Ben het volledig eens dat internen 1 van de nieuwe spelmanieren is. Dat geld niet alleen voor N.E.O. op deze wereld maar ook voor andere stammen op andere werelden. Valt daar wat aan te doen? Ik denk het niet. De vaste spelers die je op elke wereld tegen komt blijven dit spel toch spelen en die zullen altijd meer tijd en skills voor de dag brengen dan dat nieuwe spelers dit doen. Hierdoor stoppen nieuwe spelers of spelers met beperkte tijd en dan laten de omhooggevallen accounts zich internen om bij een actiever team te komen. Het probleem is dus niet het intern werk maar de inactiviteit op veel werelden waardoor er altijd een selecte groep overblijft. Hierdoor ben je bijna verplicht om te internen.
Of N.E.O daar op deze wereld ook een deelnemer in is daar twijfel ik niet aan maar geen enkel account zal aan interns ontkomen en of dat 1 of 50 dorpen zijn dat is dan maar zo. Ik denk dat als Inno TW interessanter maakt waardoor meer mensen langer doorspelen en er meer spelers op TW starten dat interns veel minder vanzelf sprekend gaan worden.
Dat is natuurlijk een zwak verhaal he. Sterker nog ik denk dat internen juist ervoor kan zorgen dat tribalwars inactiever wordt. Dat N.E.O genoodzaakt is om te internen is een ander verhaal. Maar het beste is om als stam ervoor te zorgen dat je een goede uitstraling naar buiten hebt door het voeren van een goede propaganda op dit AF waardoor je sterke spelers van naam weet te strikken, maar dat kan alleen als je al wat spelers van naam hebt en een beleid waar zulke spelers graag mee geassocieerd willen worden. Dus niet ordinair clusterfucken, niet stabben en ander soortig lafhartig spel wat N.E.O wel doet en/of goedkeurt. Het is dan mogelijk om je stam te bemannen met sterkere spelers die de mindere goden kunnen ontwikkelen.
Als ik kijk naar wereld 59 bijvoorbeeld dan zaten er in Vix-V en daarvoor Vinage veel accounts met beginnende spelers of spelers met nou niet een uitermate grote staat van dienst. Maar wij als stam hanteerden, vooral onder
@Roald97 en mijn leiding, het beleid om onze contacten telkens door te spitten om mentoren te plaatsen op dergelijke accounts. De ene keer gaat dat wat beter dan de andere keer. Daardoor kun je beginnende spelers opleiden en het aantal spelers dat iets kan ook omhoog krikken.
Internen is zeer zeker een spelmanier en ik zal dat ook absoluut niet ontkennen. Maar je hebt wel een verschil tussen internen en internen. Hetgeen N.E.O doet aan internen gaat naar mijn inziens buiten proporties en wat ervoor zorgt dat je beginnende spelers enorm kunt demotiverend en waardoor die ook stoppen. Er valt zoals gezegd wel degelijk iets tegen te doen. Het internen (met extreem recruiten) draagt juist bij aan inactiviteit op veel werelden. Want het haalt veelal de spanning uit de wereld en noopt veel spelers om te stoppen. Alleen veel spelers besluiten daardoor om in plaats van een nieuwe wereld te starten maar om hun heil bij een ander spel te zoeken of zelfs helemaal te stoppen met gamen.
Lang gemaakt. Er zit een verschil in tussen 1 of 50 dorpen internen. Het is niet aan Innogames om tw interessanter te maken. Waarom zouden ze? De spelersbase zakt al jaren en de top wordt steeds smaller, maar zolang ranggeilers en interns met pp smijten boeit het hen echt niet hoor. Zolang ze maar geld in het laatje krijgen, dat is wat hen boeit. In plaats daarvan dienen de spelers/stammen het zelf spannender te maken. Stel N.E.O had Int/Gal/Flex in leven gehouden en ook oGP/UFO dan had je een vierkampen strijd kunnen doen laten openbarsten. Een leuke strijd met veel oorlog en die ook waarschijnlijk veel spelers had getrokken die nu nog geen wereld 66 spelen. Maar door het extreme internen gaat dat niet gebeuren. De wereld is nu al binnen een halfjaar, was eigenlijk al na een kwart jaar, geplooid in een tweestammenstrijd en het is nu kwestie van kijken wie er breekt. Wordt dat Chess of N.E.O en hup naar de volgende wereld waar veel van de N.E.O spelers hetzelfde weer gaan doen en daarmee weer voor vele spelers het spel onaantrekkelijk maken en beginnende spelers geen kans geeft om te groeien. Want dat is wel iets wat kan gebeuren als er meer stammen meedoen in de strijd. Dan kunnen beginnende spelers eventueel uitgedaagd worden om zich te ontwikkelen en aan te haken bij het niveau.