Top/Flop stammen

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
In mijn optiek ben je sowieso niet verstandig als je je zelf al profileert als een anti-partij of je je rekent tot een anti-premader. Leg mij überhaupt eens uit wat je er mee wint om anti wat dan ook te zijn, behalve dat je jezelf en je kansen beperkt? Werelden zijn dynamisch, je weet nooit hoe het loopt of waar je terecht komt of kunt komen (zijn er werelden waar alles altijd volgens plan liep?). Mogelijk komt er een moment dat je 'de premade' of een paar spelers daarvan hard nodig gaat hebben voor je eigen voortbestaan. Stel dat je de premade een keer nodig hebt om een andere stam op te ruimen, denk je dat we die gunst dan gaan doen? Je moet altijd kritisch zijn, maar ik zie niet in wat anti-profileren je nou voor voordelen gaat bieden ingame (waar het uiteindelijk om draait).

Ik heb mij nog nooit als een anti-partijX persoon geprofileerd en zal dat ook nooit doen. Ik schat veel spelers wel slimmer in. Daarnaast reken ik mensen niet tot anti-premader als ze zo nu en dan of regelmatig tegen Amen posten, maar wel als ze louter posten tegen Amen/Swift en al de rest op de wereld wegwuiven, of zij die letterlijk alles maar aangrijpen om amen/swift zwart te maken - zodra er sprake is van een bepaalde obsessie eigenlijk.

Het feit dat jullie hier al willen doen alsof het aantal anti-premaders enorm hoog is, spreekt al boekdelen over jullie motieven. In realiteit is dit zeker niet zo. Uit alle windhoeken van de wereld komen ook posts / berichtjes waaruit blijkt dat zij dat schijnoffensief hier wel zat zijn of dat ze juist sympathiseren met Amen/Swift. Ook weet ik dat véél stammen wel degelijk diplomatiek met ons zouden willen voeren. Vergeet niet dat we een spelletje spelen en mensen gewoon willen winnen, als jullie denken dat veel spelers/stammen kansen met Amen zouden laten liggen omwille van jullie offensief hier jegens Amen dan schat je de waarde van het AF en de kracht van jullie 'propaganda' veel te hoog in.

Ik zeg alvast: Ik ga geen uren spenderen aan deze discussie en reacties kunnen dagen uit blijven.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
735
In mijn optiek ben je sowieso niet verstandig als je je zelf al profileert als een anti-partij of je rekent tot een anti-premader. Leg mij überhaupt eens uit wat je er mee wint om anti wat dan ook te zijn, behalve dat je jezelf en je kansen beperkt? Werelden zijn dynamisch, je weet nooit hoe het loopt of waar je terecht komt of kunt komen (zijn er werelden waar alles altijd volgens plan liep?). Mogelijk komt er een moment dat je 'de premade' of een paar spelers daarvan hard nodig gaat hebben voor je eigen voortbestaan. Stel dat je de premade een keer nodig hebt om een andere stam op te ruimen, denk je dat we die gunst dan gaan doen? Je moet altijd kritisch zijn, maar ik zie niet in wat anti-profileren je nou voor voordelen gaat bieden ingame (waar het uiteindelijk om draait).

Ik heb mij nog nooit als een anti-partijX persoon geprofileerd en zal dat ook nooit doen. Ik schat veel spelers wel slimmer in. Daarnaast reken ik mensen niet tot anti-premader als ze zo nu en dan of regelmatig tegen Amen posten, maar wel als ze louter posten tegen Amen/Swift en al de rest op de wereld wegwuiven, of zij die letterlijk alles maar aangrijpen om amen/swift zwart te maken - zodra er sprake is van een bepaalde obsessie eigenlijk.

Het feit dat jullie hier al willen doen alsof het aantal anti-premaders enorm hoog is, spreekt al boekdelen over jullie motieven. In realiteit is dit zeker niet zo. Uit alle windhoeken van de wereld komen ook posts / berichtjes waaruit blijkt dat zij dat schijnoffensief hier wel zat zijn of dat ze juist sympathiseren met Amen/Swift. Ook weet ik dat véél stammen wel degelijk diplomatiek met ons zouden willen bedrijven. Vergeet niet dat we een spelletje spelen en mensen gewoon willen winnen, als jullie denken dat veel spelers/stammen kansen met Amen zouden laten liggen omwille van jullie offensief hier jegens Amen dan schat je de waarde van het AF en de kracht van jullie 'propaganda' veel te hoog in.

Ik zeg alvast: Ik ga geen uren spenderen aan deze discussie en reacties kunnen dagen uit blijven.

Ik ben nog altijd van mening dat wat deze wereld nodig heeft; een concrete tegenpartij is (dan zul je ook zien dat 95% van de anti-premaders in één voorbedachte stam zal zitten)
n mijn optiek ben je sowieso niet verstandig als je je zelf al profileert als een anti-partij of je je rekent tot een anti-premader.

Heh? Jij plaatst deze mensen in een hokje door ze anti-premaders te noemen, om vervolgens te concluderen dat het niet verstandig is om jezelf zo te profileren?
Dus jij bepaald dat:

Het post gedrag van deze gehele groep mensen per definitie anti-premade is, ipv dat het bijvoorbeeld een kritische neutrale blik is.
Om vervolgens zelf deze mensen allemaal in het hokje anti-premade te plaatsen en te concluderen dat zij samen wel een stam zullen gaan vormen (95%) en als klap op de vuurpijl ga je dan concluderen dat het niet verstandig is om jezelf te profileren als anti-premade, het hokje waar jij deze mensen zojuist ZELF in hebt gestopt.

Daarnaast mag jij insinueren dat al die accounts kritisch zijn tegen de premade omdat ze zich bijna allemaal in één potentiële stam bevinden en daarom bevooroordeeld zijn en allesbehalve objectief, maar er mag geen reactie komen dat het een grotere groep betreft die zeker niet allemaal tot één potentiële stam behoren, want dan zegt dat genoeg over "onze" motieven. Wat een kromme redenering.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
967
In mijn optiek ben je sowieso niet verstandig als je je zelf al profileert als een anti-partij of je je rekent tot een anti-premader. Leg mij überhaupt eens uit wat je er mee wint om anti wat dan ook te zijn, behalve dat je jezelf en je kansen beperkt? Werelden zijn dynamisch, je weet nooit hoe het loopt of waar je terecht komt of kunt komen (zijn er werelden waar alles altijd volgens plan liep?). Mogelijk komt er een moment dat je 'de premade' of een paar spelers daarvan hard nodig gaat hebben voor je eigen voortbestaan. Stel dat je de premade een keer nodig hebt om een andere stam op te ruimen, denk je dat we die gunst dan gaan doen? Je moet altijd kritisch zijn, maar ik zie niet in wat anti-profileren je nou voor voordelen gaat bieden ingame (waar het uiteindelijk om draait).

Ik heb mij nog nooit als een anti-partijX persoon geprofileerd en zal dat ook nooit doen. Ik schat veel spelers wel slimmer in. Daarnaast reken ik mensen niet tot anti-premader als ze zo nu en dan of regelmatig tegen Amen posten, maar wel als ze louter posten tegen Amen/Swift en al de rest op de wereld wegwuiven, of zij die letterlijk alles maar aangrijpen om amen/swift zwart te maken - zodra er sprake is van een bepaalde obsessie eigenlijk.

Het feit dat jullie hier al willen doen alsof het aantal anti-premaders enorm hoog is, spreekt al boekdelen over jullie motieven. In realiteit is dit zeker niet zo. Uit alle windhoeken van de wereld komen ook posts / berichtjes waaruit blijkt dat zij dat schijnoffensief hier wel zat zijn of dat ze juist sympathiseren met Amen/Swift. Ook weet ik dat véél stammen wel degelijk diplomatiek met ons zouden willen voeren. Vergeet niet dat we een spelletje spelen en mensen gewoon willen winnen, als jullie denken dat veel spelers/stammen kansen met Amen zouden laten liggen omwille van jullie offensief hier jegens Amen dan schat je de waarde van het AF en de kracht van jullie 'propaganda' veel te hoog in.

Ik zeg alvast: Ik ga geen uren spenderen aan deze discussie en reacties kunnen dagen uit blijven.

Zou jij mij eens een lijst kunnen verschaffen van die spelers die zich, in jouw optiek, profileren als anti-partij of anti-premade partij? Puur omdat er vanaf meerdere invalshoeken kritiek komt op diverse spelers uit de premade betekent dit nog niet dat de helft van het forum zich tegen de premade keert. Zo zijn er toch ook situaties ontstaan waarbij ESFR, TAD, Wow who en die stam noordwest(ben naam ff kwijt) in het 'slechte' daglicht kwamen? En dan vergeet ik er zelfs nog een paar. Dat niet dezelfde spelers elke discussie het woord voeren betekent niet dat ze selectief reageren op het forum. Een beetje een rare redenatie van je weer.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.049
Waar ik mij enorm over verbaas is dat iedereen Amen neerzet als enige stam die onder vuur heeft gelegen. Als ik objectief (wilde ik zeggen maar is niet meer zo) kijk naar de verslagen tegenstanders ranglijst zie ik naast Amen toch echt Pit overal opduiken. Qua OD totaal 500k achter terwijl ze 2 leden minder hebben en per account kleiner zijn. Ook is te zien dat YelloSnow de hoogste ODD en OD heeft. Dus waarom gaat iedereen er blind vanuit dat alleen Amen tegenstand krijgt puur door de forum schijnwerpers die er rond zijn geplaatst? Ik denk dat Pit echt niet veel onderdoet qua aanvallen die ze binnen hebben gehad. Daarbij zeg ik zeker niet dat ze de stam zijn die de meeste aanvallen heeft gehad of die de aanvallen het beste heeft geparreerd. Maar het argument van 'Amen is de beste stam want zijn enige met weerstand' gaat niet meer op denk ik zo.
 
Reactiescore
7.942
Waar ik mij enorm over verbaas is dat iedereen Amen neerzet als enige stam die onder vuur heeft gelegen. Als ik objectief (wilde ik zeggen maar is niet meer zo) kijk naar de verslagen tegenstanders ranglijst zie ik naast Amen toch echt Pit overal opduiken. Qua OD totaal 500k achter terwijl ze 2 leden minder hebben en per account kleiner zijn. Ook is te zien dat YelloSnow de hoogste ODD en OD heeft. Dus waarom gaat iedereen er blind vanuit dat alleen Amen tegenstand krijgt puur door de forum schijnwerpers die er rond zijn geplaatst? Ik denk dat Pit echt niet veel onderdoet qua aanvallen die ze binnen hebben gehad. Daarbij zeg ik zeker niet dat ze de stam zijn die de meeste aanvallen heeft gehad of die de aanvallen het beste heeft geparreerd. Maar het argument van 'Amen is de beste stam want zijn enige met weerstand' gaat niet meer op denk ik zo.

Ik wil heus de defensieve kwaliteiten van Pit niet onderdoen hoor, ik geloof gerust dat daar gevochten is. Maar je vergeet hierin één cruciaal punt en dat is het tijdsframe:

Pit:
1588535540973.png

Amen:
1588535571269.png

Daar waar amen zijn eerste 1 mil ODD heeft behaald had de stam +-65 dorpen en 317k punten. Pit heeft de 1 mil ODD behaald toen de stam 128 dorpen had, het dubbele meer. Natuurlijk kan je het niet perfect met elkaar opwegen gezien de clusters van de stammen. Maar het geeft denk ik een goed beeld waarom men Amen hier benoemt. Nogmaals, geen bash richting Pit, maar een poging tot opheldering.
 
Reactiescore
2.444
Ik wil heus de defensieve kwaliteiten van Pit niet onderdoen hoor, ik geloof gerust dat daar gevochten is. Maar je vergeet hierin één cruciaal punt en dat is het tijdsframe:

Pit:

Amen:

Daar waar amen zijn eerste 1 mil ODD heeft behaald had de stam +-65 dorpen en 317k punten. Pit heeft de 1 mil ODS behaald toen de stam 128 dorpen had, het dubbele meer. Natuurlijk kan je het niet perfect met elkaar opwegen gezien de clusters van de stammen. Maar het geeft denk ik een goed beeld waarom men Amen hier benoemt. Nogmaals, geen bash richting Pit, maar een poging tot opheldering.

Zal hier een kleine opheldering over geven. Do Not Eat Yellow Snow. en de andere oud LEVEL leden liggen al gedurende de gehele wereld onder vuur door een coalitie die opgezet is door -SF-, een coalitie die opgezet is op het moment dat alle spelers nog een dorp hadden en de coalitie die twee leden van LEVEL hebben weggespeeld. LEVEL bestond op dat moment uit zes leden en zes dorpen. Geen van de spelers waren met mb's, defbunkers of andere vorm van boosts gestart maar kwamen al vrij snel onder vuur te liggen tegen een gigantische overmacht. Voor de twee leden die verloren zijn gegaan was het een kansloze missie maar de mannen van Do Not Eat Yellow Snow. bleven staan en gaven niet op. Gedurende deze constante aanvallen zijn ze doorgegroeid en bleven ze vechten voor een plek op de wereld ondanks dat de situatie ontzettend bleek was.

Na weken onder aanval gelegen te hebben en na het verliezen van twee accounts hebben we onze idealen voor een start met een kleine groep opzij gezet en hebben wij gezocht naar een diplomatische oplossing. Deze oplossing kwam na een periode van goed contact door middel van een fusie met OT, uit deze fusie is de stam Pit ontstaan en door deze fusie en door de harde inzet van de leden... Hebben we de gigantische kwantitatieve voorsprong langzaam om kunnen zetten en hebben we succesvol terug kunnen slaan tegen -SF- en aanhang.

Zoals je zegt zijn twee aparte situaties erg lastig te vergelijken maar ik ben minstens zo onder de indruk van het defensieve werk van Do Not Eat Yellow Snow. gedurende deze gehele wereld als ik dat ben over Amen. Het heeft de start van mijn eigen account en dat van Snow gigantisch moeilijk gemaakt maar de uitdaging zo vroeg in de game heeft de start er absoluut leuker op gemaakt.
 
Reactiescore
1.049
RIP Ultimate Angel & Triador

Ik zie een positief verband tussen accounts die ik join en die verloren gaan! Ben dus toch door Amen ingehuurd :cool:
 
Reactiescore
63
Had beter niet aan je bier gezeten, hadden jullie want minder doodgelopen vanochtend :p

Waar ze die def allemaal uit hun hoed getoverd hebben.
Dacht dat ze wel wat kwetsbaarder waren na de aanvallen van ItsNellis op Emrata.

Wel een knappe actie langs hun kant natuurlijk, snel geschoven met deff en dorpjes mooi gestacked.
 
Reactiescore
241
Waar ze die def allemaal uit hun hoed getoverd hebben.
Dacht dat ze wel wat kwetsbaarder waren na de aanvallen van ItsNellis op Emrata.

Wel een knappe actie langs hun kant natuurlijk, snel geschoven met deff en dorpjes mooi gestacked.

We hebben nog wel wat te toveren hoor!
Niet voor niets op HoKuZpOkuZ een tijdje gespeeld :p

Ik weet trouwens niet waar je bepaalde info haalt maar ik denk dat je jouw bronnen beter niet meer gelooft int vervolg :$
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
255
Waar ze die def allemaal uit hun hoed getoverd hebben.
Dacht dat ze wel wat kwetsbaarder waren na de aanvallen van ItsNellis op Emrata.

Wel een knappe actie langs hun kant natuurlijk, snel geschoven met deff en dorpjes mooi gestacked.

Nja, jullie eerste aanvallen (waaronder edels) werden al tussen 22:00 en 23:00 gestuurd, dan is het niet zo gek dat ze die zien aankomen en er vervolgens vrij gemakkelijk op kunnen anticiperen natuurlijk. Zeker omdat het allemaal heel obvious was hoe er werd aangevallen imo. Desalniettemin zeker wel netjes hoe Emrata zich heeft verweerd.

De aanvallen van ItsNelis op Emrata? Heeft Nelis jullie dat serieus wijs gemaakt ja? :biggrin: Dacht dat na mijn topic over ex-Ape het wel duidelijk was in hoeverre je die lui kunt vertrouwen.
 
Reactiescore
63
We hebben nog wel wat te toveren hoor!
Niet voor niets op HoKuZpOkuZ een tijdje gespeeld :p

Ik weet trouwens niet waar je bepaalde info haalt maar ik denk dat je jouw bronnen beter niet meer geloofd int vervolg :$
Die naam zegt me nog wel iets!
Heb niet meteen berichtjes gezien, maar de odd van sommige spelers was toch omhoog gegaan.
Weet natuurlijk niks qua hoeveelheden etc.

Nja, jullie eerste aanvallen (waaronder edels) werden al tussen 22:00 en 23:00 gestuurd, dan is het niet zo gek dat ze die zien aankomen en er vervolgens vrij gemakkelijk op kunnen anticiperen natuurlijk. Zeker omdat het allemaal heel obvious was hoe er werd aangevallen imo. Desalniettemin zeker wel netjes hoe Emrata zich heeft verweerd.

De aanvallen van ItsNelis op Emrata? Heeft Nelis jullie dat serieus wijs gemaakt ja? :biggrin: Dacht dat na mijn topic over ex-Ape het wel duidelijk was in hoeverre je die lui kunt vertrouwen.

Daar heb je gelijk in, het is hoe dan ook ver lopen dus we moesten het wel op die manier doen. Hadden gewoon niet gedacht dat er zo snel met deff ging geschoven worden. (Aangezien een dorpje van hashtag stacked stond) ik had wat opgevangen van Nells ja, ik ken die speler verder niet dus weet ook niet in hoeverre ik hem kon geloven. Maar je punt is duidelijk.
 
Reactiescore
241
Onze ODD komt vooral door spelers van kleinere stammen die ons tegen zaten (al vanaf het begin). Dat heeft niets met Nelis of Naad te maken gehad.

Gewoon even simpel naar de ODA gaan kijken van Nelis had ook gekunt natuurlijk: Klikje

Er is niet met deff geschoven geweest. Er is gewoon bijgestacked geweest.

Ver lopen is 1 ding. Fake treintjes sturen met bijl snelheid is een 2de ding. Daarnaast heb je nog het feit dat men een dorp wil edelen met 3 edels, wat in principe wel kan omdat +5 edelbooster waarschijnlijk aanstond maar dan nog is het niet zeker dat het kan met 3. Tenslotte een lager moraal dat ook wel een beetje meehielp bij sommige attacks.

Ahja kijk, het heeft langs beide kanten wat teweeg gebracht maar 1 ding is zeker: het had best op andere spelers/stammen gemogen/gekunt.
 
Reactiescore
1.367
Reactiescore
766
Bovenaan