Stelling van de dag

DeletedUser51467

Guest
Stelling: op een wereld zonder moraal zijn du's en mb's en daar bijhorende stammen zoals ~DB~ overbodig.

Naar mijn mening zijn mb's sowieso overbodig zonder moraal. Du's zorgen alleen maar voor minder farmdorpen en zie ik de meerwaarde momenteel nog niet van in. Ze zorgen ook voor een risico als de tegenstander in een massa zo strategische dorpen kan veroveren door mb's en du's aan te vallen.
 

DeletedUser77014

Guest
DU's en MB's zijn op een wereld zonder moraal zeker niet overbodig. Zie het als een verlenging van je account. Mocht je een goede ligging hebben waar een overvloed is aan BB's, zoals in de rim is het zeker niet verkeerd om op zoek te gaan naar een speler die je wilt helpen. En dan komt het, een goede speler plaatst zijn DU/MB nooit aan het front, deze speler hoort 100% OFF te spelen en dus 100% safe te liggen.
 

DeletedUser51467

Guest
Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken, maar we zitten natuurlijk op een kleinere wereld waardoor je zelf als speler al snel de rim kan domineren. De vraag is dan of je het nog perse nodig hebt. Een mb 100% safe laten liggen is ook minder nuttig om van dienst te zijn bij massa's. Een mb, zoals de naam al zegt moraalbreker is toch niet meer nodig. Ik edel die dorpen dan liever zelf om groter te worden. Wat is het nut nog van een mb, een paar dorpjes clearen in de rim misschien? Een du snap ik gedeeltelijk, maar vind ik het nu te vroeg.
 

DeletedUser77014

Guest
Daar ben ik het met je eens, een MB op een wereld zoals deze is overbodig aangezien deze werelden niet echt vol zijn, al is een MB nog wel handig in de begin fase. Vaak zijn dit beginnende spelers die je graag een handje willen helpen en die het niet echt uit maken of ze toekomst hebben of niet, oftewel vast liggen in je safe. Dat zorgt er weer voor dat ze de clears optimaal gaan gebruiken, ze kijken namelijk nergens naar en gaan maar door. Mocht je de dorpen zelf in handen hebben dan ga je er anders mee om en ben je wat voorzichtiger, wat inhoud dat je de clears minder snel op pad stuurt.
 

DeletedUser52046

Guest
Stelling: op een wereld zonder moraal zijn du's en mb's en daar bijhorende stammen zoals ~DB~ overbodig.

Op een "niet"moraal wereld zijn inderdaad moraalbrekers overbodig, dit omdat er geen moraal te breken valt! Daarin tegen zijn
DorpenUitbouwers helemaal niet overbodig, dit is ideaal als je wat grotere accounts hebt, zo heb je minder werk!
 
Reactiescore
3.540
Een verdwaalde speler midden in je cluster die full def speelt: 2 mogelijkheden, bashen en edelen of vragen of hij interesse heeft in een tweede kans. Vraag of hij zijn def wilt gebruiken voor bescherming van je eigen dorpen bij bv een massa of laat hem wat dorpen van jezelf stacken in ruil voor een veilige sprong naar de rim. Pak een dorp tegelijk, laat hem een nieuwe in de rim pakken, al is het maar een groepje barbs bij elkaar. Scheelt jou weer off, scheelt hem dat hij helemaal opnieuw moet beginnen. Lijkt me een vriendelijke deal en moet op elke wereld kunnen!
 

DeletedUser71249

Guest
Moraalbrekers zijn hier niet alleen overbodig, ze kunnen niet bestaan zonder moraal.

Du's kunnen een heleboel uit handen nemen, bb's edelen zou ik als laatste optie kiezen ivm farm inkomsten.

Kleinere spelers die de moeite niet zijn om al een edel aan te verspillen (bv. Restjes van gebroken spelers) zijn prima op te ruimen en uit te bouwen door du's.

Wat ik net even voorbij zag schuiven, geen du's aan het front dat lijkt me afhankelijk van de kwaliteiten van de du..is hij du omdat hij beginner is of is hij du omdat hij simpelweg vast ligt en dan liever mee groeit richting front.

Conclusie: du's kunnen de bom zijn!
 
Reactiescore
3.540
Moraalbrekers zijn hier niet alleen overbodig, ze kunnen niet bestaan zonder moraal.

Wat nou als ik ze aanvalspartners zou noemen? En nee wij hebben zelf geen MBs maar opzich is het gewoon een lading extra clears die je kunt gebruiken. Meestal is dit wel in combinatie met de rol als DU, maar hangt ook van ligging etc. af
 

DeletedUser64081

Guest
Een DU vind ik persoonlijk toch wel praktisch. Zelf kwamen we Mea Vota tegen, zij is hoog geëindigd op meerdere werelden en speelt niet meer om hoog te presteren. Omdat ze ons zo graag mag wou ze wel dorpen voor ons uitbouwen, ze is daarvoor zelfs gejumpt. Als de clears dan vol genoeg zijn kan ze ons ook daar soms mee helpen. Dit heeft niets met het breken van moraal te maken natuurlijk. Ik vind het wel makkelijk, wij hoeven ons zo minder druk te maken om het uitbouwen van die dorpjes. Ze heeft zelf snipedeff in haar dorpen, dus ook op het gebied van def hoeven we niet veel te doen.
 

DeletedUser71249

Guest
Wat nou als ik ze aanvalspartners zou noemen? En nee wij hebben zelf geen MBs maar opzich is het gewoon een lading extra clears die je kunt gebruiken. Meestal is dit wel in combinatie met de rol als DU, maar hangt ook van ligging etc. af

In dat geval ben ik het roerend met je eens :)
 

DeletedUser71249

Guest
Leuk voorbeeldje van de toevoeging van du's, vandaag redelijke clear ontvangen van een speler van jawel 1900 punten.

Zijn troepjes gesloopt en om die verveling op te ruimen kan onze du er mooi bovenop duiken aangezien een dorp van dat formaat de moeite van de edel niet is :D
 

DeletedUser77452

Guest
Stelling: zwaard is een overbodige eenheid in het spel, en kan net zo goed verwijderd worden (of moet grondig aangepast worden in looptijd / defwaarde / kosten etc etc)
 

DeletedUser77452

Guest
Niet eens, niet op een niet boog wereld
Niet eens, niet op een niet boog wereld

waarom niet eens :p

Ikzelf vind ZC 10x beter dan zwaard, en zie niet in waarom je zwaard zou bouwen, het is een slome eenheid (veldsnelheid) die de duur van een vol defdorp herbouwen enkel vertraagt en productietijd van speer in de weg zit.
 

DeletedUser52046

Guest
Het is een kwestie van eigen keuze's de ene werkt liever met ZC/Speer en de andere wil graag ook Zwaard gebruiken, ik ben zelf ook iemand die zo nu en dan wel gebruik maakt van zwaard.

Daarnaast heeft elke soort zijn eigen voordelen/nadelen, gebruik je zwaard als Snipedef wil het soms nog wel eens voordelig uitpakken!
 

DeletedUser75767

Guest
Zc is een stuk minder sterk als zwaard. Voor mobiele def is zc ofc beter, maar voor stack deff kan je beter zwaard gebruiken.
 
Bovenaan