Top 20

DeletedUser66195

Guest
oh zo ja dan wel leuk wat gratis dorpen hehe :p

ja voor mij minder leuk om eens spelers eens dichterbij te bekijken en te beseffen dat niet veel spelers waardig zijn van hun plaats haha :p
 

DeletedUser73678

Guest
Leuk om je lijstje te lezen. Ik vraag me alleen af waar de conclusie : 'Lage Oda, dus dorpen makkelijk verkregen --> Niet top10 waardig' vandaan komt.
 

DeletedUser

Guest
Of als je ooit 14 dorpjes heb geinternt ondertussen al weer een flinke poos geleden. Je gelijk onwaardig bent. Kan er niks aan doen dat onze buurman stopt en hij nogal ongelukkig lag voor onze groei mits we hem niet zouden laten edelen.

Verder wordt tasmian geprezen vanwege zijn goede farmcluster en wij die ook een redelijk farmcluster hebben worden afgeschreven als RIM account, geloof dat we op ongeveer een zelfde positie hebben op de wereldkaart
 

DeletedUser74396

Guest
nog een paar kleine opmerkingen:
je zegt dat Night heel wat dorpen heeft geïnternd waardoor behalve zijn ODA alles een beetje fucked is.
Zijn ODA zou dan wel zeer goed moeten zijn. Bedoel je dit niet net omgedraaid?
Zo'n hoge ODA past perfect bij zijn rang. Tot je rekening houdt met zijn interns. In mijn ogen zou de ODA dus juist aan de hoge kant zijn.

Je noemt veel spelers onwaardig (4 vd 9). Met andere woorden: je vindt dat er veel spelers van rang zouden moeten wisselen met anderen.
Zou je misschien even kunnen zeggen wie er dan op de plaats zou moeten komen? Want volgens mij ben je vergeten rekening te houden met het algemene niveau van deze wereld. Het kan zijn dat ze op andere werelden niet waardig zijn, maar is er beters te vinden op deze wereld?
 

DeletedUser66195

Guest
Leuk om je lijstje te lezen. Ik vraag me alleen af waar de conclusie : 'Lage Oda, dus dorpen makkelijk verkregen --> Niet top10 waardig' vandaan komt.

Ja ik erger me persoonlijk aan de spelers met weining ODA.
Ze zijn te weinig aanvallend ingesteld , sommige internen liever.
Dat is gewoon mijn subjectieve mening op de objectieve statistieken.
En tjah als je niet veel clears verliest kun je meer farmen en zou je meer groei moeten hebben.
Sommige uit de top20 konden door hun lage ODA al lang met een grote voorsprong rang 1 staan.

Of als je ooit 14 dorpjes heb geinternt ondertussen al weer een flinke poos geleden. Je gelijk onwaardig bent. Kan er niks aan doen dat onze buurman stopt en hij nogal ongelukkig lag voor onze groei mits we hem niet zouden laten edelen.

Verder wordt tasmian geprezen vanwege zijn goede farmcluster en wij die ook een redelijk farmcluster hebben worden afgeschreven als RIM account, geloof dat we op ongeveer een zelfde positie hebben op de wereldkaart

Nouja voor een rang 3 vind ik je onwaardig ja.
In vroeg stadium internen heeft veel invloeg op je groei.
Tasmanian heeft ten eerste niet geinternt, en heeft daarbij toch meer core ligging, als je beide hoofddorpen bekijkt van jullie beide.
Heb hem ook als waardig gezet omdat hij laatste tijd goed groeit en nu ervoor gaat en ook rang 9 heeft.
Jullie hebben gewoon geinternt, mss stonden jullie wel niet rang 3 maar mss ook wel, maar dat kun je nu niet weten.
Als je in vroeg stadium aantal dorpen internt de grote van 50 procent van je account dan ben je gewoon geboost.

nog een paar kleine opmerkingen:
je zegt dat Night heel wat dorpen heeft geïnternd waardoor behalve zijn ODA alles een beetje fucked is.
Zijn ODA zou dan wel zeer goed moeten zijn. Bedoel je dit niet net omgedraaid?
Zo'n hoge ODA past perfect bij zijn rang. Tot je rekening houdt met zijn interns. In mijn ogen zou de ODA dus juist aan de hoge kant zijn.

Je noemt veel spelers onwaardig (4 vd 9). Met andere woorden: je vindt dat er veel spelers van rang zouden moeten wisselen met anderen.
Zou je misschien even kunnen zeggen wie er dan op de plaats zou moeten komen? Want volgens mij ben je vergeten rekening te houden met het algemene niveau van deze wereld. Het kan zijn dat ze op andere werelden niet waardig zijn, maar is er beters te vinden op deze wereld?

Njah als je goed internd zou je in principe eerst spelers kunnen clearen, offence op, dan internen, en daarna zijn je clears weer klaar.
Dus zou je ODA zeker hoog moeten zijn, bij hem staat ODA goed, maar is fucked door interns vind ik dan.
Als toevoeging zal ik nog een eigen lijstje toevoegen dan :p
Njah ik moet niet rekening houden met algemene niveau van deze wereld.
Deze lijstje gaat over objectieve statistieken, maar een mening is bij mijn weten nog altijd subjectief.
Al kunnen sommige twvrienden zich wel compleet in men lijstje inkomen :p
Njah het niveau is niet denderd, maar daarom moet ik mijn achting van waardig niet een niveau laten zakken omdat de rest er niets van bakt.
 

DeletedUser72985

Guest
Excuus, update komt misschien later nog deze week; is nogal veel werk ^^
 

DeletedUser74396

Guest
Njah als je goed internd zou je in principe eerst spelers kunnen clearen, offence op, dan internen, en daarna zijn je clears weer klaar.
Dus zou je ODA zeker hoog moeten zijn, bij hem staat ODA goed, maar is fucked door interns vind ik dan.
Als toevoeging zal ik nog een eigen lijstje toevoegen dan :p

Dus jij zegt dat spelers met een intern niet meer op hun troepenefficiëntie moeten letten om goed te internen?
Waar halen ze dan de extra grondstoffen vandaan om naast hun gewone edeltraject nog de edels te hebben om te internen?
Of bedoel je dat je je vijand links kan laten liggen zolang je fuseert? is dat dan niet zonde?
 

DeletedUser66195

Guest
ik bedoel dat ze makkelijker een vijand kunnen aannemen en al hun offence kunnen inzetten
als aanval mislukt kunnen ze ondertussen internen, daarna hebben ze terug al offence om terug op de vijand te gaan
of als je dat dan niet doet, kun je terijwl je internt geen troepen verliezen en kun je dus meer farmen en meer edelen

zoiezo als je internt zou je boven andere spelers moeten uikomen qua punten of ODA
 

DeletedUser3368

Guest
Talent wordt niet gekenmerkt door ODA of het aantal interns dat iemand op zijn naam heeft staan. Talent wordt gekenmerkt door hoe acties vergaan in 'the heat of the moment' en de vaardigheden met de pen.
 
Reactiescore
853
Talent wordt niet gekenmerkt door ODA of het aantal interns dat iemand op zijn naam heeft staan. Talent wordt gekenmerkt door hoe acties vergaan in 'the heat of the moment' en de vaardigheden met de pen.

Die er nog vrijwel niet zijn geweest, meesten van de tegenstanders die wie dan ook gehad heeft zal amper weerstand hebben geboden. Er is ook nog geen een noemenswaardig account weggespeeld. Hij heeft ook nergens iets over talent gezegd maar enkel dat ze weinig ODA hebben. Je kan nog niemand echt een goede rate geven aangezien er nog niks is gepresteerd
 
Reactiescore
489
Ik snap je vergelijkingen niet meteen, je vindt ons onwaardig omwille van ons lage ODA, maar we hebben wel meer (voormalig) grotere spelers weggewerkt dan andere (bijvoorbeeld Tasmanian) die in totaal 1/4 minder verslagen tegenstanders heeft?

Best wazig je lijst, zeker omdat je P. afschildert als een onwaardige stam (op de manier hoe jij je lijst formuleert) en dat Snow de topstam is van deze wereld?
Hoe verklaar je dan dat de spelers van P. toch in die top 10 staan?
 

DeletedUser74396

Guest
Talent wordt niet gekenmerkt door ODA of het aantal interns dat iemand op zijn naam heeft staan. Talent wordt gekenmerkt door hoe acties vergaan in 'the heat of the moment' en de vaardigheden met de pen.

Talent gekenmerkt door hoe de acties vergaan? Ben ik het niet mee eens. Bij een speed kan je nog zeggen dat er enige druk is vanwege de korte tijd. Bij een gewone wereld gaat alles zo traag dat je gewoon niet te snel moet handelen en eerst een rustig moet nadenken. Iedere speler met een beetje ervaring kan wel offen/deffen in the heat of the moment.

Ik hecht meer belang aan hoe goed het account staat en hoe diep ze in dit spelletje kunnen inkijken.
Hiermee bedoel ik dus of er een deftig plan is gemaakt dat kan nageleefd worden.
Ik ken veel spelers die de 1e wave grotendeels falen omdat hun planning en verwachtingen niet bleken te kloppen.
Maar eens ze de zwakke punten kennen (bij zichzelf/de vijand), dan kunnen ze daar zeer goed op inspelen. het is dan namelijk maar logisch nadenken en juist aanvallen.
Ik heb dus veel meer respect voor spelers die kunnen zeggen 'We vallen die speler nu op die manier aan zodat we de volgende wave die speler kunnen edelen.' Met andere woorden: spelers met een doel die hun planning (van weken op voorhand soms) kunnen waarmaken.
 

DeletedUser66195

Guest
Ik snap je vergelijkingen niet meteen, je vindt ons onwaardig omwille van ons lage ODA, maar we hebben wel meer (voormalig) grotere spelers weggewerkt dan andere (bijvoorbeeld Tasmanian) die in totaal 1/4 minder verslagen tegenstanders heeft?

Best wazig je lijst, zeker omdat je P. afschildert als een onwaardige stam (op de manier hoe jij je lijst formuleert) en dat Snow de topstam is van deze wereld?
Hoe verklaar je dan dat de spelers van P. toch in die top 10 staan?

njah met men lijstje zit ik al makkelijk een tijdje per speler, ik ga niet heel uitgebreid al jullie overnames gaan bekijken
ik richt me op ligging , oda en groei op laatste 4 weken.
Bij jullie is de hoofdzaak dat je maar 500 k ODA had met 85 dorpen.
Wat wil dat zeggen ? Dat je niet echt veel verlies hebt gedaan en moeite voor je dorpen.
Conclussie daaruit is dat je door weinig verlies nog meer zou moeten kunnen clearen en farmen dus meer edels en groei.
Voor jou rang 5 vind ik je onwaardig, daarmee zeg ik niet dat je waardig bent voor bijvoorbeeld een top 15 plaats of iets dergelijks maar ik richt me enkel op de rang die je nu staat en de statistieken die ik tot me heb.

Dan over dat ik Preau als onwaardig beschilder is ook niet waar, ik beoordeel de accounts afzonderlijk, niet de stam daarvoor moet je bij top/flopstammen zijn.
Ik vind Preau op het eerste zicht zelfs goed samenwerken gezien hun gezamelijke aanvallen op enkele spelers van REL en SHH.
Dat jij conclussie wil trekken dat ik Snow afschilder als topstam uit mijn lijstje is dan jou mening maar is zeker niet bedoeling, ik zou het dan wel doen in zoals ik zei top/flopstammen.

Dat de spelers uit P. in de top 10 staan zou ik op eerste zicht wijten dat er in jullie continent niet veel tegenstand is.
Kun je zeker afleiden uit de ODA rangen van jullie stamleden, kun je niet omheen kijken.
En dan nog enkele leden ook deel intern hebben gehad, eentje veel, eentje in vroeg stadium wat ook veel scheelt, en dan nog een met een beetje intern.

EDIT

Over tasmanian was het ook twijfelgeval maar
1/ ze hebben een groter ODA aantal
2/ ze hebben al hoeveelheid rovers binnengehaald
3/ voor hun rang 9 zijn ze meer waardig dan jullie voor je rang 5
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
489
Hoe komen ze aan die rovers? Wil hun totale farmer wel eens naast de onze leggen ;) en zoveel minder oda hebben we niet en je houdt dus geen rekening met odd?
 

DeletedUser66195

Guest
hoe komen ze aan die rovers ? door te farmen denk ik haha :D

naja ik kan me enkel uiten over de beschikbare statistieken eh :)

zoals ik hierboven net aangaf heb ik uitgelegd waarom ik je onwaardig vind desondanks jullie niet zoveel schelen in oda

en met odd hou ik geen rekening nee, het is niet dat je edelt en cleart met def,
als je goed deft, heb je veel odd erbij, maar gaat je groei niet echt indrukwekkend benadelen,
je zal gewoon weer wat meer gs moeten steken in het heropbouwen van def
daarmee beoordeel ik nu enkel op oda en niet odd
 

DeletedUser

Guest
Ik wou net zeggen, ze halen wel leuk rover binnen van 41 mil. Dat betekend dus dat er bij hen in de buurt nauwelijks iemand farmt. Ze zouden dus al veel meer dorpen kunnen hebben als ze gewoon wat actiever zouden farmen.
 

DeletedUser66195

Guest
Inderdaad dat klopt en zijn ze nu ook mee bezig daarom dat ik nu ze nu als waardig zet.
Ze hebben met rang 9 nu al 107 dorpen en ze blijven goed groeien en farmen.
qua dorpen
1/ deceiver 118
2/ king of pvm 108
3/ tasmanian 107

dus je kan zeggen dat ze nu, niet slecht bezig zijn, gisteren hadden ze nipt 500k tekort voor rover
en vandaag zitten ze weer al te flirten met de rover dusja wegens hun opmars nu, waardig voor hun rang 9 nu.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het prima dat je ons niet als waardig beschouwd hoor, maar noem nou is 5-10 accounts die beter zijn en lager staan?

Daarnaast hecht je veel waarde aan rovers, moet je is kijken wie er om tasmanian heen liggen en hoe dicht wij (P.) tegen elkaar aanliggen. Wij farmen allemaal bij elkaar in elkaars cluster, terwijl tasmanian het rijk bijna alleen heeft. Dus dan is het niet gek als ze 1 dag niet farmen, dat ze rover binnenhalen de volgende dag.

Dan even ingaan op het aantal dorpen.
http://nl.twstats.com/nl44/index.php?page=player&id=2131045&mode=history
Een speler als nensul wordt gewoon geinternd door tasmanian, alleen valt het minder op. Het is dus niet zo dat zij voor al hun dorpen hebben moeten vechten of iets dergelijks (Laag ODA).

Ook een toffe ODD stijging :rolleyes:

Dan nog over dat ODD niet groeivertragend zou zijn. Als jij aanvallen binnenkrijgt, dan farm je minder aangezien je je offence graag mobiel houd. Dus is het wel degelijk groeivertragend.

Ik snap gewoon niet, dat jij hen beter vind dan bijv. Jobe en The night pharmacy. Dit zijn echt top accounts, alleen zit je niet bij hen in de stamchat en probeer je Snow-propaganda te voeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan