Stem voor de instellingen van wereld 70!

Welke instellingen prefereer je?


  • Totaal aantal stemmers
    124
  • Enquête gesloten .
Reactiescore
2.489
Wereld 70


Beste spelers,

We verwachten Wereld 70 begin september! De afgelopen periode hebben jullie massaal wereldinstellingen voorgesteld. Op basis van jullie voorstellen en de populariteit daarvan hebben we 3 instellingen gekozen om uit te brengen in een stemming.

Ik dank alvast @Roald97 , @.sleepwell & @.MortuaMemoria en @Single Malt voor hun voorstellen, hun inzet en hun reactiviteit bij het bespreken van de definitieve instellingen.

NL70_5.png


Breng hierboven je stem uit. Deze stemming loopt op woensdag 28/8

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,
Jullie TribalWars.nl Team
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.489
Kleine wijzigingen zijn nog steeds mogelijk afhankelijk van de grillen van InnoGames.
 
Reactiescore
524
Met een beetje vertraging (wegens de weggevallen afbeelding in de openingspost) een 'kleine' toelichting op de ingezonden instellingen. Als eerst wil ik benadrukken dat dit niet mijn perfecte instellingen zijn door de minimumvereisten die vooraf werden opgelegd en de (voor mijn inzending) vele aanvullende vereisten die vanuit Innogames erbij zijn gekomen. Hierbij een bedankje voor @Duckje die geprobeerd heeft de meeste 'wensen' van Innogames af te zwakken.

No-haul, gs productie (en moraal)
De basis van mijn instellingen is een NH/LH wereld. Je houdt ervan of niet, verder is het ideaal voor alle pp-farmers. De aanvullende wensen van Innogames verplicht me met het kiezen van een NH echter wel het activeren van het moraal en de burgerwacht. De burgerwacht zal naar mijn mening weinig impact hebben (gezien je niet kan farmen), over het moraal zijn @Duckje en ik nog in gesprek waarbij ik probeer sneller afbouwend moraal probeer te verkrijgen. Deze beschermt de mindere spelers dan gedurende de eerste maanden (tot er een nieuwe wereld opent) maar zal voor minder tot geen hinder zorgen in een latere spelfase. Ter compensatie van de NH (in combinatie met snelheid 1) is er een hogere GS-productie (x1.5) wat op lvl 30 zonder bonussen en inkomsten geeft van 3600/uur ipv 2400/uur. (dit staat echter niet in de afbeelding)

Ridder/toren/kerk:
Van het nieuwe riddersysteem, de uitkijktoren en de kerk moest er minimaal eentje actief zijn. De nieuwe ridders vind ik daadwerkelijk een toevoeging in het spel dus ik heb daarvoor gekozen. De uitkijktoren is het afgelopen jaar op alle normale werelden actief geweest dus deze heb ik (net zoals de anderen) gedeactiveerd, echter denk ik niet dat veel mensen meer gewend zijn om zonder te spelen vandaar het 3% fakelimiet ter compensatie (een instelling die ook al regelmatig zo staat).
Waarom de kerk geactiveerd staat weet ik niet maar die zou van mij ook best gedeactiveerd mogen worden (of ik heb een regel in de voorwaarden van de inzending over het hoofd gezien).

Extra:
De extra instellingen zijn er bij mij twee die normaal gesproken niet worden geactiveerd op normale werelden. Ook al ben je er geen grote voorstanders van denk ik wel dat dit DE gelegenheid is om eens een wereld te hebben die anders is dan de anderen.

Tribelock:
Als eerst de tribelock (die in mijn inzending geactiveerd zou worden op 10% dominantie). Dit is het geval na ongeveer 3 maanden spelen en misschien zelfs meer door de lage wereldsnelheid. In de eerste maanden van het spel veranderd er dus weinig maar wel in de mid-game. Door de stammen te sluiten voordat iedereen dusdanig is gaan fuseren waardoor er een tweestrijd is ontstaan hoop ik drie, vier en misschien zelfs vijf redelijk gekijkwaardige stammen te creëren die niet persé meedoen om de eindstrijd maar wel enige diplomatische betekenis kunnen hebben. Op het merendeel van de werelden gaat diplomatie niet verder dan hoofd- en MB-stam en wie weet komt dat zo terug.

OS-/aanvalsbeperking:
De spelers met veel pp hebben vaak een eigen MB-/DU-stam en met de vele evenementen vinden er ook de benodigde fusies plaats. Twee voorbeelden die het wereldverloop behoorlijk kunnen doen versnellen en waar je als kleinere speler weinig aan kunt doen indien dit gedaan wordt door de grotere spelers. Een MB-stam met spelers van gelijke grote kan nu voor een eerlijkere strijd zorgen omdat ze niet volgestackt kunnen worden door hun moraalheer, net zoals je de frontdorpen van een fusiepartner buiten de stam niet meer kunt stacken waardoor het acc beter bemand moet blijven of anders de dorpen eerlijker verdeeld worden. Omgekeerd is fuseren binnen de stam niet meer mogelijk maar kun je wel je troepen dodgen op stamgenoten. Ik heb zelf geen ervaring met deze instelling (misschien kunnen classicmensen hier wat meer over kwijt @dragonshield3) maar het lijkt me een interessante toevoeging.

Andere instellingen:
Er zijn meer aangepaste instellingen ingezonden maar ik weet (nog) niet tot hoever deze worden meegenomen, later mogelijk meer.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
579
Ik heb gekozen voor het voorstel van .Sleepwell en .Mortuamemoria (kerk!), hopelijk veranderd no-haul, nog in haul...
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Mijn voorstel was overigens no haul / LH, dit gaat Duckje nog aanpassen, maar voordat mensen hun stemmen uitbrengen.... :)
 
Reactiescore
2.368
En daar gaat mijn stem dan, sorry bud :p
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.142
Dat os buiten de stam uit is wel zalig, maar ik vind de bolwerk dan weer immens kut. No haul ook fijn, maar die zijn dan ook weer met bolwerken......
 
Reactiescore
7.918
Bolwerken heeft veel minder impact op een wereld dan bijvoorbeeld kerken en torens. Denk dat je beter bolwerken kunt hebben.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Klopt, door een edit is het toevoegen van de nieuwe afbeelding niet goed gegaan.
 

DeletedUser81012

Guest
Mijn stem gaat naar .Sleepwell en .Mortuamemoria met de simpele reden dat deze wereld een wereld is die voor iedereen weggelegd is (Mb, Du, Top ,Flop & Beginnende accounts ). Met andere woorden zie ik dit de meest aantrekkelijke wereld om tw terug aan te trekken voor nieuw publiek.

Ook is het volgens mij de enige wereld die in vergelijking met alle voorgaande werelden zal beoordeeld worden op de kwaliteit van de spelers en Stammen dit vooral door de extra's die werden toegevoegd

Voor de duidelijkheid vind ik ook de andere opties zeer mooi hoor!
 

DeletedUser76090

Guest
sleepwell, maar dan met limited haul graag. Os buiten de stam zou gewoon overal verboden moeten worden.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Oei, beetje een late reactie van mij gezien het aantal stemmen wat al is geplaatst, maar ook mijn instellingen horen icm een no haul/limited haul :)
 
Reactiescore
2.368
Phoe, sowieso limited/no haul dus. Not a fan tbh.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Klopt. Blijkt dat bepaalde combinaties uit de originele inzendingen onmogelijk zijn, dit ook door de belangen van boven. Zodoende kunnen de voorstellen die gedaan zijn, niet letterlijk hier geplaatst worden. Wat eigenlijk ook maakt dat ik niet op mijn eigen voorstel kan stemmen, aangezien het reële voorstel hier anders is dan de wereld die ik voor ogen had. Jammer, maar ik snap het wel. Al hadden we dat beter kunnen weten vooraleer we een voorstel maakten.
 

DeletedUser81237

Guest
Gaat een tribelock dan voor alle stammen in, als één stam 25% heeft. Ik zelf speel dit spel gewoon voor de lol en niet voor de winst en vind het leuk om met spelers samen te spelen. Als ik dan in een stam zit, maar veel mensen worden inactief dan kan ik geen mensen meer ontslaan als ik zelf leider ben of vertrekken als ik dat niet ben, terwijl hoogstwaarschijnlijk mijn stam toch niet mee gaat doen voor de winst. Ik zou het dan dus jammer vinden als ik dan als enige actieve speler overblijf en dan niet meer met andere spelers samen kan spelen.
 
Bovenaan