Tips op Plaatjes + Tutorial - Topic

DeletedUser

Guest
w7k5i0nk9jok4.png


Tips/comments? :rolleyes:
 

DeletedUser76545

Guest
Door die fractals er over te lijkt het net of je een extreme hue/saturation layer er op hebt gegooid ofzo.
Of je hebt een layer hard op lighten staan. :p Als je dat minder kunt krijgen is het plaatje een stuk mooier denk ik.

75950_large
 

DeletedUser76417

Guest
@Nilze Ik ben het inderdaad eens met Aigotthis, alleen denk ik dat je het goed kan oplossen door Hue een grijstint overheen te zetten en de kleuren dus wat doffer maken, en dan op de juiste plekken deze layer lichtjes weg gummen. Zo krijg je denk ik een wat minder druk plaatje en kan je meer focus leggen op de hoofdpersoon, nu weet ik niet zo goed waar ik allemaal moet kijken (beetje druk).

@Aigotthis Ik weet niet hoe de stock is (maybe kan je die erbij posten?), maar het eerste wat me eigenlijk opvalt is de tekst, altijd wel lastig te plaatsen op lichte gedeeltes in een afbeelding. Daarom zou ik persoonlijk een clippingmask van de linksboven hoek nemen en deze tekst dan linksonder plaatsen±
e46957d8c5bccbe04778ce4768f038af.png
 

DeletedUser76545

Guest
Ja, daar heb je denk ik wel gelijk in. De tekst trekt idd wat aandacht.
Dit is de stock
2r7bplg.jpg
 

DeletedUser76417

Guest
Ah oke, tweede tip: Probeer echt een eigen draai aan je plaatjes te geven, maar het eigen. Nu heb je wat met de kleuren en brightness gespeeld en er een tekst bijgezet. Ziet er mooi uit, maar als designer wil je natuurlijk je eigen draai eraan geven ;)
Keep it up :rolleyes:

E;
Ik krijg net te horen dat je al tijd designt haha en zag ook wat van je plaatjes ;)
Ghehe die tips waren beetje nutteloos maybe, maarja :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser76545

Guest
Nuja designen zou ik het niet zo snel noemen, maar ik snap wat je bedoelt. En langer dan jij waarschijnlijk ja :p
Geeft verder ook niets, tips zijn altijd welkom wat het ook is. Plaatje heeft wel tegen de 30 layers dus is meer mee geklooid dan alleen enkele filters :p
 

DeletedUser76234

Guest
Tips/verbeteringen?
uxjvBBB.png

miranda_kerr_hd-t2.jpg

Probeer het groene van de achtergrond wat uit te werken op die vrouw, nu lijkt de vrouw en de achtergrond 2 aparte plaatjes op elkaar geplakt.
Achtergrond is wel heel nice , kan imo niet veel beter.
 
Reactiescore
603
Probeer het groene van de achtergrond wat uit te werken op die vrouw, nu lijkt de vrouw en de achtergrond 2 aparte plaatjes op elkaar geplakt.
Achtergrond is wel heel nice , kan imo niet veel beter.
Hoe kan ik dat het beste doen? de achtergrond beetje door lijnen?
 

DeletedUser76234

Guest
Laat de lijnen een beetje over haar gaan , niet allemaal , maar bv bij haar schouder en ergens anders. maar ook niet te veel over haar , maar een beetje zodat het een gevoel geeft dat het licht op haar schijnt
 

DeletedUser75791

Guest
^ dat, en achtergrond minder blurren en ik zou ook gebruik maken van de regel van de derden, focal niet in het midden.
 

DeletedUser32240

Guest
^ dat, en achtergrond minder blurren en ik zou ook gebruik maken van de regel van de derden, focal niet in het midden.
Dat gaat moeilijk met een stock hoor :')
Op zich is de blur echt dodelijk hoog, het geeft het gevoel dat je van 1 plaatje er 2 van hebt gemaakt maar dan ineen als je zie wat ik bedoel.
Ik zal straks eens kijken of ik daar eens wat mee kan doen :)
Als het in de smaak valt, kan ik daar eventueel ook een tuto over maken :)
 

DeletedUser75791

Guest
Dat gaat moeilijk met een stock hoor :')
Op zich is de blur echt dodelijk hoog, het geeft het gevoel dat je van 1 plaatje er 2 van hebt gemaakt maar dan ineen als je zie wat ik bedoel.
Ik zal straks eens kijken of ik daar eens wat mee kan doen :)
Als het in de smaak valt, kan ik daar eventueel ook een tuto over maken :)

Volgens mij is een stock verplaatsen/resizen geen hogere wiskunde? Zo kan je toch echt vrij makkelijk de regel van de derden een beetje toepassen alhoewel ik peersoonlijk de focal in het midden soms ook wel mooi vind hoor, maar bij dit plaatje vind ik het minder. De vrouw zou ik iets naar rechts plaatsen en de text dan links.
 

DeletedUser32240

Guest
Volgens mij is een stock verplaatsen/resizen geen hogere wiskunde? Zo kan je toch echt vrij makkelijk de regel van de derden een beetje toepassen alhoewel ik peersoonlijk de focal in het midden soms ook wel mooi vind hoor, maar bij dit plaatje vind ik het minder. De vrouw zou ik iets naar rechts plaatsen en de text dan links.
Jup maar oftewel gaat de dame te groot zijn oftewel gaan het plaatje te kleiner zijn dan wat het kan.
Dus op zich ga je niet veel keuze hebben dan deze in het midden te moeten zetten :)
 

DeletedUser63918

Guest
Ik zou eens kijken, wanneer ik tussendoor een uurtje vrij heb, om ook eens een tutorial te maken. :)
 

DeletedUser77691

Guest
Met wat maken jullie ook al weer plaatjes?

Overigens heb ik een school laptop die niet veel gb aan kan, maar is het dan handig om het wel te downloaden, want weet ook niet hoeveel gb dat programma is!
 
Bovenaan