Met een beetje vertraging (wegens de weggevallen afbeelding in de openingspost) een 'kleine' toelichting op de ingezonden instellingen. Als eerst wil ik benadrukken dat dit niet mijn perfecte instellingen zijn door de minimumvereisten die vooraf werden opgelegd en de (voor mijn inzending) vele aanvullende vereisten die vanuit Innogames erbij zijn gekomen. Hierbij een bedankje voor @Duckje die geprobeerd heeft de meeste 'wensen' van Innogames af te zwakken.
No-haul, gs productie (en moraal)
De basis van mijn instellingen is een NH/LH wereld. Je houdt ervan of niet, verder is het ideaal voor alle pp-farmers. De aanvullende wensen van Innogames verplicht me met het kiezen van een NH echter wel het activeren van het moraal en de burgerwacht. De burgerwacht zal naar mijn mening weinig impact hebben (gezien je niet kan farmen), over het moraal zijn
@Duckje en ik nog in gesprek waarbij ik probeer sneller afbouwend moraal probeer te verkrijgen. Deze beschermt de mindere spelers dan gedurende de eerste maanden (tot er een nieuwe wereld opent) maar zal voor minder tot geen hinder zorgen in een latere spelfase. Ter compensatie van de NH (in combinatie met snelheid 1) is er een hogere GS-productie (x1.5) wat op lvl 30 zonder bonussen en inkomsten geeft van 3600/uur ipv 2400/uur.
(dit staat echter niet in de afbeelding)
Ridder/toren/kerk:
Van het nieuwe riddersysteem, de uitkijktoren en de kerk moest er minimaal eentje actief zijn. De nieuwe ridders vind ik daadwerkelijk een toevoeging in het spel dus ik heb daarvoor gekozen. De uitkijktoren is het afgelopen jaar op alle normale werelden actief geweest dus deze heb ik (net zoals de anderen) gedeactiveerd, echter denk ik niet dat veel mensen meer gewend zijn om zonder te spelen vandaar het 3% fakelimiet ter compensatie (een instelling die ook al regelmatig zo staat).
Waarom de kerk geactiveerd staat weet ik niet maar die zou van mij ook best gedeactiveerd mogen worden (of ik heb een regel in de voorwaarden van de inzending over het hoofd gezien).
Extra:
De extra instellingen zijn er bij mij twee die normaal gesproken niet worden geactiveerd op normale werelden. Ook al ben je er geen grote voorstanders van denk ik wel dat dit DE gelegenheid is om eens een wereld te hebben die anders is dan de anderen.
Tribelock:
Als eerst de tribelock (die in mijn inzending geactiveerd zou worden op 10% dominantie). Dit is het geval na ongeveer 3 maanden spelen en misschien zelfs meer door de lage wereldsnelheid. In de eerste maanden van het spel veranderd er dus weinig maar wel in de mid-game. Door de stammen te sluiten voordat iedereen dusdanig is gaan fuseren waardoor er een tweestrijd is ontstaan hoop ik drie, vier en misschien zelfs vijf redelijk gekijkwaardige stammen te creëren die niet persé meedoen om de eindstrijd maar wel enige diplomatische betekenis kunnen hebben. Op het merendeel van de werelden gaat diplomatie niet verder dan hoofd- en MB-stam en wie weet komt dat zo terug.
OS-/aanvalsbeperking:
De spelers met veel pp hebben vaak een eigen MB-/DU-stam en met de vele evenementen vinden er ook de benodigde fusies plaats. Twee voorbeelden die het wereldverloop behoorlijk kunnen doen versnellen en waar je als kleinere speler weinig aan kunt doen indien dit gedaan wordt door de grotere spelers. Een MB-stam met spelers van gelijke grote kan nu voor een eerlijkere strijd zorgen omdat ze niet volgestackt kunnen worden door hun moraalheer, net zoals je de frontdorpen van een fusiepartner buiten de stam niet meer kunt stacken waardoor het acc beter bemand moet blijven of anders de dorpen eerlijker verdeeld worden. Omgekeerd is fuseren binnen de stam niet meer mogelijk maar kun je wel je troepen dodgen op stamgenoten. Ik heb zelf geen ervaring met deze instelling (misschien kunnen classicmensen hier wat meer over kwijt
@dragonshield3) maar het lijkt me een interessante toevoeging.
Andere instellingen:
Er zijn meer aangepaste instellingen ingezonden maar ik weet (nog) niet tot hoever deze worden meegenomen, later mogelijk meer.