Top & Flopstammen

Reactiescore
259
Lau doe eens lief tegen ze <D
 
Reactiescore
592
We zijn weer een maand verder! Dat betekent nieuw update. Ik denk dat er zich weer heel wat belangrijke gebeurtenissen hebben afgespeeld afgelopen maand.

Vorige post:

De gebeurtenissen op een rijtje:
- Het verdwijnen van Alea van de wereld.
- Het wegspelen van Mysterious Individual.
- Het verdwijnen van Armada.
- Het internen van Sint Jong-un en IAmNoob, die plaats maakten voor FireFox en .Ethereal.
- Het breken van InactiveAsAlways, met een stab tot gevolg?
- De algehele strijd tussen TAoW en Hi Ho, die echt is losgebarsten nu.

Update mei.pngLegenda mei.png

TAoW en Fier hebben nog steeds een NAP, dus op moment van posten is het blauw & rood tegen wit. De rimmen zijn ondertussen zo goed als opgeëdeld.

Kamp Hi Ho - 49.64 miljoen (+4.65m)
Stammen: Hi Ho, TM, Jo Ho, Seven, Out, RW, PVM

Ondanks de NAP tussen TAoW en Fier is Hi Ho afgelopen maand gegroeit met 4.65 miljoen. Dit is vooral te danken aan het wegspelen van Alea, en het aanpakken van de resterende rim. Door deze groei staan ze als kamp op zich nog voor op de overige 2 kampen, maar met de NAP actief groeien ze aanzienlijk minder dan de vijand. Ook het breken van TM, in de vorm van IAA heeft voor een flinke afname van de groei gezorgd.

Kamp Fier - 46.59 miljoen (+12.2m)
Stammen: Fier, DOT!, DodoDo, Powny

Kamp Fier maakt vernuftig gebruik van de NAP, en door de rim die er nog lag en het aanpakken van Armada en TM zijn zij gegroeid met 12.2 miljoen afgelopen maand. Ook zijn er 2 accounts intern geworden, Sint en IAmNoob, waarvoor er 2 grotere accounts voor in de plaats kwamen, FireFox en .Ethereal. Kwa totaal aantal punten verandert daarin niks, maar de stam Fier zelf heeft zich langzaamaan wel richting de eerste plek van de wereld gewerkt. Benieuwd of ze ook na de NAP zich nog staande zullen houden.

Kamp TAoW - 30.74 miljoen (+2.89m)
Stammen: TAoW, Wagen, TM 75, OMA

TAoW is tot op heden altijd het kleinste kamp geweest, en liggen al sinds tijden tegen Hi Ho aan. Een kwalitatief sterk front van beide kanten, waardoor er (begrijpelijk) geen grote winsten worden geboekt. Dit is te zien aan de groei van TAoW van afgelopen maand; +2.89 miljoen. Het minste van de 3 kampen. Een deel daarvan is Smokey intern, verder zijn er steeds kleine winsten op Hi Ho. De groei is er dus wel, maar dankzij de grootte en ruimte van de stam is die niet hoog.

Het puntenverschil van Hi Ho tegen Fier/TAoW was vorige maand 62.23 - 44.98 = 17.25 miljoen in het voordeel van de NAP. Op dit moment is het 77.33 - 49.64 = 27.69 miljoen. Het is dus duidelijk dat de NAP zijn werk doet, en dat Hi Ho een stuk minder kan groeien dan TAoW/Fier. Hierdoor zijn de stammen afzonderlijk bijna in evenwicht, al heeft TAoW daar nog wel een flinke weg voor te gaan. De winsten op elkaar zijn niet heel groot, daar waar TAoW/Hi Ho front goed aan het verdedigen is, en Fier/Hi Ho front er nog geen serieus grote massa's zijn geweest(op een bashronde op prone na). Fier heeft vooral de rim opgeruimd en interns weggewerkt, waar Hi Ho ook een stuk rim heeft gepakt en Alea heeft gebroken. Het front tussen Fier en Hi Ho zal nu pas echt los barsten.

De voorspelling van vorige maand:
Ik denk dat de NAP tussen TAoW en Fier stand zal houden totdat het puntenaantal van Hi Ho, Fier en TAoW meer gelijkgetrokken is. In de Tussentijd verwacht ik Alea nog kleiner gemaakt worden. Het front met TM en Fier zal ook actiever worden, en Fier en Hi Ho zullen in de core ook gaan beginnen met fronten. Tussen TAoW en Hi Ho vind ik het erg lastig, ik denk dat die fronten erg aan elkaar gewaagd zijn. Maar door de huidige NAP schat ik TAoW in het voordeel, en dat zij verder komen dan Hi Ho.

De NAP heeft inderdaad standgehouden, de puntenverschillen worden gelijkgetrokken. Alea is weggespeeld, TM en Fier hebben elkaar flink belaagd waarbij Fier aan het langste eind trok. Zoals genoemd zijn de fronten tussen Fier en Hi Ho gevormd, en kunnen die nu ook gaan strijden. Ook heeft TAoW door de NAP de bovenliggende hand tegen Hi Ho, en worden er met elke massa meer winsten geboekt. Een vrij accurate voorspelling dus.

Dan voor komende maand. Ik denk dat met het tempo waarop de puntenverschillen worden verkleind, we ergens komende maand de NAP tussen TAoW en Fier verbroken zien worden. Daarnaast zal er op 3 fronten hard gestreden worden; Noord, Core en Zuid. Ik denk dat zolang de NAP blijft, er op alle 3 de fronten verliezen geleden gaan worden bij Hi Ho. De snelheid zal afhangen van de activiteit en motivatie van Hi Ho. Met hun phalanxen is het makkelijker verdedigen, maar tegen een groeiende overmacht zal dat erg lastig worden.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Damn dat verschil tussen Hi Ho en Fier is nu ook maar minimaal. Ik denk persoonlijk dat Fier zich echt wel kan wagen aan een verbreking van de NAP nu (wetende dat er nog een cooldown bij zit). Je hebt immers wel kans dat Hi Ho spontaan uit elkaar klapt als de NAP nog weken doorloopt (nee, ik heb geen idee hoe het er intern aan toe gaat), maar dat zou voor het verloop van W71 natuurlijk een beetje pijnlijk zijn. En wees eerlijk, Fier heeft deze nap écht niet nodig. Als de nap verdwijnt kunnen ze altijd nog TaoW forceren Hi Ho aan te vallen als ze het zelf ook doen, aangezien TaoW daar veel meer baat bij heeft. Het is de deff verdeling dat Hi Ho het met name zwaar maakt nu op offensief vlak. Maar strategisch gezien haalt Fier het meeste uit de NAP, want ze kunnen TaoW kwantitatief overwalsen als Hi Ho breekt.

Ergens ook jammer dat TaoW nog zo'n kwantiteitsachterstand heeft en ze het niet kunnen permitteren om van twee kanten aanvallen te krijgen. Wanneer de NAP weg zou zijn moeten ze puur hopen dat alles een beetje de goede kant voor ze opwaait. Al zou die kans wel vrij reëel zijn. Maar ik ben benieuwd :)
 

DeletedUser79458

Guest
Fier heeft al gecommuniceerd dat de NAP er niet afgaat.

Ik deel je mening wel. Fier heeft de NAP eigenlijk niet meer nodig.
 
Reactiescore
1.075
Hi ho had de early boosts, 500 mbs en slaafjes ook niet nodig om te overleven. Toch hebben ze t gedaan. Hypocriet om te blijven hameren op die nap tho
 
Reactiescore
5.693
Fier heeft al gecommuniceerd dat de NAP er niet afgaat.

Ik deel je mening wel. Fier heeft de NAP eigenlijk niet meer nodig.
Je speelt deze wereld niet, maar je weet wel dat dit al gecommuniceerd is? Waar staat dit dan?
 
Reactiescore
68
Hi ho had de early boosts, 500 mbs en slaafjes ook niet nodig om te overleven. Toch hebben ze t gedaan. Hypocriet om te blijven hameren op die nap tho

ik durf te wedden dat het er geen 500 waren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Reactiescore
177
Hi ho had de early boosts, 500 mbs en slaafjes ook niet nodig om te overleven. Toch hebben ze t gedaan. Hypocriet om te blijven hameren op die nap tho

Hypocriet om iets aan te halen van een maandje of 4 geleden of blijven we constant die koeien uit de sloot halen. Probeer er tijd in te steken om hi ho in een net daglicht te krijgen maar als iedereen zulke dingen blijft aanhalen. Wat heeft het dan nog voor nut over 6 maanden hoor je hier nog mensen over...
 
Reactiescore
1.380
Hypocriet om iets aan te halen van een maandje of 4 geleden of blijven we constant die koeien uit de sloot halen. Probeer er tijd in te steken om hi ho in een net daglicht te krijgen maar als iedereen zulke dingen blijft aanhalen. Wat heeft het dan nog voor nut over 6 maanden hoor je hier nog mensen over...

Ik ben het wel met je eens. Wat geweest is is geweest. Nu is er een NAP tussen FIER en TAOW en mag HIHO zijn skills laten zien daarbij moeten we gewoon vooruit kijken en de foute dingen van HIHO vergeven en er nog een mooie eindstrijd van maken.

Aan HIHO dan ook de taak om het fair te houden.

@I Just Knocked You Out. maak eens een lijstje wil weer leesvoer hebben :p
 
Reactiescore
177
Ik ben het wel met je eens. Wat geweest is is geweest. Nu is er een NAP tussen FIER en TAOW en mag HIHO zijn skills laten zien daarbij moeten we gewoon vooruit kijken en de foute dingen van HIHO vergeven en er nog een mooie eindstrijd van maken.

Aan HIHO dan ook de taak om het fair te houden.

@I Just Knocked You Out. maak eens een lijstje wil weer leesvoer hebben :p

Kijk hier kunnen we wat mee ben blij dat in ieder geval de leiding van Fier ons nog een kans wil geven. Ja wij krijgen de kans om het nu fair te houden enons van onze beste kant te laten zien.

Ik zal ff kijken ben druk atm.
 
Bovenaan