Top 20

Nomen est omen

Speed Kampioen 2013 (Goud) 2014 (Zilver)
Reactiescore
2
Hij had 100% front en hij praatte het naar 0%, het is en blijft een baasje.

kunnen we van jou idd niet zeggen.

Nja ik vind t maar saai als je je front naar 0% praat >.<
 
Reactiescore
510
1. Salty Bullzack
2 henk de tank
3 DefinitionOfUnstoppable
4 Il Vigilante
5 Melkor
6 Kapseljd
7 Unfinished Businesses
8 EpicWillem
9 l0rsl4
10 Orangemachine
11 VexX
12 mystirios N.
13 Account5
14 justus08
15 hengelaar
16 Valheru
17 Blaze of Glory
18 Untamable Beast
19 Koningin vivalasioux
20 dunderbol
 
Reactiescore
86
Dames en heren,

Daar is ie dan, het eerste top 20 lijstje. Heb er redelijk wat tijd in gestoken (xD) hopelijk vinden jullie het wat. Moge er nog vele lijstjes volgen!

Beoordeling spelers:


4htrb4.png


1. Il Vigilante - 7-1=6

Het huidige nummer 1 account. Een account met een aantal (voor deze klessik relatief) sterke spelers (en helaas ook met een speler die is vergeten hoe het hoort). Een account wat voorlopig nog wel even de dans ontspringt en relatief makkelijke targets zal kunnen edelen tot de 1,5 a 2 mil. Ik ben benieuwd of ze het dan zullen waarmaken. Persoonlijk zie ik wel een aantal zwakke punten aan het account, zowel clustertechnisch als qua bezetting. Wat wel al duidelijk is, is dat dit account 7-1=6 zowel zal kunnen gaan maken als dat dit account deze stam kan opbreken. Dat beloofd dus veel moois voor mid game.

Het account heeft veel ODA, wat naar mijn mening een slecht teken is voor dit stadium van de wereld, en een mooie ODD rank. Prima voor core standaarden.

Zal dit account rang 1 blijven? Ik betwijfel het. Tenzij ze in- externs krijgen of de vijand simpelweg niet eens verzet toont. Als ze de endgame met hun stam behalen zal dit account uiteindelijk wel minimaal top 3 komen te staan, als ze de wilskracht hebben om door te spelen (wat ook nog wel een dingetje kan zijn).

2. Salty Bullzack - »7«

Dan komen we bij Salty, het voormalige rang 1 account. Dit account had zijn rang 1 nooit moeten afstaan. Minuscuul frontje + grote groeimogelijkheden in de rim + dat ze al 1e stonden = simpelweg genoeg om deze klessik op je gemak als rang 1 uit te spelen. Ik verwacht ook eigenlijk wel dat ze één dezer dagen weer op rang 1 komen te staan maar ik kan het ook mis hebben, ze schijnen blijkbaar enige vorm van activiteitsproblemen te hebben en zouden dus ook langzaam in rang kunnen gaan afzakken. Het zal dus aan de spelers zelf gaan liggen;).

Wat betreft die spelers zelf ben ik van mening dat ze onderdoen voor Il Vigilante en zou een plekje ergens in de top 15 beter bij hun passen. Het account heeft verder een prima hoeveelheid ODA, niet teveel maar gewoon precies wat je kan verwachten bij een dergelijke grote. Zelfde geldt voor de ODD die op een makkelijke rimgroei duidt.

Kortom; zeker top 3 indien ze de activiteit voor het rimmen kunnen opbrengen anders top 20.

3. EpicWillem - Mort

Een account waar ik eigenlijk vrij weinig vanaf weet. Ik weet niet wie er spelen noch heb ik een beeld van de kwaliteiten die ze bezitten. Heeft het vooralsnog makkelijk, veel kleine targets en barbs geedeld en kan nu rustig richting de rim groeien. Het verdict is dus een beetje hetzelfde als bij Salty Bullzack enkel heeft dit account nog iets meer tegenstand in de rim in de vorm van real. en een mini frontje met 7-1=6. Dit hoort natuurlijk geen probleem te zijn.

Verder heeft ook EpicWillem net zoals Salty een prima ODA en ODD. Mits ze niet tegen al te zware tegenstand komen en de activiteit erin kunnen houden top 15. Deze conclusie baseer ik op het feit dat ik ze niet ken en ik over het algemeen de meeste goede spelers juist wel ken.

4. Koningin vivalasioux - Dream.

Terwijl ik dit schrijf zie ik dat onze koningin echt net haar stam heeft verlaten. Op het AF komt deze speler op mij sowieso al over als een ondoordachte maar zeer actieve speler. Dit komt onder andere door de opmerkelijke start (zo snel al een full clear) als de manier waarop ze post (nee niet qua grammatica o.i.d.) en dit wordt nog eens bevestigd door de stamleave(kick?). Nu weet ik natuurlijk niet wat er is gebeurd maar gezien mijn eerdere observaties zal dit best goed een ondoordachte zet kunnen zijn.

Nu heeft het account (rekening gehouden met de rang en de ligging) wel een erg lage ODA. Dit terwijl de speler juist zeer offensief ingesteld is (full clear in de start) wat mij laat vermoeden dat dit account een aantal interns heeft gekregen.

Mede d.m.v. interns de hoge rang behaald en nu haar stam verlaten waardoor ze bijna volledig omringd is door vijanden, dit zonder een uitnodiging van een andere stam klaar hebben te staan, zorgt ervoor dat ik denk dat dit account binnenkort weggespeeld zal worden.

Ik maak bij deze stelling wel direct de kanttekening dat door de leeftijd van de nieuwe situatie ik over extreem weinig informatie beschik en dus volledig aan het speculeren ben. Mocht één van mijn aannames fout blijken dan kan dit account een heel andere toekomst tegemoet gaan.

5. henk de tank - »7«

Dit account heeft een veel te hoge ODA, typeert het soort spelers wel verder een prima ODD. Leuk frontje met Dreams. en toch (makkelijke) groeimogelijkheden richting de rim. Dit account kan dus voor zowel rang als een (soort) uitdaging gaan, zonder bij één van beide grote offers te moeten maken. Leuk accountje dus:). Tevens goede en ik denk volhardende spelers die zeker niet zomaar uit de top 5 weg te slaan zullen zijn.

Top 10 vind ik dat ze (t.o.v. wat er rondloopt) verdienen:).

6. justus08 - Mort

Naar horen zeggen een erg goede speler. En voor zover ik kan zien zijn zijn prestaties daar een goede weerspiegeling van. Het account heeft een mooi clustertje met een toekomstige frontje bij 7-1=6 en genoeg groeiruimte naar de rim. Ik denk dat dit wel één van de accounts zal zijn die het 7-1=6 erg lastig gaat maken.

Prima ODA (zoals het hoort) en ODD en dus zeker goed genoeg voor een top 5 notering. Dit account is een account dat volhardend is en die ik ook zeker de wereld zie uitspelen (al dan winnend of niet).

7. Zaagmachine V2.0 - Wanted

Epic naam hè :)o). Maar goed, over dit account kan ik niet oordelen, is mijn eigen account namelijk:eek:. PS: de enige echte rang 1 natuurlijk:D.

8. DefinitionOfUnstoppable - 7-1=6

Een account met zeker wel goede spelers. Het zal zich door CM en Mort moeten banen en zal daarmee een leuke strijd in het vooruitzicht hebben. Als iets dit account zal laten vallen dan is het activiteit. Ben benieuwd wat ze gaan laten zien.

ODA is natuurlijk wel iets te hoog, maar goed, iedereen speelt anders. Top 10.

9. iMmen - No ID.

Mijn buurman:eek:. Nja, ik weet niet zo goed wat ik hier van moet zeggen. Ik ken de spelers maar heb ze nooit echt actief spelend meegemaakt, ben benieuwd of dat hier dan dus wel gaat gebeuren.

Ook dit account heeft naar mijn mening een veel te hoge ODA. Top 20.

10. Kapseljd - »7«

De enige ekte John:cool:. Toffe speler met heel wat ervaring en skills. Het account heeft al een mini frontje bij 7-1=6 met Siemen en kan daarnaast ook de rim in. Ik verwacht veel van dit account en ik denk dat 7-1=6 hier hun handen aan vol zal gaan krijgen.

Wel een erg lage ODA voor zijn ligging dus misschien wat interns gehad. Top 10.

11. l0rsl4 - »7«

Een interessant account. Net zoals vrijwel alle andere »7« accounts heeft ook dit account een toekomstig frontje met 7-1=6 en genoeg groeiruimte in de rim. Er zit in ieder geval 1 erg actieve speler op die wel een beetje kan TW'en. Over de ander heb ik zo mijn twijfels. Toch denk ik dat van alle »7« accounts aan het toekomstige core front dit toch één van de zwakste is.

Nette ODA en ODD. Top 20.

12. Melkor - 7-1=6

Ik had eigenlijk wel meer verwacht van dit account. Tenminste een top 10 notering. Maar goed, ze liggen natuurlijk wel al tegen een redelijk grote stam aan zonder verder echt kleine targets te kunnen pakken.

De lage ODA in combinatie met dat ze 2 (relatief) grote spelers hebben geedeld laat het wel lijken alsof ze wat interns hebben gehad (van de stam Safe.) Top 15.

13. Valheru - 7-1=6

Ik heb geen flauw idee wie hier spelen. Tot nu toe pas het 2e account waarvan ik echt niks van de spelers weet. Het account zelf is natuurlijk wel één van de interessantste accounts (samen met Il Vigilante) van 7-1=6. Met groot front bij de toekomstige vijand Mort en verder geen andere groeimogelijkheden zal hier dus vast en zeker regelmatig actie gaan plaatsvinden.

Een veel te hoge ODA stemt mij daarintegen wel een beetje negatief in voor de kansen die dit account heeft om te overleven. Het duidt op een aantal keuzes die ik zeer zeker niet in zo'n situatie zou hebben gemaakt. Top 20.

14. UmotoYoshi - Wanted

Mijn stamgenootje, zeer actieve speler die ik voor deze wereld nog niet kende maar die wel zeker laat zien wat te kunnen. Top 20!.

15. mystirios N. - Dream.

Een vaag account, met stabs omweven. Maar nu wordt het account toch wel rap geedeld.. Vaag allemaal. Wil er eigenlijk mijn tijd niet aan besteden, heb dit account tot het laatste bewaard en zie nu dus dat het al flink wat dorpjes kwijt is, die zal vast en zeker de komende dagen niet overleven en daarmee is al het nuttige wel zo'n beetje gezegd.
 
Reactiescore
86
16. .Shagadelic FiveSome - Mort

Incomming Noble Train van CL6. Is daar naar mijn mening flink geflopt en zodoende heb ik daardoor al direct een vooroordeel voor CL8. Hij heeft daarintegen wel een mooi stammetje opgericht waarin hij een aantal goede spelers heeft verzameld dus wat dat betreft weer een pluspunt. Als ik naar de ligging kijk zie ik een makkelijke rim ligging en wat dat betreft zal het voor dit account zelf, als één van de weinig accounts, een saaie klessik worden.

Helaas, had namelijk wel willen zien of CL6 een one time thing was of dat dat simpelweg gewoon is wat ze kunnen (ja ik weet het, ICT is niet hetzelfde team als team .Shagadelic FiveSome).

Best een lage rang voor de startdatum als je kijkt naar hun ligging. Tevens hebben ze een lage ODA en een uitzonderlijke lage ODD. De weerstand zal dus niet heel groot zijn geweest waardoor de rang bijna enkel te verklaren valt door gebrek aan danwel skills danwel activiteit. Top 20 (kijkende naar wat er op deze klessik rondloopt).

17. Unfinished Businesses - 7-1=6

Het account van Siemen. Wat me allereerst al direct opvalt is de relatief lage rang (core ligging) in vergelijking met de 2 voorgaande klessiks die ik heb meegemaakt (waar hij in de rim lag). Daar zou je bepaalde (misschien voorbarige) conclusies uit kunnen trekken maar dat laat ik aan jullie zelf over:). Persoonlijk zou ik graag horen wat volgens Unfinished Businesses daar de oorzaak van is.

Het account zal vast en zeker persoonlijke banden hebben met de spelers uit Dreams. waardoor hun schijnbaar grote front toch wel een stuk kleiner is dan het lijkt. Ik denk dat de recente overnames van mystirios N. daar niets aan afdoen gezien dat toch wel heel erg lijkt alsof die dorpen gewoon zijn afgestaan.

Verder heeft het account een absurd hoge ODA (voor de rang). Dit zou kunnen duiden op een lastige start maar als ik naar de verslagen tegenstanders kijk kan ik dit niet helemaal verklaren. Wel heeft dit account al een leuk beginnend frontje met Kapseljd - »7«, dat kan leuk/uitdagend worden en ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen!

Top 15.

18. Account5 - 7-1=6

En dan Melle, ook al niet zo'n hoge rang in vergelijking met vorige klessiks (speelde met Siemen). Opmerkelijk. Scheen het erg lastig te hebben met het kleine account Rosti waarna hij die in ruil voor een plek op een account in de stam, om toch maar geen achterstand op te lopen, heeft mogen opedelen.

Wel heeft dit account, zo vind ik, een leuke ligging met een wat makkelijker front in het westen en een iets moeilijker front in het noorden bij No ID. Weeral een best hoge ODA.

Top 15.

19. hengelaar - No ID.

Een prachtig voorbeeld van hoe een speler in dit spelletje kan groeien. Hij begon ooit als MB op W30, waarna hij op de klessiks mee ging doen en nu, na een paar klessiks staat hij dan hier in de top. Helemaal top! Verder niks over te zeggen.

Verdiende top 20!

20. ted het beertje - Dream.

En dan als laatste ted het beertje. Ook van dit account weet ik niet wie er spelen. Het account heeft wel een leuk frontje in ieder geval.


Beoordeling stammen:


Ik heb bewust overal erg weinig over de stammen zelf gezegd omdat het makkelijker en ook sneller is om het op deze manier te bespreken. Ik heb ervoor gekozen enkel de top 3 te bespreken omdat die het vaakst in de speler top 20 zijn vertegenwoordigd.

Ik vind het lastig om van de top 3 stammen een persoonlijke favoriet te kiezen, dus dat heb ik ook niet gedaan:p. Ik ben van mening dat elk van de stammen zijn eigen plus- en minpunten heeft.


2z68izc.png

1. 7-1=6

De huidige nummer 1 stam. De 'favoriet'. De core stam van CL8. Persoonlijk vind ik ze niet (echt) waardig genoeg om een klessik te winnen, maar dat heb ik met elke top 3 stam als ik eerlijk ben. Dat zal vast en zeker komen doordat ik anders gewend ben door de afgelopen klessiks.

Een pluspunt van deze stam is wel dat ze core liggen, dat vind ik altijd mooi staan bij een klessik winnaar. Daarnaast zitten er wel een aantal leuke spelers in. Wat ik erg jammer vindt is dat ze nu al bezig zijn met (veel) BG's te regelen en d.m.v. shady afspraken proberen de wereld naar hun kant te trekken. Dat is toch winnaar onwaardig gedrag.

Van de top 3 stammen denk ik wel dat deze stam het meest hecht is.

2. Mort

Dan hebben we Mort wat wel een beetje de 'outsider' van deze top 3 is. Een leuk stammetje met een aantal leuke en ervaren spelers die 7-1=6 zeker wat pijn kunnen doen. Wel denk ik dat ze het minst hecht zijn van de 3 en denk ik dat de drive die benodigd is bij een aantal spelers ontbreekt.

3. »7«

Dan hebben we »7«, de stam van Gerard die zelf inmiddels alweer weg is. Prima stam met ook wel een aantal leuke spelers maar ook hier vraag ik me af of er genoeg drive is om de wereld te winnen. Individuele kwaliteit is er in ieder geval genoeg maar daarmee win je de wereld niet.
 
Reactiescore
510
Wouter <3
 

DeletedUser

Guest
Leuk zo'n post :)
Jammer dat ik net iets te laat vandaag weer de top20 in ben gekomen ;p
 

DeletedUser74110

Guest
Mooie post, wel jammer van onze activiteit:(

Alleen vanwege de co aanvraag zeker:D
 

DeletedUser74110

Guest
Ik ben er altijd, wat meer verdeling is echter altijd fijn.

Nogmaals complimenten voor deze mooie openingspost van het 'top 20' topic;)
 
Reactiescore
510
17. Unfinished Businesses - 7-1=6

Het account van Siemen. Wat me allereerst al direct opvalt is de relatief lage rang (core ligging) in vergelijking met de 2 voorgaande klessiks die ik heb meegemaakt (waar hij in de rim lag). Daar zou je bepaalde (misschien voorbarige) conclusies uit kunnen trekken maar dat laat ik aan jullie zelf over:). Persoonlijk zou ik graag horen wat volgens Unfinished Businesses daar de oorzaak van is.

Het account zal vast en zeker persoonlijke banden hebben met de spelers uit Dreams. waardoor hun schijnbaar grote front toch wel een stuk kleiner is dan het lijkt. Ik denk dat de recente overnames van mystirios N. daar niets aan afdoen gezien dat toch wel heel erg lijkt alsof die dorpen gewoon zijn afgestaan.

Verder heeft het account een absurd hoge ODA (voor de rang). Dit zou kunnen duiden op een lastige start maar als ik naar de verslagen tegenstanders kijk kan ik dit niet helemaal verklaren. Wel heeft dit account al een leuk beginnend frontje met Kapseljd - »7«, dat kan leuk/uitdagend worden en ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen!

Top 15.

De dorpjes winnen was niet erg moeilijk nee :p
ODA is wel te verklaren hoor: veel noobjes die overstacken :D
 

DeletedUser71618

Guest
1. Il Vigilante - 7-1=6

Het account heeft veel ODA, wat naar mijn mening een slecht teken is voor dit stadium van de wereld, en een mooie ODD rank. Prima voor core standaarden.

Zal dit account rang 1 blijven? Ik betwijfel het. Tenzij ze in- externs krijgen of de vijand simpelweg niet eens verzet toont. Als ze de endgame met hun stam behalen zal dit account uiteindelijk wel minimaal top 3 komen te staan, als ze de wilskracht hebben om door te spelen (wat ook nog wel een dingetje kan zijn).

De ODA is inderdaad vrij hoog, ik moet toegeven dat er een aantal fouten gemaakt zijn op ons account. Als die niet gemaakt waren hadden we nog een vrij veel grotere voorsprong kunnen hebben, want je hebt gelijk, in de start is er weinig echt groots op ons pad gekomen. Te snel (willen) handelen is hier vooral de oorzaak van. En een behoorlijk ODA-geile medespeler
speechless_20.png


Even dat laatste hè, op wie baseer je dat voornamelijk? Of waarop baseer je dat precies?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser68252

Guest
De ODA is inderdaad vrij hoog, ik moet toegeven dat er een aantal fouten gemaakt zijn op ons account. Als die niet gemaakt waren hadden we nog een vrij veel grotere voorsprong kunnen hebben, want je hebt gelijk, in de start is er weinig echt groots op ons pad gekomen. Te snel (willen) handelen is hier vooral de oorzaak van. En een behoorlijk ODA-geile medespeler
speechless_20.png


Even dat laatste hè, op wie baseer je dat voornamelijk? Of waarop baseer je dat precies?

Waarschijnlijk op Jurrien, hij is een echte starter en stopt vaak nadat de mid game / late game komt kijken.
 
Bovenaan