Top/Flop stammen

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
Prima dat jij dat Salty vind, maar al moet je zo nodig met 15 AF accounts van je stam op het AF gaan omdat iedereen zo enthousiast is..vind ik wel een beetje slap en kinderachtig.

Voor de rest mooie actie wat ik al zei, goed plan achter, voldoende slagkracht(dmv edels), voldoende front activiteit om de recapwar aan te gaan. Kwam jullie positief uit dat de voorbereiding aan onze kant ruk was, maar hier hadden jullie uiteraard geen effect op.

Overigens heb je trouwens Martijn geadopteerd van Inge?

Ben er van overtuigd dat het anders om het zelfde zou zijn met net wat minder accounts, omdat jullie er nou eenmaal wat minder hebben. Goed, hierin hebben we een andere mening. Daar is ook niets mis mee.

En ik mag hopen van niet. Ik heb een gruwelijke hekel aan Martijn en dat weet hij zelf ook al te goed. Hij liked zeker al mijn posts?

Komt er geen mooi oorlogstopic met wat overbodig leeswerk voor de neutrale AF-gangers?

Dat zou ik persoonlijk wel graag zien gebeuren ja. Als er mensen in Mp zijn die dat ook willen hit me up.
 

DeletedUser73358

Guest
Sophia had het duidelijk te druk om alles bij te houden en maakte daardoor fouten. Zowel in het behandelen van de edels als in het dodgen van de 1000 inc. Logisch overigens.

giphy.gif


Maar zoals altijd geef ik mijn complimenten aan de kant die dit verdiend. Gods liet een sterke 1e wave zien. Het gebruik van de 4 edels op Sophia was ook creatief, gezien veel factoren was dit spijtig allemaal nog veel effectiever i.p.v. negatief. Netjes gebruik gemaakt van strakke OS inclusief fake OS.

Dus chapeau.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.278
En ik mag hopen van niet. Ik heb een gruwelijke hekel aan Martijn en dat weet hij zelf ook al te goed. Hij liked zeker al mijn posts?

Dat zou ik persoonlijk wel graag zien gebeuren ja. Als er mensen in Mp zijn die dat ook willen hit me up.

Denk niet dat veel mensen in MP daar trek in hebben, tenminste van mezelf hoeft het sowieso niet. Denk dat het AF van deze wereld redelijk verziekt is.

Mweh hij likt al je posts dat is weer wat anders ,voor de rest ga je me sws niet overtreffen in mn haat richting Martijn. Dat stamt nog vanaf W42, daar ooit een paar weken bij hem in de stam gezeten. Maanden erna heb ik nog skype logs tegengekomen op het af van de stamskype, heb daar altijd zo'n gruwelijke hekel aan + dat ik gewoon een hekel heb aan billenlikkers:D. Dus sorry jongens ik heb een hekel aan een heleboel van jullie :oops: Al is dat vast en zeker wederzijds.
 
Reactiescore
3.457
Hekel aan mensen op een online game,lol.

Niveautje weer
 
Reactiescore
1.278
Reactiescore
7.942
Hekel aan mensen op een online game,lol.

Niveautje weer

En wat heeft dat te maken met niveau? Ik heb zelf ook een hekel aan bepaalde personen op tw. Sommige mensen hebben nou eenmaal een kut karakter. Heeft vrij weinig met niveau te maken.
 
Reactiescore
3.584
Jeetje Jannes.. Als je nog altijd niet inziet dat iemand een PM sturen -welke barbjes in je cluster edelt- met daarin "als je nog één barbje pakt krijg je de volle laag, anders laten we je met rust" geen (on)officiële NAP is, ben je echt te dom om te poepen.

Daar doel ik dan ook helemaal niet op.
 
Reactiescore
3.584
Wel een uiterst nette actie van jullie. Toch een behoorlijk gevoelige tik dit. Ook omdat ze genoodzaakt waren veel te recappen. 33 dorpen tikt hoe dan ook gewoon erg aan. Chapeau. Naast dat MP hier op het AF een wanvertoning vertoond blijkt het ingame dus ook maar niets voor te stellen. Al viel dat wel te verwachten gezien het gebrek aan karakter en respect voor de tegenstander. Getuige het trachten te kapen van Nida, het clusterfucken etc.

Die spelers hebben u stam wel verslagen dus ik zou ze wel niet afschilderen als nietsnutten tenzij je uzelf niet meer in waarde wilt laten (of wat er van overblijft).

Dit had ik wel aan zien komen.
De enige kans voor Mp. om deze wereld te winnen was door een samenwerking aan te gaan met Cube. Die kans hebben ze verspeeld door Cube. dood te recruiteren en daarmee hebben ze hun eigen doodvonnis getekend.

Dit zijn wel enkele goede opmerkingen Stan, ik ga er even dieper op in. Het was tactisch een domme zet van MP om enkele Cube leden te gaan halen en getuigd vooral van overschatting van eigen kunnen.

Iedereen kan inzien neem ik aan dat Gods veel meer grotere/sterkere accounts heeft met meer kwaliteit en een beter stamcluster. Hoe win je een strijd als je al onder doet in sterkte van de accounts en clustervorming. Activiteit en kwantiteit zijn dan de enige alternatieven op korte termijn. Hoe het met de activiteit zit in beide stammen heb ik geen weet van en is niet zo eenvoudig op te lossen. Kwantiteit is de makkelijkste optie die overblijft. Komen we al snel bij een BG schap tussen Cube en MP.

Waarom een BG en geen fusie. MP en Cube zijn 2 stammen die elkaar niet kennen, aan de andere kant van de wereld liggen en elke vorm van teamschap ontbreekt. Het is zelden verstandig om met die gedachte te gaan fuseren want er zijn altijd accounts die daar weigerachtig tegenover staan. Het is meestal verstandiger om een BG aan te gaan en elkaar te leren kennen zodat je ook de tegenhangers met de tijd kan overtuigen het samen wel eens zou kunnen gaan werken. Overhaast te werk gaan is zelden de oplossing. Nu weet ik wel het 'fusie' schap onbedoeld snel bekend is geraakt waardoor het resultaat extra slecht is gebleken.

Ik was een maand geleden nog in gesprek met Sophia was het geloof ik die op skype kwam polsen of ze mij nog ergens gaan tegenkomen op de wereld. We gingen in gesprek en ik zei tegen hem, als ik nog leider was in Cube ik was een BG aangegaan met MP. Dit om de simpele reden voor mij Gods bij afstand de betere stam is op de wereld. Als je ziet hoe rap de accounts neervallen, Morgen Freeman ect en nu in het noorden ook bevestigd dat alleen hetgeen ik zeg.

Een BG aangaan tussen Cube en MP wilt overigens niet zeggen er geen 3strijd kan komen zoals ik eerder al eens zei. Regel nummer 1 op TW is 'iedereen' tegen de beste. Gods was nu eenmaal de beste, neem ze enkele accounts weg en ze zijn niet meer de beste, je verbreekt je BG met MP en gaat tegen ze beide spelen (3 strijd). Dirk legde het ook al eens mooi uit een echte 3 strijd bestaat natuurlijk nooit of toch niet voor lang. Stel Cube zou door de samenwerking met MP, ABOR breken (voorbeeld) en daarbij een enorme groei nemen terwijl MP nergens door raakt. MP blijft hetzelfde, Gods verzwakt en Cube is de nieuwe beste stam. Bewust of onbewust zullen Gods en MP dan wel hun focus op Cube moet leggen,... .... ....

Enkel als 3 stammen evenwaardig zijn aan elkaar zal er een tijdelijke 3strijd zijn tot 1 stam de duidelijke bovenhand neemt.


Nu vind ik het wel flauw van Gods maar dat is hun P&P strategie ze de hele tijd de overmacht van andere aanhalen om eigen recruits(samenwerkingen) te verantwoorden.

Naar eigen zeggen van team Savior en team ABOR zijn ze bij afstand de beste accounts en snappen ze er niets van waarom andere accounts niet tot hun farmsstats en groei komen. De hele wereld lang op iedereen zitten neerkijken terwijl het simpelweg aan gebrek aan concurrentie lag in hun gebieden. Maar in hun ogen was iedereen een onbenul. Als vervolgens al die onbenullen een overmacht willen creëren word er geroepen dat het een oneerlijke strijd is.

De ABOR recruit werd verantwoord door de Dejavu overmacht maar wat later zeggen ze vanuit team ABOR dat ze vanaf het begin van de wereld al besloten hadden met Savior te gaan samenwerken. Dat zijn telkens tegenstrijdige verhalen. Zo ook de recruit ALW wat iedereen van 10km afstand al kon raden die naar Gods gingen gaan.

Gods en zijn spelers hebben deze wereld nog geen 1 risico genomen en gebruiken daar altijd de overmacht van hun concurrenten die ze nietsnutten vinden voor aan. Dat mag hopelijk toch wel gezegd worden?

Hoe vaak Gods zat te melken dat Dejavu of MP nu een kwantiteit overmacht wouden creëren konden hun evengoed terug zeggen dat Gods een kwaliteits-overmacht wou creëren en dat ook gedaan heeft. Ik vind MP matig en Gods sterk maar op het AF stoor ik mij toch aan de mentaliteit en ABOR is daar zeker het exponent van deze gehele wereld lang. Hopelijk als de wereld weldra gewonnen is hebben ze ook effectief 1 nuttig ding gedaan op de wereld maar dat ziet er atm nog niet meteen aan te komen. Moest het er ooit nog van komen alvast mijn complimenten.
 
Reactiescore
3.584
Deze massa organiseren? Bedankt voor het compliment.

Aan de resultaten te zien verspilde moeite. Calli was top 3 speler lange tijd met slechtere farmstats als mijn MB. Is er iemand die dat account ooit serieus genomen heeft? Kan ik echt geen prestatie noemen daar winsten op geboekt worden, neem aan dat iedereen dat wel inziet.

Als je hetzelfde kan presteren tegen een sterk account (zal moeilijk gaan want die zitten allemaal in Gods) of in een stam die voor geen meter draait of samenwerkt, dan alsnog mijn complimenten. Maar nu, nee sorry.
 

DeletedUser73358

Guest
Sowieso vind ik het vrij pathetic van Gods. De reactie op 2 rekruuts van MP, die gewoon feitelijk tegen een overmacht vochten was het aangaan van een samenwerking met alles van Cube wat er nog over bleef. Je praat wel even over 6+m aan punten, terwijl Gods daarvoor al een overmacht van 3m+ had. Natuurlijk heeft MP. een paar MB's en andere samenwerkingen buiten de stam, maar dit is precies hetzelfde voor Gods. (kijk eens naar de MB stam van ALW, die is 3m)

Dat men dit probeert weg te praten aan de hand van de gedachte dat zei hierin niet het iniatief namen is best belachelijk. Het klopt uiteraard wel, maar het is super lang geleden dat Gods de overmacht had. Ik sta er nog steeds bij dat MP. bewust een milde vorm van rekruteren is aangegaan en een BG zoals Jannes zoals aangaf wouden ze niet, dit was voor Cube absoluut wenselijk.

Kwa activiteit (Cactus leden en Cube leden) en kwantiteit hebben ze nu wel echt een voorsprong (als ze dit niet al hadden), hetgeen wat gisteren gebeurd is bevestigde enkel de noodzaak van MP. Vrij weinig van deze voorsprong is dan ook te wijten aan sterke acties, gezien die van gisteren de eerste grote confrontatie was onderling.

Ik blijf er dan ook volledig bij dat Gods absoluut hetgeen wat ze meenden te doen hebben volledig hebben verwaarloosd. In tegenstelling tot MP. was deze stam hier heel erg op gefocussed en beschuldigde andere stammen van hetgeen waar ze nu zelf keihard schuldig van blijken te zijn.

Verder schat ik MP. nog niet kansloos in, gisteren was uiteraard een wake-up call maar wij van GK hebben er nog zeker vertrouwen in om er een leuke en interessante wereld van te maken. Ik hoop dat dit ook het geval voor de andere spelers van MP. is, denk dat het allemaal voornamelijk mentaal is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
Sowieso vind ik het vrij pathetic van Gods. De reactie op 2 rekruuts van MP, die gewoon feitelijk tegen een overmacht vochten was het aangaan van een samenwerking met alles van Cube wat er nog over bleef. Je praat wel even over 6+m aan punten, terwijl Gods daarvoor al een overmacht van 3m+ had. Natuurlijk heeft MP. een paar MB's en andere samenwerkingen buiten de stam, maar dit is precies hetzelfde voor Gods. (kijk eens naar de MB stam van ALW, die is 3m)

Dat men dit probeert weg te praten aan de hand van de gedachte dat zei hierin niet het iniatief namen is best belachelijk. Het klopt uiteraard wel, maar het is super lang geleden dat Gods de overmacht had. Ik sta er nog steeds bij dat MP. bewust een milde vorm van rekruteren is aangegaan en een BG zoals Jannes zoals aangaf wouden ze niet, dit was voor Cube absoluut wenselijk.

Kwa activiteit (Cactus leden en Cube leden) en kwantiteit hebben ze nu wel echt een voorsprong (als ze dit niet al hadden), hetgeen wat gisteren gebeurd is bevestigde enkel de noodzaak van MP. Vrij weinig van deze voorsprong is dan ook te wijten aan sterke acties, gezien die van gisteren de eerste grote confrontatie was onderling.

Ik blijf er dan ook volledig bij dat Gods absoluut hetgeen wat ze meenden te doen hebben volledig hebben verwaarloosd. In tegenstelling tot MP. was deze stam hier heel erg op gefocussed en beschuldigde andere stammen van hetgeen waar ze nu zelf keihard schuldig van blijken te zijn.

Wederom vraag ik me af hoe goed jij op de hoogte bent van het verloop van de wereld. Je zou namelijk dit soort stukken niet schrijven als je dit wel bent. Gods is deze wereld nog geen enkele keer de initiatief nemer geweest in het veranderen van de verhoudingen in de wereld. Zo zijn wij dat deze keer ook wederom totaal niet. Gods is begonnen met een stam van 4 personen, dit met het doel om de wereld met een kleine groep te spelen zolang andere stammen op de wereld een zelfde filosofie kunnen aannemen. Hierdoor zouden er mogelijkheden ontstaan voor een strijd met meer dan 2 stammen. Gods is pas begonnen met uitbreiden toen het bleek dat Dejavu niet van plan was deze filosofie te hanteren (Dejavu is de stam die nu Mp heet als je daar ook nog niet van op de hoogte was). Laat ik er ook even bij zeggen welke keuzes wij daarin hebben gemaakt, in die tijd hebben wij 2 safe rekruuts gedaan. Dit puur om wat meer kwantiteit te krijgen en niet de verhoudingen in de wereld te veranderen. Zoals je misschien ook niet weet heb wij 4 maal een samenwerking tegen Mp met Cube afgewezen omdat wij - wederom - geen interesse hadden in het creëren van een 1 vs 1.

Zo had Gods 0.0 plannen om nog verder te rekruten deze wereld, of om een alliantie aan te gaan met welke andere groep dan ook. Logisch zou zijn geweest als wij Cactus hadden geholpen om zo de verhoudingen te veranderen op de wereld, nooit gebeurd. Laat ik terug gaan naar de huidige situatie en uitleggen waarom Gods - alweer - niet de initiatief nemer is. Denk je echt dat wij ooit iemand van Cube zouden rekruten, of een samenwerking met hun zouden aangaan als jullie dat niet eerder hadden gedaan? Natuurlijk niet. Dus houd alsjeblieft op met dat wij niet kunnen leven met 3 miljoen achterstand. Of ben je hier ook niet van op de hoogte? Mp. heeft altijd een kwalitatieve voorsprong gehad op Gods als je alle hulpjes erbij gaat tellen.

Wat Mp doet door deze rekruuts te begaan is de verhouding volledig veranderen op de wereld. Van een strijd tussen drie kampen een strijd tussen twee maken. En ja, wat had je verwacht? Dat Gods hier niet op zou reageren? Had je wat beter verdiept in de geschiedenis van de wereld en je zou weten dat wij heel de wereld al reageren op het trieste spel niveau van Dejavu. Dejavu heeft deze hele wereld 0 indicatie gegeven om er een spannende wereld van te maken die anders is dan normaal. Je kan niet verwachten dat Gods achter de feite gaan aanlopen met de onzekerheid van wat jullie allemaal nog meer gaan rekruten, want ja. Die kans is heel groot.
 

DeletedUser73358

Guest
Wederom vraag ik me af hoe goed jij op de hoogte bent van het verloop van de wereld.

Je kunt dit wel iedere keer vermelden maar ik speel deze wereld vanaf de start, was schijnbaar betrokken bij de Cube leiding als adviseur en ben zeer actief. Ik schrijf dit soort stukken dus wel met volledige kennis van deze wereld. Puur omdat Gods geen iniatiefnemer is zoals ik hierboven precies aangeef is dat voor mij volledig irrelevant.

De perceptie dat Gods de verhoudingen niet heeft veranderd is ook onzin, aan het einde van Dejavu was het verschil tussen deze stammen hoogtens een paar 100k. Dit was voornamelijk te wijten aan een nieuwe rekruit zoals Phoenix, niet door groei of dergelijk.

Dat Dejavu klapte is zeer cruciaal, daarvoor was Cube absoluut in de meest beroerde situatie van de zogenaamde 3-strijd. Hierdoor werden ze oppeens voor een lange tijd de 2e stam en was hier echt niet op ingesteld. De nieuwe stam genaamd MP. is sindsdien nooit meer in de buurt van Gods gekomen kwa activiteit en stamsgrootte.

Toen wij en een aantal andere spelers van Cube inzagen dat het zeer lastig zou zijn om een dual front te hanteren keken we naar onze opties buiten Cube om zodoende een blok tegen Gods te kunnen vormen.

Ja we probeerden de cake-walk van Gods te voorkomen door ze een uitdaging te geven, dat Gods vervolgens een extreme reactie op deze ontwikkeling hanteert is het hem nou juist. Die #1 positie waar jullie constant over lopen te boosten is niet verkregen door groei, interessante acties of dergelijk maar puur omdat destijds de gewaagde stam Dejavu uit elkaar viel. Het blok dat toen naar voren kwam viel Cube volledig lastig en deels daardoor kon ook Cube zich niet als een gewaagde uitdager voor Gods presenteren.

Kortom, ik ben mij volledig bewust van deze wereld en ik blijf bij mijn post.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
Je kunt dit wel iedere keer vermelden maar ik speel deze wereld vanaf de start, was schijnbaar betrokken bij de Cube leiding als adviseur en ben zeer actief. Ik schrijf dit soort stukken dus wel met volledige kennis van deze wereld. Puur omdat Gods geen iniatiefnemer is zoals ik hierboven precies aangeef is dat voor mij volledig irrelevant.

De perceptie dat Gods de verhoudingen niet heeft veranderd is ook onzin, aan het einde van Dejavu was het verschil tussen deze stammen hoogtens een paar 100k. Dit was voornamelijk te wijten aan een nieuwe rekruit zoals Phoenix, niet door groei of dergelijk.

Dat Dejavu klapte is zeer cruciaal, daarvoor was Cube absoluut in de meest beroerde situatie van de zogenaamde 3-strijd. Hierdoor werden ze oppeens voor een lange tijd de 2e stam en was hier echt niet op ingesteld. De nieuwe stam genaamd MP. is sindsdien nooit meer in de buurt van Gods gekomen kwa activiteit en stamsgrootte.

Toen wij en een aantal andere spelers van Cube inzagen dat het zeer lastig zou zijn om een dual front te hanteren keken we naar onze opties buiten Cube om zodoende een blok tegen Gods te kunnen vormen.

Kortom, ik ben mij volledig bewust van deze wereld en ik blijf bij mijn post.

Ik weet niet of je het door hebt, maar ik heb letterlijk mijn post gekopieerd. Dit was een reactie op een post van jou een paar dagen terug waar je exact hetzelfde zei als nu. Lijkt me niet heel leuk om constant de zelfde discussie te gaan voeren of wel?
 
Bovenaan