[Discussietopic] Toekomst van WvW

Het deelnemerslimiet moet verlaagd worden naar 20. (BEARGUMENTEER JE STEM!!!)

  • Goed idee

    Stemmen: 8 25,8%
  • Slecht idee

    Stemmen: 13 41,9%
  • Geen Mening

    Stemmen: 10 32,3%

  • Totaal aantal stemmers
    31

DeletedUser66129

Guest
Stop even met dat geklaag om niks. Persoonlijke problemen vecht je op Skype maar uit wat mij betreft.

Het is geen persoonlijk probleem? Weet niet waar je dat vandaan haalt? Ik heb juist respect voor DZ dat hij moeite doet grotendeels voor WvW en dat weet die als het goed is ook wel. Maar sommige dingen maakt hij beetje verdraaid beeld van en daar wil ik hem gewoon op wijzen. Ik wil ook gewoon het beste voor WvW hier en steek er ook veel tijd in die ik kan geven hiervoor.
 
Reactiescore
976
Potjes met een groot aantal spelers zorgen inderdaad de laatste tijd quasi altijd voor een massa aan posts. Vanuit het standpunt van de wolven is dit prachtig want zo kan je in de massa verdwijnen, vanuit het standpunt van de goedjes is het een immens obstakel om toch maar het overzicht te kunnen behouden. Wanneer ik deelneem aan een potje, wil ik invloed op het potje hebben en zal ik dan ook enkel meedoen indien ik voldoende tijd heb om het overzicht te behouden. Echter begrijp ik dat niet iedereen zo tijdsintensief dit spel wil spelen.

Wat moet hier aan gedaan worden? Niets structureel. Momenteel zitten we met veel spelers, maar de kans is groot dat we binnen twee maanden weer weinig spelers hebben. Het staat een spelleider altijd vrij om in zijn instellingen een spelerslimiet vast te stellen, maar dit algemeen doortrekken naar alle potjes lijkt me geen goed idee. Indien spelers geen fan zijn van grote potjes, verplicht niemand hen om zich in te schrijven en zo last het probleem zichzelf al deels op. Een algemene herhaalde oproep naar iedereen om - zeker in potjes met een aanzienlijk aantal spelers - niet onnodig te gaan posten en ter zake te proberen blijven, lijkt me voldoende.
 

DeletedUser74005

Guest
Jongens, we hebben nu 4 of 5 potjes eindelijk eens een beetje een fatsoenlijk aantal spelers; en nu wil je maatregelen nemen tegen dat feit?
Ik heb daar maar 1 woord voor:
GROOTHEIDSWAANZIN
Schei aub uit, en speel gewoon met her aantal spelers dat er is.

Dit is puur een idee om te kijken hoe we het spel interessant en speelbaar kunnen houden met zoveel actieve spelers. Het is gewoonweg een feit dat de afgelopen jaren telkens spelers weggingen, juist OMDAT het spel te veel tijd eiste. En spelers kwamen dus weer terug, als het weer rustiger was.

Het lijkt me dus absoluut niet verkeerd om na te denken hoe je zoveel mogelijk actieve spelers kunt krijgen (of nouja, we weten nu hoe we spelers naar WvW moeten lokken, dus das geen probleem meer) en vooral ook hoe je iedereen gemotiveerd kunt houden.

Laat ik een voorbeeld geven van een andere website, die geheel gericht is op WvW: weerwolvenvanwakkerdam.nl. Daar zitten ze momenteel al aan de 400/500 gespeelde rondes, terwijl het forum ongeveer even lang bestaat als ons forum. Wat zij daar doen is het volgende; ze laten iedere speeldag drie echte dagen duren. Is vandaag dus daar een deadline, dan is de volgende deadline pas over drie dagen. Hierdoor hebben spelers meer tijd om te reageren, alles terug te lezen en om hun stem te onderbouwen. Zo mis je niet direct een hele dag + deadline, wanneer je een dagje weg bent en kun je ook gewoon deelnemen aan een WvW-ronde, als je tussendoor een weekendje weggaat.

Zelf denk ik dat het een te rigoureuze maatregel is om de speeldagen te verlengen (lees er 2/3 dagen van maken ipv 1), aangezien je zo de rondes alleen maar uitrekt en ik weet niet of spelers daar op zitten te wachten. (verbeter me, als dit niet het geval is) Alleen denk ik dat de maatregel van mij best een goed alternatief is.

Je ziet bij WvW.nl dat ze een grote 'harde kern' hebben. Er zijn op die website behoorlijk veel spelers die al sinds 2008/2009 actief deelnemen. (en dat nog steeds doen) Zij kunnen dit blijven doen omdat hun rondes een stuk minder tijd in beslag nemen.
 

DeletedUser66129

Guest
Potjes met een groot aantal spelers zorgen inderdaad de laatste tijd quasi altijd voor een massa aan posts. Vanuit het standpunt van de wolven is dit prachtig want zo kan je in de massa verdwijnen, vanuit het standpunt van de goedjes is het een immens obstakel om toch maar het overzicht te kunnen houden. Wanneer ik deelneem aan een potje, wil ik invloed op het potje hebben en zal ik dan ook enkel meedoen indien ik voldoende tijd heb om het overzicht te behouden. Echter begrijp ik dat niet iedereen zo tijdsintensief dit spel wil spelen.

Wat moet hier aan gedaan worden? Niets structureel. Momenteel zitten we met veel spelers, maar de kans is groot dat we binnen twee maanden weer weinig spelers hebben. Het staat een spelleider altijd vrij om in zijn instellingen een spelerslimiet vast te stellen, maar dit algemeen doortrekken naar alle potjes lijkt me geen goed idee. Een algemene herhaalde oproep naar iedereen om - zeker in potjes met een aanzienlijk aantal spelers - niet onnodig te gaan posten en ter zake te proberen blijven, lijkt me voldoende. Indien spelers geen fan zijn van grote potjes, verplicht niemand hen om zich in te schrijven en zo last het probleem zichzelf al deels op.

Ik denk ook wel dat we hieraan ook aan DZ zelf kan koppelen (let op geen blame naar jou DZ). Maar DZ is vaak begin van potjes (nu ook weer) degene die toch weer veel verder gaat met flikkerstemmen en onnodige posts. Zover ik zelf weet doe ik het heel zelden. Als iedereen inderdaad gewoon wat dat betreft on topic blijft daarin en niet als een lamlul blijft flikkerstemmen en onzinnige stemmen uitdelen dat het aantal post ook mee valt. Want daaruit komt weer reactie op reactie op haat neigingen op weer andere onzinnige stemmen.

Ik vond flikkerstem in begin wel af en toe leuk, maar het loopt nu ook wel een beetje uit de hand.
 

DeletedUser74005

Guest
Potjes met een groot aantal spelers zorgen inderdaad de laatste tijd quasi altijd voor een massa aan posts. Vanuit het standpunt van de wolven is dit prachtig want zo kan je in de massa verdwijnen, vanuit het standpunt van de goedjes is het een immens obstakel om toch maar het overzicht te kunnen behouden. Wanneer ik deelneem aan een potje, wil ik invloed op het potje hebben en zal ik dan ook enkel meedoen indien ik voldoende tijd heb om het overzicht te behouden. Echter begrijp ik dat niet iedereen zo tijdsintensief dit spel wil spelen.

Wat moet hier aan gedaan worden? Niets structureel. Momenteel zitten we met veel spelers, maar de kans is groot dat we binnen twee maanden weer weinig spelers hebben. Het staat een spelleider altijd vrij om in zijn instellingen een spelerslimiet vast te stellen, maar dit algemeen doortrekken naar alle potjes lijkt me geen goed idee. Een algemene herhaalde oproep naar iedereen om - zeker in potjes met een aanzienlijk aantal spelers - niet onnodig te gaan posten en ter zake te proberen blijven, lijkt me voldoende. Indien spelers geen fan zijn van grote potjes, verplicht niemand hen om zich in te schrijven en zo last het probleem zichzelf al deels op.

Waar koppel jij de daling in het spelersaantal dan aan? Mij lijkt dit puur een motivatieprobleem en spelers raken ongemotiveerd door de hoge activiteit. Ik ben het met je eens dat spelers onnodig veel spammen, maar ik weet niet of mensen dat uit zichzelf aan zullen passen.

Zou je iets van een max aantal posts of minimale grootte van posts dan een betere maatregel vinden?
 

DeletedUser66129

Guest
Minimale grote van posts schiet je niks mee op. Ik maak graag grote posts om iemand te verdenken om ook echt te laten zien dat ik achter mijn stem sta. Alleen het onnodige spam en 'succes' wensen in begin zorgt al voor tiental onnodige pagina's.
 

DeletedUser74005

Guest
Ik denk ook wel dat we hieraan ook aan DZ zelf kan koppelen (let op geen blame naar jou DZ). Maar DZ is vaak begin van potjes (nu ook weer) degene die toch weer veel verder gaat met flikkerstemmen en onnodige posts. Zover ik zelf weet doe ik het heel zelden. Als iedereen inderdaad gewoon wat dat betreft on topic blijft daarin en niet als een lamlul blijft flikkerstemmen en onzinnige stemmen uitdelen dat het aantal post ook mee valt. Want daaruit komt weer reactie op reactie op haat neigingen op weer andere onzinnige stemmen.

Ik vond flikkerstem in begin wel af en toe leuk, maar het loopt nu ook wel een beetje uit de hand.

Ik heb toevallig één keer een flikkerstem uitgebracht en dat was in dezelfde post als mijn andere twee stemmen, ga je daar nu alweer een probleem van maken rofl xD

Daarnaast vind ik mijn posts niet onnodig. Ik wil spelers uitlokken en dan moet je de confrontatie aangaan. Dan krijg je discussies en ja, die zorgen voor redelijk wat posts. Alleen als je tussen 30 spelers discussies krijgt, is dat veel extremer dan tussen 15/20.

EDIT:

Ik zit niet op te wachten dat dit door gaat terwijl dubbele van de mensen op nee stemmen maar niks laten weten.

4 vd 4 nee-stemmers hebben hier een post geplaatst. Dit zijn Westkip, Maroen, jij en fam. Niks om over te zeuren dus.
 

DeletedUser66129

Guest
Ik heb toevallig één keer een flikkerstem uitgebracht en dat was in dezelfde post als mijn andere twee stemmen, ga je daar nu alweer een probleem van maken rofl xD

Daarnaast vind ik mijn posts niet onnodig. Ik wil spelers uitlokken en dan moet je de confrontatie aangaan. Dan krijg je discussies en ja, die zorgen voor redelijk wat posts. Alleen als je tussen 30 spelers discussies krijgt, is dat veel extremer dan tussen 15/20.

EDIT:



4 vd 4 nee-stemmers hebben hier een post geplaatst. Dit zijn Westkip, Maroen, jij en fam. Niks om over te zeuren dus.

Ik maak er geen probleem van. Maar jij doet het en zo doen 10 andere het ook. Dan krijg je een flinke post count ja waar jij mede zelf ook aan deel hebt genomen dus.

En ik zeur niet, ik zeg gewoon dat het wel rare post is om al te zeggen dat nee stemmers alleen tellen als je mening geeft. Is gewoon racistisch. Wij mogen alleen stemmen op nee dus als we een mening geven. Zijn we gewoon altijd benadeeld ;( :p
 

DeletedUser74005

Guest
Ik maak er geen probleem van. Maar jij doet het en zo doen 10 andere het ook. Dan krijg je een flinke post count ja waar jij mede zelf ook aan deel hebt genomen dus.

En ik zeur niet, ik zeg gewoon dat het wel rare post is om al te zeggen dat nee stemmers alleen tellen als je mening geeft. Is gewoon racistisch. Wij mogen alleen stemmen op nee dus als we een mening geven. Zijn we gewoon altijd benadeeld ;( :p

Simpele vraag: wat zouden JA-stemmers dan moeten zeggen? Zouden die mij na moeten praten? Ja lijkt me heeeel nuttig!

Ja, maar dat hoort dus bij het spel. Het spel is alleen niet goed genoeg speelbaar met 30 deelnemers. De grens voor het aantal spelers lag helemaal aan het begin van WvW op 'oneindig'. Toen is er besloten om dit te leggen op max 30 spelers, omdat het spel anders te onoverzichtelijk werd. Met de huidige WvW-ers kan dit limiet makkelijk naar 20.

Dan kun je tenminste ook doorgroeien en kun je continu nieuwe spelers blijven zoeken, omdat er ook continu rondes starten. Ik denk dat WvW makkelijk nog veel groter kan worden dan dat het nu is, maar dat sowieso beperkt wordt doordat er maar één pot tegelijkertijd gespeeld wordt. (en daardoor de activiteit in die ene pot al snel veel te hoog ligt voor spelers, waardoor zij afhaken)
 
Reactiescore
976
Waar koppel jij de daling in het spelersaantal dan aan? Mij lijkt dit puur een motivatieprobleem en spelers raken ongemotiveerd door de hoge activiteit. Ik ben het met je eens dat spelers onnodig veel spammen, maar ik weet niet of mensen dat uit zichzelf aan zullen passen.

Zou je iets van een max aantal posts of minimale grootte van posts dan een betere maatregel vinden?

Er zijn nu veel nieuwe spelers en ik zie die echt niet allemaal blijven. Misschien een paar die kunnen uitgroeien tot vaste deelnemers en een paar die af en toe eens komen meedoen. Daarnaast is de zomerperiode ook voor de vaste waardes de periode waarin ze soms even verdwijnen.

Ik ben geen fan van teveel opgelegde regeltjes, dus die dingen die je daar opsomt lijken mij niets.
Daarnaast vind ik mijn posts niet onnodig. Ik wil spelers uitlokken en dan moet je de confrontatie aangaan. Dan krijg je discussies en ja, die zorgen voor redelijk wat posts. Alleen als je tussen 30 spelers discussies krijgt, is dat veel extremer dan tussen 15/20.

Hier heb je gelijk in, ook in zondig me aan het maken van veel posts waardoor ik meestal een aanzienlijke bijdrage lever aan de massa posts, maar die vind ik ook niet onnodig, er is namelijk een verschil tussen inhoudelijke of uitlokposts en gewoon random spam.

Ik blijf bij deze twee punten om dit 'probleem' op te lossen:
- Het staat de spelleiding vrij om een spelerslimiet op te leggen, indien grote vraag naar kleinere potjes zal een dergelijk potje sneller verkozen worden bij de spelleidersstemming, waardoor de spelers en/of spelleiding zelf bepalen of er op dat moment nood is aan een spelerslimiet.
- Algemene oproep om - zeker in grote potjes - spam te vermijden
 

Deleted User - 2265087

Guest
Slecht idee, grotere potjes zijn gewoon leuker om te spelen vind ik. Actiever en wat langer. 20 vind ik zelf echt het minimum om mee te spelen eigenlijk.

Ik haak hierdoor wel af, ik heb vaak een half uur de tijd, daarin kan ik net bijlezen maar niet reageren. Als ik dan later terugkom, is er weer zoveel gepost dat ik amper kan reageren voordat ik wegmoet.
Het is alleen leuk als je veel de tijd hebt achter elkaar.

Ik denk dat dit een goed idee is om te doen, vanwege de hiervoor genoemde redenen van Gijs, maar niet áltijd.
Als het bijvoorbeeld een netwerkpotje is, is het veel leuker om veel spelers te hebben en dan wordt er altijd ook minder gepost. Een potje met 30 spelers is dan goed te doen.

Verder heb je vakantie- en examenperiodes waarin je veel te weinig spelers hebt. Dit idee kan worden gedaan zodra het zeker is dat er 40+ spelers zijn. Dan wordt het een soort van een potje met twee dorpen, waarbij de dorpen nooit worden samengevoegd.
 

DeletedUser74005

Guest
- Het staat de spelleiding vrij om een spelerslimiet op te leggen, indien grote vraag naar kleinere potjes zal een dergelijk potje sneller verkozen worden bij de spelleidersstemming, waardoor de spelers en/of spelleiding zelf bepalen of er op dat moment nood is aan een spelerslimiet.
- Algemene oproep om - zeker in grote potjes - spam te vermijden

Dat eerste punt is er eigenlijk al. Je ziet alleen dat leiders zelf 'geilen' (om het zo maar te verwoorden) op veel deelnemers. Hoe meer deelnemers hun ronde heeft, zo gaat de logica, hoe 'succesvoller' het potje is. Dat is vooral het probleem. Ik wil hierbij nog een voorbeeld geven; -Tim- heeft ooit een ronde geleid met een spelerslimiet van 15. Er werd toen op hem gehaat, omdat hij spelers buitensloot. Maar dat was omdat er toen maar één ronde tegelijkertijd gespeeld werd en er rond die tijd zeer weel actieve spelers waren, net zoals nu.

Waarom zou je dan in ieder geval niet aanmoedigen dat spelleiders een lager spelerslimiet moeten hanteren? Desnoods leg je dit limiet op 25 (al is dat mijns inziens te hoog, maar al enkele keren is genoemd door spelers dat zij dat aantal nog prettig vinden). Dit zal zorgen voor meer orde, meer rust in het spel en uiteindelijk ook tot een hoger niveau. (die ronde van -Tim- toen was niet voor niets een 'elite'-ronde, aangezien beslissingen aan het begin van het spel een stuk grotere invloed hebben op gebeurtenissen later in het spel)

Ik zal de komende tijd actief door blijven zoeken naar nieuwe spelers en ben ervan overtuigd dat het huidige spelersbestand nog veeel verder uitgebreid kan worden. Hoe meer actieve spelers er komen, hoe meer verschillende spellen georganiseerd kunnen worden en hoe meer er mogelijk is.

Je tweede punt is duidelijk. Daar ben ik het ook volledig mee eens. Alleen blijkt in de praktijk dat dit niet echt werkt.

Ik haak hierdoor wel af, ik heb vaak een half uur de tijd, daarin kan ik net bijlezen maar niet reageren. Als ik dan later terugkom, is er weer zoveel gepost dat ik amper kan reageren voordat ik wegmoet.
Het is alleen leuk als je veel de tijd hebt achter elkaar.

Ik denk dat dit een goed idee is om te doen, vanwege de hiervoor genoemde redenen van Gijs, maar niet áltijd.
Als het bijvoorbeeld een netwerkpotje is, is het veel leuker om veel spelers te hebben en dan wordt er altijd ook minder gepost. Een potje met 30 spelers is dan goed te doen.


Verder heb je vakantie- en examenperiodes waarin je veel te weinig spelers hebt. Dit idee kan worden gedaan zodra het zeker is dat er 40+ spelers zijn. Dan wordt het een soort van een potje met twee dorpen, waarbij de dorpen nooit worden samengevoegd.

Daar haal je een goed punt aan. Bij een netwerkpotje wordt er veel minder op het forum gepost en kun je dus makkelijker met meer spelers spelen. De regel moet dus wel enigszins flexibel gehanteerd worden in dat geval. Voor alle non-netwerkrondes geldt echter dat een deelnemerslimiet van 20 spelers prima is.

EDIT:

En wanneer er door omstandigheden te weinig spelers zijn, dan kun je er altijd voor kiezen om een ronde later te laten starten. Dit wordt momenteel ook al gedaan, dus dat is in principe geen punt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser66129

Guest
Ik haak hierdoor wel af, ik heb vaak een half uur de tijd, daarin kan ik net bijlezen maar niet reageren. Als ik dan later terugkom, is er weer zoveel gepost dat ik amper kan reageren voordat ik wegmoet.
Het is alleen leuk als je veel de tijd hebt achter elkaar.

Ik denk dat dit een goed idee is om te doen, vanwege de hiervoor genoemde redenen van Gijs, maar niet áltijd.
Als het bijvoorbeeld een netwerkpotje is, is het veel leuker om veel spelers te hebben en dan wordt er altijd ook minder gepost. Een potje met 30 spelers is dan goed te doen.

Verder heb je vakantie- en examenperiodes waarin je veel te weinig spelers hebt. Dit idee kan worden gedaan zodra het zeker is dat er 40+ spelers zijn. Dan wordt het een soort van een potje met twee dorpen, waarbij de dorpen nooit worden samengevoegd.

Ik snap dat je er bij afhaakt. Ik ben juist weer iemand die veel tijd vrij maakt ervoor. Ik moet zeggen dat ik ook niet altijd alles compleet volg hoor. Vaak zie ik discussie's tussen 2 of meerdere die ik eigenlijk niet echt relevant vind. Die lees ik dan zelf globaal. Maar ik snap dat je bij grote aantallen niet altijd tijd er voor hebt.
 

DeletedUser74005

Guest
Ik snap dat je er bij afhaakt. Ik ben juist weer iemand die veel tijd vrij maakt ervoor. Ik moet zeggen dat ik ook niet altijd alles compleet volg hoor. Vaak zie ik discussie's tussen 2 of meerdere die ik eigenlijk niet echt relevant vind. Die lees ik dan zelf globaal. Maar ik snap dat je bij grote aantallen niet altijd tijd er voor hebt.

En das dus precies één van de punten ;)
 

DeletedUser66129

Guest
En das dus precies één van de punten ;)

Ja dat snap ik wel, maar als jij een limiet van 20 doet, mensen die tijd hebben steken die tijd er hoe dan ook toch wel in. Zoals je zelf al zei je krijgt net zo goed 60 tot 70 pagina's met 20 gemotiveerde deelnemers. Daarmee los je het punt van te weinig tijd hebben niet op.
 

DeletedUser74005

Guest
Ja dat snap ik wel, maar als jij een limiet van 20 doet, mensen die tijd hebben steken die tijd er hoe dan ook toch wel in. Zoals je zelf al zei je krijgt net zo goed 60 tot 70 pagina's met 20 gemotiveerde deelnemers. Daarmee los je het punt van te weinig tijd hebben niet op.

Er zit een verschil tussen 60 en 100 pagina's :p Bij rondes met 15/20 spelers is de spam e.d. op dag één sowieso veel minder en is het allemaal in ieder geval een stuk overzichtelijker. Naar mijn ervaring is het zo dat er bij 15/20 spelers juist de latere dagen veel meer gepost wordt en het de eerste dag wat stiller is.
 

DeletedUser66129

Guest
Ik blijf bij mening dat ik grotere potjes leuk vind. Ook puur omdat ik de tijd er wel voor vrij maak om daaraan mee te lezen en bij te dragen. Maar ik snap dus ook dat andere liever kleinere hebben.

Mijn stem is ook puur gebaseerd op wat ik zelf het liefste dus heb.
 

DeletedUser1435

Guest
het probleem zit hem niet in het aantal deelnemers maar in de overtuiging bij mensen dat hoe langer de post des te waardevoller ofzo ????

gewoon kort en krachtig is de sleutel tot een snelle vangst van de wolven, zoals ik het altijd deed dus ;)
 

DeletedUser8414

Guest
Tegen gestemd, en om zeker te zijn dat je mijn stem meetelt ook even een verklaring? :eek: (Ik neem trouwens aan dat je pro stemmen zonder onderbouwing ook niet meetelt dan? :D)

Reden: Potjes met meer mensen zijn leuker.

Moet ik het nog een beetje uitbreiden en in een post van 1000 woorden gieten of tel je mijn nee stem zo wel mee? :D
 
Bovenaan