Stabbende Noobs

DeletedUser77130

Guest
Correct, dat staat er los van, zelfs zo ver dat dit niet ging om een nette manier van verbreken, dit ging om een keiharde backstab waarbij het de toekomstige slachtoffers geen keuze over liet.

Tussen het bedenken van een aktie, het uit willen voeren van een aktie en het daadwerkelijk uitvoeren/voltooien van een aktie zitten tijds- en morele barrieres.

Als ik iemand wil doodmaken door watjes tegen zijn voorhoofd te gooien van een paar gram per stuk zal die niet doodgaan. Koop ik een gun, ga ik er mee oefenen en heb ik nog wat patronen over waarmee ik de daad daadwerkelijk verricht dan zit ik in ander vaarwater. In dit geval gaat het om een "mogelijke reële onderbreking van een PBG op nette wijze" tegenover een "Ik-ben-Marter-en-ik-backstab-je-aktie". Het verschil lijkt mij duidelijk, WAT moet Marter binnen 24 uur de laan uitsturen of de leiding kan het boetekleed aantrekken voor wanbeleid.
 

DeletedUser59552

Guest
Je kan 2 dingen zijn, een mede speler van Insomnia, of iemand die voor de zielige berichtjes van hen is gevallen. In beide gevallen heb je geen recht van spreken.
Ik heb wel eens tegen anderen gezegd dat ik me slimmer vind dan de gemiddelde mens, wat ook zo is. Maar met types zoals jij die dit soort stabs zo proberen goed te praten, is dat ook niet heel makkelijk.

Aan de leiding van WAT, het is toch overduidelijk een stab? Daar hoort een instant kick bij gewoon. Wat merk je hier op de wereld dat leiders geen ruggengraat hebben en bang zijn om te verliezen met een kleinere stam waardoor ze stabbers in hun stam laten. Droevig gewoon.
 

DeletedUser77130

Guest
Tussen het bedenken van een aktie, het uit willen voeren van een aktie en het daadwerkelijk uitvoeren/voltooien van een aktie zitten tijds- en morele barrieres.

Als ik iemand wil doodmaken door watjes tegen zijn voorhoofd te gooien van een paar gram per stuk zal die niet doodgaan. Koop ik een gun, ga ik er mee oefenen en heb ik nog wat patronen over waarmee ik de daad daadwerkelijk verricht dan zit ik in ander vaarwater. In dit geval gaat het om een "mogelijke reële onderbreking van een PBG op nette wijze" tegenover een "Ik-ben-Marter-en-ik-backstab-je-aktie". Het verschil lijkt mij duidelijk, WAT moet Marter binnen 24 uur de laan uitsturen of de leiding kan het boetekleed aantrekken voor wanbeleid.

De 24uur zijn inmiddels ruim verstreken.
 
Reactiescore
767
Marter nog steeds niet gekickt :(
 

DeletedUser77710

Guest
Ik hebben eergisteren de leiding aangesproken en zij wisten nog niet wat ze gingen doen, ze beschuldigen ons ervan dat we gingen stabben :(
 

DeletedUser75839

Guest
Middag Naabkes. Belachelijke actie van Marter (mogelijk verbreken van PBG staat hier totaal los van). Jammer ook dat leiding WAT nog niets gedaan heeft. Ik was zelf even wat offline de laatste tijd, hoorde het vanmiddag pas. Heb dit ook gedeeld in de schedel Skype groep en hier zullen we vanavond even over gaan babbelen.
 

DeletedUser78432

Guest
Dus de Leiding van WAT keurt het mogelijk goed omdat er een mogelijkheid bestaat dat Insomnia ook ging backstabben?

Probeer dan er achter te komen als Marter dat hij je inderdaad wilt backstabben en toon dit aan zodat zij gestraft zullen worden. ga niet zelf de lage streek uitvoeren waarvan je denkt dat de ander dit wilt doen.
Nogmaals, DENKT dat de ander dit wilt doen. van wat ik hier lees behalve dat er dorpen waren geclaimd (wat inderdaad enkele wenkbrauwen kan verhogen zoals de Engelsen dat zouden zeggen) zijn er verder geheel geen acties ondernomen die het doen lijken dat Insomnia wilt gaan backstabben. Mocht dit fout zijn correct me dan aub.

Dan zijn er tig stappen die je nog kan nemen tussen afwachten of hij inderdaad gaat backstabben en hem zelf meteen gaan backstabben. dit account benaderen, kijken of je meer info kan regelen, andere spelers benaderen of leiding benaderen etc. Ik zeg niet dat ik meteen de beste oplossing weet, maar ik weet wel dat hij koos voor de slechtste oplossing. Jammer dat zoiets dan weer gebeurd.
 

DeletedUser77710

Guest
Wij van het account Insomnia waren belange niet van plan om het account Marter te stabben of zelf al aan te vallen. Nog eens: In de chat werd er gewoon gezegd dat de PBG niet voor eeuwig kon duren, omdat Marter op den duur in de weg ging liggen. Normaal toch? Als je dit direct al bekijkt voor mogelijke stab van later heeft iedereen al gestabbed.

Na een gesprek te hebben gehad met de leiding van WAT is het duidelijk gebleken dat WAT niets gaat doen tegen Marter. Maw er zullen geen sancties worden genomen met Marter.

De reden hiervan is: De leiding zegt dat op deze wereld nog geen 1 speler een sanctie heeft gekregen die een stab heeft ondergaan.

letterlijk: klopt, maar is er al een stab geweest die een sanctie gehad heeft?
Ben - s3t.rac. - s3t.rac., 17-7-2017, 15:27
 

DeletedUser78629

Guest
Beste leden van W55,

Ik ben zelf niet zo heel actief op het algemeen forum en heb nu eindelijk de tijd gevonden het allemaal eens door te nemen. (mijn excuses hiervoor)
Ik snap iedereen van jullie die deze actie ten volle afkeuren, en begrijp ook voor 100% dat er actie moet ondernomen worden. Ik heb enkele screenshots ontvangen van marter, waarin vermeld staat dat het account Insomnia van plan was marter aan te vallen. Of dit netjes ging gebeuren of niet laat ik volledig ter zijde, maar met de screenshots dat ik gezien heb en de claims op de dorpen van marter lijkt dit mij op het eerste zicht toch ook duidelijk. Zeker als we kijken naar het verleden, toen Insomnia met een WAT-lid gefuseerd was, zijn er ook enkele dorpen van WAT verloren gaan toenmalige vijand SPAM.

Er zijn al verschillende stabs geweest op de wereld, die een brug te ver waren, maar deze hebben nooit een sanctie gehad. De actie van marter mag dan misschien 2 bruggen te ver zijn, maar ik zie niet in waarom ik hem nu wel een sanctie zou moeten geven. De vraag is dan, waar trek je de lijn... Of zullen toekomstige stabs dan ook een sanctie krijgen? Bij welke stab geef je welk soort sanctie, of geef je geen sanctie?
Dit zijn allemaal zaken die nooit besproken zijn, en in mijn ogen wordt er nu een beetje geoordeeld op wat de meerderheid vindt.

Ik keur de actie van marter niet goed, maar als hij zelf een beetje respect heeft voor het spel dan geeft hij de dorpen terug. Maar dat is dus enkel aan marter zelf om te beslissen.
Indien iemand de stabs uit het verleden wil gaan ophalen, en deze ook gaat bestraffen, dan ben ik er mee akkoord dat er ook een sanctie op marter moet komen.

Om af te sluiten zijn zij ook niet de enige spelers die stabben. Een co die net gestopt was op het account van ESCALATION vertelde mij op 10/07 dat we hem even niet mochten aanvallen, dat het account ESCALATION ging stoppen, en dat de dorpen van hem verdeeld gingen worden over de WAT leden. Nu een week later krijgt een speler van onze stam incommings van hem en lopezbogei, en staat zijn vv bij een Appie-lid. Denk ook niet dat hier iemand ooit iets aan zal doen, terwijl dit ook een stab is.
Zo kan ik wel nog een aantal verhalen opsommen, maar het moet tenslotte leesbaar blijven :)

Ik snap dat deze reactie bij sommige mensen wel wat emoties teweeg kan brengen, maar hou het een beetje deftig en begin niet met schelden etc.

Mvg,
s3t.rac.
 

DeletedUser78432

Guest
Wij van het account Insomnia waren belange niet van plan om het account Marter te stabben of zelf al aan te vallen. Nog eens: In de chat werd er gewoon gezegd dat de PBG niet voor eeuwig kon duren, omdat Marter op den duur in de weg ging liggen. Normaal toch? Als je dit direct al bekijkt voor mogelijke stab van later heeft iedereen al gestabbed.

Even voor de duidelijkheid, ik beweerde nooit dat je ook daadwerkelijk van plan was om te gaan stabben, en van wat ik heb gelezen denk ik ook niet dat je dit zou gaan doen (alhoewel ik dit natuurlijk nooit 100% zeker kan weten). Ik probeerde simpel weg te zeggen dat als Marter je hiervan verdacht zij andere acties hadden moeten ondernemen om hier achter te komen/dit op te lossen.

Beste leden van W55,

Er zijn al verschillende stabs geweest op de wereld, die een brug te ver waren, maar deze hebben nooit een sanctie gehad. De actie van marter mag dan misschien 2 bruggen te ver zijn, maar ik zie niet in waarom ik hem nu wel een sanctie zou moeten geven. De vraag is dan, waar trek je de lijn... Of zullen toekomstige stabs dan ook een sanctie krijgen? Bij welke stab geef je welk soort sanctie, of geef je geen sanctie?
Dit zijn allemaal zaken die nooit besproken zijn, en in mijn ogen wordt er nu een beetje geoordeeld op wat de meerderheid vindt.

Ik keur de actie van marter niet goed, maar als hij zelf een beetje respect heeft voor het spel dan geeft hij de dorpen terug. Maar dat is dus enkel aan marter zelf om te beslissen.
Indien iemand de stabs uit het verleden wil gaan ophalen, en deze ook gaat bestraffen, dan ben ik er mee akkoord dat er ook een sanctie op marter moet komen.
Je hebt hier een goed en legit point. Als Marter gestraft zou worden als eerste dan zou dit ook meteen moeten bepalen dat het met terug werkende kracht werkt en voorgaande overtreders ook gestraft worden voor zover mogelijk. Dit heeft dan natuurlijk wel het probleem dat er mensen zijn die hier niet aan mee zullen werken en je uiteindelijk toch niet ver komt.

Daarentegen heb ik ook een probleem met dat argument. Als niemand hiervoor wordt gestraft, en je dat als reden gebruikt om deze persoon ook niet te straffen (of welke volgende overtreder dan ook) dan geeft dat het signaal dat iedereen zoveel kan stabben als hij wilt omdat het toch uiteindelijk geen consequenties heeft behalve dat je naam minder eer krijgt. dit is misschien lichtelijk overdreven maar tot op zekere hoogte wel waar. IEMAND moet de eerste overtreder zijn die gestraft wordt. Natuurlijk zie je dit zo vroeg mogelijk maar je kan dit niet eeuwig uitschuiven naar de volgende omdat ''de vorige ook niet werd gestraft''.

Met wat ik nu dan hoor is dat om Marter gestraft te krijgen we met de belangrijkste/grootste stammen/spelers afspraken maken (waar een ieder zich aan houdt) over wat een standaard sanctie is wanneer een account een ander aan het stabben is. Je komt dan weer lichtelijk terug op een vorig topic over waar AMB afspraken wou maken over kata's etc, maar als we het nu alleen beperken tot stabben (en andere dingen waarvan een ''IEDER'' vind dat dit taboe is) en de grootste stammen zich hierin kunnen vinden.

Natuurlijk zit ik niet bij de grotere stammen dus deels zit ik nu wel leuk te praten maar voor mij is dit niet nuttig dus misschien heb ik minder spreekrecht maar alsnog lijkt het mij een goed idee.

sorry van de lange essay ^^
 

DeletedUser78629

Guest
Afspraken in deze wereld zijn quasi onmogelijk. Er is naar mijn mening veel moeite gedaan betreffende de regeling van katapulten. Hier is niets van gekomen, of toch niets concreet naar mijn weten.
Als alle stammen samenkomen om een regeling te maken, sta ik hier zeker open over. Maar ik steek er zelf de moeite niet in om dit op te stellen, omdat ik denk dat er te weinig van zal komen.
 

DeletedUser77710

Guest
Omdat een ander van de brug springt, spring jij ook, dus? Beetje raar dat je dat als argument gebruikt, vind ik zelf maar.

Jij weet ook even goed als mij, dat Marter geen respect heeft. Heeft hij zeker getoond toen hij de actie deed. Echt belachelijk
 

DeletedUser78629

Guest
Dus nu trek jij je conclusie, als de wereld zich support we hem makkelijk kunnen wegspelen? Ja, ik betwijfel er zeker niet aan dat we hem kunnen wegspelen, maar als leider van een stam die in de top 5 zit, moeten er gewoon sancties genomen worden. Als dit niet wordt gedaan, zegt dit gewoon heel veel over gang van zaken van WAT en over jezelf, en zal heel je tw carrière aanslepen.

Dat was mijn antwoord hierop. Je moet mij niet proberen zwartmaken op dit forum, is nergens voor nodig, Mathijs. Ik kan ook zo'n berichten vinden in dat gesprek.

En jullie zijn de enige die we zo hard horen klagen bij mijn weten, maar wij zijn ook al het slachtoffer geweest.
 

DeletedUser78151

Guest

DeletedUser78629

Guest
Als je zelf al moet vragen "welke bg" dan vind ik niet dat je kan spreken van een BG...
Van wanneer dateren deze berichten? je strooit hier met screens, maar de context staat er altijd "toevallig of niet" niet bij.

+ uit de berichten kan ik afleiden dat marter de bg stopzet, en niet jij?
 

DeletedUser77710

Guest
Dus nu trek jij je conclusie, als de wereld zich support we hem makkelijk kunnen wegspelen? Ja, ik betwijfel er zeker niet aan dat we hem kunnen wegspelen, maar als leider van een stam die in de top 5 zit, moeten er gewoon sancties genomen worden. Als dit niet wordt gedaan, zegt dit gewoon heel veel over gang van zaken van WAT en over jezelf, en zal heel je tw carrière aanslepen.

Dat was mijn antwoord hierop. Je moet mij niet proberen zwartmaken op dit forum, is nergens voor nodig, Mathijs. Ik kan ook zo'n berichten vinden in dat gesprek.

En jullie zijn de enige die we zo hard horen klagen bij mijn weten, maar wij zijn ook al het slachtoffer geweest.

Dus, omdat ik dat zeg, doe jij zo raar? Verklaar nader :p

Oh, ik wist niet dat er ook bij jou een co je troepen heeft weggestuurd en zn vriendjes edels spamnden.
 

DeletedUser78629

Guest
Op die berichten ga ik niet verder ingaan. Sorry als deze berichten je al gekwetst hebben, maar naar mijn weten is dat niet uitschelden ofzo. Deze berichten brengen ook niets bij aan dit topic.
 

DeletedUser77710

Guest
Jowel, die berichten tonen hoe WAT is. En met name gaat dit topic over 'stabbende noobs', ik moet toch geen tekening maken? :D
 
Bovenaan