Stamforum-statistieken!

DeletedUser

Guest
Een stam draait dmv een forum, sommige mensen zijn hier heel actief mee bezig, terwijl anderen nooit op het forum zijn te vinden. Ik dacht dat het handig was om voor de stamleiding een beetje meer overzichtelijke informatie te hebben.

Ik bedoel dit in de vorm van:

Totaal aantal berichten: xxx
Aantal dagen in de stam: xxx
Gemiddeld aantal berichten per dag: xx

Een kleine extra, maar toch handig om bepaalde leden (met een laag gem. aantal berichten) aan te spreken op hun activiteit.



Handig / Niet handig ?
 

DeletedUser25484

Guest
Een stam draait dmv een forum, sommige mensen zijn hier heel actief mee bezig, terwijl anderen nooit op het forum zijn te vinden. Ik dacht dat het handig was om voor de stamleiding een beetje meer overzichtelijke informatie te hebben.

Ik bedoel dit in de vorm van:

Totaal aantal berichten: xxx
Aantal dagen in de stam: xxx
Gemiddeld aantal berichten per dag: xx

Een kleine extra, maar toch handig om bepaalde leden (met een laag gem. aantal berichten) aan te spreken op hun activiteit.



Handig / Niet handig ?

Vind ik een goed idee ;) ik ben voor
 

DeletedUser

Guest
Een stam draait dmv een forum, sommige mensen zijn hier heel actief mee bezig, terwijl anderen nooit op het forum zijn te vinden. Ik dacht dat het handig was om voor de stamleiding een beetje meer overzichtelijke informatie te hebben.

Ik bedoel dit in de vorm van:

Totaal aantal berichten: xxx
Aantal dagen in de stam: xxx
Gemiddeld aantal berichten per dag: xx

Een kleine extra, maar toch handig om bepaalde leden (met een laag gem. aantal berichten) aan te spreken op hun activiteit.



Handig / Niet handig ?

Hier was ik al lang over aan het nadenken.
Ik vind het zéér handig. :)
 

DeletedUser

Guest
dit is te handig, ik hoop dat dit succes boekt. ben net bezig met een stammetje op w12 en zit daar te kijken welke leden weinig op het stammenforum zijn en die wilde ik gaan aanspreken. (ik moet het nog doen omdat dit pas bij de volgende update er bij kan worden gezet)
 

DeletedUser

Guest
Echt handig voor stamleiders. Zo kunnen we onze leden extra stimuleren.
 

DeletedUser

Guest
Zal wel een grote hoeveelheid spam gaan opleveren in 'tel-topics' en dergelijke.
 

DeletedUser

Guest
Zal wel een grote hoeveelheid spam gaan opleveren in 'tel-topics' en dergelijke.

Miss zouden de leiders aan kunnen geven dat posts in het subforum 'Off topic' (zo heet het in onze stam, iig) niet mee tellen?
 

DeletedUser

Guest
Zal wel een grote hoeveelheid spam gaan opleveren in 'tel-topics' en dergelijke.

Dan heb je toch juist je activiteit.

Overigens kan je afhankelijk van het sub-forum, een optie krijgen waarbij je kan instellen dat de berichten wel of niet meetellen.
Zo gaat bijvoorbeeld de 'teller niet lopen' in het sub-forum 'Off Topic'.
 

DeletedUser

Guest
voor, maar:
je kan hiermee niet meten hoe goed mensen het forum lezen, want je hebt mensen die (beweren dat ze) het forum lezen, maar zelden antwoorden...
 

DeletedUser22705

Guest
Zeer goed idee.

@Billygeets: Je zou misschien het aantal clicks kunnen laten registreren om te kijken of het wel gelezen wordt, maar dan ga je teveel informatie hebben denk ik. Dan zal het kwestie worden van je leden te vertrouwen.
 

DeletedUser

Guest
voor, maar:
je kan hiermee niet meten hoe goed mensen het forum lezen, want je hebt mensen die (beweren dat ze) het forum lezen, maar zelden antwoorden...

Dit zal ook, evengoed als de clicks worden geregistreerd, nooit na zijn te gaan.
 

DeletedUser

Guest
Helemaal voor!

Ik neem aan dat alleen stamleiders dit kunnen zien en de forum mods niet.
 

DeletedUser

Guest
Helemaal voor!

Ik neem aan dat alleen stamleiders dit kunnen zien en de forum mods niet.

Zal dan ook weer een optie voor kunnen zijn.
Wie mag deze statistieken zien:
Alle leden
Forum moderators
Stamleiding
OID
 

DeletedUser

Guest
Zeer goed idee. Dan hoeven die forumtests ook niet echt meer gedaan worden ;) HARSTIKKE VOOR
 

DeletedUser

Guest
ik had ook het idee in mijn hoofd dat je topics kan buitensluiten bij statistieken en dat je van elk topic apart kan bekijken hoeveel berichten ze hadden enzo...

* ik stem voor SmartieB zijn eerste bericht.
* ik stem voor dat je topics kan buitensluiten
* ik stem voor dat je van elk topic apart het kan bekijken
 

DeletedUser

Guest
ik had ook het idee in mijn hoofd dat je topics kan buitensluiten bij statistieken en dat je van elk topic apart kan bekijken hoeveel berichten ze hadden enzo...

* ik stem voor SmartieB zijn eerste bericht.
* ik stem voor dat je topics kan buitensluiten
* ik stem voor dat je van elk topic apart het kan bekijken

Topics buitensluiten is op dit idee, een hele goede aanvulling.
 
Bovenaan