[Discussietopic] Toekomst van WvW

Het deelnemerslimiet moet verlaagd worden naar 20. (BEARGUMENTEER JE STEM!!!)

  • Goed idee

    Stemmen: 8 25,8%
  • Slecht idee

    Stemmen: 13 41,9%
  • Geen Mening

    Stemmen: 10 32,3%

  • Totaal aantal stemmers
    31

DeletedUser74005

Guest
Goedemiddag allemaal!

Ik wil hierbij een discussietopic openen over de toekomst van WvW en daarbij wil ik een idee voorleggen. Nu WvW weer bloeit en actief is, lijkt het mij een goed moment om erover na te denken hoe we deze activiteit kunnen behouden. Algemeen bekend is namelijk de trend dat wanneer het forum zo actief is, er irritatie ontstaat, men te veel tijd is aan het bijhouden van het potje (waardoor men afhaakt) en er WvW zo langzaamaan weer inactief raakt.

Aangezien de eerste signalen alweer merkbaar zijn, dat nu hetzelfde dreigt te gebeuren, wil ik hierbij dus een idee voorleggen. Het is niet zo ingewikkeld, maar het lijkt mij dat het veel irritaties wegneemt en ervoor zorgt dat de drempel voor het spelen van WvW, die behoorlijk hoog ligt doordat het spel zoveel tijd in beslag neemt als het zo actief is, verlaagd wordt.

Mijn idee: vanaf heden wordt het spelerslimiet per potje 20 spelers. Met een spelersaantal van 20 kunnen deftige potjes gespeeld worden zonder dat er overdreven veel activiteit nodig is. Claim-potjes met 20 spelers komen meestal rond de 50 pagina's uit en dat is een stuk schappelijker aantal dan de 100+ die we met het huidige potje gegarandeerd zullen bereiken.

Ik wil hierbij kort de voordelen en de eventuele nadelen opsommen, zodat jullie een beeld krijgen van waarom dit idee mij beter lijkt. Om te beginnen met de voordelen:

- Met potjes van 20 personen is het gemakkelijker om een goede rolverdeling te maken. Ervaring leert dat potjes met 15/20 spelers het makkelijkst te balancen zijn en daardoor ook het best speelbaar zijn.
- Vanaf heden kunnen er twee rondes tegelijkertijd gespeeld worden. Dit houdt in dat er twee potjes zijn met verschillende instellingen, waardoor men meer keuze heeft. Zo kan er een basic-potje geleid worden voor de beginners, terwijl er tegelijkertijd een uitdagende ronde met experimentele instellingen plaats kan vinden voor de ervaren WvW-ers onder ons. (of in ieder geval voor de spelers die eens 'wat anders' willen proberen).
- Spelers kunnen als zij daar behoefte aan hebben twee rondes tegelijkertijd spelen. Mocht je dus als nog de hele dag no-life willen WvW-en, dan kan dat gewoon nog!
- Het lijkt mij handig dat de twee rondes niet tegelijkertijd starten, maar juist één week na elkaar. Dus dat de ene week een ronde start en de week daarna de volgende. Hierdoor start er iedere week een ronde en hoeven spelers nooit lang te wachten om in te stappen. Wanneer spelers namelijk twee weken moeten wachten op een nieuwe ronde, kunnen zij daarbij hun motivatie kwijtraken.

Dan wil ik het nog kort hebben over de nadelen:

- Sommige rollen (zoals enkele neutrale rollen) zijn niet geschikt voor rondes met minder dan 25/30 spelers, omdat ze dan een te grote invloed op het spel hebben. Deze zullen dus niet zo snel meer gebruikt kunnen worden.
- Je hebt wat meer spelleiders nodig, maar met het huidige aantal ingeschreven spelleiders, moet dat wel goed komen.
- Het kan zijn dat iedereen aan het potje van een bepaalde spelleider mee wil doen. De kans is groter dat je dus niet aan de ronde mee kunt doen, die je graag wilt spelen. Aan de andere kant zullen er wel meer rondes gehost worden, waardoor de kans groter is, dat er iets (anders) voor jou tussenzit.
- Laat het in dit topic weten als je meer nadelen weet, het staat je vrij om dit hele idee af te zeiken :p

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening over dit idee. Naar mijn mening heeft het heel veel voordelen en zal het alleen maar zorgen voor stabiliteit, maar ik ben natuurlijk nogal bevooroordeeld. Als dit idee in goede aarde valt, dan lijkt het mij slim om het zo snel mogelijk te implementeren!

Dus brand los allemaal. Ik hoor graag van iedereen hun mening :)

Groeten,
Gijs

PS. Spam wordt direct gemeld aan de mods. Wil dit topic graag spamvrij houden, zodat er een serieus discussie gevoerd kan worden.
 

DeletedUser78529

Guest
Ik ben een nieuwe dus ik heb nog geen idee hoe een potje loopt dus aan mijn mening ga je geen meerwaarde of nut hebben.
 

DeletedUser77103

Guest
Als je nieuwe spelers gaat scheiden van de ervaren spelers, gaan zij maar moeilijk het spel goed kunnen leren. Iedere week een potje starten is opzich wel een goed idee, als men 2 weken moet wachten haken ze ook snel af of vergeten ze dat ze zich hebben ingeschreven. Ik weet niet of het een goed idee is
 

DeletedUser74005

Guest
Als je nieuwe spelers gaat scheiden van de ervaren spelers, gaan zij maar moeilijk het spel goed kunnen leren. Iedere week een potje starten is opzich wel een goed idee, als men 2 weken moet wachten haken ze ook snel af of vergeten ze dat ze zich hebben ingeschreven. Ik weet niet of het een goed idee is

Het was slechts een voorbeeld. Iedereen is vrij om zich in te schrijven voor welk potje dan ook. Er zijn ook genoeg ervaren spelers die graag basic-potjes spelen.
 

DeletedUser17472

Guest
Sommige leren het spel nooit ( ik ben er één van). Een vaste beginnersronde raad ik af. Het vorige potje was leuk doordat ik met Capri terug kon koppelen. Ik zelf vind een aantal van 25 mooi.
 

DeletedUser64575

Guest
Als je nieuwe spelers gaat scheiden van de ervaren spelers, gaan zij maar moeilijk het spel goed kunnen leren. Iedere week een potje starten is opzich wel een goed idee, als men 2 weken moet wachten haken ze ook snel af of vergeten ze dat ze zich hebben ingeschreven. Ik weet niet of het een goed idee is

Ik kan me voorstellen dat er ook ervaren WvW'ers zijn die graag basic potjes spelen of die het initiatief willen nemen om met de minder ervaren spelers te spelen.

Al met al lijkt het me interessant om te proberen, mits de meeste spelers het ermee eens zijn. Het moet niet zo zijn dat we spelers verliezen doordat we dit idee uitvoeren.
 

DeletedUser74005

Guest
Sommige leren het spel nooit ( ik ben er één van). Een vaste beginnersronde raad ik af. Het vorige potje was leuk doordat ik met Capri terug kon koppelen. Ik zelf vind een aantal van 25 mooi.

Het idee is niet dat er standaard een beginnersronde is. Het idee is dat er standaard twee potjes zijn, die verschillen in instellingen. Daarbij is de dan handig om twee totaal verschillende potjes te hosten, zodat er voor iedereen wat wils is. Het voorbeeld dat ik noemde, was dat je een basic-ronde organiseert én een ingewikkelde ronde. Hiermee bedoel ik niet dat de basic-ronde alleen voor beginners is. Iedereen bepaalt zelf aan welke ronde hij/zij meedoet.
 

DeletedUser74005

Guest
Ik heb een poll toegevoegd. Zo blijft het wat overzichtelijker. Keuzes gelieve toelichten! Nee-stemmen zonder onderbouwing zullen niet meegenomen worden.
 

DeletedUser66129

Guest
Slecht idee, grotere potjes zijn gewoon leuker om te spelen vind ik. Actiever en wat langer. 20 vind ik zelf echt het minimum om mee te spelen eigenlijk.
 

DeletedUser74005

Guest
Slecht idee, grotere potjes zijn gewoon leuker om te spelen vind ik. Actiever en wat langer. 20 vind ik zelf echt het minimum om mee te spelen eigenlijk.

En je vindt het dus niet erg dat je uren kwijt bent aan teruglezen e.d.? :p
 

DeletedUser74005

Guest
Moet ik nog aan beginnen. En nee, ik vind het sowieso leuker als een potje meer dan 80 pagina's haalt dan een potje dat nog niet eens 30 of 40 haalt.

Potjes met 15/20 spelers halen over het algemeen de 40 tot 60 pagina's wel. Potjes van 30 pagina's zijn potjes met veel inactieve en ongemotiveerde spelers. Dat heeft niks met het spelersaantal te maken.
 

DeletedUser17472

Guest
Ik vind het lezen ook geen probleem. 20 lijkt mij weinig, maar ik heb altijd met meer gespeeld. Daarnaast zijn er zoveel rollen, dan blijven er geen gewone burgers over.
 

DeletedUser74005

Guest
Ik vind het lezen ook geen probleem. 20 lijkt mij weinig, maar ik heb altijd met meer gespeeld. Daarnaast zijn er zoveel rollen, dan blijven er geen gewone burgers over.

Ik kan eventueel wel een lijstje geven met potjes met 15/20 man. Dan zie je dat die ook prima verlopen. Sterker nog, de leukste potjes die ik zelf gespeeld heb, waren met een kleinere groep. Zo kan namelijk iedereen zijn mening aan bod laten komen zonder dat je daarvoor moet gaan spammen. Bij het huidige potje zie je ook weer dat eigenlijk alleen naar de überactieve spelers gekeken wordt en de inbreng van de rest verdwijnt daarbij gewoon en das zonde.
 
Reactiescore
358
Ik ben zelf iemand die in het verleden gestopt is om wille van extreme activiteit. Dag 0 niet halen en op dag 1 willen bijlezen en 20+ pagina's moeten doornemen (zoals ook in dit potje voor sommigen het geval is) is enorm demotiverend. Verder duren potjes simpelweg langer, dus als je dood bent moet je nog langer wachten.

Ik ben hier voorstander van. We hebben nu 30 spelers en enkele reserves, het is niet ondenkbaar dat we er 40 zouden kunnen halen. 2 potjes tegelijk van 15-20 spelers vind ik veel aantrekkelijker dan 1 groot potje.
 
Reactiescore
182
Jongens, we hebben nu 4 of 5 potjes eindelijk eens een beetje een fatsoenlijk aantal spelers; en nu wil je maatregelen nemen tegen dat feit?
Ik heb daar maar 1 woord voor:
GROOTHEIDSWAANZIN
Schei aub uit, en speel gewoon met her aantal spelers dat er is.
 

DeletedUser66129

Guest
Ik heb een poll toegevoegd. Zo blijft het wat overzichtelijker. Keuzes gelieve toelichten! Nee-stemmen zonder onderbouwing zullen niet meegenomen worden.

Ook leuk hé hoe DZ alles naar zijn hand hiermee al wil zetten door te zeggen dat Nee stemmen zonder onderbouwing niet worden mee gerekend en dus Ja stemmen zonder onderbouwing wel. Sorry DZ maar tel dan gewoon alles mee of ook Ja stemmen zonder onderbouwing ook niet. Nu ga je een compleet getekend beeld krijgen waarmee je hoopt dat het in jou voordeel komt met wat jij wilt.
 

DeletedUser74005

Guest
Ook leuk hé hoe DZ alles naar zijn hand hiermee al wil zetten door te zeggen dat Nee stemmen zonder onderbouwing niet worden mee gerekend en dus Ja stemmen zonder onderbouwing wel. Sorry DZ maar tel dan gewoon alles mee of ook Ja stemmen zonder onderbouwing ook niet. Nu ga je een compleet getekend beeld krijgen waarmee je hoopt dat het in jou voordeel komt met wat jij wilt.

Ja stemmers zijn het er gewoon mee eens en hebben er niet per definitie opmerkingen over. Waarom zouden die verplicht moeten zeggen dát ze het ermee eens moeten zijn? Nee-stemmers hebben blijkbaar iets aan te merken, dus daar verwacht je een reactie van.
 

DeletedUser64575

Guest
Ook leuk hé hoe DZ alles naar zijn hand hiermee al wil zetten door te zeggen dat Nee stemmen zonder onderbouwing niet worden mee gerekend en dus Ja stemmen zonder onderbouwing wel. Sorry DZ maar tel dan gewoon alles mee of ook Ja stemmen zonder onderbouwing ook niet. Nu ga je een compleet getekend beeld krijgen waarmee je hoopt dat het in jou voordeel komt met wat jij wilt.

Stop even met dat geklaag om niks. Persoonlijke problemen vecht je op Skype maar uit wat mij betreft.
 

DeletedUser66129

Guest
Ja stemmers zijn het er gewoon mee eens en hebben er niet per definitie opmerkingen over. Waarom zouden die verplicht moeten zeggen dát ze het ermee eens moeten zijn? Nee-stemmers hebben blijkbaar iets aan te merken, dus daar verwacht je een reactie van.

Omdat je net zo goed als ik weet dat veel stemmers niks zeggen bij hun stem. Zo doende zullen ja stemmers dat ook hebben. Als je een eerlijk beeld wilt schetsen moeten beide partij'en gewoon inspraak geven. En niet één partij. Straks stemmen 20 op nee en reageren maar 5 van. En 10 stemmen op Ja en reageren er maar 2 van. Mij lijkt dan toch dat nee stemmers het niet mee eens zijn. Maar dan baseer jij de pole dus op een 10-5 in voordeel van Ja stemmers. Dubbele dus, terwijl er 15 andere zijn die dus nee stemmen en blijkbaar wel een reden hebben daartoe maar die niet per se delen of mee eens zijn met wat één van de andere nee stemmers zegt. Je krijgt een totaal oneerlijk getekend beeld.

Ik zit niet op te wachten dat dit door gaat terwijl dubbele van de mensen op nee stemmen maar niks laten weten.
 
Bovenaan