werkt moet je ook wel eens de stem van de community aanhoren. En al zeker als community manager.

b6e5826f6b3585402bb41d3ea6fa604c.png
 
Reactiescore
2.506
Als je geld wilt verdienen, open dan een winkel. Als je voor een game werkt moet je ook wel eens de stem van de community aanhoren. En al zeker als community manager.

En hier sla je compleet de bal mis. Ik heb voor ruim een jaar op vrijwilligebasis meegedraaid in het TWTeam. Misschien lijkt het niet zo, maar de communitymanagers zijn behoorlijk druk met communiceren en onderhandelen. Ze doen veel meer dan de meeste denken, maar er zijn hogerop de ladder nu eenmaal eisen gesteld waar ook zij zich aan moeten houden. Ik neem nu de casual als voorbeeld. Er werd geklaagd over dat je de inventaris kon meenemen en dan een behoorlijke voorsprong op de rest kam hebben. Bij de laatste casual is deze functie dus weggehaald. Al heb je de beste ideeën je kunt niet iedereen tevreden houden. Ik zelf heb nu denk 50 euro in 8 jaar aan tw uitgegeven, maar ik hen minimaal 300k pp in handen gehad door middel van PP farmen.

Ik vind al die PP functies bij het spel horen. Rond W20 kon je gebouwen halveren, vanaf W26 waren de gs boosts (+20% gs, die 90% van de spelers gebruikt) er al en de beurs is er al sinds W36. Tijden veranderen, dit doet het ook in RL -> Digitalisering, betalen voor de WC of om in een natuurgebied te wandelen. Ga mee met de tijd, of ga niet zeuren. Deze discussie wordt eentonig en is al 1001x gevoerd het gaat echt niet helpen.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
Begrijp ons niet verkeerd, iedereen is het met je punt eens dat er eens in de zoveel werelden een wereld moet komen zonder al die functies. Het is alleen zo dat dit echt al 100x aangegeven is, heel het tw team hier zich van bewust is. Maar het gewoon niet mag van innogames, omdat hun van uit een management standpunt kijken en niet van uit een spelers standpunt. En tja, geef ze eens ongelijk.
 
Reactiescore
20
En hier sla je compleet de bal mis. Ik heb voor ruim een jaar op vrijwilligebasis meegedraaid in het TWTeam. Misschien lijkt het niet zo, maar de communitymanagers zijn behoorlijk druk met communiceren en onderhandelen. Ze doen veel meer dan de meeste denken, maar er zijn hogerop de ladder nu eenmaal eisen gesteld waar ook zij zich aan moeten houden. Ik neem nu de casual als voorbeeld. Er werd geklaagd over dat je de inventaris kon meenemen en dan een behoorlijke voorsprong op de rest kam hebben. Bij de laatste casual is deze functie dus weggehaald. Al heb je de beste ideeën je kunt niet iedereen tevreden houden. Ik zelf heb nu denk 50 euro in 8 jaar aan tw uitgegeven, maar ik hen minimaal 300k pp in handen gehad door middel van PP farmen.

Ik vind al die PP functies bij het spel horen. Rond W20 kon je gebouwen halveren, vanaf W26 waren de gs boosts (+20% gs, die 90% van de spelers gebruikt) er al en de beurs is er al sinds W36. Tijden veranderen, dit doet het ook in RL -> Digitalisering, betalen voor de WC of om in een natuurgebied te wandelen. Ga mee met de tijd, of ga niet zeuren. Deze discussie wordt eentonig en is al 1001x gevoerd het gaat echt niet helpen.

"Er werd geklaagd over dat je de inventaris kon meenemen en dan een behoorlijke voorsprong op de rest kam hebben."

Komt geen geld aan te pas dus wat boeit tribalwars/innogames dat nu...

===========================

"Ik zelf heb nu denk 50 euro in 8 jaar aan tw uitgegeven, maar ik hen minimaal 300k pp in handen gehad door middel van PP farmen."

Plezant seg! Er zijn nog mensen die ook een wereld gewoon willen spelen ipv een aantal werelden moeten verspillen om wat pp bijeen te scharrelen. Ongelooflijk maar waar, ze zijn nog niet uitgestorven!

===========================

"Ik vind al die PP functies bij het spel horen."

Voor de laatste keer, die pp mogen lekker blijven waar ze zitten. Zonder dat is TribalWars.nl gone. Stop met die reacties over pp horen bij tw want dat weet ik ook wel. Maar is het dan zoveel te veel gevraagd om eens in de 5-10 werelden eens 1 pp-vrije wereld te openen?

===========================

"Deze discussie wordt eentonig en is al 1001x gevoerd het gaat echt niet helpen."

Amai! Toch echt wel een teken dat TribalWars en Innogames geen kl*te geven om de niet-betalers eh? Als er zoveel vraag voor is en er nog steeds niets aan gedaan wordt. En nee, ik zeg niet Duckje, ik heb het over TribalWars en Innogames in het algemeen.

===========================

Kan Duckje de instellingen van Classic beïnvloeden? Zoja, waarom daar niet zo'n wereld ervan maken. Maar dan een die wat langer duurt en betere snelheden hebben.
 
Reactiescore
20
Begrijp ons niet verkeerd, iedereen is het met je punt eens dat er eens in de zoveel werelden een wereld moet komen zonder al die functies. Het is alleen zo dat dit echt al 100x aangegeven is, heel het tw team hier zich van bewust is. Maar het gewoon niet mag van innogames, omdat hun van uit een management standpunt kijken en niet van uit een spelers standpunt. En tja, geef ze eens ongelijk.

Idk eh, maar is er al eens een stemming georganiseerd vanuit tw zelf? Er is ingame zelf bij instellingen het knopje Rondvragen (enquêtes). Idk wanneer de laatste tijd is dat dat gebruikt is? Maar het staat er voor een rede.
 

Deleted User - 24028

Guest
Deze discussie passeert hier om de haverklap... Ik snap wel dat CM niet elke keer een uur kwijt wilt om een deftige post te schrijven om er op te reageren... Maar waarom zijn deze posts altijd gewoon het afgeven op abusers / CM in plaats van met mogelijke oplossingen te komen, als je deftig uitgedachte oplossingen aanbied heb je veel meer kans dat het CM deze zal doorgeven. Als je deze bij ideeën post en er ook nog eens een hele hoop stemmen voor haalt maak je helemaal kans!

Het "probleem" met de vele PP functies ligt hem vooral in het begin van de werelden, eenmaal ze verder evolueren gaan skills en andere capaciteiten (want er is veel meer in TW dan enkel skills en PP dat je een goede speler maakt, zoals: activiteit, inzicht, tactisch denken, communicatieve vaardigheden, scripts, ...). Wilt een PP abuser zijn muur uppen in late game ? Dat mag die prima doen van hem, ik vind het zalig om hem niet enkel zijn dorp af te pakken maar ook nog eens al die PP.... In het begin van een wereld kan het door de vele PP functies voor komen dat goede spelers reeds weggespeeld worden, in mijn ogen is dit ook 1 van de redenen waardoor er nog meer noobs te vinden zijn in end game tegenwoordig tegenover vroeger (als is het feit dat de kwaliteit van de spelers gemiddeld afgenomen is een belangrijkere reden). Maar als je zelf geen PP er aan wilt besteden en je wilt toch fijn strijden, join dan gewoon een wereld die al langer bezig is. Kies daar voor de stam die strijd tegen de PP abuser die jou in het begin van die wereld heeft weggespeeld en pak revange of kies gewoon de verliezende partij als uitdaging om deze er terug bovenop te helpen.

Zoek naar mogelijke oplossingen en breng die aan bij de community en het CM, maar voor je dat doet moet je wel je kop uit het zand halen en met realistische zaken komen. PP afschaffen is niet realistisch, voor elke wereld met PP ook 1 zonder PP starten is niet realistisch, ... Af en toe een PP vrije wereld is opzich wel realistisch. Maar er moeten toch nog manieren zijn, ik zeg maar even wat in me opkomt: verhoog op bepaalde werelden de prijs voor gewone PA en AM en deactiveer alle andere zaken, zo haal je zwaar PP abuseren er uit en houd TW toch hun nodige inkomen. Recent ben ik ook te weten gekomen dat de reden dat classic altijd een reset krijgt op de nlc1 ipv te werken met nlc1, nlc2 etc is om kosten te besparen zodat ze deze wereld zonder extra PP functies kunnen openhouden. Er werd hier eerder aangegeven dat classic voor velen te snel is, maar als er genoeg animo voor is dan wilt inno misschien wel nog een extra soort aanmaken: PPfree werelden die elke keer gerest worden zoals de classic om kosten te besparen.

Ik noem maar wat dingen natuurlijk, maar als het voor jou zo belangrijk is werk dan eens wat modellen uit waarvan jij denkt dat inno er geen verlies aan doet en je toch het probleem oplost, krijg genoeg mensen achter je die dat zien zitten en het zal met zekerheid aan inno doorgegeven worden.
 

DeletedUser79332

Guest
En hier sla je compleet de bal mis. Ik heb voor ruim een jaar op vrijwilligebasis meegedraaid in het TWTeam. Misschien lijkt het niet zo, maar de communitymanagers zijn behoorlijk druk met communiceren en onderhandelen. Ze doen veel meer dan de meeste denken, maar er zijn hogerop de ladder nu eenmaal eisen gesteld waar ook zij zich aan moeten houden. Ik neem nu de casual als voorbeeld. Er werd geklaagd over dat je de inventaris kon meenemen en dan een behoorlijke voorsprong op de rest kam hebben. Bij de laatste casual is deze functie dus weggehaald. Al heb je de beste ideeën je kunt niet iedereen tevreden houden. Ik zelf heb nu denk 50 euro in 8 jaar aan tw uitgegeven, maar ik hen minimaal 300k pp in handen gehad door middel van PP farmen.

Ik vind al die PP functies bij het spel horen. Rond W20 kon je gebouwen halveren, vanaf W26 waren de gs boosts (+20% gs, die 90% van de spelers gebruikt) er al en de beurs is er al sinds W36. Tijden veranderen, dit doet het ook in RL -> Digitalisering, betalen voor de WC of om in een natuurgebied te wandelen. Ga mee met de tijd, of ga niet zeuren. Deze discussie wordt eentonig en is al 1001x gevoerd het gaat echt niet helpen.

Klopt als een bus.
W20 was mijn eerste wereld en daar werd indd bouwtijdhalvering ingevoerd als nieuwe optie.
 
Reactiescore
1.468
“If something’s hard to do, then it’s not worth doing.”

Lijkt mij het motto van iemand die heel snel opgeeft...
En dat blijkt ook uit je reactie ;)
Als je er tegen in wilt gaan moet je bij Inno zijn en niet bij een CM die tussen twee vuren zit.
 
Reactiescore
20
Als je er tegen in wilt gaan moet je bij Inno zijn en niet bij een CM die tussen twee vuren zit.

Snap ik, maar je weet zelf ook goed genoeg dat als er door een gewoon persoon dat voor Innogames compleet irrelevant is wat gestuurd wordt dat dat helemaal onderaan in hun prioriteiten geschoven wordt. Dit weet ik natuurlijk niet zeker, maar zou er niet van verschieten dat zulke dingen zelfs nooit deftig bekeken wordt.

Ik ben het er wel volledig mee eens dat de community eens gewoon zou samen moeten zitten of bespreken op het forum samen met de CM om zo tot een oplossing te komen. En dan bedoel ik dat hier echt desnoods over aangekondigd wordt ingame, zodat echt iedereen hiervan op de hoogte is en zijn stem kan laten horen. Iedereen zegt hier dat het al de ZOVEELSTE post is hierover, dat betekend dan toch dat het echt wel iets is waarover gesproken zou moeten worden. Akkoord?
 
Reactiescore
20
Deze discussie passeert hier om de haverklap... Ik snap wel dat CM niet elke keer een uur kwijt wilt om een deftige post te schrijven om er op te reageren... Maar waarom zijn deze posts altijd gewoon het afgeven op abusers / CM in plaats van met mogelijke oplossingen te komen, als je deftig uitgedachte oplossingen aanbied heb je veel meer kans dat het CM deze zal doorgeven. Als je deze bij ideeën post en er ook nog eens een hele hoop stemmen voor haalt maak je helemaal kans!

Het "probleem" met de vele PP functies ligt hem vooral in het begin van de werelden, eenmaal ze verder evolueren gaan skills en andere capaciteiten (want er is veel meer in TW dan enkel skills en PP dat je een goede speler maakt, zoals: activiteit, inzicht, tactisch denken, communicatieve vaardigheden, scripts, ...). Wilt een PP abuser zijn muur uppen in late game ? Dat mag die prima doen van hem, ik vind het zalig om hem niet enkel zijn dorp af te pakken maar ook nog eens al die PP.... In het begin van een wereld kan het door de vele PP functies voor komen dat goede spelers reeds weggespeeld worden, in mijn ogen is dit ook 1 van de redenen waardoor er nog meer noobs te vinden zijn in end game tegenwoordig tegenover vroeger (als is het feit dat de kwaliteit van de spelers gemiddeld afgenomen is een belangrijkere reden). Maar als je zelf geen PP er aan wilt besteden en je wilt toch fijn strijden, join dan gewoon een wereld die al langer bezig is. Kies daar voor de stam die strijd tegen de PP abuser die jou in het begin van die wereld heeft weggespeeld en pak revange of kies gewoon de verliezende partij als uitdaging om deze er terug bovenop te helpen.

Zoek naar mogelijke oplossingen en breng die aan bij de community en het CM, maar voor je dat doet moet je wel je kop uit het zand halen en met realistische zaken komen. PP afschaffen is niet realistisch, voor elke wereld met PP ook 1 zonder PP starten is niet realistisch, ... Af en toe een PP vrije wereld is opzich wel realistisch. Maar er moeten toch nog manieren zijn, ik zeg maar even wat in me opkomt: verhoog op bepaalde werelden de prijs voor gewone PA en AM en deactiveer alle andere zaken, zo haal je zwaar PP abuseren er uit en houd TW toch hun nodige inkomen. Recent ben ik ook te weten gekomen dat de reden dat classic altijd een reset krijgt op de nlc1 ipv te werken met nlc1, nlc2 etc is om kosten te besparen zodat ze deze wereld zonder extra PP functies kunnen openhouden. Er werd hier eerder aangegeven dat classic voor velen te snel is, maar als er genoeg animo voor is dan wilt inno misschien wel nog een extra soort aanmaken: PPfree werelden die elke keer gerest worden zoals de classic om kosten te besparen.

Ik noem maar wat dingen natuurlijk, maar als het voor jou zo belangrijk is werk dan eens wat modellen uit waarvan jij denkt dat inno er geen verlies aan doet en je toch het probleem oplost, krijg genoeg mensen achter je die dat zien zitten en het zal met zekerheid aan inno doorgegeven worden.

Bedankt voor je post!

Een post waar ik het zeker wel mee eens ben.

Ik ben me er ook wel van bewust dat tribalwars zonder pp niet gaat. Om de wereld een pp-vrije wereld is ook niet haalbaar omdat de nl & be community daarvoor gewoonweg te klein is.

Maar om de 5-10 werelden zou toch moeten kunnen.

En ik heb een enorm groot deel van mijn post moeten weghalen omdat het forum maar 20.000 tekens in een post aanneemt. Mijn post was +25.000 tekens lang (heb ik gecontroleerd via Word) en ik heb er zo'n 6.000 tekens moeten uithalen eer het me lukte om deze gepost te krijgen.

Ik heb dus niet al te veel moeite meer kunnen steken in het uitwerken van iets. Hier wil ik zeker en vast wel eens tijd in steken.

En ik kan de pp abusers opzich niet veel kwalijk nemen inderdaad want de mogelijkheid ligt gewoon voor het pakken. En wanneer ik over TribalWars praat is dit niet altijd mijn bedoeling om dit in de schoenen van de CM (Duckje) te schuiven, ik heb het ook over de personen achter hem. Ik geef zeker en vast toe dat ik zulke dingen in mijn post had moeten aanpassen. Alsook dat ik te veel doe merken dat ik pp weg wil ipv een pp-vrije wereld.

Maar mijn reactie kwam een beetje uit het verleden door antwoorden van het support dat TribalWars niet pay-to-win is en genoeg kansen biedt voor niet-betalers want naar mijn mening zijn die kansen zeker niet aanwezig.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
Je mag de 26.000 tekens verspreiden over 2 posts in het vervolg.
 
Bovenaan