Top/Flop stammen

DeletedUser75190

Guest
Je kan het spel spelen op basis van gevoel en emotie, in deze zienswijze kan ik me vinden in wat jij hier zegt. Je zult niet met de vijand in conclaaf gaan gezien het wrok dat je in de voorgaande tijd tegen hem/haar hebt opgebouwd. Tevens zijn er ook andere principes waar je op basis van, het spel kunt spelen. Je kunt eerder benoemden opzij zetten en handelen naargelang de behoeften van de stam. Dat is wat wij hier gedaan hebben, en dat is naar onze mening de beste keus geweest. De toekomst zal het uitwijzen.

Tuurlijk snap ik de keuze, aangezien het strategisch slim is om At all onder druk te zetten (recruit to win). Het is alleen jammer dat IGH (die een hekel had aan meerdere spelers uit edict) nu edict gaat joinen (wat overigens ook niet helemaal duidelijk is vanuit IGH z'n kant). Wij hebben in ieder geval het balletje bij hem neer gelegd als stam door hem een mogelijkheid te geven om eeb solli te schrijven. Alle vriendelijke overeenkomsten zijn op dit moment dan ook beëindigt totdat er meer duidelijkheid is
 

DeletedUser50613

Guest
Is niet omdat iemand je tegenstander is en je elkaar constant aanvalt, betekent toch niet per se dat je die speler niet moet hebben?

Het is en blijft een spelletje, sommige win je, sommige verlies je... maar de tegenspeler hoef je daarom toch niet te haten he. :/

Team Woesie zijn toffe gasten, maar desondanks ga ik ze nog altijd zo goed mogelijk proberen te stoppen en tegen te werken in het spel. :)
 
Reactiescore
3.586
IGHI gaf zelf aan dat hij de helft in Edict om persoonlijke redenen niet mag dus je punt mag naar de vuilbak :D
 

DeletedUser77788

Guest
Edict doet het gewoon al heel de wereld top op diplomatisch/tactisch vlak. Het is de beste optie voor hun IGHI te nemen want daar gingen ze met ADJ nooit doorkomen.
Ben ik het volledig mee eens.

Maar ik snap wel dat NHNH+Worst Woesie zich een beetje verraden voelen.
De stam Rev zag er prima uit maar helaas voor hun was het gras bij Septen groener.

Heb vaak gehoord dat de spelers op IGHI erg simpathiek blijken te zijn en dat ze veel voor de stam over hebben.
Maar helaas zal ik ze hierdoor niet snel vertrouwen :oops:.

Flauw Grapje:

IGHI joined At All(Toekomst)

OBEY: Iemand die vv kan doen?
IGHI: Stuur maar!
OBEY: Iemand anders?
...
weekje later ...

The Chosen One: Waar is OBEY?
IGHI: Edict heeft hem weg geedeld...
:(
 

DeletedUser76162

Guest
Tuurlijk snap ik de keuze, aangezien het strategisch slim is om At all onder druk te zetten (recruit to win). Het is alleen jammer dat IGH (die een hekel had aan meerdere spelers uit edict) nu edict gaat joinen (wat overigens ook niet helemaal duidelijk is vanuit IGH z'n kant). Wij hebben in ieder geval het balletje bij hem neer gelegd als stam door hem een mogelijkheid te geven om eeb solli te schrijven. Alle vriendelijke overeenkomsten zijn op dit moment dan ook beëindigt totdat er meer duidelijkheid is

Dan variëren wij in zienswijze omtrent het begrip 'recruit to win'. We zullen met de komst van IGHI met 1 lid meer komen te zitten dan Humble, dit lijkt me toch gerechtvaardigd? Daarbij zal het puntenaantal ook niet dusdanig uit de hand lopen dat er niets meer tegen te beginnen valt, onze slechte diplomatie verwaarlozend (Jullie woorden, niet de mijne).
 

Deleted User - 487828103

Guest
Ben ik het volledig mee eens.

Maar ik snap wel dat NHNH+Worst Woesie zich een beetje verraden voelen.
De stam Rev zag er prima uit maar helaas voor hun was het gras bij Septen groener.

Heb vaak gehoord dat de spelers op IGHI erg simpathiek blijken te zijn en dat ze veel voor de stam over hebben.
Maar helaas zal ik ze hierdoor niet snel vertrouwen :oops:.

Flauw Grapje:

IGHI joined At All(Toekomst)

OBEY: Iemand die vv kan doen?
IGHI: Stuur maar!
OBEY: Iemand anders?
...
weekje later ...

The Chosen One: Waar is OBEY?
IGHI: Edict heeft hem weg geedeld...
:(

Cringe
 

DeletedUser76513

Guest
Nou jullie horen het. Als je edict aanvalt heb je nog een kans om bij hun in de stam te komen ook. Moet natuurlijk wel in een periode zijn dat Edict dorpen verliest anders zouden ze dat natuurlijk nooit doen.

Je moet niet vergeten dat wij in Rev. al een goede band hadden met I get High en nu nog steeds. Wij hebben nooit vijandigheden tegenover elkaar gehad. Misschien dat I get High ons vandaar niet benaderd heeft ;)

XXX Je boy

Wat heeft het verliezen van dorpen met een rekrutering te maken? Niks, Dan zouden we tijs moeten rekruteren en woesie omdat we daar ook dorpjes ook kwijt zijn geraakt? Beetje een vage beredenering van je.


Het gaat mij eigenlijk zelfs vooral om IGHI. Ik zeg niet dat het een erg slechte recruut is vanuit Edict-standpunt, wél dat het simpelweg een geval is van recru-to-win. Over de rest van de recruits spreek ik me niet uit, ik geloof best dat daar een degelijk plan achter zat.
Echter is in de IGHI-soap het laatste woord nog niet gezegd denk ik zo, en ik ben benieuwd wanneer hij overstapt, en vooral, of Edict er nu een goede zaak mee doet.

Recru-to-win? Leg mij het gehele begrip is even uit. Speler(s) rekruteren om de wereld te winnen? Lijkt me hierin zeker niet het geval. Jullie weten net zo goed als ik dat als we deze kans niet zouden grijpen als dit als gaat gebeuren dat at all anders een zeer grote kanshebber zou zijn om IGHI te inviten. Dan zouden we in dat geval het zelfde gesprek hebben als we nu over edict hebben. Ik zie het als een rekrutering waardoor we in het zuiden ''wel'' wat kunnen gaan doen tegen at all. Jullie weten net zo goed als mij dat als IGHI tegen ADJ en woesie , tijs, obey en nensul tegen pianist en punkerke zouden moeten knokken dat we in offensieve zin het heel lastig zouden krijgen. Defensief gezien loopt het de laatste tijd een stuk beter tegen at all maar door hun sterke offensief in het begin lopen we daar vanaf dag 1 achter de feiten aan. Hierom hebben we ook besloten om rechtvaardigheid te internen en daar een goed blok te gaan creeren via account obadiah. Daar werd enige tijd geleden net als ik zelf heb gedaan gesproken over Interns en BB edelaars maar heb ook gezegd daarvoor dat als spelers het in tactisch opzicht gebruiken dat ik daar zeker niet raar tegenover sta. Geld dus ook voor spelers als woesie en tijs. Je kan het slecht noemen maar goed front maken is geen slecht keus als het nodig is.

Ik zie de rekrutering van IGHI eerder als een push in de goede richting om wel wat kunnen doen tegen at all in offensieve zin. Ik zie dit dus zeker niet als recruut to win want als we een kleiner account hadden zouden gaan rekrutering die op die plek had gelegen hadden we niks gehoord op het forum. Het komt hierom ook over op mij dat jullie eerder balen van het feit dat er met at all geen overeenkomst is gekomen en er nu gesprekken met edict zijn.

Als ik het goed lees is de enige stam waarmee Edict diplomatieke betrekkingen had - buiten de NAP met NS dan, die tel ik niet mee - dus Septen. Enkel dat al zorgt dus voor een negatief beeld over Edicts diplomatie, want zoals wij allen weten is het met Septen niet best afgelopen.
Dan over At All; er zijn inderdaad gesprekken geweest, maar laten we het erop houden dat telkens 1 van de partijen tegen was. Niet iemands fout, maar wel slechte diplomatie van Edict lijkt mij, er is immers gebleken dat ze ver van de perfectie zitten, zo met 2 fronten.
Echter is het waar dat jullie diplomatie niet rampzalig is, maar wél dat het op de buitenwereld overkomt als zijnde incapabel tot het sluiten van bondgenootschappen, en door de (lichte) verliezen lijkt dat dus arrogantie of onkunde.

Samenwerking met septen was een GAP tegen VIP week nadat die uit elkaar vielen gingen er leden van Rev naar septen en van Vip een paar los verder en er ontstond een stam humble. Dit gebeurde allemaal in paar dagen tijd. Die gap had vanaf het moment dat VIP viel 0 betekenis gehad. Ik kan dit dan ook geen samenwerking noemen al stond die wel op papier. Een gap waarvan we geeneens gebruik hebben gemaakt aangezien vip geen incomming heeft gehad in de periode tussen start van de GAP en val van VIP.

Dan even over jou punt omtrent at all en de gesprekken. Ik vermoed dat je zelf niet de gesprekken hebt bijgewoond en denk dat de volgende mensen heel goed kunnen bevestigen dat we vanaf dag 1 hele goede gesprekken tussen Mats en mij hebben gehad en dat toen die minder actief werd dat Jeffrey dit prima heeft over genomen. In deze gesprekken zijn er elke keer andere ideeen naar voren getoverd. Van Naps en Bgs tot zelfs een fusie. In elke stam is er wel een moment dat inactiviteit een rol gaat spelen en dat is ook het probleem geweest tijdens de gesprekken over een samenwerking in mijn ogen. Elke keer hebben we gekeken naar een samenwerking maar als er 1 van beide stammen met inactiviteit kampt dan gaat de andere stam de samenwerking niet aan. Even geleden heb ik met de leiding van At all gesproken over een fusie. Er zouden een x aantal leden van at all en x aantal leden van edict een nieuwe stam vormen. Hierop heb ik aangegeven dat wij op dat moment juist meer dan genoeg activiteit bezaten en dat ik daarom geen leden achter ga laten. Dit is andersom ook gebeurd toen wij qua edellijnen er niet uit kwamen. Er zou ruimte te kort zijn.. ( IGHI lag in de weg) maar aangezien er meerdere spelers een goede band met IGHI hadden/Hebben kon dat niet geregeld worden. Zo zijn er denk ik wel 5 gesprekken geweest (sirieuze) over mogelijke samenwerking. Elke keer was er 1 van de partijen die de samenwerking niet kon realiseren omdat het simpelweg onhaalbaar was of omdat het de situatie er niet voor was. Ik denk dat zowel at all als Edict hierin te koppig zijn geweest om niet vanaf dag 1 de samenwerking te zoeken. Dit zal niet meer te realiseren zijn lijkt me nu :D Maar ik denk dat het beide stammen zijn waarin er wel degelijk tactisch over dingen zijn nagedacht met de beste bedoelingen.

XXX PipoPinda
 
Reactiescore
3.586
Dan variëren wij in zienswijze omtrent het begrip 'recruit to win'. We zullen met de komst van IGHI met 1 lid meer komen te zitten dan Humble, dit lijkt me toch gerechtvaardigd? Daarbij zal het puntenaantal ook niet dusdanig uit de hand lopen dat er niets meer tegen te beginnen valt, onze slechte diplomatie verwaarlozend (Jullie woorden, niet de mijne).

Recruit to win heeft in deze dan ook totaal niets met het ledenaantal of de punten te maken.
 

DeletedUser77788

Guest
Jullie weten net zo goed als ik dat als we deze kans niet zouden grijpen als dit als gaat gebeuren dat at all anders een zeer grote kanshebber zou zijn om IGHI te inviten. Dan zouden we in dat geval het zelfde gesprek hebben als we nu over edict hebben. Ik zie het als een rekrutering waardoor we in het zuiden ''wel'' wat kunnen gaan doen tegen at all.

Mijn stem krijgt hij niet hoor :p, geen zin in een saai spelletje.
 

DeletedUser50613

Guest
Ik ben er nog altijd serieus voor aan het ijveren om jou te recruiten, Jannes.
 
Bovenaan