Top/Flop stammen

Reactiescore
3.576
Top of Flop
Wat maakt een stam in deze fase van het spel (5 dagen later vanaf de start) nu een potentieel goeie stam of een flopper. Ik ben zo vrij geweest de wereld een eerste vieuw te geven en aangezien ik bekend sta om mijn vrijgevigheid zal ik mijn quick view met mijn medeforum gebruikers delen.

Aller eerst naar de ranglijst gegaan opzoek naar potentiële stammen en het resultaat is zeker mager tot teleurstellend te noemen. Nu we zijn nog maar 5 dagen ver dus dat hoeft niet zoveel te vertellen :)

Stammen met op hun profiel onzin of wie de diplomaat, de leider en de praatpaal zijn schreef ik al af. Stammen met teveel noobs schreef ik af, stammen waarvan de leider nog geen 100 dorpen geplunderd heeft schreef ik af, stammen waarvan enkele 'top spelers' die met de meeste punten nog geen 100 dorpen hadden geplunderd schreef ik af. Stammen die overal en nergens lagen / geen cluster schreef ik af, stammen die 5 leiders hebben schreef ik af en zo nog enkele criteria. Van de atm 305 stammen vielen er dus al snel 300 af o_O


Zo komen we bij mijn top 5 potentiële stammen waarvan ik verwacht ze enig niveau kunnen halen en enige goede toekomstperspectieven hebben.

25a821270fc01d6f47fcf010fe048cf8.png


1e6fc9fc60f2ab164730093941bc1810.png


Voor alle duidelijkheid zeg ik niet dat dit 5 top stammen zijn. Ik wil duidelijk de nadruk leggen op potentiële stammen voor de toekomst. Wat mij meteen opvalt is dat de core topstamloos is zoals wel vaker het geval is.

Gods is nog een groot vraagteken of dat wat serieus zal worden, hebben wel enkele leuke accounts en een goede ligging ten opzichte van elkaar dus daar liggen zeker mogelijkheden.

Fort is een premade als ik het goed begrijp en hebben een erg veel belovend stamcluster waar iedereen op de langere termijn tot uiting kan komen en toch enkele leuke spelers waar men iets van kan verwachten.

WAR lijkt mij kwalitatief de mindere van deze 5 mans groep maar hebben daar alle ruimte, tijd en erg weinig concurrentie rondom hun om daar wat neer te zetten. Ook enkele taaie spelers die niet meteen zullen opgeven.

Fralo vind ik ne moeilijke om in te schatten, lijkt mij beetje alles of niks. Hebben opzicht een goed stamcluster al weet ik niet wat het nut is van die 2-3 leden verderop. Zullen het meteen moeten opnemen tegen Fort dus alvast interessant om te volgen!

POW als laatste dan nog geef ik misschien de meeste kans tot slaging de komende tijd. Het lijkt erop dat het net als Fort een premade is wegens ik de kans enorm klein acht zoveel 'grote' spelers die nog eens spelersnamen hebben die mij wel bekend voor komen toevallig zo kort op elkaar liggen en in 1 stam zitten. Atm ziet het er dus uit ze vrij elite zijn, enige kwaliteit beschikken, hoog puntengemiddelde, goed stamcluster waarmee ze nog alle kanten op kunnen, erg weinig concurrentie (enkel Fralo op termijn). Ik zie de toekomst positief in voor hen too.

Nu vind ik deze 5 stammen wel erg matig moesten we het daarmee moeten doen de komende tijd. Geen zorgen er kan nog van alles gebeuren wat deze wereld nog interessanter mag gaan maken. Er kunnen altijd verassingen zijn ik over het hoofd heb gezien, misschien een groepje spelers die pas zijn begonnen en nog erg weinig punten hebben of leden. Ik ben natuurlijk niet alle 305 stammen af gegaan. Met de grote filter door de ranglijst en kaart :p Nu zijn er nog erg veel goede tot erg goede accounts die solo spelen zonder stam of die tijdelijk plaats hebben genomen in een massa stam. Deze spelers zullen zich nog gaan aansluiten bij serieuzere stammen of zelf een stam gaan oprichten wat het enkel maar interessanter zal maken.

Nu wil ik graag nog een oproep doen aan de AF-volgers die nog niet op w62 spelen. Je ziet op de foto 2 gele lijnen, daarmee wil ik duidelijk maken er nog erg veel plaats is met enkele spelers te gaan starten op deze wereld. Ja je zult een achterstand hebben maar weet wel dat bijvoorbeeld in het noord-westen echt helemaal niets (ik overdrijf) rondloopt aan gevaar. Op max een speler of 5 is dat echt het zwakke puntje van de wereld met geen deftige tot zelfs middelmatige stammen. Alle tijd om daar iets te kunnen neerzetten om mee te kunnen concurreren met de wereld. In mindere mate ook bij de andere gele lijn voor moest je met een kleine groep of solo nog willen starten kan dat daar zeker ook nog. De rim groeit traag maar ze blijft wel uitbreiden, de omtrek word er ook niet kleiner op. Eens de edelsfase begint zal dat ook nog wel een impuls geven aan de grote van de wereld, Al die spelers dorpen die opnieuw geplaatste worden,... Dus zeker de moeite eens te komen kijken IG.


Hopelijk was het een beetje interessant leesvoer en ik kom nog wel eens met een vervolg als de wereld verder ontwikkeld is mits daar aanleg voor is.
 

DeletedUser74994

Guest
Gods een mooie ligging ;p? Wat is dat mooie blauwe puntje in ons cluster dan haha :p
 

Deleted User - 2242732

Guest
POW! ligt gewoon veel te dicht bij mekaar.
Ze farmen allen veel en in combinatie met weinig edelruimte per acc gaat dit alleen maar leiden tot een mindere groei/spanningen denk ik.
 
Reactiescore
3.576
POW! ligt gewoon veel te dicht bij mekaar.
Ze farmen allen veel en in combinatie met weinig edelruimte per acc gaat dit alleen maar leiden tot een mindere groei/spanningen denk ik.

Klopt echter is het een premade zoals ik al zei en vermoed dat er nog wel enkele fusies zullen gaan plaatsvinden tussen enkele accounts. Is overigens al vaker gebleken dat de stammen met een compacter cluster meer kans maken in de oorlogen. Hun huiswerk zal rapper af zijn waardoor ze rapper de volledige focus op andere stammen kunnen leggen wat omgekeerd niet het geval zal zijn. Ik deel de nadelen die je opnoemt maar het heeft zeker ook zijn voordelen en als ik de recente werelden zo gezien hebben wegen de nadelen niet op tegen de voordelen. En als het een premade zou zijn zoals ik denk zullen ze vast goed overeen komen met elkaar, dus ik vermoed dat er niet snel sprake zal zijn van spanningen. Ik acht dat het goeie spelers zijn en dus wel weten waarmee ze bezig zijn. We zullen toekomstig gericht zien hoe het zal uitpakken, alvast dus interessant om dit alles nu al te gaan opvolgen zodat de hele wereld goed mee is met wat en waar alles zich afspeelt. Zo creëren we meer binding!
 
Reactiescore
1.049
Klopt echter is het een premade zoals ik al zei en vermoed dat er nog wel enkele fusies zullen gaan plaatsvinden tussen enkele accounts. Is overigens al vaker gebleken dat de stammen met een compacter cluster meer kans maken in de oorlogen. Hun huiswerk zal rapper af zijn waardoor ze rapper de volledige focus op andere stammen kunnen leggen wat omgekeerd niet het geval zal zijn. Ik deel de nadelen die je opnoemt maar het heeft zeker ook zijn voordelen en als ik de recente werelden zo gezien hebben wegen de nadelen niet op tegen de voordelen. En als het een premade zou zijn zoals ik denk zullen ze vast goed overeen komen met elkaar, dus ik vermoed dat er niet snel sprake zal zijn van spanningen. Ik acht dat het goeie spelers zijn en dus wel weten waarmee ze bezig zijn. We zullen toekomstig gericht zien hoe het zal uitpakken, alvast dus interessant om dit alles nu al te gaan opvolgen zodat de hele wereld goed mee is met wat en waar alles zich afspeelt. Zo creëren we meer binding!
Zijn paar 59 spelers indd. Of t premade is geen idee
Waar heb je dat vandaan?
 
Reactiescore
3.576
Zijn paar 59 spelers indd. Of t premade is geen idee
Waar heb je dat vandaan?

Toen ik hun ligging bekeek op de kaart waren hun de enige grote spelers zo kort op elkaar en daarbuiten niemand te bespeuren (op het eerste zicht). Nu waren het ook namen die mij wel wat bekend voorkwamen. Hoe groot is de kans deze spelers toevallig zo kort bij elkaar zitten en nog eens in dezelfde stam. Die kans is zo klein dat de meest voor de hand liggende reden een premade moet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
3.576
En aangezien net 1 van hun leden mijn post hierboven geliked heeft bevestigd dat mijn theorie. Case closed!
 

DeletedUser79447

Guest
Toen ik hun ligging bekeek op de kaart waren hun de enige grote spelers zo kort op elkaar en daarbuiten niemand te bespeuren (op het eerste zicht). Nu waren het ook namen die mij wel wat bekend voorkwamen. Hoe groot is de kans deze spelers toevallig zo kort bij elkaar zitten en nog eens in dezelfde stam. Die kans is zo klein dat de meest voor de hand liggende reden een premade moet zijn.

Is het een pre-made, bij toeval.

Er waren 3-4 accounts die met elkaar wilde spelen. Per toeval 2 erbij gekomen die letterlijk daar lagen.

Er gaan geen fusies komen, maar als je de ligging bekijkt ten opzichte van de kaart. Toen ik, .The Lone Startte, lag Jason als meest linker vakje van de hele wereld. Er zijn nu 25 vakjes links bijgekomen, elke dag komen er nog nieuwe bij.

Over 1-2 weken zullen er 35 vakjes links (west) bijliggen. Er is voor niemand een probleem qua edelen.
Wat we nu wel hebben is dat we dicht op elkaar liggen en in elkaars farmgebied farmen, maar ook daarbij gezegd. Iedereen farmt ongeveer evenveel vakjes weg, dus ook altijd in een richting waar een ander niet komt.

Met 1 dorp is dit inderdaad nog niet optimaal, over enkele dorpen is de afstand van de dorpen een stuk groter, dan is er meer farmgebied voor iedereen.

Oftewel, deels eens met de ligging bij 1 dorp, maar met meerdere dorpen ieder zijn eigen gekozen richting op, zijn er voor niemand problemen en liggen we close-by
 

DeletedUser79481

Guest
Mag ik vragen waarom die 100 keer plunderen zo belangrijk is?
(er vanuitgaande dat je deze post schreef rond het einde van de beginnersbescherming, anders heb snap ik waarom de 100 keer zo belangrijk is, vraag me alleen wel nog oprecht af of het handig is om daarnaast ook te roven)

Ik dacht dat, in een wereld met deze bouwtijd/looptijd instellingen het veel meer zou opleveren om te roven, dan te plunderen.
Aangezien je troepen tussen een uur en 8 uur onderweg zijn om heen en terug te lopen, en dan heb je vaak hoogstens 50gs aan buit, terwijl een rooftocht voor zo'n buit minder lang duurt, en je loopt niet de kans om troepen door spikes te verliezen.
Mis ik hier iets? Ben ik een ontzettend noob?
Misschien wel, maar ik ben alsnog nieuwsgierig :)
 
Reactiescore
1.019
Meh, als je micro farmt met 1 lc kan je zoveel meer krijgen, je moet ook niet al je troepen op 1 dorp laten lopen :p

Daarnaast kan je met je bijl wel rooftochten doen, al zijn spelersfarms zelfs nog beter als je die weet te maken
 

DeletedUser79481

Guest
Ah ja op die manier,
dat microfarmen ben ik dus begonnen met 1 zwaard en 1 speer volgens mij (echt vet dom, want met -x% geluk gaan die dood, yay me)
dat leverde 's nachts wel wat op, (ik speel solo), maar overdag denk ik dat roven meer opleverde.

en inderdaad toen ik LC begon te krijgen, lukte het microfarmen ook wel, maar ik denk dat ik mogelijk te laat ben begonnen met LC te ontwikkelen, en daarom dus niet bij de 100 in de buurt kwam voor de beginnersbescherming eindigde.
Op het moment is mijn cluster een hele mooie farm en heb ik geen problemen meer :D
 
Reactiescore
3.540
Ah ja op die manier,
dat microfarmen ben ik dus begonnen met 1 zwaard en 1 speer volgens mij (echt vet dom, want met -x% geluk gaan die dood, yay me)
dat leverde 's nachts wel wat op, (ik speel solo), maar overdag denk ik dat roven meer opleverde.

en inderdaad toen ik LC begon te krijgen, lukte het microfarmen ook wel, maar ik denk dat ik mogelijk te laat ben begonnen met LC te ontwikkelen, en daarom dus niet bij de 100 in de buurt kwam voor de beginnersbescherming eindigde.
Op het moment is mijn cluster een hele mooie farm en heb ik geen problemen meer :D

2 speer 2 zwaard of 1 lc gaan niet dood op barbs zonder muur :)
 

DeletedUser79481

Guest
ja precies, 1 speer en 1 zwaard wel, ik heb in die avond 6 speer een 6 zwaard verloren, daarna geen meer :p
 
Reactiescore
3.576
Ge moet bij de politie gaan werken joh

Ik ben gewoon goed in mijn vak, namelijk logisch redeneren en daaruit de juiste conclusies trekken ^^

Is het een pre-made, bij toeval.

Er waren 3-4 accounts die met elkaar wilde spelen. Per toeval 2 erbij gekomen die letterlijk daar lagen.

Er gaan geen fusies komen, maar als je de ligging bekijkt ten opzichte van de kaart. Toen ik, .The Lone Startte, lag Jason als meest linker vakje van de hele wereld. Er zijn nu 25 vakjes links bijgekomen, elke dag komen er nog nieuwe bij.

Over 1-2 weken zullen er 35 vakjes links (west) bijliggen. Er is voor niemand een probleem qua edelen.
Wat we nu wel hebben is dat we dicht op elkaar liggen en in elkaars farmgebied farmen, maar ook daarbij gezegd. Iedereen farmt ongeveer evenveel vakjes weg, dus ook altijd in een richting waar een ander niet komt.

Met 1 dorp is dit inderdaad nog niet optimaal, over enkele dorpen is de afstand van de dorpen een stuk groter, dan is er meer farmgebied voor iedereen.

Oftewel, deels eens met de ligging bij 1 dorp, maar met meerdere dorpen ieder zijn eigen gekozen richting op, zijn er voor niemand problemen en liggen we close-by

Ik ben het volledig eens met je uitleg, vergeet niet ik jullie stamcluster goed noemde. Het was iemand anders die daar kritiek op aan het uiten was :)

Mag ik vragen waarom die 100 keer plunderen zo belangrijk is?
(er vanuitgaande dat je deze post schreef rond het einde van de beginnersbescherming, anders heb snap ik waarom de 100 keer zo belangrijk is, vraag me alleen wel nog oprecht af of het handig is om daarnaast ook te roven)

Een stam moet nu eenmaal sterke accounts hebben met een hoge activiteitsgraad. Als ik na enkele dagen 1k dorpen gefarmt had met een actief team dan verwacht ik dat andere acc's toch al minstens die kaap van 100 dorpen geplunderd gehaald hebben. Zo niet doen ze ergens toch wat verkeerd. Ik wil daarbij niet zeggen dat het dan slechte spelers zijn maar gewoon niet de acc's die een stam groot gaan maken. En aangezien ik een post maak over de meest potentiële stammen vallen dergelijke stammen dus al af.
 

DeletedUser79481

Guest
Een stam moet nu eenmaal sterke accounts hebben met een hoge activiteitsgraad. Als ik na enkele dagen 1k dorpen gefarmt had met een actief team dan verwacht ik dat andere acc's toch al minstens die kaap van 100 dorpen geplunderd gehaald hebben. Zo niet doen ze ergens toch wat verkeerd. Ik wil daarbij niet zeggen dat het dan slechte spelers zijn maar gewoon niet de acc's die een stam groot gaan maken. En aangezien ik een post maak over de meest potentiële stammen vallen dergelijke stammen dus al af.
oh ja ik snap je punt over activiteit volledig, alleen ik had verwacht dat roven efficienter zou zijn dan plunderen op het tijdstip dat je deze analyse schreef, en daarom dus niet per se een uitspraak kon doen over het aantal plunderingen. if that makes any sense

on another note, kun jij je een account genaamd "Arenovich" herinneren? uit wereld 34 dacht ik, speelde daar voor het laatst, met ene Jannes en een Boem Chakalaka
je naam komt me enorm bekend voor :D
 
Reactiescore
3.576
oh ja ik snap je punt over activiteit volledig, alleen ik had verwacht dat roven efficienter zou zijn dan plunderen op het tijdstip dat je deze analyse schreef, en daarom dus niet per se een uitspraak kon doen over het aantal plunderingen. if that makes any sense

Omdat de plunder award het meest zeggende was. Die 10k gs roven kon je ook krijgen door simpel te rooftochten. Dat zei niets over de activiteit van een account. De 100 dorpen plunderen dus wel.

on another note, kun jij je een account genaamd "Arenovich" herinneren? uit wereld 34 dacht ik, speelde daar voor het laatst, met ene Jannes en een Boem Chakalaka
je naam komt me enorm bekend voor :D

Nog voor ik verder las en je accnaam zag linkte ik het aan w34 dus ja ik ben diezelfde Jannes en Boem Chakalaka (Meneer kapstok) was daar ook bij ja :p Zat gij bij mij in de stam of was je mijn pbg?
 
Bovenaan