Stelling van de dag

Reactiescore
999
Stelling 1: Deze wereld was leuker geweest met LimitedHaul
Stelling 2: De intrede van FarmGod heeft een negatief effect op het algemeen spelplezier

Reden voor deze stellingen:

Ik vind het persoonlijk jammer dat farmen zo belangrijk is om mee te draaien aan de top van een niet PP-wereld als deze. Op andere werelden werd een grote zak PP beloond met een plaatsje aan de top, op deze wereld is dat 24/7 bezetting en zolang mogelijk op de enter knop drukken. Ik heb het even uitgerekend: accounts die 90 000 dorpen plunderen op een dag drukken 5 uur per dag non-stop op enter (5 aanvallen per seconde, 18 000 seconden, 5 uur). Verschrikkelijk toch?

Los van de bezetting willen veel spelers ook nog eens zoveel mogelijk alle oorlogsactiviteit uit de weg gaan, omdat anders "hun paardjes niet kunnen farmen". Gratis dorpjes (via MB's) zijn dus belangrijker dan ooit. Bovendien, hoe vaak gebeurt het niet dat je hulp vraagt aan een stamgenoot en dat zijn antwoord is "Sorry, ik kan niet helpen, al mijn troepen zijn aan het farmen".

Voor de duidelijkheid, ik betrap me er vaak ook op en als semi-actief account gebruiken wij ook FarmGod en dergelijke, maar ik vind het persoonlijk verschrikkelijk en ik gebruik het alleen maar omdat ik anders nog verder achterop bengel.
 
Reactiescore
5.701
Stelling 1, eens. Althans, in de echte pure start is haul wel gewoon echt heel nice om jezelf echt te kunnen onderscheiden. Maar zeker later op de wereld of dan toch vanaf 100k is limited haul heel veel beter.

Stelling 2, oneens. Voordat FarmGod er was had je dat script dat je gewoon je FA opende, een muntje op een key legde en hij farmde zo de hele tijd door, zonder manuele aanpassing. Dit was pas oneerlijk vergeleken met de casual accounts.

Daarbij heb ik ook sterk het idee dat farmgod niet feitelijk 5 aanvallen per seconde stuurt. Want hoe triest het ook klinkt/is, ik denk dat vele account langer dan 5 uur per dag aan t farmen zijn aan een stuk.
 
Reactiescore
28
Farm god an sich is natuurlijk juist fijn en bespaart tijd. Nadruk op an sich. Als je het gebruikt om met 24/7 bezetting nog meer uit je account te persen gaat dat natuurlijk niet op. Farmgod + limited haul is in dat opzicht ideaal omdat je farmgod kan gebruiken om je troepen snel uit te sturen en je dat niet de hele dag door hoeft te doen omdat het toch niks extras oplevert.

Zou imo leiden tot een wereld die meer matcht met het oorspronkelijke doel van tw. Tactiek, diplomatie, en skill waar activiteit een minder extreme rol speelt.
 
Reactiescore
510
Met limited haul gaat een wereld als deze echt heel lang duren
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.415
de wereld gaat wel trager, maar is wel veel behapbaarder voor een hoop spelers en teams. Doordat pp en events niet meespelen is het veel lastiger om edels op peil te houden, wat betekend dat je voor een echt top account 24/7 wilt farmen, en dat voor 9-12 maanden lang.

dan liever een wereld die wat minder activiteit vereist, maar een paar maanden langer duurt.
 
Reactiescore
141
Reactiescore
14
Stelling 1: Deze wereld was leuker geweest met LimitedHaul
Stelling 2: De intrede van FarmGod heeft een negatief effect op het algemeen spelplezier
1: denk dat alle instellingen die het spel meer balanceren leuker zijn voor de casual speler en minder leuk zijn voor de non casual speler. dus ook limitedhaul.
2: hoe ging het voor farmgod dan? gewoon zelf steeds A klikken toch? Of was het toen ook viable om scouts mee te sturen en op basis daarvan meer gevarieerde farmaanvallen te sturen? Ik vind farmgod niet super interessant maar heb niet het gevoel dat ik een keuze heb. Als farmgod er niet was zou farmen alsnog 'moeten' maar dan zou het meer tijd kosten.
 
Reactiescore
999
De werelden die ik vrij actief gespeeld heb W10 - W40 werd er ook wel gefarmd maar niet zo extreem micro als nu.
Het kostte dus wel tijd, maar niet zo veel als nu, aangezien de rest het gewoon ook niet zo extreem deed.

In plaats van 90 000 plunders op een dag met 1-2 LC, waren er toen 5000 plunders op een dag met 10-20 LC.

Natuurlijk is het een deel van de evolutie, en is het op deze manier veel efficenter, maar het is ook maar door tools als FarmGod dat het mogelijk is. Vroeger was het FA aanzetten, dorpen die je nog niet aanviel gingen vrij snel, maar de dorpen die je wel al aanviel was een stuk meer werk aangezien je moest scrollen etc. , dus niemand ging zo micro als nu. Iets wat ik beter vond.
 
Reactiescore
152
Denk dat het mes echt aan twee kanten snijdt hiermee. Van de ene kant ben ik meer voor een gelijk speelveld zodat het voordeel van teams met 5+ spelers niet te groot wordt. Van de andere kant vind ik ook dat je activiteit mag belonen, aangezien TW in de basis heel erg draait om activiteit.

Persoonlijk ook wel van mening dat limited haul beter was geweest, puur omdat je dan een middenweg bewandelt. De actieve accounts kunnen toch farmen, maar niet zodanig dat het een gigantisch verschil oplevert met accounts die deze tijd er niet insteken. Voor beide kanten wat als het ware.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Op mijn pik getrapt? Bij lange na niet. Het is gewoon een kansloze post, en dat maak ik duidelijk. Deze post is dan ook geen weerstand te noemen, want je zegt eigenlijk heel weinig. Je pakt één voorbeeld eruit, en eigenlijk in deze hele post zeg je heel weinig: er staat veel tekst, maar uiteindelijk staat er niks?

''Wat is dit voor een uitspraak? Kansloze post.''
''Hou op man, wat is dit voor een zinloze poging tot propaganda''

En dat in een alinea van een paar zinnetjes. Hoe wil je dit dan noemen, salty? Als het volgens jou nergens over gaat, waarom zou je dan überhaupt op deze manier reageren?

Weinig toxic aan, toch? Best lachwekkend als er serieus wordt gedacht dat zulke posts op mensen hun netvlies gebrand staan. Bij mij alleszins niet en mijn voorstel is dan ook om het overdrijven lekker aan Martijn over te laten.

Ben het wel met je eens dat de beeldspraak overdreven is, na jaren van afwezigheid. Was eigenlijk meer als geintje richting Schedel (Warre) bedoelt. Daar heb ik, toen ter tijd, ellendig lange discussies mee gehad hierover, en een wereld later over de timetool van bottenkraker die werd ingezet tegen ons in Imago. Nu ik erover schrijf, speelt Warre nog op Schedel?
 
Reactiescore
1.039
Oh hey jij neemt de hele tijd m'n marktaanbiedingen aan. Goed bezig Speeder!
 
Reactiescore
453
''Wat is dit voor een uitspraak? Kansloze post.''
''Hou op man, wat is dit voor een zinloze poging tot propaganda''

En dat in een alinea van een paar zinnetjes. Hoe wil je dit dan noemen, salty? Als het volgens jou nergens over gaat, waarom zou je dan überhaupt op deze manier reageren?



Ben het wel met je eens dat de beeldspraak overdreven is, na jaren van afwezigheid. Was eigenlijk meer als geintje richting Schedel (Warre) bedoelt. Daar heb ik, toen ter tijd, ellendig lange discussies mee gehad hierover, en een wereld later over de timetool van bottenkraker die werd ingezet tegen ons in Imago. Nu ik erover schrijf, speelt Warre nog op Schedel?

'Speelt warre nog op schedel'
Laatste wat ik gehoord is hij wel deels betrokken, maar 100% betrouwbare informatie is het niet omdat ik warre zelf nog nergens gezien heb
 
Reactiescore
539
''Wat is dit voor een uitspraak? Kansloze post.''
''Hou op man, wat is dit voor een zinloze poging tot propaganda''

En dat in een alinea van een paar zinnetjes. Hoe wil je dit dan noemen, salty? Als het volgens jou nergens over gaat, waarom zou je dan überhaupt op deze manier reageren?



Ben het wel met je eens dat de beeldspraak overdreven is, na jaren van afwezigheid. Was eigenlijk meer als geintje richting Schedel (Warre) bedoelt. Daar heb ik, toen ter tijd, ellendig lange discussies mee gehad hierover, en een wereld later over de timetool van bottenkraker die werd ingezet tegen ons in Imago. Nu ik erover schrijf, speelt Warre nog op Schedel?
Als Warre op schedel speelt, moet ik ww ff veranderen van Sukke.
 
Reactiescore
5.701
''Wat is dit voor een uitspraak? Kansloze post.''
''Hou op man, wat is dit voor een zinloze poging tot propaganda''

En dat in een alinea van een paar zinnetjes. Hoe wil je dit dan noemen, salty? Als het volgens jou nergens over gaat, waarom zou je dan überhaupt op deze manier reageren?



Ben het wel met je eens dat de beeldspraak overdreven is, na jaren van afwezigheid. Was eigenlijk meer als geintje richting Schedel (Warre) bedoelt. Daar heb ik, toen ter tijd, ellendig lange discussies mee gehad hierover, en een wereld later over de timetool van bottenkraker die werd ingezet tegen ons in Imago. Nu ik erover schrijf, speelt Warre nog op Schedel?
Een discussie met Warre? Hoe kan dat? Dat kan ik mij nou echt niet voorstellen.
 
Bovenaan