[Discussietopic] Toekomst van WvW

Het deelnemerslimiet moet verlaagd worden naar 20. (BEARGUMENTEER JE STEM!!!)

  • Goed idee

    Stemmen: 8 25,8%
  • Slecht idee

    Stemmen: 13 41,9%
  • Geen Mening

    Stemmen: 10 32,3%

  • Totaal aantal stemmers
    31

DeletedUser23144

Guest
Ik vind het huidig lopende potje aangenaam en overzichtelijker.

Veel minder gespam, veel minder posts om terug te lezen en dus ook aangenamer voor mij om mee te spelen.

Van mij mag dit zo blijven.

Vinden meerdere mensen dit?
 

DeletedUser74005

Guest
Iedereen doet in ieder geval actief mee, dat was vorige ronde wel anders.. Daar haakte een deel van de spelers af.
 
Reactiescore
603
Het hoeft niet persé elk potje zo te zijn, om de beurt of om de 2-3 keer is ook voldoende lijkt me als niet iedereen voorstander is.
 

DeletedUser23144

Guest
Ik vind het van buitenaf juist wel een erg leuk potje lijkend. Het niveau is veel groter dan normaal, terwijl er veel minder spam is en veel minder vaak hetzelfde gezegd wordt
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik vind het van buitenaf juist wel een erg leuk potje lijkend. Het niveau is veel groter dan normaal, terwijl er veel minder spam is en veel minder vaak hetzelfde gezegd wordt

Er zit niet echt vaart in en ik mis zelf wat verhitte 1 vs 1 discussies. Maar misschien komt dat nog.
 

DeletedUser74966

Guest
Er zit niet echt vaart in en ik mis zelf wat verhitte 1 vs 1 discussies. Maar misschien komt dat nog.
Mis je die? Ik heb er anders minimaal 6 voorbij zien komen. Het enige verschil is nu dat er niet tussendoor persoonlijke opmerkigen komen of dat de discussie van het inhoudelijke af haakt. Het hier meedoen draait voor mij nog altijd om het spel, niet om lekker discussie te gaan voeren want dat kan ik overal wel (inclusief hier). Deze methode is voor mij persoonlijk veel fijner. Gewoon serieus daadwerkelijk het spel doen. Daarbuiten kun je dan gewoon trollen, lollen etc met de spelers :)

Vinden meerdere mensen dit?
Ja eens. 20 posts per dag op dag 1 t/m 3 vind ik wel een regel die kan blijven. Zeker als we potjes krijgen met 25/30 mensen die wél allemaal de tijd hebben (hint hint...)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Mis je die? Ik heb er anders minimaal 6 voorbij zien komen. Het enige verschil is nu dat er niet tussendoor persoonlijke opmerkigen komen of dat de discussie van het inhoudelijke af haakt. Het hier meedoen draait voor mij nog altijd om het spel, niet om lekker discussie te gaan voeren want dat kan ik overal wel (inclusief hier). Deze methode is voor mij persoonlijk veel fijner. Gewoon serieus daadwerkelijk het spel doen. Daarbuiten kun je dan gewoon trollen, lollen etc met de spelers :)


Ja eens. 20 posts per dag op dag 1 t/m 3 vind ik wel een regel die kan blijven. Zeker als we potjes krijgen met 25/30 mensen die wél allemaal de tijd hebben (hint hint...)

Hm idk, misschien kwam het ook dat er de laatste dagen maar de helft ongv actief meedeed. Maar vond het stilletjes.
 

DeletedUser74966

Guest
Hm idk, misschien kwam het ook dat er de laatste dagen maar de helft ongv actief meedeed. Maar vond het stilletjes.
Ben ik met je eens. De laatste dag had er best wat meer inbreng mogen zijn van sommige spelers. Maargoed, je ziet altijd dat de laatste dagen redelijk rustig worden omdat de meeste rollen/indelingen dan bekend zijn dus dan gaan mensen hetzelfde denken en krijg je minder discussie.
 

DeletedUser78562

Guest
Lijkt me wel een leuk idee maar ik zou dan toch af en toe ook nog eens een groot potje doen omdat het anders nogal saai wordt volgens mij


Goedemiddag allemaal!

Ik wil hierbij een discussietopic openen over de toekomst van WvW en daarbij wil ik een idee voorleggen. Nu WvW weer bloeit en actief is, lijkt het mij een goed moment om erover na te denken hoe we deze activiteit kunnen behouden. Algemeen bekend is namelijk de trend dat wanneer het forum zo actief is, er irritatie ontstaat, men te veel tijd is aan het bijhouden van het potje (waardoor men afhaakt) en er WvW zo langzaamaan weer inactief raakt.

Aangezien de eerste signalen alweer merkbaar zijn, dat nu hetzelfde dreigt te gebeuren, wil ik hierbij dus een idee voorleggen. Het is niet zo ingewikkeld, maar het lijkt mij dat het veel irritaties wegneemt en ervoor zorgt dat de drempel voor het spelen van WvW, die behoorlijk hoog ligt doordat het spel zoveel tijd in beslag neemt als het zo actief is, verlaagd wordt.

Mijn idee: vanaf heden wordt het spelerslimiet per potje 20 spelers. Met een spelersaantal van 20 kunnen deftige potjes gespeeld worden zonder dat er overdreven veel activiteit nodig is. Claim-potjes met 20 spelers komen meestal rond de 50 pagina's uit en dat is een stuk schappelijker aantal dan de 100+ die we met het huidige potje gegarandeerd zullen bereiken.

Ik wil hierbij kort de voordelen en de eventuele nadelen opsommen, zodat jullie een beeld krijgen van waarom dit idee mij beter lijkt. Om te beginnen met de voordelen:

- Met potjes van 20 personen is het gemakkelijker om een goede rolverdeling te maken. Ervaring leert dat potjes met 15/20 spelers het makkelijkst te balancen zijn en daardoor ook het best speelbaar zijn.
- Vanaf heden kunnen er twee rondes tegelijkertijd gespeeld worden. Dit houdt in dat er twee potjes zijn met verschillende instellingen, waardoor men meer keuze heeft. Zo kan er een basic-potje geleid worden voor de beginners, terwijl er tegelijkertijd een uitdagende ronde met experimentele instellingen plaats kan vinden voor de ervaren WvW-ers onder ons. (of in ieder geval voor de spelers die eens 'wat anders' willen proberen).
- Spelers kunnen als zij daar behoefte aan hebben twee rondes tegelijkertijd spelen. Mocht je dus als nog de hele dag no-life willen WvW-en, dan kan dat gewoon nog!
- Het lijkt mij handig dat de twee rondes niet tegelijkertijd starten, maar juist één week na elkaar. Dus dat de ene week een ronde start en de week daarna de volgende. Hierdoor start er iedere week een ronde en hoeven spelers nooit lang te wachten om in te stappen. Wanneer spelers namelijk twee weken moeten wachten op een nieuwe ronde, kunnen zij daarbij hun motivatie kwijtraken.

Dan wil ik het nog kort hebben over de nadelen:

- Sommige rollen (zoals enkele neutrale rollen) zijn niet geschikt voor rondes met minder dan 25/30 spelers, omdat ze dan een te grote invloed op het spel hebben. Deze zullen dus niet zo snel meer gebruikt kunnen worden.
- Je hebt wat meer spelleiders nodig, maar met het huidige aantal ingeschreven spelleiders, moet dat wel goed komen.
- Het kan zijn dat iedereen aan het potje van een bepaalde spelleider mee wil doen. De kans is groter dat je dus niet aan de ronde mee kunt doen, die je graag wilt spelen. Aan de andere kant zullen er wel meer rondes gehost worden, waardoor de kans groter is, dat er iets (anders) voor jou tussenzit.
- Laat het in dit topic weten als je meer nadelen weet, het staat je vrij om dit hele idee af te zeiken :p

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening over dit idee. Naar mijn mening heeft het heel veel voordelen en zal het alleen maar zorgen voor stabiliteit, maar ik ben natuurlijk nogal bevooroordeeld. Als dit idee in goede aarde valt, dan lijkt het mij slim om het zo snel mogelijk te implementeren!

Dus brand los allemaal. Ik hoor graag van iedereen hun mening :)

Groeten,
Gijs

PS. Spam wordt direct gemeld aan de mods. Wil dit topic graag spamvrij houden, zodat er een serieus discussie gevoerd kan worden.
 

DeletedUser74005

Guest
Ben ik met je eens. De laatste dag had er best wat meer inbreng mogen zijn van sommige spelers. Maargoed, je ziet altijd dat de laatste dagen redelijk rustig worden omdat de meeste rollen/indelingen dan bekend zijn dus dan gaan mensen hetzelfde denken en krijg je minder discussie.

Alleen was de laatste dag die regel niet meer actief, dus daar lag het niet aan :p
 

Deleted User - 2265087

Guest
Ik ook, mis de actie en de verhitte discussies.

Same, iemand stemden en er liepen vijf mensen mee, een ander stemde en er liepen zes mensen mee, nummer drie stemde maar bleef haken op 3 meelopers. Zo was het in mijn ogen een beetje.

Ik vind het van buitenaf juist wel een erg leuk potje lijkend. Het niveau is veel groter dan normaal, terwijl er veel minder spam is en veel minder vaak hetzelfde gezegd wordt

Een groot deel stemt alleen maar en doet niks anders.
 

DeletedUser23144

Guest
Same, iemand stemden en er liepen vijf mensen mee, een ander stemde en er liepen zes mensen mee, nummer drie stemde maar bleef haken op 3 meelopers. Zo was het in mijn ogen een beetje.



Een groot deel stemt alleen maar en doet niks anders.

Dat is in beide gevallen zo
 

Deleted User - 487871837

Guest
Tweede potje dat dit een ding is en ik ga het steeds irritanter vinden.

Ten eerste wordt er nog steeds niet-inhoudelijke shit gepost, alleen op een kleinere schaal. Als dat gebeurt dan zijn er altijd weer mensen die daarop reageren en dan ontstaat er weer een discussie, meer onzinposts, hele doel van je limiet naar de knoppen.

Ten tweede zijn er mensen die het limiet té serieus nemen in mijn ogen. Mensen die zich inhouden met posten omdat ze bang zijn dat ze over het limiet komen. Dit lijkt me niet de bedoeling, toch? Zo lang mensen spelgerelateerd posten lijkt het me niet erg als er meer dan het limiet wordt gepost?

Het hele idee erachter vind ik goed - beetje minder spam en bullshit is wel prima, nu andere mensen ook onzin posten snap ik wel dat het vervelend kan zijn, maar ik heb het gevoel dat het potjes nu negatief aan het beïnvloeden is. Ik heb het idee dat mensen zich inhouden en daardoor potjes minder snel op gang komen.

Zelf zou ik dan eerder een voorstander zijn van geen limiet en strengere spelleiders die mensen waarschuwen en sancties geven als ze enorm blijven kloten.
 

DeletedUser66129

Guest
Is inderdaad iets wat voor mij gelden vorig potje. Voor mijn doen heb ik daar heel weinig gepost. Deels ook inhouden en passief spelen dat ik deed omdat ik toch zoiets had van er gebeurd toch minder door het postlimiet. Daardoor ook wat inactiever als normaal omdat ik toch met de gedachte het potje in ging dat het niet een heel actief potje werd.
 
Bovenaan