Stammen op Wereld 45

Reactiescore
1.532
Goedenavond AF-gangers,

Aangezien het Wereld 45 AF niet meer zo levend is, er meer gespamt wordt dan serieus gepost én ik vandaag wat extra tijd heb wil ik jullie voorzien van wat leesvoer op deze 5 januari.

Ik ga proberen de stammen (die er toe doen) op deze wereld te beoordelen, beschrijven hoe ik de stammen er voor zie staan over 1 maand (+) en hoop hier respons op te krijgen en een eventuele discussie te ontwikkelen. Waarom? Omdat ik het leuk vind, ik wil proberen wereld 45 wat bekender te maken bij buitenstaanders en om de huidige situatie 'beknopt' weer te geven voor spelers die minder tijd hebben om alles bij te houden. Zie het als een soort vernieuwde "Een blik op de toekomst W45" post.

De stammen die behandeld worden zijn: Devo, Memo, Season, K., O.W., YOLO, ERROR én last but not least Arr. waar ik mee ga beginnen. Een post zonder sarcasme en uiteraard zo objectief mogelijk, ondanks dat ik in Season speel. Ik houd geen rekening met eventuele bondgenootschappen/NAP. Veel leesplezier!


Kaart

mpIuNbw.png



Ranglijst

73TC5gT.png




8: Arr.

De piraten besloten om zich te verenigen op de 21e van september in 2015. Gelegen in het oosten en zwart gemarkeerd op de kaart. Bestaande uit 14 leden waarvan er 5 zijn bijgekomen de afgelopen week. Tot voorheen niet veelzeggende spelers in de stam totdat Baksteen. een paar dagen geleden joinde. Een speler die het goed deed in deze wereld en menig ander speler die rond dezelfde tijd was begonnen als hem er uit groeide. Nadeel: het front met de stam O.W. en dat was de afgelopen 2 dagen te merken. Massa's van O.W. op Baksteen. en het blijkt dat hij (ondanks dat hij nu een stam had gevonden) het moeilijk heeft: 24 dorpen verloren in 2 dagen.

Nu blijkt dat een massa op, in mijn mening, toch wel de beste speler uit Arr. behoorlijk heeft doen verminderen in dorpen. Vraag ik me af hoe de rest van de Arr. spelers het ervan af gaan brengen als zij een massa op zich krijgen. Die hoeft niet van O.W. te komen, maar kan ook vanuit Season komen.

Veel kansen op safezone in de oostelijke RIM. Op het moment zijn er denk ik te weinig safedorpen beschikbaar voor de fronten met O.W. en Season. Ik geef Arr. geen kans op wereldwinst, ik zie ze echter wel nog een tijdje bestaan.



7: ERROR

Misschien heb ik wel onvoldoende rechten om over ERROR te schrijven en wordt dit bericht gehackt, maar ik ga toch een poging wagen. ERROR is wit gemarkeerd op de kaart en ligt in het zuiden van de wereld. Mijn eerste indruk van deze stam: sterk, georganiseerd en goede spelers.

Wat mij heeft doen verbazen was de actie op Unselected. Zoals wel meer leden van Devo had ook Unselected een moeilijke positie en is binnen korte tijd weggespeeld door ERROR. Edit: zie voor meer info klik.

Waar het ERROR wel lukte om een (waarschijnlijk gestackte) speler van Devo weg te werken, lukte dat Season niet bij WinterIsComing. Zou het aan de deffers liggen? De stacks? Ik weet het niet. Een mooie actie was het wel!

Ik zie ERROR in zijn huidige vorm geen kans maken op een wereldwinst of een nummer 1 positie. Dat gaat puur over ERROR als stam, veel spelers in ERROR zie ik daarentegen wel een kans maken om over 3 maanden nog bepalend te zijn.



6: YOLO

Yolo b*tches. Zo'n twee en een halve week geleden ontstaan uit spelers uit (voormalig) Nah. en geel gemarkeerd op de kaart. Mooie ligging in het westen van de wereld en nu nog weinig front met andere grote stammen. Omdat YOLO nog niet zo lang bestaat en ik weinig informatie heb over deze stam vind ik het moeilijk om YOLO te beoordelen.

Bestaande uit maar 8 spelers zie ik er nog wel minimaal 2 à 3 recruits bij komen. Misschien wel freaker, Duffy en cookiesoldier? Of gaat YOLO zich meer richten op spelers in de RIM voordat zij meer front willen creëren? We shall see.



5: O.W.

Groen gemarkeerd op de kaart, gelegen in het zuidoosten. Deze stam is 1 dag later opgericht dan Arr., de twee stammen die niet zulke goede vriendjes zijn van elkaar. Ik wilde schrijven dat dit een vrij nieuwe stam was, daar was ik ook echt van overtuigd. Blijkt niet zo te zijn en ik heb jullie dus een beetje over het hoofd gezien, excuses!

Zoals al eerder vermeldt: de massa van O.W. op Baksteen. Tot nu toe netjes uitgevoerd en niks op aan te merken. Voor mij verder niet veel zeggende spelers in O.W. maar zie het vooral de top 5 goed doen (dûh, anders stonden ze geen top 5).

O.W. heeft enkel in het noorden en westen veel front, verder lijkt de RIM een vrij gemakkelijke opgave en zie ik dat ze zich daar ook al wat aan het vestigen zijn. Ik denk dat als O.W. zich snel vestigt in de RIM en meer safezone opbouwen dan dat ze nu al hebben nog wel een tijd blijft bestaan op Wereld 45. Tot (grote) massa's uitblijven van de stammen om hun heen zal het prima gaan. Komen die massa's wel dan verwacht ik dat de betere spelers in deze stam heel wat vv'tjes moeten verrichten om dorpenverlies bij de mindere spelers tegen te gaan.



4: K.

De keizers en keizerinnen van deze wereld. Ik zie dat keizerinnen niet rood onderstreept wordt? Ik dacht oprecht dat er alleen keizers waren :eek:. Anyway, K.: lichtblauw gemarkeerd op de kaart, ontstaan uit grotendeels voormalig Trust spelers en opgericht op 8 november 2015.

K. heeft een onwijs lastige positie, zij doen de naam wel eer aan want zij liggen centraal in deze wereld. Zo nu en dan wat dorpen afgesnoept van Devo (en omgekeerd een stukje meer) maar verder geen grootse acties. Door hun ligging moeten de leden van goede huize komen willen zij overleven. Er is veel front en nauwelijks/geen safezone. Het gaat voor K. een lastige klus worden om een nummer 1 positie in te nemen in zijn huidige vorm.



3: Season

Season (namechange gedaan, .Au voorheen) is donkerblauw gemarkeerd op de kaart, opgericht op 8 september 2015 en daarmee de oudste stam op deze wereld.

Tot nu toe voornamelijk RIM stammen behandeld, buiten K. om, komen we bij Season weer aan in de core. Óók samen met K. de stam die zich, zonder dat ze door een grote stam heen moeten walsen, niet makkelijk meer safezone kan opzoeken in de RIM.

Na een gefaalde actie op Devo speler WinterIsComing nu wel een geslaagde actie: het wegwerken van stam CR. Een belangrijke actie om het zuidelijke en noordelijke deel met elkaar te verbinden. Zoals je kunt zien op de kaart is die actie deels voltooid en zullen er nog een paar dorpen weggewerkt moeten worden willen zij die aansluiting compleet maken.

Season heeft een lange tijd gestoeid met Devo om de plek 1 op deze wereld. Devo heeft een flinke voorsprong te pakken en rang 1 is toch echt wel heel ver uit het zicht nu. Er zullen een paar tandjes bij moeten wil Season weer aansluiting vinden met Devo. Kanshebber op wereldwinst?: ja.



2: Memo

Memo is ontstaan uit voornamelijk Ex. Ex. leden en telt op het moment de meeste leden (18) van de huidige top 8 stammen. Memo is paars gemarkeerd en opgericht op 6 december 2015.

Memo heeft een cluster waar menig stam jaloers op mag zijn en doet mij een beetje denken aan een stam van twee werelden terug. De grootste aansluiting van alle huidige stammen met de rim en dus ook op enorm veel safezone. Safezone die bepaalde leden al gecreëerd hebben en die wij (uit eigen ervaring) al terug kunnen zien aan het front.

Tot nu toe hebben we van Memo mooie acties gezien op de stam P. en is er tot nu toe volgensmij nog niet heel veel fout gegaan.

Door de grote edelruimtes in de RIM en topspelers binnen de stam voor mij een absolute kanshebber op de wereldwinst, maar zie Devo maar eens bij te houden.



1: Devo

Looking for Devotion? Het liefst in positieve zin dames en heren van Devo.

Evenals Memo een prachtig cluster, 12 flinke leden en dus een puntengemiddelde waar je u tegen zegt. Flink wat (grote) spelers al weggewerkt. Devo heeft goed gedefd tegen de massa van .Au/Season op de speler WinterIsComing, het deffen wat nog altijd bezig is denk ik? Ik had niet verwacht dat jullie de spelers Dei Medici. en WinterIsComing tot nu nog konden behouden door het gat tussen het 'originele' Devo cluster en die twee spelers. De aansluiting is inmiddels gevonden en het deffen zal een stuk minder zwaar worden. Mijn complimenten.

Om dan even iets negatiefs neer te zetten: jammer van het verlies van Unselected (zie Kliken ik vond jullie vorige stamplaatje mooier.

Terecht de nummer 1. Voor mij de grootste kanshebber op de wereldwinst.



Bedankt voor het lezen! Ik hoop dat dit wat leven in de brouwerij brengt, ben benieuwd naar de positieve en negatieve reacties. Ik zal een paar posts hieronder reserveren voor zelfde soort posts in de toekomst zodat alles overzichtelijk op de eerste pagina komt.

Speeder.
 
Laatst bewerkt:

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Netjes hoor Speeder leuk om te lezen:)
 

DeletedUser76018

Guest
Hele leuke post, zorgde voor zeer interessant en bovenal leuk leesvoer. Dankje Speeder!
Ik ben het met ongeveer alles eens eigenlijk en ik heb ook dingen bijgeleerd over de minder bekende top-8 stammen. Nogmaals mijn complimenten, zeer leuke post.
Ik hoop in de toekomst op even leuke posts van de wereldsituatie (diegene die je reserveerde dus).
 

Deleted User - 487936070

Guest
Naar mijn verwachting gaat de stam waar Vestri di Sumus in zit de wereld winnen.
 

DeletedUser27722

Guest
K. heeft al een volledige speler (broken arrow) verloren aan Devo en de helft van de volgende speler (Enemy with a purpose) en er is wel sprake van een oorlog onderling. Dus geen idee hoe je kan spreken over verliezen van beide kanten en 'af en toe een dorpje'.? En als K. dan dorpen neemt, zijn het hoofdzakelijk recaps.
Zijde 1:
Stammen: Devo
Zijde 2:
Stammen: K.

Timeframe: Laatste maand

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 49
Kant 2: 10
Verschil: 39

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 400,598
Kant 2: 94,731
Verschil: 305,867

chart

En Unselected stond niet gestacked tot hij al de helft kwijt was door wanbeheer van een co die troepen uit zijn front wegtrok.
Verder duurde dat bijna een maand voor hij weg was, niet een paar dagen. Het was na een tijd ook niet meer houdbaar voor een account in leven te houden zonder echte spelers maar puur op VV en dan met die ligging. Vandaar hadden we besloten na de laatste massa van Error om daar te stekker uit te trekken.

Btw; Wat is er aan de hand met de groei van Season? Zelfs erebos is al naar plaats 3 gezakt?
Ik keek enkel en alleen even naar de groei de afgelopen 7 dagen.

Totale groei van de spelers binnen Devo:
+1.451.177

Totale groei van de spelers binnen Season:
+605.541

Verschil groei Devo vs Season +845.636 in het voordeel van Devo.

Zou goed kunnen inderdaad dat door de beide aanvalspauzes Season edels en clears heeft gespaard en binnenkort weer goed gaat groeien. Maar de grap met winterslaap kon ik natuurlijk even niet laten :$


Verder wel een mooi overzicht en leuk voor wat leven in te blazen, maar veelal weer een 'top/flopstammen' discussie uiteindelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.532
K. heeft al een volledige speler (broken arrow) verloren aan Devo en de helft van de volgende speler (Enemy with a purpose) en er is wel sprake van een oorlog onderling. Dus geen idee hoe je kan spreken over verliezen van beide kanten en 'af en toe een dorpje'.? En als K. dan dorpen neemt, zijn het hoofdzakelijk recaps.

Verder wel een mooi overzicht en leuk voor wat leven in te blazen, maar veelal weer een 'top/flopstammen' discussie uiteindelijk.

Ah, het verlies van Broken Arrow heb ik niet gezien. Verlies van Enemy with a Purpose wel, dacht dat het niet meer dan 15/20 dorpen waren?

Ik heb het niet over verliezen aan beide kanten. Heb het alleen over "af en toe een dorpje (en andersom)". Maar ik heb het wat bijgewerkt. Wist dus niet dat het zoveel dorpen waren.

Bedankt!
 

DeletedUser27722

Guest
Ah, het verlies van Broken Arrow heb ik niet gezien. Verlies van Enemy with a Purpose wel, dacht dat het niet meer dan 15/20 dorpen waren?

Ik heb het niet over verliezen aan beide kanten. Heb het alleen over "af en toe een dorpje (en andersom)". Maar ik heb het wat bijgewerkt. Wist dus niet dat het zoveel dorpen waren.

Bedankt!

Geen idee waarom dit nog altijd omschreven wordt als geen grootse actie? Devo ODA is massaal gestegen, kijk naar 1 en 2 van oda ranglijst, 2 accounts op 2 weken tijd al voor de bijl. Maar nee, Cr wegwerken is meer het vernoemen waard idd. :eek:
 

DeletedUser73749

Guest
Geen idee waarom dit nog altijd omschreven wordt als geen grootse actie? Devo ODA is massaal gestegen, kijk naar 1 en 2 van oda ranglijst, 2 accounts op 2 weken tijd al voor de bijl. Maar nee, Cr wegwerken is meer het vernoemen waard idd. :eek:

Het is geen Devo-propaganda topic geworden. Enorm jammer inderdaad.

In mijn ogen gewoon keurig objectief. Ik vond het nog wat negatief over Season, jij vond het blijkbaar wat negatief over Devo. Komt meer door de bril waardoor je kijkt dan door het stukje van Speeder.
 

DeletedUser75778

Guest
Super leuk stukje Speeder! Fijn om te zien dat er initiatief wordt genomen om het AF levendig te houden. :)

Zoals mijn stammie al aangaaf, Unselected is op een nare manier gebeurd. Allereerst was er een co die het front aan het leeghalen was en zo alle def verplaatste naar plaatsen waar het juist niet moest zijn. We hebben toen met man en macht vv lopen draaien om het gegarandeerde verlies van het account zo lang mogelijk uit te stellen en ERROR wat klappen toe te dienen. Het heeft een aantal weken geduurd voordat ERROR eindelijk het account wist te breken, dus dat is wel een verschil met wat jij zegt. Verder bevorderde het gebruik van kata's op de boerderijen ook niet echt het defwerk :( Zonde dat het zo moest gaan!
 

DeletedUser73749

Guest
'De stammen die behandeld worden zijn: Devo, Memo, Season, K., O.W., YOLO, ERROR én last but not least Arr. '

Arr not least? Wie is er dan de slechtste stam? Error/Yolo of toch O.W.? Allemaal veel betere stammen. Als je dan toch moeite doet doe het dan goed en met een beetje verstand, in plaats van stammen voor te trekken!!!!

*Promo Ranger modus off*
 
Reactiescore
1.532
Geen idee waarom dit nog altijd omschreven wordt als geen grootse actie? Devo ODA is massaal gestegen, kijk naar 1 en 2 van oda ranglijst, 2 accounts op 2 weken tijd al voor de bijl. Maar nee, Cr wegwerken is meer het vernoemen waard idd. :eek:

Had geen zin om mijn eigen post te gaan verdedigen. Dacht dat alles duidelijk was. Merk nu dat het ook duidelijk is, maar dat jij verkeerd leest en dat jij K. ziet als Devo? Ik ben lovend over Devo.

4: K.

De keizers en keizerinnen van deze wereld. Ik zie dat keizerinnen niet rood onderstreept wordt? Ik dacht oprecht dat er alleen keizers waren . Anyway, K.: lichtblauw gemarkeerd op de kaart, ontstaan uit grotendeels voormalig Trust spelers en opgericht op 8 november 2015.

K. heeft een onwijs lastige positie, zij doen de naam wel eer aan want zij liggen centraal in deze wereld. Zo nu en dan wat dorpen afgesnoept van Devo (en omgekeerd een stukje meer) maar verder geen grootse acties. Door hun ligging moeten de leden van goede huize komen willen zij overleven. Er is veel front en nauwelijks/geen safezone. Het gaat voor K. een lastige klus worden om een nummer 1 positie in te nemen in zijn huidige vorm.
 

DeletedUser27722

Guest
Het is geen Devo-propaganda topic geworden. Enorm jammer inderdaad.

In mijn ogen gewoon keurig objectief. Ik vond het nog wat negatief over Season, jij vond het blijkbaar wat negatief over Devo. Komt meer door de bril waardoor je kijkt dan door het stukje van Speeder.

Het zou objectief zijn moest men de overwinning op K. wat hoger inschatten dan overwinning op CR. ;)

'De stammen die behandeld worden zijn: Devo, Memo, Season, K., O.W., YOLO, ERROR én last but not least Arr. '

Arr not least? Wie is er dan de slechtste stam? Error/Yolo of toch O.W.? Allemaal veel betere stammen. Als je dan toch moeite doet doe het dan goed en met een beetje verstand, in plaats van stammen voor te trekken!!!!

*Promo Ranger modus off*

Slaat helemaal nergens op, maar hmm ja, Arr hoefde niet eens besproken te worden, is kwalitatief véél minder dan de overig besproken stammen.

Had geen zin om mijn eigen post te gaan verdedigen. Dacht dat alles duidelijk was. Merk nu dat het ook duidelijk is, maar dat jij verkeerd leest en dat jij K. ziet als Devo? Ik ben lovend over Devo.

Lovend, gewoon objectief hé, terecht unselected aanhalen, maar qua positieve zaken nog altijd een defactie van 1.5 maand geleden aanhalen ipv een offactie op K.?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.532
Lovend, gewoon objectief hé, terecht unselected aanhalen, maar qua positieve zaken nog altijd een defactie van 1.5 maand geleden aanhalen ipv een offactie op K.?

Vraag me werkelijkwaar af wat je probleem is.

Evenals Memo een prachtig cluster, 12 flinke leden en dus een puntengemiddelde waar je u tegen zegt. Flink wat (grote) spelers al weggewerkt. Devo heeft goed gedefd tegen de massa van .Au/Season op de speler WinterIsComing, het deffen wat nog altijd bezig is denk ik? Ik had niet verwacht dat jullie de spelers Dei Medici. en WinterIsComing tot nu nog konden behouden door het gat tussen het 'originele' Devo cluster en die twee spelers. De aansluiting is inmiddels gevonden en het deffen zal een stuk minder zwaar worden. Mijn complimenten.
 

DeletedUser73749

Guest
Het zou objectief zijn moest men de overwinning op K. wat hoger inschatten dan overwinning op CR. ;)

Slaat helemaal nergens op, maar hmm ja, Arr hoefde niet eens besproken te worden, is kwalitatief véél minder dan de overig besproken stammen.

Speeder heeft het vooral over hoeveel dorpen er gepakt zijn. Dat waren er wat meer bij CR dan bij K, dit betekent niet dat de ene actie beter was. Dat zie ik Speeder ook nergens zeggen, maar kan aan mij liggen.

Ik denk dat je het niet veel objectiever kan krijgen, ook al zullen er altijd wel mensen zich tekortgedaan voelen.
 

DeletedUser27722

Guest
Vraag me werkelijkwaar af wat je probleem is.

Grote spelers weggewerkt? Kan over alles gaan? Toch nu niet zo héél moeilijk om simpelweg over de oorlog van Devo en K. te spreken?

Speeder heeft het vooral over hoeveel dorpen er gepakt zijn. Dat waren er wat meer bij CR dan bij K, dit betekent niet dat de ene actie beter was. Dat zie ik Speeder ook nergens zeggen, maar kan aan mij liggen.

Ik denk dat je het niet veel objectiever kan krijgen, ook al zullen er altijd wel mensen zich tekortgedaan voelen.

Hoeveelheid dorpen, akkoord, maar wel redelijk niveau verschil?
 
Bovenaan