Stelling van de Dag

DeletedUser63354

Guest
Dan help je niet door te zeggen dat ze met elkaar moeten gaan pm'en.

Goed, nieuwe stelling, eens wat verzinnen:
Het produceren van Bijl/Zc clears is handig om op een veilige manier aanvallend te spelen.
 

DeletedUser70568

Guest
Lekker relevant dit allemaal, ga lekker met elkaar PM'en.

Lijkt me toch redelijk relevant om te weten dat de beurs nog redelijk draait aan die kant van de wereld op w52

Dus niet zo muggeziften, of meld je aan voor mod
Je hebt er de juiste mentaliteit voor blijkbaar
 
Reactiescore
94
Lijkt me toch redelijk relevant om te weten dat de beurs nog redelijk draait aan die kant van de wereld op w52

Dus niet zo muggeziften, of meld je aan voor mod
Je hebt er de juiste mentaliteit voor blijkbaar

Ja, de stand van de beurs is inderdaad mega relevant aan de stelling over een spelerslimiet per account. Super.

Ontopic;
Dan help je niet door te zeggen dat ze met elkaar moeten gaan pm'en.

Goed, nieuwe stelling, eens wat verzinnen:
Het produceren van Bijl/Zc clears is handig om op een veilige manier aanvallend te spelen.

Klopt, maar het lijkt me een meer discutabele vraag of dit gewin in veiligheid het verlies in aanvalskracht waard is. Zeker het verlies in farm mogelijkheden etc.
 

DeletedUser77941

Guest
Dan help je niet door te zeggen dat ze met elkaar moeten gaan pm'en.

Goed, nieuwe stelling, eens wat verzinnen:
Het produceren van Bijl/Zc clears is handig om op een veilige manier aanvallend te spelen.
Alleen bij je eerste dorp of als je er al meerdere hebt? Want als je er maar één hebt en je moet cancelsnipen, dan maakt het denk ik niet heel veel uit of het lc/zc is, die snipe moet goed zijn anders ben je je dorp kwijt.

Als het om meerdere dorpen gaat; denk niet dat de def voordelen opwegen tegen de offensieve en farm achterstand die je dan krijgt, maar er is maar één manier om dat zeker te weten; probeer het uit :p.

(alleen niet deze wereld, ik als stamgenoot raad het je af ;p)
 

DeletedUser63354

Guest
Hmm ik heb het inderdaad ooit iemand horen voorstellen op een no-haul wereld.

Het leek me wel een mooi idee eigenlijk. In theorie klinkt t wel en het verschil in aanvalskracht, tsjah, dat is de afweging die je maakt. In ruil daarvoor heb je meer clears.

Ik denk dat dit vooral naarmate je meer dorpen hebt eventueel een ding kan worden. Bij een eerste dorp kun je het beter bij LC houden, omdat je gewoon eerder LC kunt ontwikkelen, het sneller produceert en je toch een troepenvoorsprong zal moeten creeren.
 

DeletedUser61134

Guest
Het zou opzicht in boogwerelden wel kunnen werken om aantal dorpen met extra ZC te bouwen.
Kan je net wat meer boog in je dorpen zetten zonder gevaar voor Bereden boog.
Dan telt een boogdorp voor 1,5-2 normale def dorpen.
En no haul zie ik het wel werken.

Maar om je hele off build om te gooien is wat extreem.
Als je een lastig front hebt en veel moet deffen is het wel te doen.
 

DeletedUser70568

Guest
Ja, de stand van de beurs is inderdaad mega relevant aan de stelling over een spelerslimiet per account. Super.

Oh nee, ik ga nog verder over de vorige stelling terwijl er al een nieuwe stelling staat , drama drama drama :eek:

OT;

ZC duurt veel langer om op te bouwen, is vele duurder als LC en gaat je veel farminkomsten laten missen

Dus in mijn ogen niet waard, buiten als je een gevaarlijke front hebt zoals firedrakan aangaf kan het wel van pas komen als je idd veel moet deffen.
 

DeletedUser63354

Guest
Ja zoals ik al zei moet de stelling eigenlijk aangepast worden met dat het betrekking heeft op een no haul wereld.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Wanneer die stelling werkelijkheid wordt, zullen er niet veel accounts zijn in de desbetreffende wereld die er heel erg bovenuit schieten: als je alleen speelt heb je als enkeling natuurlijk niet 24u zicht op 't account, wanneer je met 4/5 man speelt wel... Er zal een grote middenmoot aan spelers zijn. Veel gelijkwaardige accounts. Dit is wel goed voor de strijd op een wereld.. Er zijn weinig accounts die dus érg spelbepalend zijn. Ik denk daarom dat er meerdere topstammen zijn, meer strijd.. Dit zal een wereld wel ten goede doen verwacht ik.

Het komt de strijd op een wereld juist niet ten goede. Door het gebruik van co-spelers onmogelijk te maken weegt de factor tijd/inzet nog zwaarder dan het al doet en daalt het algemene niveau enkel maar. Mensen met veel tijd zijn werklozen en gasten die ofwel geen reet doen voor hun studie of nog op middelbaar onderwijs zitten, wellicht ietwat stigmatiserend, vaak kwalitatief mindere spelers. Wat je nu vaak ziet is dat prominente accounts één ervaren speler heeft die de koers uitzet en belangrijke beslissingen maakt, maar zelf weinig tijd heeft. Doordat het mogelijk is co-spelers te hebben kun je ook van elkaar leren en samenspelen is altijd leuker dan alleen. Co-schap vormt vriendschappen digitaal maar ook real life. Buiten dat is de sociale kring van een individu veel beperkter dan dat van 2/3/4 spelers.

Dus nee ik ben het niet eens met je uitspraak dat er geen uitschieters meer zijn, de grootste nolifer zal er steeds uitspringen. Deze grote middenmoot waar je het over hebt zal bestaan uit spelers die ''maar'' enkele uren kunnen spelen en gewoon altijd het onderspit delven tegen actieve noobs of bijv. nachters. Ook zie ik niet in waarom het aantal topstammen zal toenemen. Ten slotte zal strijd, en dan vooral op grote schaal, enkel afnemen. Tegenwoordig zijn alle frontaccounts goed bemand en zul je als stam spelers moeten kraken door een fatsoenlijke aanval op te zetten en samen te werken. Wanneer iedereen solo speelt is het slechts een kwestie van offlinetijden te leren kennen en blitzen. Tuurlijk heb je nog vv-mogelijkheden achter de hand, maar elke stam bevat ook veel minder spelers en dus ook potentiele vv'ers. Meer blitzes, veel minder samenwerking en daadwerkelijke strijd.
 

DeletedUser74396

Guest
3dedc03d9c.jpg
 

DeletedUser74396

Guest
Nieuwe stelling: tribalwars is tegenwoordig zo hypocriet dat alle beschuldigingen enkel gelden voor anderen.

voorbeelden om aan te tonen wat ik bedoel:
- Elke actie dat 'grijs' is, is stabben als het door de vijand gebeurd. Doen ze het zelf dan is dat fair play, al gaat het over exact dezelfde beschuldiging of erger.
- Massa-stammen zijn zwak, tenzij ze zelf in een stam van max aantal leden zitten. Dan bestaan massa stammen hier niet, want 25leden is geen massa.
- PP abusen is zwak. Tot ze het zelf nodig hebben, dan is het 'tactisch spenderen' en dus 'een goede tactiek'.
- Kata's op boer mag niet, tenzij ze het zelf uitvoeren. Dan zit er strathegie achter en kata's zitten nu eenmaal in het spel.

PS. als er hier genoeg mensen mee akkoord gaan zou ik algemene afspraken willen maken met deze wereld.
gaat dan over katabeleid, kleine pp abuse beperkingen, ledenbeperking, ... let wel: dit zouden richtlijnen zijn, de grijze zone is niet af te spreken. Enkel de extreme gevallen
Want het spijt me, maar op een wereld waar alle aanvallen 10u op voorhand automatisch worden getagd, is muren pp pushen en met halve werelden in een stam gaan voor nog meer stackdef echt geen doen.
Dan snap ik nog eerder de spelers die massaal gaan kata'en, al ben ik daar in principe ook al tegen.

Deze manier van spelen is gewoon het bewijs van onkunde en gebrek aan verstand. Als je op een wereld als deze enkel kan overleven door je dorpen te kopen...
Dan is het al lang duidelijk dat je beter gewoon stopt en een ander soort spel zoekt dat beter voor jou geschikt is. Tribalhugs.net is zo'n voorbeeldje.
Ideaal voor spelers die liever allemaal samen zitten dan een beetje moeite te moeten doen.

8c84632a67.png
 

DeletedUser71618

Guest
Ik denk alleen dat je voor deze wereld te weinig mensen bereikt via het AF. Ik denk dat als je hier wat wil doen je tussen de grotere stammen moet gaan spreken, diplomatiek / op leidersniveau, om dat zoveel mogelijk rond te krijgen.

Muren uppen met PP is nu bijvoorbeeld idd echt overpowered met die uitkijktorens.
 

DeletedUser74396

Guest
voor deze wereld....
Tja deze wereld is dan ook zo belachelijk laag niveau dat spelers zonder te farmen of pp abusen nog steeds in top 25 kunnen geraken.
Dit terwijl de rest farmt en pp abused.

Backstabben zijn ze allemaal ook niet vuil van, tenzij ze zelf gebs'ed worden dan moet iedereen het horen.
En ga zo maar door. Ik herken geen spel in dit, dit is precies zo'n soort facebook geworden waar je op logt uit verveling. Intern wat, verspil nog wat pp en log terug uit.
Wauw...
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Nieuwe stelling: tribalwars is tegenwoordig zo hypocriet dat alle beschuldigingen enkel gelden voor anderen.

voorbeelden om aan te tonen wat ik bedoel:
- Elke actie dat 'grijs' is, is stabben als het door de vijand gebeurd. Doen ze het zelf dan is dat fair play, al gaat het over exact dezelfde beschuldiging of erger.
- Massa-stammen zijn zwak, tenzij ze zelf in een stam van max aantal leden zitten. Dan bestaan massa stammen hier niet, want 25leden is geen massa.
- PP abusen is zwak. Tot ze het zelf nodig hebben, dan is het 'tactisch spenderen' en dus 'een goede tactiek'.
- Kata's op boer mag niet, tenzij ze het zelf uitvoeren. Dan zit er strathegie achter en kata's zitten nu eenmaal in het spel.

Eens met je voorbeelden al denk ik dat het niet eens altijd daadwerkelijke hypocrisie is. Voorbeeld; een stam is altijd anti-katapulten geweest, maar wanneer een neutraal persoon een stab begaat vind deze stam het nodig om zijn account te katapulteren. Iedereen weet dat ze eerder andere stammen bekritiseren vanwege hun katapultbeleid. De spelers uit de ''hypocriete'' stam doen verschillende dingen. Zij die het inzien zullen het verzwijgen of bagatelliseren. Vertegenwoordigers/stamleiders zullen stellen dat het in deze situatie terecht is en bijv conform een actie-reactie beleid, hierin heb je nog mensen die het daadwerkelijk geloven en mensen die het enkel zeggen om het aanzien voor hun stam niet te beschadigen.

Ik zou eerder zeggen dat het AF nokvol hypocrisie staat, velen doen er wel eens aan mee, maar dat het gros in het achterhoofd dondersgoed weet hoe de vork in de steel zit. De moraalridder uithangen is leuk, maar wanneer het er op aan komt zijn er talloze spelers die zich verlagen als het nodig is mits dat het uiteindelijke resultaat ten goeden komt.
 

DeletedUser77632

Guest
Er wordt hier gesproken alsof je een "tribal misdaad" begaat als je gewoon gebruik maakt van de in-game mogelijkheden, die het spel je biedt. Katapulten, PP-gebruiken om bouwtijd te verlagen, gebruik maken van het maximum leden aantal van een stam. Het is niet dat iemand vals speelt of iets dergelijks als ze dit doen.

Als er een afspraak gemaakt wordt om dingen zoals kata'en niet te doen dan is het netjes om zo'n afspraak te respecteren. Wordt de afspraak geschonden is het nog steeds niet vals spelen (kijkend naar de spelregels), en kun je daar een tegenreactie op geven.

Ik vind het wel bijzonder dat het merendeel hier het not-done vind om dingen te gebruiken die het spel biedt, maar ondertussen hun snel-schakellijst vol hebben staan met scripts die niet door InnoGames gemaakt zijn.

Om maar even een nieuwe discussie aan te wakkeren :)
 

DeletedUser71618

Guest
Er wordt hier gesproken alsof je een "tribal misdaad" begaat als je gewoon gebruik maakt van de in-game mogelijkheden, die het spel je biedt. Katapulten, PP-gebruiken om bouwtijd te verlagen, gebruik maken van het maximum leden aantal van een stam. Het is niet dat iemand vals speelt of iets dergelijks als ze dit doen.

Als er een afspraak gemaakt wordt om dingen zoals kata'en niet te doen dan is het netjes om zo'n afspraak te respecteren. Wordt de afspraak geschonden is het nog steeds niet vals spelen (kijkend naar de spelregels), en kun je daar een tegenreactie op geven.

Ik vind het wel bijzonder dat het merendeel hier het not-done vind om dingen te gebruiken die het spel biedt, maar ondertussen hun snel-schakellijst vol hebben staan met scripts die niet door InnoGames gemaakt zijn.

Om maar even een nieuwe discussie aan te wakkeren :)

Ik ga het even heel kort neerpennen:
Katapulten, PP-gebruik voor muren, zijn opties die het spel en gevechten direct beïnvloeden maar wat iedere noob kan. Het vereist geen inzicht en kan juist tactische acties van anderen dwarsbomen of een gebrek aan slimme acties compenseren. Veel leden gebruiken is minder erg en geen probleem, maar maakt de wereld wel minder leuk als er heel snel enkele grotere stammen zijn ipv meer kleinere. Valsspelen? Nee. Laag niveau spelen? Ja. Maakt dat de wereld en gevechten leuker? Nee. Je laat geen kwaliteit zien of je maakt jezelf niet beter door deze tactieken te gebruiken.

Scripts hebben geen directe invloed op het spel. Ze versimpelen het spelen, maar hebben geen invloed op de onderlinge acties die de tegenstander beperkt in tactisch spelen of jezelf meer voordelen geeft om je eigen tactische gebrek te compenseren (tenzij je 1command e.d. rekent om incomings te spammen zonder tactiek, dat is nog een tussenfactor). Dat het je minder tijd kost hierdoor om je plannen uit te voeren verandert niets aan de mogelijkheden van je tegenstander, terwijl katapulteren en muren uppen met PP de tegenstander wel beperkt zonder dat je er zelf iets goeds voor hoeft te doen.
 

DeletedUser74396

Guest
@Roald: daar heb je gelijk in. Maar dat noem ik per definitie hypocrisie. Ik ben bvb anti 'zinloos kata-gebruik' en zal zodoende nooit een boer naar 20 kata'en, ookal doet mijn tegenstander dat tegen mij.

Om die reden wil ik algemene afspraken en bestraffingen. Als de uitersten niet mogen, kan elke stamleider zijn eigen leden alsnog beschermen, maar slechts in beperkte mate.
Als er bvb gezegd is 'niet meer als 50 kata's op boer' en iemand gooit er 300, dan kan de stamleider zeggen wat ie wilt, maar ontkennen gaat niet.
Zelfde voor PP abusen. Af en toe snel een leveltje halveren is oké. Maar muur van ong 10 naar 20 in lutele minuten is gewoon belachelijk.

Zo'n zaken vallen niet te ontkennen. Bewijs is er, en moet bestraft worden door de eigen stam in mijn ogen. Want wat veel spelers niet begrijpen is dat zo'n spelers heel het imago van zijn stam omzeep helpen.
Als er 1 speler uit een stam heel de tijd kata'ed, dan is de kans zeer groot dat de vijandige stam uiteindelijk ook zal gaan kata'en en niet enkel op die ene speler. Oog voor oog, tand voor tand zeg maar.
Vandaar ook dat er tegenwoordig geen stammen meer zijn, maar een hoopje spelers in een groep. Egoïstische spelers die veel praten en zelf niets kunnen/doen.
Mentaliteit is slechter en slechter omdat de idioten die het spel verkloten gewoon telkens omhoog staan met hun hypocrisie en zo de eerlijke spelers wegjagen.
Tegelijk zijn deze idioten die het spel verkloten de grootste monden als het gaat over 'niveau verlaagt, werelden zijn kleiner, allemaal de schuld van INNO en niet van de community'.
Zo zielig dat het grappig is.

@CostaRica: je kan een mes legaal kopen in de winkel. Betekent dit dat je het mag gebruiken zoals je wil? Nee, iemand neersteken mag niet.
Betekent dit dat messen vanaf nu illigaal moeten worden?

Tribalwars is een spel. Als je in een eenvoudig spel al geen morelen hebt, dan heb ik heel veel medelijden met de spelers zelf.
De mods gaan hier nu wel op gaan klagen, want ik haal real life aan. Maar iemand die op een spel als dit nog niet eerlijk kan zijn heeft ofwel een zeer kut 'vrienden'milieu, ofwel is het gewoon irl ook een zak.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
''Om die reden wil ik algemene afspraken en bestraffingen.'' -> Een nobel streven, helaas nog niet zo vaak gelukt op werelden. Het komt wel eens voor dat er afspraken worden gemaakt, maar het handhaven hiervan blijkt altijd extreem moeilijk. Des te zwaarder de straffen/consequenties des te hoger de drempel om het waar te maken. Lichte/lage consequenties (bijv. 24 uur nap) zet weinig zoden aan de dijk, immers zou je iemand dan helemaal plat kunnen gooien en na 24 uur nap een edelclearwave gooien. Ik support je, maar denk dat het lastiger word dan je denkt.

Wat betreft muurtjes uppen, denk ik iets anders. Ik speel deze wachttoren wereld niet, denk daardoor wellicht anders.. maar sinds je pp kunt verdienen beschikt iedereen over massa's premiumpunten, ik op een zeker moment ook over 50.000. Wat moet je er mee en waar leg je de grens van abusen? Is constant die +20% bonus aan abusen? Tientallen vlaggenpakketten kopen? Bouwkosten reduceren? Of nog ingrijpender, tijdens events 10k pp spenderen? Veel van de premiumfuncties zijn niet of moeilijk te achterhalen, ik denk niet dat je zoiets ooit gaat kunnen stoppen, ook niet met een onderlinge afspraak.

Ten slotte neemt de hoeveelheid 'waardige' spelers af en daarmee het niveau ook. Een lager niveau resulteert weer in minder voorstanders voor eventuele afspraken. Ben benieuwd of je iets kunt regelen op deze wereld. :)

@Costarica. ''Er wordt hier gesproken alsof je een "tribal misdaad" begaat als je gewoon gebruik maakt van de in-game mogelijkheden, die het spel je biedt.'' Stabben, spioneren en manipuleren behoren ook tot de in-game mogelijkheden, en de ergere varianten van deze voorbeelden eveneens. Toch worden zulke acties wel publiekelijk afgekeurd, maar toch niet door iedereen. Grenzen worden door een community bepaald en kunnen ook soepeler/strenger worden.
 
Bovenaan