Top/Flop stammen

Reactiescore
3.540
Dit zou in de situatie tegen maut zijn waarmee ik geen moraal heb. Tegen kleine pp farmers uiteraard wel :)
Excuus niet duidelijk verteld van mijn kant :p

Als je op Save the Whale speelt, als je al je MB’s zou edelen, kun je nog maar 1 dorpje van Maut pakken op 100% moraal, daarna daalt het vlug.
 

DeletedUser77942

Guest
Als je op Save the Whale speelt, als je al je MB’s zou edelen, kun je nog maar 1 dorpje van Maut pakken op 100% moraal, daarna daalt het vlug.

Dan alleen een kwestie voor save om heel maut te clearen en dan pas te edelen om zo moraal tegen te gaan:p
 
Reactiescore
64
Ik kan een klein beetje begrip opbrengen voor je motivatie dat ‘noobs’ hiervan leren. Maar eerlijk gezegd leer je minder dan je denkt. Een trein sturen op bevel van je baas kan tegenwoordig al met je mobiel, en je wekker zetten om vervolgens je telefoon te pakken kan je al sinds klas 1 op de middelbare school. Lijkt me geen enkele kunst.

Ik wil niet te erg op de man gaan inspelen, maar je hebt al een hele wereld mb gespeeld voor savethewhale waar je 50+ dorpen had, aldus twstats. Dat je na zo’n wereld nu alweer de ‘noob’ (zoals jij je jezelf noemt) uithangt zegt ook wel het een en ander over de wil. De kwaliteit wordt laag genoemd, maar naar mijn idee wil ook gewoon niet iedereen het spel leren, waardoor er inderdaad zoveel noobs zijn. Het zetten van je wekker om een trein te sturen is immers leuker dan een nacht opblijven om te snipen, nietwaar?

En ja de een heeft meer punten de ander. Niet iedereen doet aan zwaar pp boosten, niet iedereen krijgt de dorpjes in de schoot geworpen en niet iedereen heeft een ‘mb’ stam


Als je kijkt naar mijn twstats zie je dat ik pas in maart begonnen ben met spelen op w59, Dit was vlak voor .chill viel en daarna de wereld wel een beetje over was. Nu heb ik daar nu wel de kans gekregen om een klein frontje te bouwen tegen vinage. Dus het snipen gaat echt nog wel komen :) Het enige voordeel is dat wanneer ik een fout maak ik niet meteen opnieuw hoef te beginnen en dat mijn moraal me een klein beetje voordeel geeft.
Maar om nou te zeggen dat ik er al een hele wereld er op heb zitten vindt ik niet terecht heb nog vrij weinig gedaan daar :p.

Verder wil ik je nog even een shout out geven volgens mij heb je prima gespeeld de afgelopen weken. Volgens mij ben jij ook de enige reden dan simon stokvis niet meteen weggespeeld is en dat Dante het nog zo lang heeft vol kunnen houden. Als je in het begin stadia wat actiever was geweest had je denk ik zeker bij de top kunnen zitten.
 

DeletedUser23778

Guest
Kan iemand mij uitleggen wat er nou precies zo knap is aan een stam oprichten met accounts waar gemiddeld 5 man op spelen, overal minimaal €100 pp in te klappen en vervolgens vijandige solo accounts die nog niet de helft in omvang zijn, ongeacht hun ervaring, met een overmacht neer te maaien?

Dat zou fijn zijn. Alvast bedankt!
 

Deleted User - 487776907

Guest
Tja niet veel. Tis nu edelen of geedeld worden. Pas als de midgame aanbreekt zal je verschil in skills gaan zien.
 

DeletedUser61134

Guest
Tja niet veel. Tis nu edelen of geedeld worden. Pas als de midgame aanbreekt zal je verschil in skills gaan zien.

Ja zoals de afgelopen werelden.
Ik volg elk forum en op W57 was heel kort strijd voor het eenzijdig internen werd omdat de vijand opgaf.
En W60 zijn er paar accs die zich aardig verzetten, maar nog een meerderheid die onderpresteren.
W49 was paar keer korte strijd, maar ook gewoon keer op keer spelers en stammen die gewoon opgaven.
W47 was laatste waar wat gebeurde gezien een paar accounts dichtbij de miljard ODD kwamen (zie je ook aan de OD flink hoger dan andere werelden & weinig spelers op het eind)

Dus of we nog skills gaan zien... Kleine kans :p
Meer kans op insta-deletes en intern/runs
 

Deleted User - 487776907

Guest
Ja zoals de afgelopen werelden.
Ik volg elk forum en op W57 was heel kort strijd voor het eenzijdig internen werd omdat de vijand opgaf.
En W60 zijn er paar accs die zich aardig verzetten, maar nog een meerderheid die onderpresteren.
W49 was paar keer korte strijd, maar ook gewoon keer op keer spelers en stammen die gewoon opgaven.
W47 was laatste waar wat gebeurde gezien een paar accounts dichtbij de miljard ODD kwamen (zie je ook aan de OD flink hoger dan andere werelden & weinig spelers op het eind)

Dus of we nog skills gaan zien... Kleine kans :p
Meer kans op insta-deletes en intern/runs

Doe jij nog iets anders dan TW forum lezen :p

Maar je hebt wel een punt eigenlijk. Zullen vast tussendoor hier en daar nog wat oorlogjes zijn geweest, maar echt strijd waar men nog naar terugkijkt, nee. Dat is ondertussen wel een flinke tijd terug. Tis elke wereld weer hopen hè dat er iemand is die een verzet opricht.
 

DeletedUser75778

Guest
W49 was paar keer korte strijd, maar ook gewoon keer op keer spelers en stammen die gewoon opgaven.
De endgame van w49 was inderdaad een paar keer korte strijd, maar daar was de start en de midgame wel heel interessant. Er is lang een 1v1v1-situatie geweest, met nog enkele andere stammen die bepalend konden zijn, en het verschil tussen de nummer 1 en nummer 25 was aanzienlijk kleiner dan het geval is op w62.
 
Reactiescore
3.540
De endgame van w49 was inderdaad een paar keer korte strijd, maar daar was de start en de midgame wel heel interessant. Er is lang een 1v1v1-situatie geweest, met nog enkele andere stammen die bepalend konden zijn, en het verschil tussen de nummer 1 en nummer 25 was aanzienlijk kleiner dan het geval is op w62.

Het leuke aan w49 is dat de early game toppers (The Muppet Show bijvoorbeeld) die de overmacht hadden zoals Dejavu deze nu heeft het uiteindelijk niet hebben kunnen waarmaken, wat een enigszins leuke mid game met Mono/Met Ui vs Fide als gevolg had. De redding van Holsappeltje door Fide heeft daar de wereld bepaald, Hols stond regelmatig op omvallen en heeft door Fide de eindstreep gehaald.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Ja je gaat t zelfde krijgen als W59 straks, waar MB's groter zijn dan spelers zelf :p
 

DeletedUser43196

Guest
Kan iemand mij uitleggen wat er nou precies zo knap is aan een stam oprichten met accounts waar gemiddeld 5 man op spelen, overal minimaal €100 pp in te klappen en vervolgens vijandige solo accounts die nog niet de helft in omvang zijn, ongeacht hun ervaring, met een overmacht neer te maaien?

Dat zou fijn zijn. Alvast bedankt!

Het gaat hen het enkel om winnen joh. Niet om het spelen van een spel. Dit heb je bij elke online-game waar je bijbetaal functies hebt. Get used to it. Gaat nooit over, behalve als ze over gaan op een eenmalige betaling zonder verdere bonusen maar dat geeft minder winst dus kunnen we enkel over blijven dromen.
 
Reactiescore
88
Poeh hé Er zijn hier veel mensen met jeugdfrustraties.
Vind het toch vest knap dat je nu nog kan janken over MB's/PP/Speler grote....
Dit is nou eenmaal hoe het spel gespeeld wordt.
Iedereen kan gratis pp farmen...
Iedereen kan MB's krijgen....
Iedereen kan groeien....

Als je nou gewoon je best gaat doen ipv janken en misschien leer je nu dat je voor een volgende wereld beter voorbereid moet zijn.
Iedereen van ons team is zelf pp gaan farmen dat gooien we op een hoop en wij hebben max 18k pp uitgegeven aan de wereld. Als je een beetje fanatiek farmt heb je dat in 1/2 werelden. Als je dan ook een beetje planned hoe je het uitgeeft kom je behoorlijk ver. Met het gejank op het AF kom je niet zo ver. Je stopt de spelers er niet mee en het enige wat je krijgt is dat je jezelf voor lul zet tegenover de mensen die het af lezen en misschien een like van die eene andere AF account bezittende gefrustreerde knul.

Laten we gewoon lekker ontopic blijven en over de successen of daadwerkelijke flops praten.
 

DeletedUser23778

Guest
Schoolvoorbeeld van cognitieve dissonantie.

Over de MB's heb je gelijk, al zal je vast niet ontkennen dat het gebruik van MB's door Dejavu ontzettend scheef ligt. Hierboven zijn tevens voorbeelden genoemd van MB's die groter zijn dan de vijandige tegenspelers. Wat dat betreft zou je eerder neigen naar omzeiling van de maximum stamgrootte dan naar het "gewoon gebruiken van MB's".

Dat PP farmen gaat TW de das omdoen. Je bent obviously het type speler dat stelt dat TW alleen gespeeld kan worden door eerst PP te farmen op een andere wereld(en), om deze vervolgens te investeren in een volgende wereld. Je doet hier zelf (18k is m.i. buitensporig, maar fair dat je het toegeeft) aan mee en veroorzaakt daarmee cross world gameplay wat een enorme storing binnen de werelden geeft omdat er spelers met een verschillend doel aan een wereld beginnen en moedwillig de wereld niet uitspelen. Daarmee heb je door zowel PP farmen als PP boosten ongetwijfeld al een scala aan beginnende enthousiaste spelers van TW gejaagd omdat ze tegen een overmacht stonden.

Innogames geeft de voorzet, maar juist die spelers als jij koppen de voorzet dermate gretig in dat de houdbaarheidsdatum van TW exponentieel dalende is.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Innogames geeft de voorzet, maar juist die spelers als jij koppen de voorzet dermate gretig in dat de houdbaarheidsdatum van TW exponentieel dalende is.

Hier moet ik je helaas tegenspreken though. Sinds de invoering van de beurs is de daling in spelers juist afgenomen en heeft het spelersaantal zelfs steigingen gekend.

In the long run daalt het spelersaantal inderdaad (wat logisch is als een spel verouderd), maar de beurs heeft daar niet bij geholpen. Het heeft het zelfs minder gemaakt.
 

DeletedUser23778

Guest
Welke bron hanteer je? Ik weet niet precies wanneer de premium beurs is geïntroduceerd maar begreep dat dit omstreeks w40 lag. Als je TW stats hanteert kun je eenvoudig het aantal spelers achterhalen en daar zie je toch echt een keiharde daling. In "mijn" tijd, tot ca. wereld 30 was de playerbase behoorlijk stabiel.
 
Bovenaan