Tribal Wars is Pay-To-Win

Vindt jij dat er iets gedaan moet worden aan het pay-to-win gedeelte van het spel?

  • Ja

    Stemmen: 27 71,1%
  • Nee

    Stemmen: 11 28,9%

  • Totaal aantal stemmers
    38
Reactiescore
20
Beste mede-spelers en TW-team,

Bij deze wil ik de eeuwenoude discussie waarschijnlijk nogmaals naar boven brengen. Namelijk dat TribalWars pay-to-win is en hier iets aan gedaan moet worden.

Ik zal me eerst even kort voorstellen aangezien dit mijn aller eerste forum post ooit is hier.
Op TW speel ik onder het account Vampi. Ik ben 19 jaar oud en ik speel sinds wereld 3. Ik weet dus wel degelijk waarover ik praat als ik zeg dat TW pay-to-win geworden is tegenover vroeger.

Ja, voor iedereen dit gaat zeggen, ja, ik weet dat de kans HEEL klein is dat TW hier wat aan gaat doen. Toch wil ik eens de moeite doen om dit zelf ook eens te proberen. Ik vond Tribal Wars altijd best een leuk spel en een leuke tijdsbesteding.

Dit gaat een vrij lange post worden omdat ik al meer dan vaak genoeg gemerkt heb dat kleine posts hierover totaal niets uithalen en gewoon door TW-team in de doofpot gestoken worden of met een van hun gebruikelijke excuusjes neer gehaald worden. Daarom ga ik proberen zoveel mogelijk van deze dingen voor te zijn. Hoe groter we de discussie maken hoe kleiner we de mogelijkheid maken voor TW om dit weeral te negeren.

Genoeg gezeikt met de intro :rolleyes:

1. TW nu VS. TW vroeger
Ik zal om te beginnen een kaart van wereld 4 (had elke wereld tussen 1-12 kunnen gebruiken) laten zien en dan een kaart van wereld 57 (laatste gesloten wereld op dit moment, want de openstaande werelden kunnen nog groeien in grootte natuurlijk). Zo kunnen we zien hoe de werelden eigenlijk veranderd zijn.
showmap.php
Ok, en dan nu wereld 4.
showmap.php
Groot verschil, right? Zo groot zelfs dat de huidige werelden meer dan 16 keer in de eerste werelden passen...

Ik ga er volledig mee akkoord dat elk spel spelers verliest, zeker als een spel zoals TW reeds 15 jaar oud is. Dat is zeer normaal, ik verwacht dus ook niet dat TW ooit weer ook maar 1/10de zo groot gaat zijn als de eerste werelden. Maar daarom zou TW juist moeite doen om de spelers die nu nog steeds, terug of nieuw beginnen spelen te behouden.

De werelden blijven kleiner, kleiner en kleiner worden...
NhIzj5q.png
Persoonlijk vond ik die enorme werelden nog echt wel zijn eigen leuke aspecten hebben en zeker wat hebben.
TW zou dus echt wat moeten doen om dit kleine aantal spelers dat er tegenwoordig nog maar is (aan de grootte van de werelden te zien) te behouden en om nieuwe spelers aan te trekken.

In tegenstelling maken ze het alleen maar meer pay-to-win, het heeft het spel ondertussen gewoon de naam van een pay-to-win game gegeven. Niet bepaald een goede en aantrekkelijke naam voor nieuwe spelers eh?... Ik zie tegenwoordig enorm veel comments zowel op het forum alsook enorm veel ingame zelf over dat alles tegenwoordig om pp draait.

Zo gaf Duckje me de opmerking dat het spelersaantal tegenwoordig redelijk stabiel blijft.. Misschien omdat werelden nu gewoon vol zitten met pp spelers? En dan de spelers die niet/niet full pp spelers zijn die toch nog blijven spelen, de hardcore spelers van TW :). Maar ik zie meer en meer van deze spelers verdwijnen puur omwille van de rede dat alles om pp draait.

Ok, nu beginnen met de echte argumenten...

2. Alle premium functies in een lijst
  1. Premium Account.
  2. Farm Assistent.
  3. Account Manager.
  4. 20% verhoogde gs van alles.
  5. Vlaggen kopen voor pp.
  6. Gs kopen voor pp op de markt.
  7. Gs onmiddellijk ruilen voor gs met pp bij de koopman.
  8. Gebouwkosten met 20% reduceren.
  9. Bouwtijden halveren/versnellen of onmiddellijk bouwen met pp.
  10. Ridder boeken wisselen of upgraden voor pp.
  11. Trainingskosten van een ridder reduceren met 20%.
  12. Trainingstijd van de ridder halveren.
  13. Ridder herspecialiseren.
  14. Rooftochten 20% meer gs laten geven.
  15. Tijdens ELK evenement zijn er dingen te kopen met pp.
Kan heel goed zijn dat ik er nog wel een vergeten ben.

15 verschillende functies die je met pp kan kopen die allemaal je spel bevorderen en je een voordeel geven op anderen.

Best wel veel voor TW dat een free-to-play game zou moeten zijn?

3. Hoe pp spelers het doen
Ik zou het eerder pp-abusers noemen...
  1. Ze activeren meteen Premium Account, zo hebben ze een beter dorps- en kaartoverzicht en kunnen meerdere opdrachten tegelijk bouwen in hun hoofdgebouw.
  2. Ze activeren ook direct hun 20% extra gs van elke gs. (20% extra gs)
  3. Ze hebben vlaggen gekocht met pp dus pak nu dat ze minstens een 17% extra gs vlag hebben. Deze activeren ze ook. (37% extra gs)
  4. Tot en met lvl 4 van hun ridder wisselen ze elk boekje in voor een gs boekje, dit komt dus uit op 15% extra gs. (52% extra gs)
  5. Ze reduceren de bouwkosten van ELK gebouw met 20%. Je kan het dus eigenlijk zien als nog eens 20% extra gs dat ze krijgen. (72% extra gs)
  6. In het begin zorgen ze ervoor dat elk gebouw meteen gebouwd wordt door het te reduceren en dan meteen te bouwen. Ze beginnen natuurlijk met eerst de volgorde van de beloningen te volgen voor die gs flow. Daarmee uppen ze hun gs-producties bijna instant, VEEL sneller dan een normale speler zonder pp dat kan. Geeft hen nogmaals een enorme en veel snellere gs voorsprong. Met hun 52% extra gs die ze krijgen gaat het dan ook nog eens veel sneller.
  7. Misschien wel de grootste doodzonde van Tribal Wars is die verdomde premium markt... Ze kijken er om de 5min of gewoon wanneer ze even tijd hebben en kopen ze letterlijk ELKE gs op die er komt. De hoeveelheid gs die er dan nog eens bij komt is gewoon niet meer te doen..
    Regels zei:
    Het is verboden grondstoffen, dorpen of accounts tegen geld of premium punten aan te bieden.
    • De enige uitzondering hierop zijn functies die vanuit het spel zelf aangeboden worden.
    Sorry maar ik zie echt niet hoe je dit kan goed praten... gs verkopen voor pp mag niet maar wanneer Tribal Wars het zelf doet is het de normaalste zaak van de wereld. Ooit had ik eens ergens gelezen dat Tribal Wars gezworen had NOOIT de mogelijkheid om gs te kunnen KOPEN zou invoeren...:eek:
  8. Als ze te veel gs hebben van eenzelfde gs (in het begin ijzer), gaan ze dit ruilen met de koopman op de markt voor 10pp, zonder dat ze er voor moeten wachten. Ze kunnen dus weer meteen voort met het meteen uppen van hun gebouwen zoals gs wat hen nogmaals heel veel extra gs oplevert.
  9. Zodra het eerste evenement op een wereld plaats vindt is het al helemaal een grap... Voor de pp spelers is het dan een echt feestmaal. Ze kopen zoveel ze maar willen, tot het echt te duur begint te worden natuurlijk. Maar tegen dan hebben ze al 10 keer zoveel als een speler die geen pp gebruikt. Een voorbeeld is 10% meer gs van iets. Er zijn nog veel meer gs voordelen die ze gewoon kopen in die evenementen, maar dat zal ik er dan nog niet eens bij rekenen... Verder hebben ze nog eens enorm veel lekkere bonussen die hen een heel groot voordeel geven in gevechten etc.
Ik heb ook hier waarschijnlijk nog niet alles opgenoemd wat ze doen met hun pp abuse.

Maar we kunnen dus zeggen dat ze een goede 72% extra gs verdienen de eerste dagen/weken van de wereld. (Bonussen van evenementen niet bij gerekend omdat deze niet altijd van toepassing zijn in het begin)

Qua troepen geeft dit dus ook een enorme voorsprong op al de rest. Zelfs al als ze maar 20% van die extra gs gebruiken om troepen mee te maken in het begin. Hou er rekening mee dat hun gs producties al van in het begin veel groter zijn en die 20% al heel wat extra oplevert. Ook de gs die ze kopen van de premium markt zit hier nog niet eens bij inbegrepen.

TW-team, maak me dus *** niet wijs dat dit spel niet pay-to-win is :mad:!

4. Argumenten van TW-team
Meeste van deze argumenten zal ik halen uit de antwoorden op mijn supportaanvraag die ik eerder dit jaar gestuurd heb.
De gebruikte citaten zijn ook maar delen van de gesprekken, deze zijn dus niet volledig en ik gebruik er enkel de stukken van die ik nodig heb.

4.1. pp spelers halen zelden het einde
Supportteam zei:
Beste vampi,

Het is bewezen dat de PP niet zorgen voor een pay-to-win situatie. Het is niet zo dat degene die de meeste PP inzetten, ook de wereld winnen. Enkel in het begin van den wereld gaat dit op en groeit iemand snel. Maar eenmaal verder in een wereld, zie je dit soort spelers uit de top tien verdwijnen.

Met vriendelijke groeten,

Myriam (Famdecibel)
Support

Ten eerste, het begrip pay-to-win betekend dat je betalers een oneerlijk voordeel en voorsprong geeft op niet betalers in het spel.

Helemaal mee akkoord! Meeste pp-abusers houden dit niet enorm lang vol. In het begin zijn ze volledig gebouwd op hun PP. Later in het spel halen ze het niet door gebrek aan de meer tactische en ervaren kant van TW.

Maar laten we nu dus even zeggen voor het gemak dat de top 10 de eerste week na de beginnersbescherming de echte pp-abusers zijn. Ze hebben een enorm grote voorsprong op hun omgeving. Zoals Famdecibel al zei, na een tijd zijn ze redelijk onschadelijk, maar in het begin zijn ze bijna niet te stoppen. Ze gebruiken vele spelers met gemak als farm dorpjes doordat ze zo een enorm grote troepen voorsprong hebben die andere spelers zonder pp ONMOGELIJK kunnen hebben. En hun eerste dorpjes die ze edelen zijn ook zonder al te grote weerstand natuurlijk. Die spelers stoppen uiteindelijk omdat dit gewoon elke wereld over en over gebeurt. Deze spelers stoppen niet omdat het spel al oud is of omdat ze het saai vonden, nee, omdat vele hun eerste weken in een wereld niet eens kunnen overleven PUUR door die pp abusers.

4.2. Iedereen kan pp farmen via de premium markt
Supportteam zei:
Beste vampi,

De Premium beurs is dan een ideaal systeem om ook de 'niet-betalers' langer te laten spelen en de mogelijkheid te geven hun groei te verdienen. De Premium beurs heeft TW een enorme boost gegeven in termen van actieve spelers.

Met vriendelijke groeten,

Seppe (Duckje)
Community Manager

of

Supportteam zei:
Beste vampi,

Dit is een standaard model voor veel spellen waarin de specifieke functies kunnen verschillen, de Premium Beurs biedt tevens de kans aan spelers om zelf PP te verzamelen zonder hiervoor te moeten betalen, in het verleden hadden we hiervoor zaken zoals: video's kijken voor gratis PP of enquêtes invullen, dit kan je je vast nog wel herinneren). De Premium beurs is een in-game mechanisme waar je opnieuw als speler zelf de keuze hebt hoe je hier gebruik van maakt.
Met vriendelijke groeten,

Seppe (Duckje)
Community Manager

Echt, als dit al de mentaliteit is die we gaan gebruiken dan kan TW wat mij betreft beter direct stoppen :mad:. Wat ik hieruit opmaak is dat ze zeggen dat de spelers die geen pp willen/kunnen kopen maar een/aantal wereld(en) moeten farmen om aan hun pp te komen. Ok, dit is natuurlijk een goede en gemakkelijke manier, maar is het dan echt de mentaliteit dat we sommige werelden dan maar moeten wachten tot we net dat beetje pp hebben om ietswat mee te kunnen om dan toch maar weer alles te verliezen aan een speler die pp koopt in veel grotere hoeveelheden? Ga je me nou zeggen dat niet-betalers dan maar 1 op de 3 werelden deftig mee kunnen spelen? Sorry, maar hoe hard ik ook probeer, ik zie echt geen enkel voordeel voor niet-betalers in die premium markt. Ofja, het kan natuurlijk zijn dat er spelers zijn die graag 3 werelden verspillen aan pp farmen eh... En als jullie al als excuus gebruiken dat grote en lange werelden saai waren, wat noem je 3 werelden farmen dan? Veel spelers die stoppen met TW omdat het farmen voor pp te saai wordt. Ikzelf ben hier een voorbeeld van. Ik heb 2 werelden zitten farmen voor pp maar ben ermee gestopt omdat ik het belachelijk vindt dat we werelden moeten verspillen om mee te kunnen...

4.3. Premium functies bevorderen de activiteit en vertragen de spelersafname
Supportteam zei:
Beste vampi,

Bedankt voor je bericht.

We begrijpen in elk geval je gevoel omtrent het spel TW, zeker als je de vergelijking maakt met enkele jaren geleden.

We kijken naast de algemene feedback van de community ook naar de cijfers over de afgelopen jaren van TW, er is hieruit gebleken dat inderdaad het spelersaantal terugloopt, wat normaal is in vergelijking met de leeftijd van het spel, echter sinds de invoer van Premium functies wordt de snelheid van terugloop niet versnelt maar vertraagt. Ze snelheid van het spel is over de afgelopen 10 jaar enorm vooruit gegaan en door de verschillende Premium functies kunnen spelers dit beter bijhouden waardoor ze dus langer blijven spelen en niet meteen stoppen als ze een kleine tegenslag hebben.

Met vriendelijke groeten,

Seppe (Duckje)
Community Manager

Ok, leuk voor jullie I guess? De pp spelers blijven natuurlijk, of er komen enkele spelers terug die het pp systeem nu kunnen misbruiken omdat ze geld teveel hebben ofzo. Dan ga ik nogmaals vragen, wat zit hierin voor de niet-betalers? Wil je nou gewoon zeggen f jullie, als je niet wilt betalen ga het dan farmen met de premium markt?

Er zijn meer dan genoeg spelers die niet willen betalen, wordt aan deze spelers niet gedacht dan?
Er is letterlijk de laatste jaren geen enkele update meer gebeurt die niet-betalers eens bevoordeeld. Nee!!!, de premium markt bevoordeeld geen niet-betalers. Het bevoordeeld de pp abusers want die krijgen er lekker veel gs van ;).

Vindt niemand het dan schandalig dat er in al die jaren tijd GEEN ENKELE update/whatever is geweest dat de niet-betalers eens bevoordeeld??? Logisch dat je weinig daling ziet, de pp spelers blijven en krijgen elke keer maar meer voordelen..

Het enige wat ik hieruit kan opmaken is we willen geen niet-betalers. Of wacht... :oops: je wilt juist wel een paar niet-betalers... want die zetten gs op de markt waardoor de betalers juist meer gaan betalen om die gs te kopen.

4.4. Geld nodig om het spel te onderhouden en te verbeteren
Een deel van hun argumenten komt hier op neer. Ik heb ook al meermaals gezegd dat niemand wilt dat de betalende kant van Tribal Wars volledig verdwijnt. Maar ik denk dat iedereen het geweldig zou vinden moest er bijvoorbeeld eens in de 5 werelden ofzo eens een nieuw soort wereld komen dat niet pp gericht is. Maar hierover ga ik op het einde van deze post verder op ingaan.

Maar ik denk echt niet dat 1/5 werelden geen pp de ondergang van TW zal betekenen hoor... Ik denk dat er meer dan genoeg geld is om eens een wereld minimale winsten te krijgen..

4.5. Er is classic voor mensen die niet willen betalen
Supportteam zei:
Beste vampi,

Wil je een wereld zonder premiumfuncties, dan raad ik ja aan om op classic te spelen.

Met vriendelijke groeten,

Myriam (Famdecibel)
Support

Dat eerste gedeelte van de citaat hadden we al ergens anders besproken en dat is gwn bullshit.

Maar nu, classic, ja, ga ik mee akkoord. Als je classic werelden maakt zodat ze bijvoorbeeld eens in de 5 werelden voorkomt en dat ze zoals een normale wereld gespeeld kan worden, met dezelfde snelheid, wel een ridder, beter ledenlimiet per stam etc. En dan bedoel ik dus dat de classic wereld niet is dat ze eerst moet eindigen voor de volgende van dat soort weer kan starten eh. Dan bedoel ik dat het echt gewoon bijvoorbeeld de naam Wereld 65 ofzo krijgt, met de normale wereldinstellingen en overwinningsvoorwaarden maar zonder de pp functies (enkel PA, FA en AM) dan ga ik er volledig mee akkoord.

Maar hier ga ik dus nog over praten.

Hier ga ik het argumenten gedeelte van TW afronden want ik zit nu al meer dan 5u hiermee bezig... Als je tot hier al gelezen hebt, respect hahaha. :p

5. Wat ik dus bijvoorbeeld voorstel

Zoals ik al zei bij het classic gedeelte.

Eens in de 5 werelden bijvoorbeeld eens 1 wereld die niet gefocussed is op pp. Een wereld die de normale instellingen heeft zoals elke andere normale wereld. Enkel met alle pp functies buiten PA, FA en AM eruit gehaald.

Supportteam zei:
Beste vampi,

Als afsluitend antwoord geef ik je graag mee dat het TW-Team geen invloed heeft om PA functies af te schaffen en dergelijke. In dit geval werken wij aan competitieve werelden en een leuke community, de ontwikkeling van het spel ligt bij het hoofdkantoor. Ik kan je enkel verzekeren dat de genomen beslissingen in the best interest van het spel genomen worden.

Met vriendelijke groeten,

Seppe (Duckje)
Community Manager

Ik zie niet echt een probleem hoor, een wereld zoals ik ze beschrijf is eigenlijk bijna hetzelfde als een classic wereld, alleen met de wereldinstellingen aangepast zoals een normale wereld.

En jullie zullen toch wel genoeg contacten hebben om dit tot bij het hoofdkantoor te krijgen mag ik aannemen? Hoe hebben jullie anders ooit veranderingen in het spel kunnen doorvoeren?

En veel werk is zo'n wereld maken niet denk ik hoor. Het is de programmeercode van een classic wereld wat aanpassen alsook de instellingen wat aanpassen. Als jullie die nutteloze events kunnen maken die pp abusers bevoordelen dan zal zo'n wereld toch ook wel geprogrammeerd moeten geraken zeker? De code is er zelfs al, de eerste werelden :).

Supportteam zei:
Beste vampi,

Afsluitend hebben we zelf ook graag Premium Vrije werelden. Echter merken we opnieuw in het spelersaantal dat na verloop van de eerste maand het actieve spelersaantal keldert naar een niet te verstaan dieptepunt. Dit geeft aan dat spelers dit soort werelden toch niet zo interessant vinden als door een kern van spelers gezegd.

Met vriendelijke groeten,

Seppe (Duckje)
Community Manager

Ik kan me geen enkele recente wereld herinneren waar dit getest is.

Wat ik me eigenlijk gewoon afvraag is waarom er geen moeite gedaan wordt om zo'n wereld niet eens gewoon te proberen? Wat kan het kwaad? Als het niet werkt, dan werkt het niet en kan het weg. Werkt het wel, zoveels te beter toch? En een stemming kan eigenlijk niet bepalen of het er wel of niet komt. Want het is alleen het ervaren van zo'n wereld dat de mindset van spelers terug kan veranderen om zo'n wereld terug leuk te vinden.

Jullie zeggen steeds dat mensen zelf de kans hebben om te kiezen of ze met pp willen spelen of niet door de premium markt. Dat kan ik hier even goed zeggen, mensen kunnen zelf kiezen of ze eens aan zo'n wereld willen deelnemen of niet.

Is het het proberen niet waard?
Als het na 2 werelden nog niet werkt dan zou ik zeggen ok, ik zat fout.


Ik hoop dat ik bij deze dus een grote discussie geopend heb en dat hier eindelijk echt eens op ingegaan wordt. Zowel door TW zelf als door de community. Deel dit desnoods met zoveel mogelijk spelers om dit topic zo groot mogelijk te maken.

TW, als er dan toch een of ander mirakel gebeurt en jullie beslissen hierover na te denken en dit misschien zelfs in te voeren. Kondig dit dan aub ver op tijd aan, en geef mensen genoeg tijd om zich hierop voor te bereiden en om andere mensen misschien zelfs terug te lokken naar TW.

Bij deze dien ik ook het bezoek in of het op de een of andere manier mogelijk is dat TribalWars deze discussie op het forum zelf ook verspreidt zoals al eerder gebeurt via mededelingen in-game.

Bedankt voor het lezen!

Mvg,
Vampi
 
Reactiescore
20
Lol, blijkbaar support het forum maar een post van 20.000 tekens. Ik had een tekst van 25.000 tekens dus ik heb hem enorm hard moeten inkorten en afkortingen moeten gebruiken zoals TW en PP. Ook heel veel dingen moeten veranderen etc.
 
Reactiescore
1.468
Het TW team heeft inderdaad geen invloed. Ik denk dat als je deze discussie echt effect wilt laten hebben je deze direct bij innogames onder de aandacht moet gaan brengen.

Wereldinstellingen moeten nadat ze door het CM zijn opgesteld eerst door innogames worden goedgekeurd.

Wat betreft premium vrije werelden: zie wereld 50. Was geen groot succes.

Ik zal er later nog eens uitgebreid op reageren als ik de beschikking heb over een laptop of pc, maar ik ben er van overtuigd dat het TW team van de NL markt geen blaam treft als het om PP vrije werelden wel/niet organiseren gaat.
 

DeletedUser70476

Guest
Vanaf w12 is er geen "volle" wereld meer geweest dus daar begint het kleiner worden van de werelden, voor alle pp functies. Het is nu eenmaal onderdeel van het spel geworden. Zowat elk ander spel tegenwoordig heeft functies die een vorm van betaling vereisen waarmee je een '(oneerlijk) voordeel kunt krijgen. Spelers die 10 jaar geleden zijn begonnen met spelen en toen bijvoorbeeld 16 waren zijn na 26 (rekenwonder jwz) en grote kans dat die dus gewoon niet meer een spel spelen in hun vrije tijd. Dus minder spelers door verveling/ouder worden/andere reden --> minder inkomsten innogames --> pp functies voor meer inkomsten --> minder spelers door pp functies --> nieuwe pp functies voor meer inkomsten, is gewoon een vicieuze cirkel.

Het spel is verandert t.o.v vroeger ja, in een positieve zin? dat is te betwijfelen maar snap wel dat zonder al die pp functies dit spel er misschien helemaal niet meer was.
 

DeletedUser78825

Guest
Best wel veel voor TW dat een free-to-play game zou moeten zijn?

Er is een fundamenteel verschil tussen Free-To-Play Games en Free Games.
RuneScape is ook een Free-To-Play spel, maar het is geen Free spel.
League of Legends is ook Free-To-Play, maar het is geen Free spel.

Op Steam kun je dit ook goed zien, er is een verschil tussen Free Games en Free-to-Play Games.

In alle gevallen van Free-to-Play Games kun je het spel gratis spelen maar...
In alle gevallen van Free Games, is alles binnen de game gratis.
 
Reactiescore
20
Vanaf w12 is er geen "volle" wereld meer geweest dus daar begint het kleiner worden van de werelden, voor alle pp functies. Het is nu eenmaal onderdeel van het spel geworden. Zowat elk ander spel tegenwoordig heeft functies die een vorm van betaling vereisen waarmee je een '(oneerlijk) voordeel kunt krijgen. Spelers die 10 jaar geleden zijn begonnen met spelen en toen bijvoorbeeld 16 waren zijn na 26 (rekenwonder jwz) en grote kans dat die dus gewoon niet meer een spel spelen in hun vrije tijd. Dus minder spelers door verveling/ouder worden/andere reden --> minder inkomsten innogames --> pp functies voor meer inkomsten --> minder spelers door pp functies --> nieuwe pp functies voor meer inkomsten, is gewoon een vicieuze cirkel.

Het spel is verandert t.o.v vroeger ja, in een positieve zin? dat is te betwijfelen maar snap wel dat zonder al die pp functies dit spel er misschien helemaal niet meer was.

Ik zeg ook nergens dat ik premium punten volledig het spel uit wil. Ik ben er mij zeer zeker van bewust dat zonder PP Tribal Wars waarschijnlijk al niet meer bestaand had. Maar daarom vraag ik ook voor af en toe eens een wereld die niet gefocussed is op premium. Die ene wereld eens in de zoveel tijd gaat Tribal Wars niet failliet laten gaan hoor. Dan gaan er misschien nog minder spelers weg. Want de pp spelers hebben nog steeds hun pp werelden, maar de niet pp spelers krijgen zo ook hun eigen wereld.

En ik zie geen enkel nadeel in het gewoon een kans te geven. Ofja, minder geld, maar Tribal Wars geeft zelf toch altijd aan dat het hen niet persé om geld draait dus wat is het probleem dan met het proberen?
 
Reactiescore
1.468
Ik zeg ook nergens dat ik premium punten volledig het spel uit wil. Ik ben er mij zeer zeker van bewust dat zonder PP Tribal Wars waarschijnlijk al niet meer bestaand had. Maar daarom vraag ik ook voor af en toe eens een wereld die niet gefocussed is op premium. Die ene wereld eens in de zoveel tijd gaat Tribal Wars niet failliet laten gaan hoor. Dan gaan er misschien nog minder spelers weg. Want de pp spelers hebben nog steeds hun pp werelden, maar de niet pp spelers krijgen zo ook hun eigen wereld.

En ik zie geen enkel nadeel in het gewoon een kans te geven. Ofja, minder geld, maar Tribal Wars geeft zelf toch altijd aan dat het hen niet persé om geld draait dus wat is het probleem dan met het proberen?
Dat is dus classic hé. Je moet bedenken dat Inno een commercieel bedrijf is en dat die met classic al best een behoorlijke compromis leveren. Het levert ze vrijwel niets op, maar kost ze intussen wel geld.

W50 was een bijzondere uitzondering waar het TW team toestemming voor kreeg omdat het de vijftigste speelwereld was.
Eerstvolgende moment moet je dus niet voor wereld 100 verwachten, al is het maar omdat innogames anders beslist.

Persoonlijk ben ik nog steeds van mening dat dit een natuurlijke ontwikkeling is als je bedenkt dat het een spel met een winstdoelen is.

Overigens vind je epistel behoorlijk eenzijdig, en veelal bijzonder kort door de bocht.
 
Reactiescore
20
Dat is dus classic hé. Je moet bedenken dat Inno een commercieel bedrijf is en dat die met classic al best een behoorlijke compromis leveren. Het levert ze vrijwel niets op, maar kost ze intussen wel geld.

W50 was een bijzondere uitzondering waar het TW team toestemming voor kreeg omdat het de vijftigste speelwereld was.
Eerstvolgende moment moet je dus niet voor wereld 100 verwachten, al is het maar omdat innogames anders beslist.

Persoonlijk ben ik nog steeds van mening dat dit een natuurlijke ontwikkeling is als je bedenkt dat het een spel met een winstdoelen is.

Overigens vind je epistel behoorlijk eenzijdig, en veelal bijzonder kort door de bocht.

Inderdaad, classic, maar dan de wereldinstellingen gewoon wat anders.
 
Reactiescore
20
Duidelijk geen marketing gehad op school.

Nogmaals, ik snap dat Tribal Wars geld nodig heeft. Maar betekend dat dan dat alle niet betalers dan maar moeten oprotten en een nieuwe game zoeken? Ik weet niet wat voor soort marketing dat is hoor...
 

DeletedUser69389

Guest
Het TW team heeft inderdaad geen invloed. Ik denk dat als je deze discussie echt effect wilt laten hebben je deze direct bij innogames onder de aandacht moet gaan brengen.

Wereldinstellingen moeten nadat ze door het CM zijn opgesteld eerst door innogames worden goedgekeurd.

Wat betreft premium vrije werelden: zie wereld 50. Was geen groot succes.

Ik zal er later nog eens uitgebreid op reageren als ik de beschikking heb over een laptop of pc, maar ik ben er van overtuigd dat het TW team van de NL markt geen blaam treft als het om PP vrije werelden wel/niet organiseren gaat.
Hetgeen je zegt klopt niet geheel. Als er bijv op DE een wereld wordt geopend dan zijn dat er altijd twee met sterk variërende instellingen. Maar waarbij er altijd eentje met pp functies is en eentje zonder. Ik begrijp ook wel dat de DE market wat groter is. Want alleen Duitsland heeft al 4x zoveel inwoners als de markt voor deze versie. Dan reken ik gebieden als Zwitserland, Oostenrijk, Zuid-Tirol (Italië) en andere Duits sprekende gebieden niet mee.

Maar je zou het best kunnen overgeven naar mijn inziens om 1x per wereldstarts er eentje bij te doen. Dat 50 flopte wordt altijd gebruikt als argument, maar menig ervaren speler zei al dat het geen representatieve instellingen waren voor de doelgroep van spelers waarvan werd gedacht dat die op een non-abuse wereld zouden gaan spelen.
 

DeletedUser70476

Guest
Nogmaals, ik snap dat Tribal Wars geld nodig heeft. Maar betekend dat dan dat alle niet betalers dan maar moeten oprotten en een nieuwe game zoeken? Ik weet niet wat voor soort marketing dat is hoor...

Waar tf haal je dit vandaan? Kortzichtige en debiele opmerking
 
Reactiescore
20
Ik zou nu eigenlijk gewoon graag een reactie zien van het tw team ofzo XD

Ik vind het gewoon belachelijk dat enkel pp spelers bevoordeeld worden, zo hard dat het spel voor niet-betalers zo enorm moeilijk wordt gemaakt.

Noem mij 1 ding in tribalwars dat niet-betalers bevoordeeld maar niet wel-betalers. Juist, dat is er niet. En nogmaals, ja, ik snap waarom. Maar daarom vraag ik ook voor een wereld waar dat voordeel er eens niet is. De betalers kunnen op hun abuse wereldjes blijven spelen maar dan hebben de niet-betalers eindelijk ook eens een wereld voor zichzelf waar we deftig kunnen spelen zonder dat we elke keer weer op onze bek getrapt worden door iemand met wat geld teveel.
 

DeletedUser70476

Guest
Ik zou nu eigenlijk gewoon graag een reactie zien van het tw team ofzo XD

Ik vind het gewoon belachelijk dat enkel pp spelers bevoordeeld worden, zo hard dat het spel voor niet-betalers zo enorm moeilijk wordt gemaakt.

Noem mij 1 ding in tribalwars dat niet-betalers bevoordeeld maar niet wel-betalers. Juist, dat is er niet. En nogmaals, ja, ik snap waarom. Maar daarom vraag ik ook voor een wereld waar dat voordeel er eens niet is. De betalers kunnen op hun abuse wereldjes blijven spelen maar dan hebben de niet-betalers eindelijk ook eens een wereld voor zichzelf waar we deftig kunnen spelen zonder dat we elke keer weer op onze bek getrapt worden door iemand met wat geld teveel.

Maar als er extra voordelen zijn voor niet-betalers, en niet voor betalers schiet innogames zich toch zelf in de voet? Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
 
Reactiescore
20
Maar als er extra voordelen zijn voor niet-betalers, en niet voor betalers schiet innogames zich toch zelf in de voet? Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?

Nee, helemaal niet moeilijk te begrijpen. Maar kan jij lezen? Daarom zeg ik een wereld voor niet-betalende.
 
Reactiescore
1.468
Hetgeen je zegt klopt niet geheel. Als er bijv op DE een wereld wordt geopend dan zijn dat er altijd twee met sterk variërende instellingen. Maar waarbij er altijd eentje met pp functies is en eentje zonder. Ik begrijp ook wel dat de DE market wat groter is. Want alleen Duitsland heeft al 4x zoveel inwoners als de markt voor deze versie. Dan reken ik gebieden als Zwitserland, Oostenrijk, Zuid-Tirol (Italië) en andere Duits sprekende gebieden niet mee.

Maar je zou het best kunnen overgeven naar mijn inziens om 1x per wereldstarts er eentje bij te doen. Dat 50 flopte wordt altijd gebruikt als argument, maar menig ervaren speler zei al dat het geen representatieve instellingen waren voor de doelgroep van spelers waarvan werd gedacht dat die op een non-abuse wereld zouden gaan spelen.
Vergeet niet dat innogames een Duits bedrijf is, sws krijgen ze in Duitsland een stuk meer gedaan dan hier. Niet alleen op dit gebied.

Je W50 argument ben ik het wel deels mee eens. Ze hadden er nooit een pakketjes wereld van moeten maken.

Overigens ben ik het met de hele pay2win stelling niet eens om de simpele reden dat je ook zonde betalen prima een wereld kunt winnen. Zie de voorbeelden van spelers die 100k+ pp hebben gefarmd.
 

DeletedUser69389

Guest
Vergeet niet dat innogames een Duits bedrijf is, sws krijgen ze in Duitsland een stuk meer gedaan dan hier. Niet alleen op dit gebied.

Je W50 argument ben ik het wel deels mee eens. Ze hadden er nooit een pakketjes wereld van moeten maken.

Overigens ben ik het met de hele pay2win stelling niet eens om de simpele reden dat je ook zonde betalen prima een wereld kunt winnen. Zie de voorbeelden van spelers die 100k+ pp hebben gefarmd.
Hoezo krijgen ze in Duitsland meer voor elkaar? Ik lees veel Duitse sites en maak gebruik van Duitse media, maar de reclame voor Innogames is daar niet perse meer aanwezig voor mijn gevoel.
 
Reactiescore
20
Vergeet niet dat innogames een Duits bedrijf is, sws krijgen ze in Duitsland een stuk meer gedaan dan hier. Niet alleen op dit gebied.

Je W50 argument ben ik het wel deels mee eens. Ze hadden er nooit een pakketjes wereld van moeten maken.

Overigens ben ik het met de hele pay2win stelling niet eens om de simpele reden dat je ook zonde betalen prima een wereld kunt winnen. Zie de voorbeelden van spelers die 100k+ pp hebben gefarmd.

Tuurlijk kan je pp farmen. Maar is dat dan echt hoe we het moeten doen als we niet willen betalen? 3 werelden ofzo verspillen aan het farmen van pp? Ik denk dat veel mensen stoppen met tw de periode dat ze bezig zijn met pp farmen omdat het zo saai is.

Het lijkt mij op die manier gewoon dat ze zeggen van voor niet-betalers doen wij geen moeite, aan hen verdienen we toch niets. Dat is toch hoe ik het interpreteer..
 
Reactiescore
20
Ik heb de stemming eigenlijk de verkeerde naam gegeven. Het zou eigenlijk moeten zijn: “Vindt jij dat niet-betalers ook eens een pp-vrije wereld zouden moeten krijgen?” (zoals classic maar dan meer hetzelfde als een normale wereld, net zoals ze in Duitsland doen).

Want het is nooit mijn bedoeling geweest om pp van tribalwars af te krijgen, dat zou me ook nooit lukken lol. Maar ik wil gewoon dat niet-betalers ook een eerlijke kans kunnen krijgen op zo een wereld zonder pp abuse.
 
Bovenaan