Top/Flop stammen

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Als je een voetballer verheerlijkt als een god, moet je mogelijk snel atheïst gaan worden
 
Reactiescore
978
het-uiltje---miss-hooter.png

Dit is meer Lars zijn afdeling dan die van mij, ondanks bier.
 
Reactiescore
1.037
Geen idee waar je het over hebt, ben nog nooit een hooters binnen geweest
 
Reactiescore
3.584
Als wij Pawn waren geweest hadden wij de rang 13 speler die Dr Jekyll and Mr Hyde was wel gerekruut toch? Hoewel ik hier niet 100% zeker van ben had hij volgens mij zelfs gesolliciteerd. Dat was de makkelijke weg geweest van onze kant, we hebben immers nog plekken over in de stam. Je kunt in de stats terug vinden dat deze rekruut niet is gebeurd en dat deze speler niet is omgepraat om geinternd te worden.

Volgens mij was de recruit Jekyll nooit een echte overweging voor Class voor verschillende redenen zoals ligging en zijn stab (stamgenoot aanvallen/edelen zonder uberhaupt te leaven) als zo iets in Class was gekomen had je mij pas in actie gezien ^^

Dit word in mijn ogen dan ook meer als een excuus gebruikt van 'kijk eens iedereen wij weigeren een groot account'. Dus vind dit maar een flauw argument waar ik geen waarde aan hecht. Dat een speler zich laat internen moet ook langs 2 kanten komen dus ook dat vind ik een flauw argument. In ieder geval is Class al heel veel strijd ontlopen door sterke accounts als die van Lennart en Pim te invite, het overige is daar allemaal niet zo speciaal dus enige uitdaging in die omgeving is er niet meer.

Je kunt echt niet hier gaan zitten beweren dat wij het ons 'telkens' gemakkelijk maken terwijl Pawn een speler kickt, deze binnen één dag internt en dan dat plaatsje weer opvult terwijl er hier wat rekruuts gedaan zijn door de enorme kwantitatieve overmacht die Pawn had gecreëerd door hun stam vol te rammen met spelers en daarbuiten nog interns.

Dus omdat Pawn ook voor de makkelijke weg kiest telkens is het onmogelijk dat Class dit ook doet? Wat jij nu zegt is dat 2 stammen niet beide voor de makkelijke weg kunnen gaan. Dat klopt natuurlijk niet :p

Als je stelt dat Pawn eerst voor de makkelijke weg koos en Class zich genoodzaakt voelde dit ook te doen om evenwicht te bieden dan begrijpen wij elkaar. Maar ontkennen dat Class het zichzelf makkelijk heeft zitten maken zou echt nergens op slaan.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Jekyll heeft precies hetzelfde gedaan als Blaze, alleen zaten toevallig nog in de stam. Iig geen stab verder. Als je kijkt naar Pawn boeit het ze qua ligging niks wat ze rekruten, vandaag was er nota bene een intern waar ze geen nieuwe spelers voor wilden omdat de richtingen toch niet goed lagen.
Na de rekruuts van Pawn moest Class er helaas wel voor zorgen dat ze ook richting de 10 leden gingen, anders heb je geen endgame. Qua ligging moet je dat dan al een beetje op tijd doen dus zodoende nu al deze rekruuts. Weet trouwens niet of jij je nog steeds als objectieve AF god neer wil zetten, maar we zien allemaal dat je dorpjes zo tussen Pawn liggen en er zelfs gesprekken zijn geweest om te rekruten. Een AF god ga je niet meer worden, maar als je objectif wil zijn moet je wel bullshit spuwen naar allebei de kanten. :)
 

Deleted User - 487958296

Guest
Nou, Pim, toch nog iemand die onder de indruk is van je flopacc:spear:
 
Reactiescore
3.584
Jekyll heeft precies hetzelfde gedaan als Blaze, alleen zaten toevallig nog in de stam. Iig geen stab verder.

O zaten ze 'toevallig' nog in de stam? Dan is het oke. JokersBrain en East spreken een NAP af -> JokersBrain valt Aest aan -> Aest vraagt waarom we aanvallen ondanks de NAP -> JokersBrain: Ow hadden wij toevallig een NAP?

Zou een mooie wereld zijn als we weldra op alles gaan antwoorden 'was toevallig'. Gewoon een zuivere stab en in tegenstelling tot Blaze vind ik dit allesbehalve moreel verantwoord.

Als je kijkt naar Pawn boeit het ze qua ligging niks wat ze rekruten, vandaag was er nota bene een intern waar ze geen nieuwe spelers voor wilden omdat de richtingen toch niet goed lagen.
Na de rekruuts van Pawn moest Class er helaas wel voor zorgen dat ze ook richting de 10 leden gingen, anders heb je geen endgame. Qua ligging moet je dat dan al een beetje op tijd doen dus zodoende nu al deze rekruuts.

Ja dat snap ik allemaal wel, alsnog ontkracht het nergens dat ik vind Class voor de makkelijke weg kiest en dit ontkracht jij al helemaal niet als je telkens praat over wat Pawn allemaal doet. Kan je u wel afvragen waarom ik het er zo op inhamer tegen Class en het enige juiste antwoord daarop zou zijn dat Class ook de enige is die het probeert te ontkennen, als Pawn zou ontkennen dat ze voor de makkelijkste weg kiezen telkens zou ik daar ook op ingaan.

Stellen Class voor de makkelijkste weg kiest hoeft trouwens ook niet als een zwaar verwijt gezien te worden, haalde namelijk al meermaals aan ik wel vind Pawn hier de oorzaak van is.

Weet trouwens niet of jij je nog steeds als objectieve AF god neer wil zetten, maar we zien allemaal dat je dorpjes zo tussen Pawn liggen en er zelfs gesprekken zijn geweest om te rekruten. Een AF god ga je niet meer worden, maar als je objectif wil zijn moet je wel bullshit spuwen naar allebei de kanten. :)

Nogmaals, mezelf nooit objectief genoemd dus dat is maar een zoveelste loze uitspraak tenzij jij elders kan aantonen. Mijn dorpjes liggen zo tussen/langs Pawn en heb dan ook al aanvallen gekregen van Pawn zoals o.a een recap van Pawn op een dorp van ons, en weer een recap van ons op dat zelfde dorp van Pawn met een mooie BT achter de aanval met edel van Bee die hem wat off gekost heeft en ons relatief weinig.

Er zijn niet echt gesprekken geweest om te recruiten, er is ons de vraag gesteld vanuit 1 account of wij eventueel interesse zouden hebben in Pawn en hier hebben wij redelijk afhoudend op gereageerd. Ik snap de gedachtegang wel, Jannes post tegen Class, Pawn is vijand van Class, Jannes ligt vlakbij Pawn. En het rekensommetje van Big Bang is al gemaakt.

Voor iemand die kritiek uitte op mij voor het maken van in bedenking stellen van bepaalde handelingen zonder concreet bewijs doe je nu anders wel identiek hetzelfde met het verschil ik je niet verwijt je deze bedenkingen maakt maar ze gewoon afdoe als incorrect.

Nogmaals nogmaals nogmaals 'consequent' zijn.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Gestopt met lezen na je eerste stukje tekst waar je jezelf weer voor schut zet.

Kunnen er wel vanuit gaan dat Devo. een flopstam is. Meningen!
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Volgens mij was de recruit Jekyll nooit een echte overweging voor Class voor verschillende redenen zoals ligging en zijn stab (stamgenoot aanvallen/edelen zonder uberhaupt te leaven) als zo iets in Class was gekomen had je mij pas in actie gezien ^^

Dit word in mijn ogen dan ook meer als een excuus gebruikt van 'kijk eens iedereen wij weigeren een groot account'. Dus vind dit maar een flauw argument waar ik geen waarde aan hecht. Dat een speler zich laat internen moet ook langs 2 kanten komen dus ook dat vind ik een flauw argument. In ieder geval is Class al heel veel strijd ontlopen door sterke accounts als die van Lennart en Pim te invite, het overige is daar allemaal niet zo speciaal dus enige uitdaging in die omgeving is er niet meer.



Dus omdat Pawn ook voor de makkelijke weg kiest telkens is het onmogelijk dat Class dit ook doet? Wat jij nu zegt is dat 2 stammen niet beide voor de makkelijke weg kunnen gaan. Dat klopt natuurlijk niet :p

Als je stelt dat Pawn eerst voor de makkelijke weg koos en Class zich genoodzaakt voelde dit ook te doen om evenwicht te bieden dan begrijpen wij elkaar. Maar ontkennen dat Class het zichzelf makkelijk heeft zitten maken zou echt nergens op slaan.

Jekyll was voornamelijk door ligging inderdaad een twijfelgeval (Meeschrijven Pawn!). Die stab was niet aan de orde gekomen. Daarnaast gebruik ik dat inderdaad als argument dat wij niet altijd de makkelijke weg nemen, want ik durf met zekerheid te stellen dat zo'n speler Pawn wel was binnen gekomen, en dan desnoods inderdaad geinternd zoals nu gebeurd. Het lag helemaal niet in de planning om allemaal rekruuts te doen, maar als je ziet dat Pawn ineens een stam volpropt met tien leden en daarbuiten nog bakken interns en andere medestanders heeft, dan kun je met z'n drieën niet anders dan dat kwantitatieve verschil enigszins rechttrekken. Ik snap niet helemaal hoe Class 'de makkeljike weg kiest' als de enige overweging een degelijke endgame was. Een endgame met drie spelers tegen de hoopjes van Pawn die overal liggen was gewoon niet eerlijk geweest. Dat Class' positie verbeterd is door die rekruuts zal ik zeker niet ontkennen, maar je kunt me ook niet vertellen dat het op welke manier dan ook mogelijk was geweest om met drie spelers op een normale manier uit die situatie te komen.
 
Reactiescore
3.584
Één van de voornaamste redenen voor afwijzing van Jekyll was het gebrek aan edelruimte als ik het goed heb.

Dat is dus eigenlijk het punt ik wil maken. Jullie halen als tegen argument de afwijzing van Jekyll aan dat jullie daarmee niet voor de makkelijkste weg kiezen. Terwijl hij juist voor problemen zou zorgen ivm edellijnen en het dus beter uitkomt hij daarom niet toetreed. Beetje een non argument.

Veder kan ik je wel volgen in de uitleg al heb ik wel de indruk Pawn overschat word, of ik onderschat ze. Zitten paar sterke accounts in maar ook enkele waar je vraagtekens bij kan zetten en dit heb ik veel minder bij Class.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Dat is dus eigenlijk het punt ik wil maken. Jullie halen als tegen argument de afwijzing van Jekyll aan dat jullie daarmee niet voor de makkelijkste weg kiezen. Terwijl hij juist voor problemen zou zorgen ivm edellijnen en het dus beter uitkomt hij daarom niet toetreed. Beetje een non argument.

Veder kan ik je wel volgen in de uitleg al heb ik wel de indruk Pawn overschat word, of ik onderschat ze. Zitten paar sterke accounts in maar ook enkele waar je vraagtekens bij kan zetten en dit heb ik veel minder bij Class.

Meh, ik had Pawn 'm nog wel zien fuseren met een speler van hen als Jekyll daar bereid toe was geweest, dat was dan mijns inziens de 'makkelijke weg' geweest. Zodra een speler een solli stuurt kun je op meerdere manieren daar profijt van hebben en maar op één niet, en dat is een simpele afwijzing. Het is natuurlijk een aanname dat Pawn zo zou reageren, maar wel gebaseerd op hun gedrag omtrent rekruuts.

Weet eigenlijk niet zoveel van Pawn, ken er niet zoveel spelers van, maar dat zegt met mijn kennis van de community niet echt heel veel denk ik. Zo had ik voor deze wereld jou wel een paar keer langs zien komen op het AF, maar heb ik flink mijn twijfels of wij al eerder op dezelfde wereld hebben gespeeld.
 
Reactiescore
3.584
Ik zou oppassen met zo'n beweringen te maken die je niet kan hardmaken met bewijzen. Class is daar gevoelig aan, dit kan je een kick opleveren,... :D

Wij kennen elkaar niet nee, geen 1 wereld gespeeld die alvast in je handtekening staat en nog nooit een Fred tegengekomen. Ik kan je wel volgen in je uitleg dus fine by me.
 
Reactiescore
3.584
Vrijgezel, mijn god.

Dat staat er van ik weet niet hoeveel jaar terug als joke en is zeker niet altijd zo geweest.

Een botter moet sws niet gaan oordelen over iemand zijn tw capaciteiten. Komt niet heel serieus over. Hoe vlotte de Kaz rush nog? Gelukkig ben jij zo'n topper!

De triestige reacties van Class mogen nu wel gaan ophouden. Wat een leeftijd.
 
Reactiescore
1.094

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Beste Jokersbrain en andere AF gebruikers, riemen vast voor dit enigszins lange ritje. Ik persoonlijk vind het de tijd waard om te lezen, vooral omdat driekwart van het AF anti-Jannes posts wel leuk vindt. Voor Jokersbrain is dit ook een leuke post als het goed is, het is namelijk vrij goed onderbouwd, al zeg ik het zelf. Jokersbrain heeft al meerdere keren aangegeven niet warm of koud te worden door aannames, dus ik heb eens tijd genomen om een post te schrijven vol bewijzen, onderbouwingen en andere manieren om te proberen zijn ongelijk te bewijzen, geniet ervan!

Omdat ik het verhaal omtrent Icetubbie niet helemaal waterdicht vond ben ik dit maar eens gaan onderzoeken. Allereerst vond ik het zeer eigenaardig dat Icetubbie slechts 4k ODD heeft vergaard in het proces van 3 dorpen verliezen tegen Jokersbrain. De verklaring vanuit Jokersbrain was in de initiele PM naar ons account het volgende:" Icetubbie hebben we gecleared en getreind. Vandaar de slome groei wachten op trein. Hij verloor hierbij een full clear die buitenstond en zijn hierna alleen 2200/2000 eenheden tegengekomen meer had Icetubbie niet.". Ik heb eerder in dit topic gereageerd op de gehele situatie van Jokersbrain en alle aannames die ik maakte om tot mijn conclusies te komen. Er werd in PM gereageerd op mijn forumberichten, het eerste deel in onderstaande afbeelding is dan ook de tekst die ik op het AF gezet heb, waarna die Gyazo wordt gebruikt om mijn aannames te ontkrachten.
ac32ca9542d8ed4571f3827cf0b63033.png

De Gyazo die werd gebruikt om aan te geven dat het geringe aantal ODD dat behaald is door Icetubbie zou kunnen kloppen is de volgende:
e636b08758d1d53398afed8d6fc06671.png
Het klopt inderdaad dat met techs op 1, een lage muur en een volle clear het behaalde aantal ODD laag kan zijn. Dit werd ook aangegeven in een andere PM van Jokersbrain, zie gemarkeerd stukje tekst.
321a8abfe4c0a11300c984a2a089b2a5.png

Wanneer we echter de ODA stats van Jokersbrain naast de ODD stats van Icetubbie leggen wordt al snel duidelijk dat er iets niet helemaal klopt. De blauw genoteerde datum is de datum dat Jokersbrain het laatste dorp pakte van Icetubbie, in rood aangegeven is de datum van de eerste twee dorpen (mocht je skeptisch zijn, twstats heeft al die informatie, leek me overbodig om hierin te zetten). Het plusje met getal geeft slechts aan dat er een verandering heeft plaatsgevonden en het getal erachter is het nieuwe subtotaal. Tussen 05-30 en 05-31 heeft Icetubbie dus 3091-2665=425 ODD vergaard. Belangrijk detail voordat mensen gaan zeggen dat er wel veel ODD is behaald op die dagen.

ODD Icetubbie:
ff9de884b8a609105749b830b9a2c60b.png

ODA Jokersbrain:
cb39850d99e0e43defab1853256f773c.png

Volgens Jokersbrain hebben ze dus 2200 speer en 2000 zwaard gebashed in één van die dorpen. Zoals te zien is is er op de twee data waarop dorpen zijn overgenomen respectievelijk 9986-5532 = 4454 en 5187-4708=479 ODD behaald. Ik had hier graag een tabel ingevoegd met ODA per defensieve eenheid, maar TW wiki vond het nodig om under maintenance te zijn. Het is echter zo dat zowel speer en zwaard meer dan één ODA punt per verslagen eenheid geven, wat dus zou betekenen dat beide van bovenstaande uitkomsten niet mogelijk zijn als er daadwerkelijk 2200 speer en 2000 zwaard was gebashed.

Na het schrijven van deze post kreeg ik antwoord van een bespeler van Icetubbie, die al gelijk zei dat hij inderdaad zijn dorpen had afgestaan aan Jokersbrain. Toen ik vroeg of daar op welke manier dan ook bewijs voor was, omdat daar zo'n enorme behoefte aan was vanuit kamp Jokersbrain kreeg ik de volgende informatie. Het volgende is een PM tussen Mohniels1 (Je weet wel, die andere intern waarvan het derde dorp toch niet een intern was) en Icetubbie, ik kan hier veel dingen bij schrijven, maar het lijkt me toch klare taal. En ja, Mohniels1 is dezelfde persoon die gisteren kwam verkondigen dat zijn drie dorpen de enige drie interns waren van Jokersbrain (https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/top-flop-spelers.202712/page-10#post-6322705):
dfe12a41965888b656e2da84e80005af.png
a32f9ef88b2a8f81adbb99a9c568e301.png

Icetubbie was dus gewoon wel een intern, is bevestigd door de nieuwe co van Jokersbrain. Nieuwe co denk je? Ja inderdaad:
b193e5e443fb2feaecb6d39947c648b1.png

Maarja, zoals hier boven al was aangegeven ging de speler van Icetubbie op vakantie, en was zijn reden voor de quit dat hij gewoonweg niet genoeg tijd had voor deze Classic. Nou, dan is het toch wel zo makkelijk om even een vriendje van Jokersbrain die VV te laten doen? Zo gezegd, zo gedaan:
706679e2bfa7b0a70e59885fcf4420b1.png
Wife is life (Hé, nog een account dat geen intern is!!!!!) heeft uiterst handig even die VV gedaan. Omdat ik geen aannames mag maken zullen we maar aannemen dat daar niets mee is gebeurd, toch? Nee, natuurlijk is daar gewoon op leeggezet zodat Jokersbrain zonder enig gezeur kon edelen, en die 2200 speer en 2000 zwaard waarover gepraat wordt is dan overduidelijk een leugen.
Vind het dan toch leuker dat een speler als Noobstiaan gewoon toegeeft dat hij veel internt dan iemand die het gaat lopen ontkennen terwijl het blijkbaar wel zo is. Zeker als die speler dan probeert te laten zien dat hij posts altijd onderbouwt en een haat heeft aan ongefundeerde posts. Dus Jannes, ik hoop dat je volgende keer eerlijk genoeg bent om gewoon toe te geven als er iets over je gezegd wordt.

Ben ook enorm benieuwd of de andere verhalen die de rondte gaan dan wel kloppen. Het doodlopen van een full clear op def van Wife is Life waar deze speler wel 4303 ODS voor kreeg lijkt me enigszins eigenaardig, maar dat is voor een andere keer :)

En Jokersbrain, als je nog iets wilde ontkrachten, be my guest :)

Nou, als je het tot het einde van deze toch wel lang geworden post hebt gered, proficiat! Ik hoop dat het allemaal nog een beetje leesbaar is.
 
Laatst bewerkt:

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.148
Dat staat er van ik weet niet hoeveel jaar terug als joke en is zeker niet altijd zo geweest.

Een botter moet sws niet gaan oordelen over iemand zijn tw capaciteiten. Komt niet heel serieus over. Hoe vlotte de Kaz rush nog? Gelukkig ben jij zo'n topper!

De triestige reacties van Class mogen nu wel gaan ophouden. Wat een leeftijd.

Deze botter wordt nog steeds als beter beschouwd dan jij. Ik heb meer dan jij bewezen, al heeft 90% van de classic dat al gedaan.

Dat zegt het wel tho. Wanneer je op mijn level komt, zal ik je misschien niet veto’en binnen Class.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
3b612549ed33ee031534970e83778e61.png

Allereerst wil ik zeggen dat ik in mijn post geprobeerd heb netjes te blijven en niet uit te vallen richting Jannes, er staan dan ook geen beledigingen in. Beetje zwak om dan op zo'n neerbuigende manier een reactie te geven en dan wel constant te komen zeuren dat mensen op het AF niet echt aardig tegen je zijn.
Ten tweede zal ik dan maar de eerste zijn die een fout toegeeft, hoewel ik mezelf niet een echte newgen zou noemen heb ik inderdaad nog nooit op dat system gespeeld - dat deel van mijn vorige post kan dus buiten beschouwing worden gelaten. Ben benieuwd naar de post van Jannes.
 
Bovenaan