- Reactiescore
- 20
Beste mede-spelers en TW-team,
Bij deze wil ik de eeuwenoude discussie waarschijnlijk nogmaals naar boven brengen. Namelijk dat TribalWars pay-to-win is en hier iets aan gedaan moet worden.
Ik zal me eerst even kort voorstellen aangezien dit mijn aller eerste forum post ooit is hier.
Op TW speel ik onder het account Vampi. Ik ben 19 jaar oud en ik speel sinds wereld 3. Ik weet dus wel degelijk waarover ik praat als ik zeg dat TW pay-to-win geworden is tegenover vroeger.
Ja, voor iedereen dit gaat zeggen, ja, ik weet dat de kans HEEL klein is dat TW hier wat aan gaat doen. Toch wil ik eens de moeite doen om dit zelf ook eens te proberen. Ik vond Tribal Wars altijd best een leuk spel en een leuke tijdsbesteding.
Dit gaat een vrij lange post worden omdat ik al meer dan vaak genoeg gemerkt heb dat kleine posts hierover totaal niets uithalen en gewoon door TW-team in de doofpot gestoken worden of met een van hun gebruikelijke excuusjes neer gehaald worden. Daarom ga ik proberen zoveel mogelijk van deze dingen voor te zijn. Hoe groter we de discussie maken hoe kleiner we de mogelijkheid maken voor TW om dit weeral te negeren.
Genoeg gezeikt met de intro
1. TW nu VS. TW vroeger
TW zou dus echt wat moeten doen om dit kleine aantal spelers dat er tegenwoordig nog maar is (aan de grootte van de werelden te zien) te behouden en om nieuwe spelers aan te trekken.
In tegenstelling maken ze het alleen maar meer pay-to-win, het heeft het spel ondertussen gewoon de naam van een pay-to-win game gegeven. Niet bepaald een goede en aantrekkelijke naam voor nieuwe spelers eh?... Ik zie tegenwoordig enorm veel comments zowel op het forum alsook enorm veel ingame zelf over dat alles tegenwoordig om pp draait.
Zo gaf Duckje me de opmerking dat het spelersaantal tegenwoordig redelijk stabiel blijft.. Misschien omdat werelden nu gewoon vol zitten met pp spelers? En dan de spelers die niet/niet full pp spelers zijn die toch nog blijven spelen, de hardcore spelers van TW . Maar ik zie meer en meer van deze spelers verdwijnen puur omwille van de rede dat alles om pp draait.
Ok, nu beginnen met de echte argumenten...
2. Alle premium functies in een lijst
15 verschillende functies die je met pp kan kopen die allemaal je spel bevorderen en je een voordeel geven op anderen.
Best wel veel voor TW dat een free-to-play game zou moeten zijn?
3. Hoe pp spelers het doen
4. Argumenten van TW-team
Meeste van deze argumenten zal ik halen uit de antwoorden op mijn supportaanvraag die ik eerder dit jaar gestuurd heb.
De gebruikte citaten zijn ook maar delen van de gesprekken, deze zijn dus niet volledig en ik gebruik er enkel de stukken van die ik nodig heb.
4.1. pp spelers halen zelden het einde
Ten eerste, het begrip pay-to-win betekend dat je betalers een oneerlijk voordeel en voorsprong geeft op niet betalers in het spel.
Helemaal mee akkoord! Meeste pp-abusers houden dit niet enorm lang vol. In het begin zijn ze volledig gebouwd op hun PP. Later in het spel halen ze het niet door gebrek aan de meer tactische en ervaren kant van TW.
Maar laten we nu dus even zeggen voor het gemak dat de top 10 de eerste week na de beginnersbescherming de echte pp-abusers zijn. Ze hebben een enorm grote voorsprong op hun omgeving. Zoals Famdecibel al zei, na een tijd zijn ze redelijk onschadelijk, maar in het begin zijn ze bijna niet te stoppen. Ze gebruiken vele spelers met gemak als farm dorpjes doordat ze zo een enorm grote troepen voorsprong hebben die andere spelers zonder pp ONMOGELIJK kunnen hebben. En hun eerste dorpjes die ze edelen zijn ook zonder al te grote weerstand natuurlijk. Die spelers stoppen uiteindelijk omdat dit gewoon elke wereld over en over gebeurt. Deze spelers stoppen niet omdat het spel al oud is of omdat ze het saai vonden, nee, omdat vele hun eerste weken in een wereld niet eens kunnen overleven PUUR door die pp abusers.
4.2. Iedereen kan pp farmen via de premium markt
of
Echt, als dit al de mentaliteit is die we gaan gebruiken dan kan TW wat mij betreft beter direct stoppen . Wat ik hieruit opmaak is dat ze zeggen dat de spelers die geen pp willen/kunnen kopen maar een/aantal wereld(en) moeten farmen om aan hun pp te komen. Ok, dit is natuurlijk een goede en gemakkelijke manier, maar is het dan echt de mentaliteit dat we sommige werelden dan maar moeten wachten tot we net dat beetje pp hebben om ietswat mee te kunnen om dan toch maar weer alles te verliezen aan een speler die pp koopt in veel grotere hoeveelheden? Ga je me nou zeggen dat niet-betalers dan maar 1 op de 3 werelden deftig mee kunnen spelen? Sorry, maar hoe hard ik ook probeer, ik zie echt geen enkel voordeel voor niet-betalers in die premium markt. Ofja, het kan natuurlijk zijn dat er spelers zijn die graag 3 werelden verspillen aan pp farmen eh... En als jullie al als excuus gebruiken dat grote en lange werelden saai waren, wat noem je 3 werelden farmen dan? Veel spelers die stoppen met TW omdat het farmen voor pp te saai wordt. Ikzelf ben hier een voorbeeld van. Ik heb 2 werelden zitten farmen voor pp maar ben ermee gestopt omdat ik het belachelijk vindt dat we werelden moeten verspillen om mee te kunnen...
4.3. Premium functies bevorderen de activiteit en vertragen de spelersafname
Ok, leuk voor jullie I guess? De pp spelers blijven natuurlijk, of er komen enkele spelers terug die het pp systeem nu kunnen misbruiken omdat ze geld teveel hebben ofzo. Dan ga ik nogmaals vragen, wat zit hierin voor de niet-betalers? Wil je nou gewoon zeggen f jullie, als je niet wilt betalen ga het dan farmen met de premium markt?
Er zijn meer dan genoeg spelers die niet willen betalen, wordt aan deze spelers niet gedacht dan?
Er is letterlijk de laatste jaren geen enkele update meer gebeurt die niet-betalers eens bevoordeeld. Nee!!!, de premium markt bevoordeeld geen niet-betalers. Het bevoordeeld de pp abusers want die krijgen er lekker veel gs van .
Vindt niemand het dan schandalig dat er in al die jaren tijd GEEN ENKELE update/whatever is geweest dat de niet-betalers eens bevoordeeld??? Logisch dat je weinig daling ziet, de pp spelers blijven en krijgen elke keer maar meer voordelen..
Het enige wat ik hieruit kan opmaken is we willen geen niet-betalers. Of wacht... je wilt juist wel een paar niet-betalers... want die zetten gs op de markt waardoor de betalers juist meer gaan betalen om die gs te kopen.
4.4. Geld nodig om het spel te onderhouden en te verbeteren
4.5. Er is classic voor mensen die niet willen betalen
Dat eerste gedeelte van de citaat hadden we al ergens anders besproken en dat is gwn bullshit.
Maar nu, classic, ja, ga ik mee akkoord. Als je classic werelden maakt zodat ze bijvoorbeeld eens in de 5 werelden voorkomt en dat ze zoals een normale wereld gespeeld kan worden, met dezelfde snelheid, wel een ridder, beter ledenlimiet per stam etc. En dan bedoel ik dus dat de classic wereld niet is dat ze eerst moet eindigen voor de volgende van dat soort weer kan starten eh. Dan bedoel ik dat het echt gewoon bijvoorbeeld de naam Wereld 65 ofzo krijgt, met de normale wereldinstellingen en overwinningsvoorwaarden maar zonder de pp functies (enkel PA, FA en AM) dan ga ik er volledig mee akkoord.
Maar hier ga ik dus nog over praten.
Hier ga ik het argumenten gedeelte van TW afronden want ik zit nu al meer dan 5u hiermee bezig... Als je tot hier al gelezen hebt, respect hahaha.
5. Wat ik dus bijvoorbeeld voorstel
Zoals ik al zei bij het classic gedeelte.
Eens in de 5 werelden bijvoorbeeld eens 1 wereld die niet gefocussed is op pp. Een wereld die de normale instellingen heeft zoals elke andere normale wereld. Enkel met alle pp functies buiten PA, FA en AM eruit gehaald.
Ik zie niet echt een probleem hoor, een wereld zoals ik ze beschrijf is eigenlijk bijna hetzelfde als een classic wereld, alleen met de wereldinstellingen aangepast zoals een normale wereld.
En jullie zullen toch wel genoeg contacten hebben om dit tot bij het hoofdkantoor te krijgen mag ik aannemen? Hoe hebben jullie anders ooit veranderingen in het spel kunnen doorvoeren?
En veel werk is zo'n wereld maken niet denk ik hoor. Het is de programmeercode van een classic wereld wat aanpassen alsook de instellingen wat aanpassen. Als jullie die nutteloze events kunnen maken die pp abusers bevoordelen dan zal zo'n wereld toch ook wel geprogrammeerd moeten geraken zeker? De code is er zelfs al, de eerste werelden .
Ik kan me geen enkele recente wereld herinneren waar dit getest is.
Wat ik me eigenlijk gewoon afvraag is waarom er geen moeite gedaan wordt om zo'n wereld niet eens gewoon te proberen? Wat kan het kwaad? Als het niet werkt, dan werkt het niet en kan het weg. Werkt het wel, zoveels te beter toch? En een stemming kan eigenlijk niet bepalen of het er wel of niet komt. Want het is alleen het ervaren van zo'n wereld dat de mindset van spelers terug kan veranderen om zo'n wereld terug leuk te vinden.
Jullie zeggen steeds dat mensen zelf de kans hebben om te kiezen of ze met pp willen spelen of niet door de premium markt. Dat kan ik hier even goed zeggen, mensen kunnen zelf kiezen of ze eens aan zo'n wereld willen deelnemen of niet.
Is het het proberen niet waard?
Als het na 2 werelden nog niet werkt dan zou ik zeggen ok, ik zat fout.
Ik hoop dat ik bij deze dus een grote discussie geopend heb en dat hier eindelijk echt eens op ingegaan wordt. Zowel door TW zelf als door de community. Deel dit desnoods met zoveel mogelijk spelers om dit topic zo groot mogelijk te maken.
TW, als er dan toch een of ander mirakel gebeurt en jullie beslissen hierover na te denken en dit misschien zelfs in te voeren. Kondig dit dan aub ver op tijd aan, en geef mensen genoeg tijd om zich hierop voor te bereiden en om andere mensen misschien zelfs terug te lokken naar TW.
Bij deze dien ik ook het bezoek in of het op de een of andere manier mogelijk is dat TribalWars deze discussie op het forum zelf ook verspreidt zoals al eerder gebeurt via mededelingen in-game.
Bedankt voor het lezen!
Mvg,
Vampi
Bij deze wil ik de eeuwenoude discussie waarschijnlijk nogmaals naar boven brengen. Namelijk dat TribalWars pay-to-win is en hier iets aan gedaan moet worden.
Ik zal me eerst even kort voorstellen aangezien dit mijn aller eerste forum post ooit is hier.
Op TW speel ik onder het account Vampi. Ik ben 19 jaar oud en ik speel sinds wereld 3. Ik weet dus wel degelijk waarover ik praat als ik zeg dat TW pay-to-win geworden is tegenover vroeger.
Ja, voor iedereen dit gaat zeggen, ja, ik weet dat de kans HEEL klein is dat TW hier wat aan gaat doen. Toch wil ik eens de moeite doen om dit zelf ook eens te proberen. Ik vond Tribal Wars altijd best een leuk spel en een leuke tijdsbesteding.
Dit gaat een vrij lange post worden omdat ik al meer dan vaak genoeg gemerkt heb dat kleine posts hierover totaal niets uithalen en gewoon door TW-team in de doofpot gestoken worden of met een van hun gebruikelijke excuusjes neer gehaald worden. Daarom ga ik proberen zoveel mogelijk van deze dingen voor te zijn. Hoe groter we de discussie maken hoe kleiner we de mogelijkheid maken voor TW om dit weeral te negeren.
Genoeg gezeikt met de intro
1. TW nu VS. TW vroeger
Ik zal om te beginnen een kaart van wereld 4 (had elke wereld tussen 1-12 kunnen gebruiken) laten zien en dan een kaart van wereld 57 (laatste gesloten wereld op dit moment, want de openstaande werelden kunnen nog groeien in grootte natuurlijk). Zo kunnen we zien hoe de werelden eigenlijk veranderd zijn.
Ok, en dan nu wereld 4.
Groot verschil, right? Zo groot zelfs dat de huidige werelden meer dan 16 keer in de eerste werelden passen...
Ik ga er volledig mee akkoord dat elk spel spelers verliest, zeker als een spel zoals TW reeds 15 jaar oud is. Dat is zeer normaal, ik verwacht dus ook niet dat TW ooit weer ook maar 1/10de zo groot gaat zijn als de eerste werelden. Maar daarom zou TW juist moeite doen om de spelers die nu nog steeds, terug of nieuw beginnen spelen te behouden.
De werelden blijven kleiner, kleiner en kleiner worden...
Persoonlijk vond ik die enorme werelden nog echt wel zijn eigen leuke aspecten hebben en zeker wat hebben.
Ik ga er volledig mee akkoord dat elk spel spelers verliest, zeker als een spel zoals TW reeds 15 jaar oud is. Dat is zeer normaal, ik verwacht dus ook niet dat TW ooit weer ook maar 1/10de zo groot gaat zijn als de eerste werelden. Maar daarom zou TW juist moeite doen om de spelers die nu nog steeds, terug of nieuw beginnen spelen te behouden.
De werelden blijven kleiner, kleiner en kleiner worden...
In tegenstelling maken ze het alleen maar meer pay-to-win, het heeft het spel ondertussen gewoon de naam van een pay-to-win game gegeven. Niet bepaald een goede en aantrekkelijke naam voor nieuwe spelers eh?... Ik zie tegenwoordig enorm veel comments zowel op het forum alsook enorm veel ingame zelf over dat alles tegenwoordig om pp draait.
Zo gaf Duckje me de opmerking dat het spelersaantal tegenwoordig redelijk stabiel blijft.. Misschien omdat werelden nu gewoon vol zitten met pp spelers? En dan de spelers die niet/niet full pp spelers zijn die toch nog blijven spelen, de hardcore spelers van TW . Maar ik zie meer en meer van deze spelers verdwijnen puur omwille van de rede dat alles om pp draait.
Ok, nu beginnen met de echte argumenten...
2. Alle premium functies in een lijst
- Premium Account.
- Farm Assistent.
- Account Manager.
- 20% verhoogde gs van alles.
- Vlaggen kopen voor pp.
- Gs kopen voor pp op de markt.
- Gs onmiddellijk ruilen voor gs met pp bij de koopman.
- Gebouwkosten met 20% reduceren.
- Bouwtijden halveren/versnellen of onmiddellijk bouwen met pp.
- Ridder boeken wisselen of upgraden voor pp.
- Trainingskosten van een ridder reduceren met 20%.
- Trainingstijd van de ridder halveren.
- Ridder herspecialiseren.
- Rooftochten 20% meer gs laten geven.
- Tijdens ELK evenement zijn er dingen te kopen met pp.
15 verschillende functies die je met pp kan kopen die allemaal je spel bevorderen en je een voordeel geven op anderen.
Best wel veel voor TW dat een free-to-play game zou moeten zijn?
3. Hoe pp spelers het doen
Ik zou het eerder pp-abusers noemen...
Maar we kunnen dus zeggen dat ze een goede 72% extra gs verdienen de eerste dagen/weken van de wereld. (Bonussen van evenementen niet bij gerekend omdat deze niet altijd van toepassing zijn in het begin)
Qua troepen geeft dit dus ook een enorme voorsprong op al de rest. Zelfs al als ze maar 20% van die extra gs gebruiken om troepen mee te maken in het begin. Hou er rekening mee dat hun gs producties al van in het begin veel groter zijn en die 20% al heel wat extra oplevert. Ook de gs die ze kopen van de premium markt zit hier nog niet eens bij inbegrepen.
TW-team, maak me dus *** niet wijs dat dit spel niet pay-to-win is !
- Ze activeren meteen Premium Account, zo hebben ze een beter dorps- en kaartoverzicht en kunnen meerdere opdrachten tegelijk bouwen in hun hoofdgebouw.
- Ze activeren ook direct hun 20% extra gs van elke gs. (20% extra gs)
- Ze hebben vlaggen gekocht met pp dus pak nu dat ze minstens een 17% extra gs vlag hebben. Deze activeren ze ook. (37% extra gs)
- Tot en met lvl 4 van hun ridder wisselen ze elk boekje in voor een gs boekje, dit komt dus uit op 15% extra gs. (52% extra gs)
- Ze reduceren de bouwkosten van ELK gebouw met 20%. Je kan het dus eigenlijk zien als nog eens 20% extra gs dat ze krijgen. (72% extra gs)
- In het begin zorgen ze ervoor dat elk gebouw meteen gebouwd wordt door het te reduceren en dan meteen te bouwen. Ze beginnen natuurlijk met eerst de volgorde van de beloningen te volgen voor die gs flow. Daarmee uppen ze hun gs-producties bijna instant, VEEL sneller dan een normale speler zonder pp dat kan. Geeft hen nogmaals een enorme en veel snellere gs voorsprong. Met hun 52% extra gs die ze krijgen gaat het dan ook nog eens veel sneller.
- Misschien wel de grootste doodzonde van Tribal Wars is die verdomde premium markt... Ze kijken er om de 5min of gewoon wanneer ze even tijd hebben en kopen ze letterlijk ELKE gs op die er komt. De hoeveelheid gs die er dan nog eens bij komt is gewoon niet meer te doen..
Regels zei:Het is verboden grondstoffen, dorpen of accounts tegen geld of premium punten aan te bieden.
- De enige uitzondering hierop zijn functies die vanuit het spel zelf aangeboden worden.
- Als ze te veel gs hebben van eenzelfde gs (in het begin ijzer), gaan ze dit ruilen met de koopman op de markt voor 10pp, zonder dat ze er voor moeten wachten. Ze kunnen dus weer meteen voort met het meteen uppen van hun gebouwen zoals gs wat hen nogmaals heel veel extra gs oplevert.
- Zodra het eerste evenement op een wereld plaats vindt is het al helemaal een grap... Voor de pp spelers is het dan een echt feestmaal. Ze kopen zoveel ze maar willen, tot het echt te duur begint te worden natuurlijk. Maar tegen dan hebben ze al 10 keer zoveel als een speler die geen pp gebruikt. Een voorbeeld is 10% meer gs van iets. Er zijn nog veel meer gs voordelen die ze gewoon kopen in die evenementen, maar dat zal ik er dan nog niet eens bij rekenen... Verder hebben ze nog eens enorm veel lekkere bonussen die hen een heel groot voordeel geven in gevechten etc.
Maar we kunnen dus zeggen dat ze een goede 72% extra gs verdienen de eerste dagen/weken van de wereld. (Bonussen van evenementen niet bij gerekend omdat deze niet altijd van toepassing zijn in het begin)
Qua troepen geeft dit dus ook een enorme voorsprong op al de rest. Zelfs al als ze maar 20% van die extra gs gebruiken om troepen mee te maken in het begin. Hou er rekening mee dat hun gs producties al van in het begin veel groter zijn en die 20% al heel wat extra oplevert. Ook de gs die ze kopen van de premium markt zit hier nog niet eens bij inbegrepen.
TW-team, maak me dus *** niet wijs dat dit spel niet pay-to-win is !
4. Argumenten van TW-team
Meeste van deze argumenten zal ik halen uit de antwoorden op mijn supportaanvraag die ik eerder dit jaar gestuurd heb.
De gebruikte citaten zijn ook maar delen van de gesprekken, deze zijn dus niet volledig en ik gebruik er enkel de stukken van die ik nodig heb.
4.1. pp spelers halen zelden het einde
Supportteam zei:Beste vampi,
Het is bewezen dat de PP niet zorgen voor een pay-to-win situatie. Het is niet zo dat degene die de meeste PP inzetten, ook de wereld winnen. Enkel in het begin van den wereld gaat dit op en groeit iemand snel. Maar eenmaal verder in een wereld, zie je dit soort spelers uit de top tien verdwijnen.
Met vriendelijke groeten,
Myriam (Famdecibel)
Support
Ten eerste, het begrip pay-to-win betekend dat je betalers een oneerlijk voordeel en voorsprong geeft op niet betalers in het spel.
Helemaal mee akkoord! Meeste pp-abusers houden dit niet enorm lang vol. In het begin zijn ze volledig gebouwd op hun PP. Later in het spel halen ze het niet door gebrek aan de meer tactische en ervaren kant van TW.
Maar laten we nu dus even zeggen voor het gemak dat de top 10 de eerste week na de beginnersbescherming de echte pp-abusers zijn. Ze hebben een enorm grote voorsprong op hun omgeving. Zoals Famdecibel al zei, na een tijd zijn ze redelijk onschadelijk, maar in het begin zijn ze bijna niet te stoppen. Ze gebruiken vele spelers met gemak als farm dorpjes doordat ze zo een enorm grote troepen voorsprong hebben die andere spelers zonder pp ONMOGELIJK kunnen hebben. En hun eerste dorpjes die ze edelen zijn ook zonder al te grote weerstand natuurlijk. Die spelers stoppen uiteindelijk omdat dit gewoon elke wereld over en over gebeurt. Deze spelers stoppen niet omdat het spel al oud is of omdat ze het saai vonden, nee, omdat vele hun eerste weken in een wereld niet eens kunnen overleven PUUR door die pp abusers.
4.2. Iedereen kan pp farmen via de premium markt
Supportteam zei:Beste vampi,
De Premium beurs is dan een ideaal systeem om ook de 'niet-betalers' langer te laten spelen en de mogelijkheid te geven hun groei te verdienen. De Premium beurs heeft TW een enorme boost gegeven in termen van actieve spelers.
Met vriendelijke groeten,
Seppe (Duckje)
Community Manager
of
Supportteam zei:Beste vampi,
Dit is een standaard model voor veel spellen waarin de specifieke functies kunnen verschillen, de Premium Beurs biedt tevens de kans aan spelers om zelf PP te verzamelen zonder hiervoor te moeten betalen, in het verleden hadden we hiervoor zaken zoals: video's kijken voor gratis PP of enquêtes invullen, dit kan je je vast nog wel herinneren). De Premium beurs is een in-game mechanisme waar je opnieuw als speler zelf de keuze hebt hoe je hier gebruik van maakt.
Met vriendelijke groeten,
Seppe (Duckje)
Community Manager
Echt, als dit al de mentaliteit is die we gaan gebruiken dan kan TW wat mij betreft beter direct stoppen . Wat ik hieruit opmaak is dat ze zeggen dat de spelers die geen pp willen/kunnen kopen maar een/aantal wereld(en) moeten farmen om aan hun pp te komen. Ok, dit is natuurlijk een goede en gemakkelijke manier, maar is het dan echt de mentaliteit dat we sommige werelden dan maar moeten wachten tot we net dat beetje pp hebben om ietswat mee te kunnen om dan toch maar weer alles te verliezen aan een speler die pp koopt in veel grotere hoeveelheden? Ga je me nou zeggen dat niet-betalers dan maar 1 op de 3 werelden deftig mee kunnen spelen? Sorry, maar hoe hard ik ook probeer, ik zie echt geen enkel voordeel voor niet-betalers in die premium markt. Ofja, het kan natuurlijk zijn dat er spelers zijn die graag 3 werelden verspillen aan pp farmen eh... En als jullie al als excuus gebruiken dat grote en lange werelden saai waren, wat noem je 3 werelden farmen dan? Veel spelers die stoppen met TW omdat het farmen voor pp te saai wordt. Ikzelf ben hier een voorbeeld van. Ik heb 2 werelden zitten farmen voor pp maar ben ermee gestopt omdat ik het belachelijk vindt dat we werelden moeten verspillen om mee te kunnen...
4.3. Premium functies bevorderen de activiteit en vertragen de spelersafname
Supportteam zei:Beste vampi,
Bedankt voor je bericht.
We begrijpen in elk geval je gevoel omtrent het spel TW, zeker als je de vergelijking maakt met enkele jaren geleden.
We kijken naast de algemene feedback van de community ook naar de cijfers over de afgelopen jaren van TW, er is hieruit gebleken dat inderdaad het spelersaantal terugloopt, wat normaal is in vergelijking met de leeftijd van het spel, echter sinds de invoer van Premium functies wordt de snelheid van terugloop niet versnelt maar vertraagt. Ze snelheid van het spel is over de afgelopen 10 jaar enorm vooruit gegaan en door de verschillende Premium functies kunnen spelers dit beter bijhouden waardoor ze dus langer blijven spelen en niet meteen stoppen als ze een kleine tegenslag hebben.
Met vriendelijke groeten,
Seppe (Duckje)
Community Manager
Ok, leuk voor jullie I guess? De pp spelers blijven natuurlijk, of er komen enkele spelers terug die het pp systeem nu kunnen misbruiken omdat ze geld teveel hebben ofzo. Dan ga ik nogmaals vragen, wat zit hierin voor de niet-betalers? Wil je nou gewoon zeggen f jullie, als je niet wilt betalen ga het dan farmen met de premium markt?
Er zijn meer dan genoeg spelers die niet willen betalen, wordt aan deze spelers niet gedacht dan?
Er is letterlijk de laatste jaren geen enkele update meer gebeurt die niet-betalers eens bevoordeeld. Nee!!!, de premium markt bevoordeeld geen niet-betalers. Het bevoordeeld de pp abusers want die krijgen er lekker veel gs van .
Vindt niemand het dan schandalig dat er in al die jaren tijd GEEN ENKELE update/whatever is geweest dat de niet-betalers eens bevoordeeld??? Logisch dat je weinig daling ziet, de pp spelers blijven en krijgen elke keer maar meer voordelen..
Het enige wat ik hieruit kan opmaken is we willen geen niet-betalers. Of wacht... je wilt juist wel een paar niet-betalers... want die zetten gs op de markt waardoor de betalers juist meer gaan betalen om die gs te kopen.
4.4. Geld nodig om het spel te onderhouden en te verbeteren
Een deel van hun argumenten komt hier op neer. Ik heb ook al meermaals gezegd dat niemand wilt dat de betalende kant van Tribal Wars volledig verdwijnt. Maar ik denk dat iedereen het geweldig zou vinden moest er bijvoorbeeld eens in de 5 werelden ofzo eens een nieuw soort wereld komen dat niet pp gericht is. Maar hierover ga ik op het einde van deze post verder op ingaan.
Maar ik denk echt niet dat 1/5 werelden geen pp de ondergang van TW zal betekenen hoor... Ik denk dat er meer dan genoeg geld is om eens een wereld minimale winsten te krijgen..
Maar ik denk echt niet dat 1/5 werelden geen pp de ondergang van TW zal betekenen hoor... Ik denk dat er meer dan genoeg geld is om eens een wereld minimale winsten te krijgen..
4.5. Er is classic voor mensen die niet willen betalen
Supportteam zei:Beste vampi,
Wil je een wereld zonder premiumfuncties, dan raad ik ja aan om op classic te spelen.
Met vriendelijke groeten,
Myriam (Famdecibel)
Support
Dat eerste gedeelte van de citaat hadden we al ergens anders besproken en dat is gwn bullshit.
Maar nu, classic, ja, ga ik mee akkoord. Als je classic werelden maakt zodat ze bijvoorbeeld eens in de 5 werelden voorkomt en dat ze zoals een normale wereld gespeeld kan worden, met dezelfde snelheid, wel een ridder, beter ledenlimiet per stam etc. En dan bedoel ik dus dat de classic wereld niet is dat ze eerst moet eindigen voor de volgende van dat soort weer kan starten eh. Dan bedoel ik dat het echt gewoon bijvoorbeeld de naam Wereld 65 ofzo krijgt, met de normale wereldinstellingen en overwinningsvoorwaarden maar zonder de pp functies (enkel PA, FA en AM) dan ga ik er volledig mee akkoord.
Maar hier ga ik dus nog over praten.
Hier ga ik het argumenten gedeelte van TW afronden want ik zit nu al meer dan 5u hiermee bezig... Als je tot hier al gelezen hebt, respect hahaha.
5. Wat ik dus bijvoorbeeld voorstel
Zoals ik al zei bij het classic gedeelte.
Eens in de 5 werelden bijvoorbeeld eens 1 wereld die niet gefocussed is op pp. Een wereld die de normale instellingen heeft zoals elke andere normale wereld. Enkel met alle pp functies buiten PA, FA en AM eruit gehaald.
Supportteam zei:Beste vampi,
Als afsluitend antwoord geef ik je graag mee dat het TW-Team geen invloed heeft om PA functies af te schaffen en dergelijke. In dit geval werken wij aan competitieve werelden en een leuke community, de ontwikkeling van het spel ligt bij het hoofdkantoor. Ik kan je enkel verzekeren dat de genomen beslissingen in the best interest van het spel genomen worden.
Met vriendelijke groeten,
Seppe (Duckje)
Community Manager
Ik zie niet echt een probleem hoor, een wereld zoals ik ze beschrijf is eigenlijk bijna hetzelfde als een classic wereld, alleen met de wereldinstellingen aangepast zoals een normale wereld.
En jullie zullen toch wel genoeg contacten hebben om dit tot bij het hoofdkantoor te krijgen mag ik aannemen? Hoe hebben jullie anders ooit veranderingen in het spel kunnen doorvoeren?
En veel werk is zo'n wereld maken niet denk ik hoor. Het is de programmeercode van een classic wereld wat aanpassen alsook de instellingen wat aanpassen. Als jullie die nutteloze events kunnen maken die pp abusers bevoordelen dan zal zo'n wereld toch ook wel geprogrammeerd moeten geraken zeker? De code is er zelfs al, de eerste werelden .
Supportteam zei:Beste vampi,
Afsluitend hebben we zelf ook graag Premium Vrije werelden. Echter merken we opnieuw in het spelersaantal dat na verloop van de eerste maand het actieve spelersaantal keldert naar een niet te verstaan dieptepunt. Dit geeft aan dat spelers dit soort werelden toch niet zo interessant vinden als door een kern van spelers gezegd.
Met vriendelijke groeten,
Seppe (Duckje)
Community Manager
Ik kan me geen enkele recente wereld herinneren waar dit getest is.
Wat ik me eigenlijk gewoon afvraag is waarom er geen moeite gedaan wordt om zo'n wereld niet eens gewoon te proberen? Wat kan het kwaad? Als het niet werkt, dan werkt het niet en kan het weg. Werkt het wel, zoveels te beter toch? En een stemming kan eigenlijk niet bepalen of het er wel of niet komt. Want het is alleen het ervaren van zo'n wereld dat de mindset van spelers terug kan veranderen om zo'n wereld terug leuk te vinden.
Jullie zeggen steeds dat mensen zelf de kans hebben om te kiezen of ze met pp willen spelen of niet door de premium markt. Dat kan ik hier even goed zeggen, mensen kunnen zelf kiezen of ze eens aan zo'n wereld willen deelnemen of niet.
Is het het proberen niet waard?
Als het na 2 werelden nog niet werkt dan zou ik zeggen ok, ik zat fout.
Ik hoop dat ik bij deze dus een grote discussie geopend heb en dat hier eindelijk echt eens op ingegaan wordt. Zowel door TW zelf als door de community. Deel dit desnoods met zoveel mogelijk spelers om dit topic zo groot mogelijk te maken.
TW, als er dan toch een of ander mirakel gebeurt en jullie beslissen hierover na te denken en dit misschien zelfs in te voeren. Kondig dit dan aub ver op tijd aan, en geef mensen genoeg tijd om zich hierop voor te bereiden en om andere mensen misschien zelfs terug te lokken naar TW.
Bij deze dien ik ook het bezoek in of het op de een of andere manier mogelijk is dat TribalWars deze discussie op het forum zelf ook verspreidt zoals al eerder gebeurt via mededelingen in-game.
Bedankt voor het lezen!
Mvg,
Vampi