Top/Flop stammen

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
vandaar dus een onrealistisch voorstel :p
Ik hoor echter elke speler roepen hoe goed hij is terwijl ik daar vaak echt een andere mening over heb.
Kwaliteit over kwantiteit vind ik inderdaad zeer mooi, en als iedereen vind dat ze zo goed zijn zou mijn voorstel in principe moeten lukken :p

Kwaliteit blijkt vaak een discutabel begrip. Sommige refereren naar veel statistiekjes waarin ze rang één geëindigd, naar het aantal spelers dat ze verslagen hebben of naar het aantal gewonnen werelden en het percentage daarvan. Kijk je dan naar de echte ingame vaardigheden, zoals een goede voorbereiding en goede aanval/verdedigingstactieken of kijk je naar sociale vaardigheden, diplomatiek inzicht en behulpzaamheid. Volgens sommige kun je met weinig tijd geen goede speler zijn, simpelweg omdat je eigenhandig geen prestaties kunt leveren. Anderen vinden dat een goed team maar één inzichtelijk sterke speler hoeft te hebben met een grote contactenkring en de rest de wat toegankelijkere taakjes doen, zoals onze hele maatschappij er eigenlijk uit ziet.

Ik heb hier een duidelijke mening over (welke ik jullie ga besparen), maar ik ben er zeker van dat bijna iedereen er anders over denkt. Niet zozeer omdat mijn mening zo afwijkend is maar omdat 'kwaliteit' een uiterst breed begrip is. Tuurlijk kunnen we er een van daalen definitie aan koppelen.. uiteindelijk hecht iedereen aan andere dingen waarde en geeft dat ook verschillende perspectieven over daadwerkelijke kwaliteit.

Buiten dat denk ik dat veel spelers zich anders/beter voor doen dan ze zijn en dat daarmee hun zelfbeeld nog wel kloppend kan zijn. Nu zullen sommige vast denken, wat een minachtend stukje tekst.. Ik schaar mijzelf niet onder de goede spelers, in duels, kan ik zo het onderspit delven. Ik haal mijn plezier uit samenwerking en ben het sterkst in organiseren, motiveren en acht mij inzichtelijk bekwaam, wat weer handig kan zijn op stam-schaal. Iedereen heeft sterkte en zwakke punten. Je zou dus inderdaad kunnen stellen dat iedereen zichzelf terecht kwalitatief goed mag noemen. Kijk eens of je zoiets kunt waarmaken of wat voor een uitslag er uit zo een enquête zou komen, lijkt mij een zeer interessant experiment; ''hoeveel waarde hecht de tw community aan een battle op kwaliteit'' of ''hoe is het zelfbeeld van de gemiddelde tw'er'' :biggrin:
 

DeletedUser74358

Guest
Dat je jezelf altijd al voor deed als een ander was al duidelijk Roald, maar we mogen je hoe je ook bent hoor :cool:
 

DeletedUser74396

Guest
Mooie beschrijving roald. misschien is dat wel iets voor de contest:
Wie kan zichzelf het best objectief beschrijven. De speler die zichzelf verkoopt en het minst negatieve commentaar krijgt wint :D
En ja, zoals je zelf zegt: er bestaan andere maatstaven. Maar als je voor alles onderdoet kan je je toch onmogelijk bij de top wanen :p
 

DeletedUser63354

Guest
De kortzichtigheid :D Een berisping voor die opmerking is wel op zijn plaats.
 

DeletedUser

Guest
Dat zou ook vrij hypocriet zijn moest je dat wel doen, he?

Dat zou het inderdaad zijn. Maar ik snap niet dat mensen bepaalde spelelementen proberen buiten te sluiten. Waarom ga je niet zelf scripts schrijven en een spel ontwerpen zonder katapulten of PP als je het allemaal goed zo weet.
 
Reactiescore
1.893
Dat zou het inderdaad zijn. Maar ik snap niet dat mensen bepaalde spelelementen proberen buiten te sluiten. Waarom ga je niet zelf scripts schrijven en een spel ontwerpen zonder katapulten of PP als je het allemaal goed zo weet.
Dit is een retorische vraag neem ik aan? Of was het bedoeld om grappig te zijn.
 
Reactiescore
1.015
Nee, want tijdens de proefperiode en zelfs inleesperiode heb je de modtitel al op het AF.
 

DeletedUser71618

Guest
Dat zou het inderdaad zijn. Maar ik snap niet dat mensen bepaalde spelelementen proberen buiten te sluiten. Waarom ga je niet zelf scripts schrijven en een spel ontwerpen zonder katapulten of PP als je het allemaal goed zo weet.

Spelelement.. Tsja.. PP een spelelement noemen is ook wat. Feitelijk zit het erin ja, maar tis nou niet dat je echt het spel speelt door PP te gebruiken.
 

DeletedUser62190

Guest
Iedereen gebruikt PP voor muur, PA, FA en AM. De meesten voor veel meer. Ik denk dat PP wel degelijk een spelelement is geworden. Het zit in het spel en je kunt het vergaren. Ik ben een speler die nooit een enkele euro uitgegeven heeft aan TW. Dus ik verloor altijd. Kon niet groot worden, want zodra je teveel dorpen hebt, moet je gewoon met PA werken. Farmen stop je ook gauw mee als je geen FA hebt. Dan kan ik van die stomme enquetes invullen in de hoop dat ze me 10 PP geven, maar dat werkte vrijwel nooit. Nu is er een PP beurs waar ik mijn PP kan vergaren en daardoor een kans heb om dit spel op een redelijke manier te spelen.

Dat ik het dan op moet nemen tegen spelers die massa's van het spul hebben en het gebruiken om je totaal te vernietigen, heb ik niet zo heel veel op tegen. Dat was altijd al zo, alleen nu heb ik de kans om ook veel van dat spul te krijgen en het tegen hen op te nemen. Niet dat ik dat van plan ben. Ik ben veel te lui om veel PP te krijgen. Alleen de nodige PA en FA. En de muur uppen als hij kapot is. Dat is geen overbodige luxe als speler van 50k punten tegen een stam van boven de 5 mil.
 

DeletedUser71618

Guest
Ja, voor PA, FA, AM, dat zijn hulpmiddelen voor het spel die niks veranderen aan hoe je het spel speelt of welke tactieken je hebt. Die ondersteunen je bij het spelen van het spel zodat je de rotklusjes niet allemaal met de hand hoeft te doen.

De muur uppen met PP is iets totaal anders. Even kort samengevat: eigenlijk is het een redmiddel voor noobs die anders niet kunnen deffen omdat ze dan te veel troepen verliezen. Muren uppen met PP doet tactisch aanvallen d.m.v. muren op bepaalde plekken te slopen om daar op door te beuken volledig teniet. Het compenseert het gebrek van een speler die die aanvallen niet normaal kan deffen.
 

DeletedUser62190

Guest
Ik heb ervaring, maar ik ben een slechte speler. Ik kan deffen, maar heb niet voldoende skills om het puur daarop te winnen. Veel van mijn betere tegenstanders hebben veel meer voordelen dan alleen van betere kwaliteit te zijn. Zij hebben vrienden van vergelijkbaar niveau, een account dat 24 uur per dag actief is doordat zij meerdere spelers op een account hebben en ze hebben de beschikking over PP om die rotklusjes op te knappen. Dat heb ik allemaal niet. Ik moet het alleen doen met mijn stam. Natuurlijk heb ik wel een klein kansje. Ik heb allereerst diplomatiek contact nodig, dat mij helpt om beter mijn tegenstander te verslaan. Maar ook diplomatiek gezien delf je vaak het onderspit tegen een betere tegenstander. Daarom gebruik ik PP om de muur te uppen na een aanval als extra manier om mijzelf in leven te houden.

Als de speler beter is dan ik, in een betere stam zit dan ik, betere vrienden heb dan ik, 25x groter is dan ik en mijn stamleden overtuigd worden om MBtje te gaan spelen om mij uit de weg te ruimen, dan overweeg ik toch sterk om met PP de muur te uppen om in deze kansloze situatie mijn tijd op deze wereld te rekken. Als die spelers met kwaliteit zich dan zielig gaan gedragen dat het moeilijker wordt om slechte spelers te verslaan, dan heb ik daar geen boodschap aan.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Ik ben een speler die nooit een enkele euro uitgegeven heeft aan TW. Dus ik verloor altijd. Kon niet groot worden, want zodra je teveel dorpen hebt, moet je gewoon met PA werken.

Dit gaat echt niet altijd op. Er zijn altijd vele manieren geweest om gratis pp te verdienen. Buiten blogs schrijven, modereren en noem het maar op kon je vroeger ook nog op een andere manier pp bij elkaar harken. Wie weet nog dat je op ''verdien je premium punten'' kon drukken en dan allerlei fake gegevens moest invullen bij verscheidene reclame sites die gewoon je mail, adres en bankgegevens wilde? Google even het adres van de dichtsbijzijnde gamma, het rekeningnummer van de blokker en noem jezelf herman hermansen et voila, gratis pp. Of zoek een co-speler die er wel pp in wil steken. Tegenwoordig zijn het ook enkel de noobs en de luiaards die nog betalen, laat dat nou net het soort speler zijn dat graag een goede speler verwelkomd.

Verder trek ik je kunnen nogal in twijfel. Er zijn zat spelers, waaronder ik zelf, die een fatsoenlijke start hebben kunnen maken zonder enige pp abusing. Op '38 was mijn tweede dorpje direct de nummer 2 van de wereld die een prachtig dorpje had, twee edelmannen en 100 bijl om mee te edelen :p Tuurlijk kun je wel eens pech hebben.. maar suggereren dat je zonder pp abusing onmogelijk een goede start kunt maken? Het is men zelfs gelukt op de limited haul wereld, wat de oneerlijkheid tussen pp abusing en niet enkel maar groter maakte.
 
Bovenaan