Stabbende Noobs

DeletedUser78151

Guest
Ik heb enkele screenshots ontvangen van marter, waarin vermeld staat dat het account Insomnia van plan was marter aan te vallen
Aaah mag ik die dan eens zien ?

toen Insomnia met een WAT-lid gefuseerd was, zijn er ook enkele dorpen van WAT verloren gaan toenmalige vijand SPAM.
De bg tussen SPAM en WAT vergeten ?

Om af te sluiten zijn zij ook niet de enige spelers die stabben. Een co die net gestopt was op het account van ESCALATION vertelde mij op 10/07 dat we hem even niet mochten aanvallen, dat het account ESCALATION ging stoppen, en dat de dorpen van hem verdeeld gingen worden over de WAT leden. Nu een week later krijgt een speler van onze stam incommings van hem en lopezbogei, en staat zijn vv bij een Appie-lid. Denk ook niet dat hier iemand ooit iets aan zal doen, terwijl dit ook een stab is.
Zo kan ik wel nog een aantal verhalen opsommen, maar het moet tenslotte leesbaar blijven :)
Komt hier ook nog bewijs van ? En Roy van ESCA wil alles regelen maar heeft niets te zeggen over Appie. De co's op ESCA wouden allemaal iets anders en kwamen niet meer overeen dus wat de ene zei wou de andere wrs niet.

En ik ben ook vaak leider geweest van topstammen maar een speler als Marter zou bij mij direct buitenvliegen Je excuus van de andere hebben ook geen straf gehad slaat nergens op want dit is helemaal iets anders dan die stabs en dat is de andere kant van de wereld. Die stabs hebben niets met jouw te maken.

Mathijs

Het topic gaat over stabbers ...
Wat hoort dit hier dan niet thuis en is het geen meerwaarde ?
En waar scheld ik ?
Ik zeg gewoon met de screen dat je heel licht over de stab gaat en er niets aan gaat doen. En dat je ons weners vind...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78629

Guest
Deze bg met SPAM was pas veel later, op dat moment waren ze nog vijand.

En bewijs heb ik, maar geen idee hoe ik screens kan maken met mijn pc...

Het topic gaat over stabbers ...
Wat hoort dit hier dan niet thuis en is het geen meerwaarde ?
En waar scheld ik ?
Ik zeg gewoon met de screen dat je heel licht over de stab gaat en er niets aan gaat doen. En dat je ons weners vind...

Had ik niet mogen zeggen sorry
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser77130

Guest
De actie van marter mag dan misschien 2 bruggen te ver zijn, maar ik zie niet in waarom ik hem nu wel een sanctie zou moeten geven. De vraag is dan, waar trek je de lijn... Of zullen toekomstige stabs dan ook een sanctie krijgen? Bij welke stab geef je welk soort sanctie, of geef je geen sanctie?
Dit zijn allemaal zaken die nooit besproken zijn, en in mijn ogen wordt er nu een beetje geoordeeld op wat de meerderheid vindt.

Als je zelf al geen morele grens stelt van WAT (jah, kuch slechte woordgrap) je zelf acceptabel vind en de eigen stab goedpraat, omdat andere stabs niet of nog niet zijn gerectificeert dan ben je geen knip voor de neus waard. Magoed, mijn stamgenoten zijn al bezig om de rotzooi op te ruimen, lees ik hieronder. Komt tijd, komt raad.

Ik keur de actie van marter niet goed, maar als hij zelf een beetje respect heeft voor het spel dan geeft hij de dorpen terug. Maar dat is dus enkel aan marter zelf om te beslissen.
Indien iemand de stabs uit het verleden wil gaan ophalen, en deze ook gaat bestraffen, dan ben ik er mee akkoord dat er ook een sanctie op marter moet komen.

We zijn al ruim een weekend (en een persoonlijk farmrecord van Marter als farmer van de dag) verder en je onderneemt geen aktie. Geen buttkick/ontslag, maar laat het initiatief aan de leden over? Dan sta je voor dat type beleid. Als je de speler Marter linea recta zou terugfluiten zou jouw gezag extern meer waarde hebben. Nu verlaag je de grens als een loco debilio en kom je met slappe excuses dat andere stabs ook wel OK waren en dat spelers het zelf uit moeten zoeken.

Om af te sluiten zijn zij ook niet de enige spelers die stabben. Een co die net gestopt was op het account van ESCALATION vertelde mij op 10/07 dat we hem even niet mochten aanvallen, dat het account ESCALATION ging stoppen, en dat de dorpen van hem verdeeld gingen worden over de WAT leden. Nu een week later krijgt een speler van onze stam incommings van hem en lopezbogei, en staat zijn vv bij een Appie-lid. Denk ook niet dat hier iemand ooit iets aan zal doen, terwijl dit ook een stab is.
Zo kan ik wel nog een aantal verhalen opsommen, maar het moet tenslotte leesbaar blijven :)

Ik snap dat deze reactie bij sommige mensen wel wat emoties teweeg kan brengen, maar hou het een beetje deftig en begin niet met schelden etc.

Mvg,
s3t.rac.

Escalation gaat stoppen jah. Betekend niet dat WAT gratis de dorpjes krijgt. Wat er verder achter de schermen belooft is aan WAT vanuit Esca zal mij echt de kont roesten en heeft Appie 0,0 mee te maken. Daarvoor zul je bij de desbetreffende speler zelf moeten aankloppen.
 

DeletedUser78629

Guest
https://gyazo.com/a6de5d9ec1f357dc6a0c7b5fc239e91f

Voila, zo is het normaal zichtbaar

Lord gost whisperer:
Eerst en vooral stel ik zelf wel mijn morele grens, maar deze is in afweging met eerdere situaties aangepast.

En ja idd, misschien ben ik dan volgens jou een loco debillio, maar zolang er geen deftige regels zijn onderneem ik niets. Hiermee geef ik niet het signaal dat marter zijn stab oke is, maar dat de andere stabs ook bestraft moeten worden.

En ja wat denk je dat het ESCALATION nog wat kan schelen? Ik zeg niet dat Appie ergens schuld aan heeft, maar dat soort stab moet dan in mijn ogen ook een sanctie hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78629

Guest
Dus als ik het zo zie mogen andere stabs wel, maar die van ons moet bestraft worden. Als dit zo is denk ik dat we niet verder hoeven te discussiëren.
 

DeletedUser77130

Guest
Dus als ik het zo zie mogen andere stabs wel, maar die van ons moet bestraft worden. Als dit zo is denk ik dat we niet verder hoeven te discussiëren.

Welke stab van Esca? Er zijn wat dorpen aan jou toegekend door een speler die toen al niet meer speelde op Esca. Dus wat je zegt is complete onzin.

Ga maar weer fijn met Marter praten over hoe fijn WAT Insomnia gestabt hebt en hoeveel waarde je daar niet aan hecht door de andere kant op te kijken. :eek:
 

DeletedUser78629

Guest
Roy speelde toen nog op esca, er was besproken dat Manura/godz wat dorpen konden pakken, samen met Lopez. Er zou sprake zijn van een nieuwe stam waar zij ook in kwamen. Alleen door een stab van Dzjenghis richting Esca is het een en ander qua stamtoekomst veranderd, is Roy gestopt en gaat nu het oude team door op Lopezbogei. Er is daarmee niet gezegd dat er een deel van de dorpen niet meer naar WAT leden zouden gaan. Het is en blijft een smerige actie, zeker met alle afspraken die het oude team van Esca naar Roy hebben gemaakt, en ook niet zijn nagekomen. Esca heeft dus een meervoudige stab gepleegd.

Het enige wat ik probeer te bereiken is dat alle stabs bestrafd worden. Als dit gebeurt maak ik er geen probleem van een sanctie op te zetten tegen marter. Want op deze manier vind ik het ook niet eerlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78432

Guest
En ja idd, misschien ben ik dan volgens jou een loco debillio, maar zolang er geen deftige regels zijn onderneem ik niets. Hiermee geef ik niet het signaal dat marter zijn stab oke is, maar dat de andere stabs ook bestraft moeten worden.
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen interpretatie maar in mijn ogen ben ik het hier niet mee eens. Ik begrijp wat je er mee bedoelt maar in mijn ogen laat je juist beter zien dat andere stabs ook bestraft moeten worden als je zelf een stab gaan bestraffen. Als jij een stab bestraft laat je zien dat het wordt afgekeurd en dus dat je vind dat andere ook stabs moeten straffen. Dus door niet te straffen geef je wel het signaal dat Mater zijn stab oke was, of tenminste niet erg genoeg om er iets aan te doen. Ik weet dat dit niet jou intentie is maar je geeft het signaal wel af.
 

DeletedUser78629

Guest
Met het risico dat er volgende stab weer geen sancties komen, zoals te voren.
 

DeletedUser77130

Guest
Roy speelde toen nog op esca, er was besproken dat Manura/godz wat dorpen konden pakken, samen met Lopez. Er zou sprake zijn van een nieuwe stam waar zij ook in kwamen. Alleen door een stab van Dzjenghis richting Esca is het een en ander qua stamtoekomst veranderd, is Roy gestopt en gaat nu het oude team door op Lopezbogei. Er is daarmee niet gezegd dat er een deel van de dorpen niet meer naar WAT leden zouden gaan. Het is en blijft een smerige actie, zeker met alle afspraken die het oude team van Esca naar Roy hebben gemaakt, en ook niet zijn nagekomen. Esca heeft dus een meervoudige stab gepleegd.

5 Juli 2017 viel SPAM definitief, sindsdien zijn spelers die niet naar Appie gingen stamloos gebleven of naar WAT gegaan. Esca zou in eerste instantie Appie niet joinen, totdat Arend terug kwam. Arend bleek niet betrouwbaar genoeg, waardoor Esca niet meer in beeld is om Appie te mogen joinen. Roy speelde toen al niet meer. Voor de rest van het team word goed gezorgt idd, die hebben niks met de schriftelijke uitspraken van Roy van doen.
 

DeletedUser78217

Guest
Ben alsjeblieft hou op, los eerst even de actie van Marter op een nette manier op voordat je andere verhalen probeert bloot te leggen. Onder de streep is het gewoon een gigantisch laffe actie en daar moeten consequenties aan hangen.
 

DeletedUser78432

Guest
Met het risico dat er volgende stab weer geen sancties komen, zoals te voren.
Mocht dat zo zijn, waarom is het dan niet waard om alsnog deze individu te straffen?

En nogmaals, iemand moet de eerste stap zetten, want anders krijgen we snel het probleem waarbij iedereen aan het wachten is tot dat iemand anders de eerste zal zijn die een straf uit deelt.

Maar ik zal wel kijken of ik iets op kan zetten, ook omdat ik relatief neutraal ben in de ogen van jullie (ken zo ongeveer geen enkele speler op deze wereld en zit niet in een gevaar gebied waar door ik er zelf meer uit kan halen of zo).

Dus bij deze zal ik wel kijken of ik een voorstel kan opzetten die ik naar de top stammen zal sturen zodat we dit ''ik doe het als jij het eerst doet'' gedoe achter ons kunnen houden, tenzij ik nu al te horen krijgen dat mensen liever niet hebben dat ik dit op gang zet.

Mvg,
Edwin
 

DeletedUser78629

Guest
Ik spreek met marter, maar zou het liefst een gesprek zien tussen marter en insomnia. Als ze zelf tot een oplossing kunnen komen, zoveel te beter, maar als dat niet gaat praat ik met beide partijen. Verder zal dit intern opgelost worden, als er alsnog problemen voordoen, dan horen jullie het sowieso hier wel.

Verder was er ook een misverstand met ESCALATION, blijkbaar was niet alles 100% duidelijk voor mij.
 
Bovenaan